کد خبر 1377810
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۴
تخلفات پرسپولیسی‌ها از نگاه باشگاه تراکتور؛ از عدم حضور مربی در نشست خبری تا پایان خودسرانه بازی!

مدیر روابط عمومی و رسانه باشگاه تراکتور با طرح برخی موارد مدعی است، شرایط برای ادامه دیدار این تیم مقابل پرسپولیس مهیا بوده، اما سرخپوشان از حضور در میدان خودداری کرده‌اند.

به گزارش مشرق، کریم جمالی مدیر روابط عمومی و رسانه باشگاه تراکتور در گفت‌وگو با رسانه رسمی این باشگاه، درباره صحبت‌های انجام شده پیرامون تعداد هواداران در بازی با پرسپولیس، اظهار داشت: اولاً باید یادآوری کنم که رفتار یک عده افراد ناشناس را نباید به پای هواداران تراکتور نوشت. ثانیاً براساس تصمیم مسئولان استانی، باشگاه تراکتور طبق مصوبه، صرفاً برای طبقه اول بلیت‌فروشی کرده است. کنترل ورود و خروج هواداران به ورزشگاه برعهده باشگاه نیست. ما تخلفی در این زمینه انجام نداده‌ایم و هیچ‌کس نمی‌تواند باشگاه تراکتور را درباره عدم رعایت حدنصاب حضور هواداران در ورزشگاه، متهم کند.

وی ادامه داد: دوستان در رسانه‌ها مدام از ماده ۶۲ آیین‌نامه کمیته انضباطی و ۳ بر صفر شدن بازی صحبت می‌کنند. کاش قوانین را به طور کامل مطالعه کرده و سپس مدعی باشند. همانگونه که در این ماده صراحتاً اعلام شده است، زمانی ماده ۶۲ صدق می‌کند که باشگاه میزبان تخلف کرده باشد. مسئولیت برگزاری بازی و اتفاقات حاشیه‌ای و ورود و خروج هواداران به ورزشگاه در حیطه وظایف باشگاه نبوده است و باز هم تأکید می‌کنم، تراکتور هیچ‌گونه تخلفی انجام نداده است.

جمالی با تأکید بر اینکه باشگاه پرسپولیس تخلفات گسترده‌ای انجام داده است، توضیح داد: نخستین تخلف این تیم به عدم حضور در نشست خبری قبل بازی مربوط می‌شود، به طوری که مربی این تیم علی‌رغم حضور در تبریز، در نشست خبری حاضر نشد. حتی مدیر رسانه‌ای این تیم در محل برگزاری نشست خبری حضور داشت، اما علی‌رغم خواسته بنده و مدیر روابط عمومی هیئت فوتبال، باز هم در بین خبرنگاران برای ارائه توضیح حضور نیافت.

وی ادامه داد: جدا از حرکات زشت بازیکنان پرسپولیس در حین بازی، دومین تخلف بزرگ حریف، زمانی بود که نخواستند ۹ نفره مقابل تراکتور بازی کنند و سریعاً به رختکن رفته، دوش گرفته و شام خوردند. سؤال ما از مسئولان باشگاه پرسپولیس این است که چرا بدون اعلام داور، خودسرانه بازی را تمام کردید؟

جمالی خاطرنشان کرد: با همکاری قابل تقدیر اداره کل ورزش و جوانان استان، فیلمی از راهروی رختکن ورزشگاه داریم که نشان می‌دهد، تیم داوری ۱۰ دقیقه پس از توقف، به منظور پیگیری بازی در تونل ورزشگاه حضور یافت و علی‌رغم درخواست چندین باره از حریف، آنان حاضر به ادامه بازی نشدند.

وی تأکید کرد: به نظرم در شأن فوتبال ایران نیست که یکی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر، وقتی ۹ نفره می‌شود، از ترس شکست در زمین مسابقه، هزار و یک بهانه بیاورد تا به بازی برنگردد. به باشگاه تراکتور افتخار می‌کنم که تحت هیچ شرایطی دست به کارهای این چنینی نزده و جوانمردانه در داخل زمین جنگیده است.

مدیر روابط عمومی و رسانه تراکتور با تشکر از مسئولان استان آذربایجان شرقی به خاطر مدیریت فضای مسابقه و آماده کردن شرایط برای پیگیری کار، یادآور شد: هر کدام از مسئولان استان با تواضع و فروتنی در رختکن حریف حاضر شده و تأکید کردند که مشکلی از لحاظ برقراری امنیت وجود ندارد و از اعضای تیم پرسپولیس خواستند که در زمین حاضر شوند. جالب است که بازیکنان پرسپولیس حتی به حرف مدیر تیم‌شان هم اهمیت نداده و گفتند بازی نمی‌کنیم و آقای پیروانی با صراحت اعلام کرد که موضوع از اختیار من خارج شده است.

وی با بیان اینکه باشگاه تراکتور اتفاقات رخ داده را تأیید نمی‌کند، گفت: تعداد معدودی از هواداران تراکتور تنها علیه دو بازیکن پرسپولیس جبهه گرفتند، اما هنوز به خاطر داریم که هواداران  منتسب به تیم حریف در ورزشگاه آزادی به ترک زبانان که بخش عظیمی از مردم کشورمان را تشکیل می‌دهند، توهین کردند. چرا پرسپولیسی‌ها و رسانه‌های‌شان در آن مقطع سکوت کردند؟ رسانه‌ها طوری رفتار می‌کنند که انگار این اتفاقات برای نخستین بار در کشور در تبریز رخ داده است. هواداران همین تیم در ورزشگاه آزادی به صورت همه لیزر می‌اندازند، ۳۰۰ هوادار سپاهان را مصدوم و راهی اصفهان کردند.

جمالی خاطرنشان کرد: تبریز شهری است که سال‌ها از بازی‌های ملی، مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و تیم‌های بزرگی همچون فولاد، سپاهان و حتی دربی تهران، به بهترین نحو ممکن میزبانی کرده‌ است. به راستی چه با هواداران فوتبال این خطه کرده‌اند که این چنین گله‌مند و ناراحت هستند؟! شما نگاه کنید که برخی اعضای تیم و هواداران پرسپولیس چه رفتارهایی در این سال‌ها از خود بروز داده‌اند که در اکثر ورزشگاه‌های کشور برای‌شان مشکل ایجاد می‌شود.  متأسفانه اعضای این تیم به دنبال تلطیف فضا هم نیستند و هر بار که به تبریز می‌آیند، فضا را با حرکات زننده بدتر می‌کنند.

وی در واکنش به ادعاهای معاون باشگاه پرسپولیس مبنی بر اینکه عالیشاه سنگ‌ها را از خانه نیاورده است، توضیح داد: آقای عالیشاه به شوت کردن و پرتاب کردن عادت دارد. یادمان نرفته که در بازی با ماشین‌سازی بدون اینکه مشکل خاصی وجود داشته باشد، توپ را به سمت هواداران شوت کرد تا جو ورزشگاه را به‌هم بزند. آقای محمدی! عکسی از عالیشاه به دست‌مان رسیده است که از انتشار و نگاه کردن به آن خجالت می‌کشیم. متأسفم برای باشگاه پرسپولیس که چنین فردی بازوبند کاپیتانی‌اش را بر بازو بسته است. آقای محمدی می‌گوید سنگ عالیشاه به سکوها نمی‌رسید، پس چطور مدعی هستید که سنگ هواداران از سکوها به بازیکنان شما می‌رسید؟ البته جا دارد از بازیکنانی نظیر رامین رضاییان که تجارب بین المللی دارد و با رفتار مناسب خود به آرام کردن فضا کمک کرد، تشکر کنیم.

وی ادامه داد: مدیرعامل باشگاه حریف اعلام کرده که به راحتی از این قضایا نمی‌گذریم. ما در جواب ایشان می‌گوییم که هم محال است از رفتارهای بازیکنان شما بگذریم. خدا را شکر وزیر ورزش در این دوره، فرد ورزشی بوده و آن زمان گذشته که هر بلایی که دوست داشتید سر رقیبان‌تان می‌آوردید و سپس با مظلوم نمایی قضایا را وارونه جلوه می‌دادید. بازیکنان هتّاک پرسپولیس علاوه بر کمیته انضباطی و کمیته اخلاق باید مقابل دستگاه قضا هم پاسخگو باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    5 5
    وقتی مسولئینشون اینقدر باشند از طرفدارای گاو آهن نباید بیشترین از این انتظار داشت. ظاهراً از دید اینا بازیکنان و کادر پرسپولیس باید تا حد مرگ با هاشون بازی می کردند. مملکت اگه صاحب داشت تراکتور باید سقوط می کرد به دسته پایین تر.
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      3 3
      زنوزی فردا میاد میگه پرچم ژاپن رو بخاطر این آوردیم که قبلا بازیکن ژاپنی داشتیم. نارنجک و سنگ و بطری رو بخاطر راهزن ها آوردیم‌. شعار و فحاشی هم با آمریکا بودیم. بازی هم نیمه کاره موند بخاطر آلودگی هوا بود. لیزر هم که از اول بازی افتاد تو چشم تمام بازیکنان نور افکن ورزشگاه بود.
    • ناشناس GB ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 1
      این طرز حرف زدن یه پرسپولیسی هست بعد از فرهنگ حرف میزنه
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    11 2
    اینا چقدر پررو ان!
  • تیمسار IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    8 4
    تراکتور حضور در لیگ نداره شده لانه پان ترک ها باید منحل بشه
  • ایران IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    2 2
    آقای جمالی شما به چی میگید تخلف؟ بیش از ۳۰ درصد هوادار آوردید که میگید برعهده باشگاه نیست. با سنگ و آجر و نارنجک بازیکنان را زدن که برعهده شما نیست. فحاشی ناموسی کردن که بر عهده شما نیست. زدن فیلمبردار و کادرفنی رو مجروح کردن که برعهده شما نیست. از ابتدای بازی با لیزر چشم بازیکنان را کور کردن که برعهده شما نیست. پس چی بر عهده شماست؟؟؟
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      0 0
      فقط گرفتن پول بلیط برعهده ایناست
  • پرسپولیس IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    2 1
    امید عالیشاه چند بار رفت کرنر بزنه با سنگ زدنش؟ حتی رامین رضاییان با خواهش رفت که کرنر بزنه باز نذاشتن و بنده خدا همینطوری الکی توپ رو فرستاد. آیا بازیکن تو این شرایط تمرکز بازی کردن داره؟ خودمون رو بزاریم جای طرف؛ اگر اونکارو ۱۰ بار با ما انجام بدن چیکار میکنیم؟ مربی خارجی تراکتور رفت خواهش کرد که اجازه بدن کرنر زده بشه اما نذاشتن. از حق نگذریم تراکتور سرمربی با شخصیتی داره.
  • میلاد FR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 1
    خیلیییییی رو دارین بخدا ...خودتون رو فیلسوف همچی دان ملت رو فرض میکنین؟؟ب عرضبرسونن ملت چشم و حافظه دارن هنوز کر و کور و بی منطق نشدن ک فراموش کنن از کجا شروع شد دشمنی هاتون با چه کردید و مجروح کردنای مربی پریپولیس اقای دایی اسطوره فوتبال دنیا تو تبریز باز میگید طرفدارهای پرسپولیس همه جا مشکل دارن؟؟بله ما به هر دغل بازی و هوچیگری جواب دندون شکن مث خودتون میدیم
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 0
    آقای جمالی لطفا خودتون را خسته نکنید شاهد هستیم کموارد مستند تیم شهرستانی را ادعا عنوان میکنند ولی دروغهای شاخدار تیم تهرانی را رسانه های وابسته تهران وحی منزل میدانند برادر من اگر حرکت زشت فرد همراه سرمربی محروم پرسپولیس در لحظه بازدید از زمین چمن نبود وبه هواداران تبریزیی چشم غره نمرفت هیچ اتفاقی نمی افتاد کسی نیست بپرسد که سر مربی محروم در داخل چمن چیکار میکند غیر از اینه که دهن کجی به کمیته انضباطی وتحقیر تیم شهرستانی میباشد دیروز تیتر زدند وعکس سرمربی تیم مهمان را در حال اسکورت توسط نیروی پلیس در وسط چمن ورزشگاه نشان دادند بازم کسی سوال خواهد کرد فرد محروم به چه دلیلی وارد چمن ورزشگاه شده است ! ! !مگر روابط عمومی تیم اعمال ورفتار کاپیتان پرسپولیس را فیلم نگرفته هجومی که بطرف بازیکن میزبان میبرد از عمال داعش نیز تکرار نشده حالا منتظر باشید چه کلیپ های واهی تهیه وتحویل فدراسیون فوتبال خواهند داد برای نمونه عکس امروز نیم تنه بازیکن قرمز پراز سنگرا که در ورزشگاه تختی در اوایل دهه 90 رخ داده بود را در رسانه ها بچاپ رساندند اگر واقعی است پس چرا فقط یک ساق پا ویکساعد دست را منتشر کرده اند همه چهره را نشان دهند اون بازیکنی که در عکس پا ودستش دیده میشود در حال حاضر بالای چهل سال سندارد ودر دسته اول فوتبال دستیار میباشد بی وجدانی و کم ایمانی تاچه حد تازه مافیای قرمز تلاش میکند موضوع را قومیتی نشان دهد ! ! !؟
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      1 0
      آخه احمق تو چه جوری تشخیص دادی که ۱ نفر از کادر فنی به گفته ی خودت چشم غره رفته؟ اون که با زمین ۲۰ متر فاصله داره چه جوری چشم این شخص رو دیده؟ این حرفا رو از کجاتون در میارید میسازید؟
  • ایرانی ترک IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 5
    تا زمانی که دو تیم نورچشمی پایتخت مستقیم توسط وزارت ورزش مدیریت می شوند فوتبال ایران اصلاح نخواهد شد /*
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      5 0
      چه ربطی داره به سرخ آبی پایتخت؟ بازی رو شما در میارید و میندازید گردن استقلال و پرسپولیس؟ شما چشم دیدن پایتخت رو ندارید چون الهام باکو مغز امثال تورو شستشو داده.
  • احمد نوری اسرمی77 IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    1 1
    چقدر اینا پررو شدن . اینهمه فحاشی و سنگ پرانی کردن ولی بازم طلبکارن
  • US ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    4 1
    از وقتی لیر ترکیه سقوط کرد و ترکیه به مشکل اقتصادی خورد دیگه تراکتور نمیتونه خوب خرج بکنه بازیکن بخره
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 9
    پرسپولیس محل تجمع یک مشت پان پارس و کوروش پرست و ضد دین شده است. طرفداران این تیم شعارهای در حمایت از پهلوی داده اند. نمی شود بر علیه همه اقوام ایرانی شد. نمی شود از دولت بودجه گرفت ولی بر علیه مردم شد.
    • مجتبی IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      5 1
      تراکتور شده محل جولان پانترکهای مزدور و نوکر ترکیه و باکو علیه ایران البته و چنگیز پرست ،ضد دین بودن شما هم در هنگام تلاوت قرآن دیدیم بیابانه مگه زوزه میکشید ،شعارهای شما در طرفداری از موغولی و کشتار اقوام و امنیت و اتحاد ایران است ،شما بر علیه اقوام ایرانی هستید فرق ندارد طرف کرد باشه فارس باشه یا....۲۰۰ دلار ارزش وطن فروشی داره ؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    اصل بد نیکو نگردد چون که بنیادش بد است. آخه این تیم گاو آهن اگر نباشه فوتبال این مملکت چه آسیبی میبینه؟؟ بابا منحلش کنید بره پی کارش. چند سال که تو لیگ برتر نبود چه کمبودی احساس شد؟؟ بخدا فجر شهید سپاسی آنقدر که به فوتبال این مملکت خدمت کرده و بازیکن تربیت کرده و یا نساجی یا مس رفسنجون یا حتی ملوان و دیگر تیم های بی ادعا و بدون امکانات اینهمه خدمت کردن و این تیم پرمدعا و حاشیه ساز که اینجور شاخ شده. منحلش کنید بره همون جایی که دلشون میخواد
  • تبریزلی GB ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    حالا کجاش رو دیدی ، وقتی تهران بیاییم برای بازی با پرسپولیس آزادی رو سر پرسپولیس و هوادارانش خراب می کنیم. هوادارای سپاهان رو با سیصد کشته و زخمی راهی اصفهان کردید ، فکر کردید تراکتور هم مثل سپاهان کتک می خورد؟ زدیم خوبم زدیم می‌آییم تهران هم می زنیم، بده بزنیم
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    تبریزی ها و مدیر عامل تبریز که فرار روبه جلو داشته است باید اشد مجازات شوند. اگر سه بر صفر اعلام نکند فدراسیون الاستقلالی به CAS شکایت خواهیم کرد هوادران پرسپولیس و خواستار باز شدن پرونده گابنی در دادگاه بین المللی ورزش هستیم. کامیابی نیا در بازی سالهای قبل اخراج می شد اما مهدی پور ساق پا می زند کارت زرد مهم نمی گیرد قهرمانی مبارک بابا محمود بابا حمید عروس عربها و تیم رشوه بگبر مافیایی الاستقلالی. وریا غفوری میلیاردر اشک تمساح نریز. پهلوانی را ازمرحوم همایون بهزادی مردمی یادبگیر.
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    برادر لنگی ها و پیروانی به مفت خوری عادت کردند. میخوان 3 امیتاز مفتی بگیرند
  • رضا IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    لطفا الاستقلالی ها فضولی نکنند. تراکتور باید دسته یک برود و افرادی که فحش دادند به بازیکنان پرسپولیس مشخص شوند و گرنه به دادگاه بین المللی ورزش شکایت خواهیم کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس