کد خبر 1377938
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷
احتمالات رای کمیته انضباطی برای دیدار نیمه‌تمام تراکتور - پرسپولیس

باشگاه تراکتور با بررسی آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال شانس کمی برای پیروزی در پرونده دیدار با پرسپولیس دارد و احتمالا نتیجه این دیدار ۳ بر صفر به سود سرخ‌های پایتخت اعلام می‌شود.

به گزارش مشرق، جنجال‌های دیدار نیمه‌ تمام تراکتور و پرسپولیس همچنان ادامه دارد و این دو باشگاه پس از پنجشنبه شب، با بیانیه‌ها و مصاحبه‌های متعددی به جنگ یکدیگر رفته‌اند. در این میان، کمیته انضباطی با وصول گزارش ناظران بازی در حال بررسی این پرونده هستند تا در فرصت یک هفته‌ای‌شان، رای این دیدار ناتمام را صادر کنند.

در این گزارش پس از استعلام از حقوق‌دانان مختلف ورزشی، به بخش‌های مهم دیدار نیمه‌ تمام تراکتور و پرسپولیس پرداخته و بررسی کردیم که براساس آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال، احتمالا چه رایی در انتظار این پرونده است.

بیشتر بخوانید:

بین دو نیمه گفتند عالیشاه کرنر نزند/ چگونه برخی به جای شرمندگی مدعی هستند؟

تراکتور مسئول برقراری امنیت بازی بود؟

باشگاه تراکتور می‌گوید که مسئول برقراری امنیت دیدار با پرسپولیس نبوده‌اند اما براساس بند ۲ ماده ۸۶ آیین‌نامه انضباطی، باشگاه میزبان مسئول برقراری نظم و امنیت درون و بیرون ورزشگاه، قبل از مسابقه، حین مسابقه و بعد از مسابقه است. ماده ۸۶ می‌گوید:

احتمالات رای کمیته انضباطی برای دیدار نیمه‌تمام تراکتور - پرسپولیس

احتمالات رای کمیته انضباطی برای دیدار نیمه‌تمام تراکتور - پرسپولیس

۳-۰ در انتظار تراکتور یا پرسپولیس؟

رفتار خشونت‌آمیز و پرتاب سنگ از سوی هواداران تراکتور که از همان نیمه نخست آغاز شد، مهم‌ترین علت نیمه تمام ماندن دیدار روز پنجشنبه بود. البته باشگاه تراکتور مدعی است که تیم داوری، ۱۰ دقیقه پس از توقف بازی به سراغ اعضای تیم پرسپولیس رفته‌ تا آن‌ها برای پیگیری ادامه بازی به زمین بیایند اما پرسپولیسی‌ها از این کار ممانعت کرده‌اند. این ادعا توسط هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی تایید شده اما از طرف مسئول برگزاری و ناظر داوری بازی رد شده تا باشگاه تراکتور شانس کمی برای اثبات ادعایش داشته باشد. ماده ۶۲ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال مربوط به نیمه تمام ماندن یک بازی فوتبال است. در این ماده آمده است:

احتمالات رای کمیته انضباطی برای دیدار نیمه‌تمام تراکتور - پرسپولیس

حال این سوال پیش می‌آید که آیا باشگاه تراکتور مسئول رفتار تماشاگرانش هست و آیا اتفاقات رخ داده در تبریز جز قوه قاهره در نظر گرفته می‌شود یا خیر. ابتدا در تکمیل این ماده قانونی باید توضیح داد که قوه‌ی قاهره، آن است که اتفاق رخ داده خارج از اراده، غیرقابل رفع و غیر قابل پیش‌بینی باشد.

در این ماجرا باتوجه به این که همه از حساسیت دیدار تراکتور و پرسپولیس آگاه بودند، پس نمی‌توان اتفاقات رخ داده در ورزشگاه یادگار امام را غیرقابل پیش‌بینی در نظر گرفت و حتما باید پیش از شروع بازی، تمهیداتی برای آن در نظر گرفته می‌شد. علاوه بر آن، برخلاف دستورالعمل‌ ستاد کرونا از بیشتر از ۳۰ درصد ورزشگاه یادگار امام استفاده شده بود.

اکنون موضوع مهم این است که آیا باشگاه تراکتور مسئول رفتار تماشاگران منتسب به این تیم است یا خیر. ماده ۸۵ در پاسخ به این سوال، صریحا می‌گوید که مسئول رفتار تماشاگران منتسب به هر باشگاه، آن باشگاه است. پس تا این جای ماجرا تمام اتفاقاتی که عموم از آن مطلع هستند، علیه باشگاه تراکتور است و احتمالا نتیجه ۳ بر صفر به نفع پرسپولیس در انتظار این دیدار نیمه تمام است. البته اگر ثابت شود که پرسپولیسی‌ها از بازگشت به زمین ممانعت کرده‌اند، ورق برمی‌گردد و نتیجه ۳ بر صفر به سود تراکتور می‌شود.

احتمالات رای کمیته انضباطی برای دیدار نیمه‌تمام تراکتور - پرسپولیس

چه جریمه‌ای در انتظار امید عالیشاه و سعید آقایی است؟

امید عالیشاه، کاپیتان پرسپولیس در ابتدای نیمه دوم دیدار با تراکتور از کوره در رفت و اشیاء پرتاب شده از سوی تماشاگران حریف را به سمتشان پرتاب کرد؛ واکنشی که آغاز جنجال اصلی این دیدار شد. از طرفی سعید آقایی هم هنگام خروج از زمین بازی، با حرکت دستش هواداران تراکتور را تحریک کرد.

گزارش داور و ناظر بازی از اهمیت بالایی در تعیین جریمه‌ی کمیته انضباطی برای این دو بازیکن پرسپولیس برخوردار است. شاخص دیگر تعیین‌کننده در میزان جریمه عالیشاه و آقایی، سبقه انضباطی این دو بازیکن است. هم عالیشاه و هم آقایی در حال حاضر محرومیت تعلیقی ندارند اما سعید آقایی در سال‌های اخیر با محرومیت‌های مختلفی از سوی کمیته انضباطی مواجه شده است.

جدای از سوابق انضباطی امید عالیشاه و سعید آقایی، مواد ۵۹ و ۶۰ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال راجع به جریمه احتمالی برای اقدامات این دو بازیکن توضیح داده است. عالیشاه و آقایی باید امیدوار باشند که اگر قرار است متخلف شناخته شوند، مشمول ماده ۶۰ (حداقل دو ماه محرومیت و ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی) شوند چرا که طبق ماده ۵۹، حداقل ۱۲ ماه محرومیت از حضور در مسابقات و حداقل ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

احتمالات رای کمیته انضباطی برای دیدار نیمه‌تمام تراکتور - پرسپولیس

احتمالات رای کمیته انضباطی برای دیدار نیمه‌تمام تراکتور - پرسپولیس

رفتار سائلام و کیانی به تراکتور تخفیف می‌دهد؟

ارتوئرول سائلام، سرمربی و مهدی کیانی، کاپیتان تراکتور در زمان‌هایی که بازی متوقف شده بود، بارها به سمت تماشاگران تیم‌شان رفتند و تلاش کردن با صحبت، جو ورزشگاه را آرام کنند اما در نهایت نتوانستند مانع از نیمه تمام شدن بازی شوند. بند ۶ ماده ۸۵ آیین‌نامه، این امکان را برای کمیته انضباطی فراهم می‌کند که در چنین مواقعی، این اقدامات را به عنوان شرایط مخففه در هنگام صدور رای در نظر بگیرد.

احتمالات رای کمیته انضباطی برای دیدار نیمه‌تمام تراکتور - پرسپولیس

با این حال باتوجه به این که اقدامات مثبت سائلام و کیانی در نهایت مانع از نیمه تمام ماندن بازی تراکتور و پرسپولیس نشد، احتمالا آن چنان روی اصل رای تاثیر چندانی نداشته باشد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 67
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    باید تراکتور یک فصل کامل حداقل بدون حضور تماشاگر بازی بکنه .
    • محسن IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      6 17
      حوادث این بازی نشان دهنده تنفر از تیم بیت المال خور و سوگلی پایتخت هستش..... تیمی که در تمام بازیهای خانگی و غیر خانگی جز تنفر و نژادپرستی چیزی برای ارائه نداره ... حوادث دو سال پیش و کتک زدن و سنگ پراکنی به سمت باشگاه اصفهان نیز نمونه دیگه از کارهای این تیم منفور پایتخت هستش
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      1 10
      کاملا درسته ولی بازیکنی که سنگ به طرف تماشاگر پرتاب میکنه چطور؟
    • فرهنگ IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      2 11
      آدمهایی مثل تو هستن که وقتی یه ترک می بینند وحشی می شن اون بازیکن که سنگ پرت می کنه به تماشاگر و اونو تحریک می کنه باید یک سال محرم ویا کلا محرم بشه.
    • سعید IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      2 8
      مگه زمانی که بمب های محترقه رو نیمکت تراکتور میزدین محروم شدین؟؟؟
    • ساسان IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      6 0
      زیر چتر ورزش و با پوشش فوتبال پایه های تمامیت و موجودیت یک کشور رو میلرزونن آقایون هم یا خوابن یا میترسن برخورد کنن
    • TR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      1 6
      لنگ ها بارها چنین رفتارهایی انجام دادن اما هیچ موقع محروم نشدن
  • یاسر IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    62 35
    باید این مشکل تبریز اساسی درست بشه راهکارش محرومیت یکساله تراکتور از حضور در تمامی مسابقات و سقوط به دسته پائین تره
    • علی IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      1 12
      نه بابا مگه وقتی که تو تهران تماشاگران پرسپولیس به نیمکت تراکتور نارجک پرتاپ کردن یک سال محروم شدن؟والا سنگ که خیلی کم خطر تر از نارنجکه و همچنین خیلی صحبت از فرهنگ نکنین که شروع کننده اول پرسپولیس بود که در سال۹۴ نارنجک زدن
    • علی IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      1 12
      اگر عالیشاه با رفتار غیر ورزشی باعث تحریک تماشاگران نمیشد این وضع پیش نمی آمد به آذربایجان و تبریز توهین نکن
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      1 11
      تا امروزم کم چوب لای چرخ تراکتور سازی نزاشتین آخریش هم همین تیم پایتخت و حاشیه سازی عالیشاه....شما با همه تیم های شهرستان مشکل دارین
  • منصور IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    50 66
    دادا تصاویری زننده و غیرا اخلاقی از عالیشاه وجود دارد که نشان می دهد عالیشاه عامل اصلی تحریک تماشاگران تراختور است.حد اقل جریمه تیم تیم پیروزی 3 بر 0 به نفع تراختور و دو سال محرومیت عالیشاه
    • بی نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      12 0
      امید عالیشاه مگه مریض بودند اشیا پرت بکنند این تراکتوریها بودند که اشیا و سنگ پرتاب کردند و عالیشاه هم جواب اونا را داد مگه تراکتوریها انسان هستند مگه از فوتبال چیزی می دانند.واقعا شرم داره این حرکات تراکتور باید بره لیگ 2 ویا منحل بشه خیلی آبرومندانه هست
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      8 0
      لابد تا قبل از این اقدام احتمالی عالیشاه ( اثبات نشده )اون طرفداران تراکتور داشتند صفات خانواده خودشان را داد میزدند ؟
    • بشار عبدالواحد IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      9 0
      حق با عالیشا هستش و من تبریزی ها را محکوم می کنم
    • تراختور IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      1 4
      دادا دمت گرم کلی خندیدم تا شماها هستید نیاز به فیلم طنز نداریم کلا خط فکری جذابی دارید
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      11 0
      چرا چرت میگی. سنگ پرانیهای وحشی ها قبل از عصبانیت عالیشاه بود.و الا عالیشاه مگه مریض بود که بی دلیل عصبانی بشه.لز پش اون تماشاگرنماهای بی فرهنگ سنگ پرانی کردن و تحریکش کردن اونم اون شکلی جواب داد. پس اراجیف تحویل نده.
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      9 0
      تا قبل از حرکت عالیشاه طرفدارای تراکتور مثل دسته گل نشسته بودن؟؟؟؟؟؟ عالییشاه هم اون سنگا رو از تهران آورده بود و طرفدارای تراکتور فقط گل می نداختن تو زمین ؟؟؟؟ خیلی نفرت انگیزه اینهمه بی اخلاقی رو ندیدن و حرکت عالیشاه رو گنده کردن
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      7 0
      زننده ندیدن 70 دقیقه فرهنگ پراکنی طرفدارای سوراختور و بزرگنمایی عکس العمل یک بازیکنه ....عکس العمل بود فهمیدی؟؟؟؟
    • پرسپولیس قهرمان IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      2 1
      میشه خفه خون بگیری
    • امید IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      4 0
      طوری که شماحرف میزنی تماشاگرای پرسپولیس سنگ پرت کردن یاخودت روزدی به کوچه علی چپ
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    41 24
    اگر کمیته انضباطی به وظیفه خودش قاطعانه عمل نکنه پرونده این مسابقه به فیفا ارسال خواهد شد و اونجا سرنوشت بدی در انتظار تراکتورسازی خواهد بود. شعار های نژاد پرستانه همچنین رفتار خشن و وحشیانه تا سر حد به خطر انداختن جان بازیکنان،داوران و خبرنگاران
    • فرهنگ IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 10
      البته بخوای وحشی ببینی یه سری به خانواده خوت نگاه کن دوما اون علیشاه بی بوته تحریک کنند بود وجو ورزش گاه رو به هم ریخت وبعد شعار نژاد پرستانه رو شما یاد ما دادید وهمیشه یه جور دیگه ای به ترک و آذربایجان نگاه کردین که حتی بچه های ما هم اینو دارن می فهمن
    • رامین IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 9
      شما تو ورزشگاه ازادی که یک صدا شعار نژاد پرستانه میدین تو بازی با تراکتور کاره خوبی کردن تبریزیا
  • mohammad IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    44 26
    اگه تیم شرستانی دیگه ای جای تراکتور بود تا حالا فدراسیون نابودش می کرد،چند بار شعار نژادپرستانه ،چند بار شکستن صندلی ها و تخریب ورزشگاه
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 11
    یاشاسین تراختور
  • سید IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 9
    لنگ و مکتب لنگیسم رو باید سرجاش نشوند اینها در تمامی شهرهای کشور آشوب به پا می کنند ایراد از لنگی هاست نه تراکتور
    • امید IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      3 0
      مشکل از ۵ قهرمانی است.
  • مهدی RU ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    7 0
    اینها طرفداران تیم خاصی نیستن، بچه های جدای طلبی هستند که نوکری اجنبی را می کنند و هدفشان خدمات دادن به دشمنان است. به نظر من نه تنها این آقایان مخاطی بلکه تمام افرادی که با ایشان نسبتی دارند را باید به سمت قرقزستان و مغواستان فرستاد تا درس عبرت شود برای دیگر مهمانان سرزمین ایران.
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    8 0
    بهترین راه اینه تراکتور سازی مدت ها از میادین دور باشه و یا حداقل بازی هاش بدون تماشاگر و بدون پوشش تلویزیونی و رسانه ای انجام بشه
  • علی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    10 0
    منصف باشیم عالیشاه بعد از 3 بار از ایجاد مزاحمت تماشاگرها ، رفته کرنر بزنه که با حجمی از سنگ پرانی و فحاشی مواجه شد. حال جمع کردن سنگ هاو از کوره در رفتن و نشان دادن اعتراض به وضع استادیوم و بی عملی داور درمتوقف نکردن بازی، جریمه اش محرومیت نباید. گرچه ایشان باید حرفه ای عمل می گردد. .
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 10
    همه علیه تراکتور بسیج شده اند،چند سال پیش در آزادی خیلی بدتر از این کارها رو انجام دادند وآب از آب تکون نخورد،برنامه ریزی شده بود،کجای دنیا بازیکن به خود اجازه چنین غلطهایی رو می دهد؟
  • بشار عبدالواحد IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    30 20
    من فکر می کردم تبریزی ها با شخصیت هستند ولی اشتباه فکر می کردم
    • فرهنگ IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 8
      اگه داری دنبال شخصیت می گردی توی هر شهری این موضع هستش دوما من نمی دانم تو کجایی هستی ولی هر جایی هستی بی شخصیت خودت و هم شهری هات هستن .
    • ر IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      1 11
      من هم فکر می کنم شما این بازی را نگاه نکر دی یا اگر احتمالا نگاه کرده باشی یا کم بینا یی یاکر.............که
    • Tak IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 10
      بترکه چشم حسود یاشاسین تبریز اینا که همه جا شیرن تو تبریز موش میشن ایتقدر پول بیت المال رو خورده این تیم چرتپولیس شده گردن کلفت
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      7 0
      با شما موافقم
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      2 6
      رفتار غلط چند جوان منحرف را بحساب دیار سرداران سرافراز تبریز مهد فرهنگ ، شجاعت ، غیرت و عشق به اهل بیت علیهم السلام نگذاریم
    • سعید IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 7
      ولی من مطمئنم بیشعور و بی شخصیت تر از شما نیست
    • بشار عبدالواحد IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      5 0
      فرهنگ تو الان خودت اسمت فرهنگ هست ولی خودت خالی از فرهنگ ثانیا لیاقت خودت و خانوادتو به من نسبت نده ثالثا تو خیلی کند ذهن و احمقی که راجع به ما اهل بیت پیامبر توهین می کنی چهرما دیدار ما به قیامت ای عوضی
    • GB ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      1 0
      منهم نظرم عوض شد
  • ناشناس IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    15 11
    لطفا قحبت های نصیری معاون فرهنگی باشگاه تراکتور رو نشر بدید اتهامات خیلی سنگینی متوجه پرسپولیسیا کرده
    • DE ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      10 0
      فرهنگ و باشگاه تراكتور؟؟؟
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      12 0
      کلا باشگاه تراکتور از هوادار تا مسئولش جز تهمت زدن ، دروغ بافی و مظلوم نمایی کار دیگه ای بلدن؟؟؟؟
  • اکبری IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 8
    باید تیم جیره خوار دولتی پیروزی کلا از مسابقات کنار گذاشته شود تیم چرتپولیس پول بیت المتل را به هدر میدهد مقصر بازیکنان پیروزی بودند که تماشاگران فهیم تراکتور را تحریک کردند تیم پیروزی همیشه با کمک داوران و با نامردی مسابقات را برده است و لیاقت بازی در لیگ برتر را ندارد
  • فرهنگ IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 10
    اون کسایی که می گن تراکتور باید محروم بسبشه آنها اینو نمی فهمند یا خودشان را به نفهمی زدند که چرا این مشکل در همه شهر برای پیروزی درست می شه و برای بقیه تیمه نیست این برخورد چرا برای استقلال پیش نمیاد چرا برای سپاهان پیش نمیاد پس این پیروزی یه غلطی می کنه که در همه شهر ها مشکل داره
  • رحمان IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 8
    هر چند حرکت تماشاگر نماها درست نبود و حمایت هم نمی کنیم. ولی در بازی که درحال جریان هست. بازیکن نمی تواند به تماشگران سنگ پرتاپ کند. عالیشاه بایستی از داور کارت قرمز دریافت می کرد. همین کار باعث ادامه بازی می شد. متاسفانه داور ناشیانه و جانبدارانه عمل کرد. تا این حد
  • حسین IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 8
    این لنگی ها با قدرت رسانه ای و تبلیغات که هر روز میگن بازی باید ۳ بر ۰ به سود لنگ بشه کار خودشون پیش میبرن
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    8 1
    باید تیم نژادپرست و ضد میهنی تراکتورسازی تبریز منحل شود مدارا با این تیم مغول صفت بدترین کار ممکن هست
  • رضا IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 9
    خود لنگی ها این دسیسه رو چیدند چون میدونستند حریف تراکتور نمیشوند به یک سری گفتند سنگ پرتاب کنید که بازی تعطیل شود. از داوران به تماشاچیان روی آوردند. همه ی اینها بازی خیمه شب بازی بود وگرنه این بازی خوشگل تراکتور که نیاز به خشونت نداشت.
    • ساسان IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      8 0
      سنگ پرانی هواداران تراکتور شده بازی خوشگل تراکتور ؟؟؟؟ اخوی کجایی هستی ؟؟؟؟؟ کجا سیر میکنی؟؟؟؟؟
  • مجید IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    9 0
    شعارهای قومی و نوشته های قومیتی در تبریز کم کم رویه خطرناکی میشود که باید جدا" برخورد شود
  • نادرشاه IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 8
    اینکه هفتاد درصد چون طرفدار پرسپولیس بجای اینکه عادلانه نظر بدن فقط با تعصب افراطی سعی دارند بدون اشاره به رفتار زننده عالیشاه فقط تراکتور وتماشاگرانشو بکوبند همه این اتفاقات از بدرفتاری با تبریزی‌ها در بازی تهران شروع شد اما یعنی چی که یک بازیکن بخودش اجازه میده به سمت ۶۰هزار تماشاگر سنگ پرتاب کنه که چی تو اینستاگرام خودشو لات نشون بده شاید اون سنگ های اون مثلا بازیکن به چشم بچه یا پیرمرد تماشاگر میخورد کی جوابگو بود من موندم چرا داور به عالیشاه کارت قرمز نداد برا آرام کردن تماشاگران بجاش بازیکن تراکتور رو که آهن اش کرد اخراج هرکسی باشه وقتی تو خاک تبریز به یه تبریزی یکی سنگ میندازه این شاید عده ای تماشاگر تبریزی هم رفتارشون درست نبود اما رفتار اون بازیکن اگر در اروپا انجام می‌شد قانون قانون باشه عالیشاه مادام العمر باید محروم بشه باینکه من خودم پرسپولیسیم
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    8 0
    به عنوان یک شهروند تهرانی طرفدار پرسپولیس بایستی بگم که اتفاقا مردم تبریز مردم بافرهنگ و باشعوری هستند.بهرحال در هر شهری ادم بیشعور و بی فرهنگ هست.اونایی هم که سنگ پرانی میکردن یه مشت بی فرهنگ نژادپرست بودن(پانتورک) که حقیقتا بایستی با شدیدترین وضع ممکن باهاشون برخورد بشه تا دیگه غلطهای اضافی نژادپرستی و جدایی طلبی نکنن. بماند که اون تعداد بسیار محدود نژادپرست بهره ای از عقل نبردن و یه بار هم یک صفحه تاریخ رو ورق نزدن. و معاندین روی همین قشر بیسواد سوار شدند. مسئولین امنیتی میبایستی شدیدا باهاشون برخورد کنن.
  • یاشاسین اردبیل IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 8
    جنگ جهانی اول بخاطر کشته شدن ولیعهد اطریش در مجارستان شروع شد بعنوان خونخواهی المان از مجارها ولی اصل قضیه خود المانیها این کار رو کرده بودند ویا حمله امریکا به افانها وعراق بخاطر یازده سپتامبر والان هم همان قضیه در مورد تبریز
  • اکبری IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    8 0
    بهترین حالت ابطال مجوز حرفه ای تراکتور و سقوط به دسته پایین تر
  • محمد IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 6
    هر فصل امتیاز معیشتی با جنجال های از پیش تعیین شده !!
  • رضا IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    8 0
    متاسفانه سالهاست عده ای نژادپرست خودشون داخل هواداران تیم تراکتور جا ردن وهدفشون سیاسی هستش . ودارن با حثیت مردم تبریز بازی میکنن ای کاش مسئولین تبریزی این افراد رو از تیم دور کنن . والا بسیاری از تبریزیها طرفدار پرسپولیس هستن همانطور که خیلی از مردم تهران طرفدار تراکتور هستن واین ایرادی نداره
  • سوسان IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 9
    یهودپولیس همیشه فتنه راه میندازه و خودشو مظلوم نشون میده این رسم یهودیه خاخام منشی 2500 ساله در ایران اجرا میشه مانی رو کشتند تبلیغ کردند کج پا بود هامدآتا رو کشتند تبلیغ کردند میخواست یهودیها رو بکشه خسرواپرویز رو کشتند تبلیغ کردند میخواست جنگ زردشتی مانوی راه بندازه گؤوآده سوفر رو کشت تبلیغ کرد که میخواست آشوب به پا کنه اینها رسم تاریخشون اینه که فتنه راه بندازند و یهودی بازی دربیارند بعد برن بگن ما مظلوم ما ستم دیده و بدبخت و رنج کشیده تو تاماریس(تبریز) سنگ ضد یهودپولیس خوردیم
    • تقی IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      8 0
      یه پای فتنه همین هواداران به اصطلاح تراکتور هستند همیشه دنبال حاشیه هستند ، شما مشکلاتتان پرسپولیس نیست ،دشمن موجودیت ،تاریخ و تمدن و فرهنگ و اقوام و زبان فارسی هستید ،در همین پیامهایشان اذعان کردید فقط تابلو شد ،کدام هواداری در هنگام تلاوت قرآن زوزه توله گرگی درباره یا پرچم بیگانه می‌بره بالا یا به همه موجودیت ایران و اقوام و آثار و تمدن آن فحاشی می‌کنه ؟؟؟؟؟ فقط هواداران بسیار فهیم تبریزی که افتخار مزدوری و عملگی ترکیه و باکو دارند و به آن مفتخرند
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    6 0
    بهتره باشگاه پرسپولیس پرونده رو بفرسته فیفا کمیته انضباطی بارها با تراکتور با مماشات برخورد کرده شعار نژاد پرستانه فحاشی ناموسی ... پروندشون رو به فیفا ارسال کنید خودشون می دانند چطور اینا رو محروم کنن مسوولان شهرشون هم فقط بلدن بیانیه بدن و همه چیز رو گردن عالیشاه و دیگران بندازن حالا خوب شد عالیشاه دست اینا یه آتو داد
  • 6 مقدس IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    4 4
    شما خیلی شوت تشریف دارین هنوز درصد بلد نیستین حشاب کنین هنوز کاظمی مدیر تیمتون بلد نیست چند نفر تو زمین بازی می کنند میگه پرسپولیس 9 نفره شد زمین ترک کرد بهتر برید همتون ی خورده کلاس ریاضی تاریخ ولکنین
  • محمد از تهران IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 8
    یاشاسین آذربایجان یاشاسین تراختور..
  • CA ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 0
    همه اینها حاشیه است. اوباشگری ممکنه در هر ورزشگاهی رخ بده هر چند اینجا میزانش خیلی بالابود و باید جریمه هم بشن. ولی مساله حیاتی تبدیل شدن این باشگاه به محل جولان تجزیه طلبهاست که نیاز به اقدام بسیار قاطع ورزشی و فراورزشی داره. یا این رو متوجه میشید و مسئولیتتون رو انجام میدید، یا منتظر ضربات این باشگاه و مسئولان مختلف اون استان به امنیت ملی خواهید بود
  • ضرغام ماندگار IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    آره واقعا تراکتور با بازیهای خوبش مثل امسال درکورس قهرمانی بوده!!!!!!! آخه تراختور چند ساله فقط ادعاست این پولها ویه برنامه درست میتونه هرتیمی را حتی قهرمان کنه. کی میخواد این باشگاه واقع بین باشه
  • ناصر IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 1
    بازی تراکتور منویاد کسانی انداخت که اموزش آتش زدن دیده بودن تا موقع اعتراضات بانکهارا به آتش بکشانندومردم معترض بی گناه را گناهکار نشان بدهندکارپرسپولیس هم نشات گرفته از همان رفتاربود
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 0
    بنده به شدت باشگاه تراختور و حرکات زشتِ تماشاگران را محکوم میکنم و از کمیته انظباطی میخواهم آنها را به اشد مجازات برساند پیشنهاد میشود این تیم را بفرستن لیگ یک و به جای دو تیم سه تیم به لیگ برتر صعود کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس