1

پروژه تحریم و فشار حداکثری این بار با یک پیمانکار جدید تدارک وسیعی دیده وسعی دارد تا شکست خود در اغتشاش آفرینی در داخل کشور را با گرفتن انتقام از هواداران تیم ملی فوتبال کشورمان در کانادا جبران کند.

سرویس سیاست مشرق - در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال، تیم‌های ملی کشورهای مختلف سرگرم آماده سازی خود برای حضور هر چه بهتر در این رقابت‌ها هستند. برخی تیم‌ها با هزینه‌های سنگین غول‌های فوتبالی را به خاک خود کشانده تا بتوانند با انجام مسابقه تدارکاتی خود را برای جام جهانی گرم کنند. اما وضعیت تیم ملی ایران پس از پاکسازی فدراسیون فوتبال توسط ‌هیئت رئیسه آن هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. برخی کشورها به دلیل برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده امکان بازی با تیم ملی ایران را ندارند و برخی دیگر صورت حساب سنگین دلاری را پیش شرط انجام یک بازی کرده اند.

در وضعیتی که آماده سازی در فدراسیون فوتبال به سختی پیش می‌رود، حمید استیلی سرپرست تیم ملی اعلام کرد که با تلاش بخش‌های مختلف در ارکان فدراسیون بازی با کانادا قطعی شده و تیم ملی برای انجام یک بازی راهی آن کشور خواهد شد. انتخاب کانادا برای بازی دوستانه زدن یک تیر با چند هدف بود، کانادایی‌ها در سال‌های اخیر در رشته فوتبال پیشرفت فراوانی کرده و توانسته‌اند به جام جهانی برسند و از سویی از نظر فنی شباهت زیادی با حریفان تیم ملی در جام جهانی قطر دارد. اتفاق دیگر آن بود که برگزاری این دیدار در تورنتو نه تنها بار مالی برای فدراسیون فوتبال کشورمان ندارد، بلکه در قرارداد تنظیم شده عایده‌ای نیز در بخش اسپانسر برای طرف ایرانی در نظرگرفته شده است.

 پس از اعلام رسمی تاریخ برگزاری بازی دوستانه تیم ملی، مردم کانادا و ایرانیان مقیم آن کشور با شوق و شوری بی نظیر تمامی بلیط‌های مسابقه را در کسری از ساعت خریدند. گفته شده است که ورزشگاه بی‌سی پلیس ونکوور جا برای سوزن انداختن نداشته و طرفداران دو آتشه در هر دو جایگاه خود را برای یک بازی مهیج آماده کرده‌اند. اما برگزاری یک مسابقه ساده دوستانه فوتبال خیلی زود دچار حاشیه شده و دست‌هایی در پشت پرده تلاش خود را برای لغو آن بازی آغاز کردند. پس از آغاز بلیط فروشی برخی عوامل ضد انقلاب مستقر در کشور کانادا با ایجاد یک کمپین رسانه‌ای خواهان لغو بازی شدند، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز از فرصت ایجاد شده استفاده کرده و اعلام کرد که موافق برگزاری این بازی دوستانه نیست و بهتر است این بازی لغو شود!

البته سخنان ترودو خیلی زود با پاسخ شدید الحن از سوی فدراسوین فوتبال کانادا روبرو شده و آن‌ها در بیانیه‌ای نوشتند که زمین مسابقه فوتبال جای تسویه حساب‌های سیاسی نخست وزیر کانادا نیست. سَندرا گیج مدیر بازاریابی کانادایی فوتبال در بیانیه‌ای نوشت: «ما به قدرت ورزش و توانایی آن در گردِهم آوردن افراد مختلف برای یک هدف مشترک باور داریم.» پس از سخنان جنجالی ترودو، جان هورگان نخست‌وزیر ایالت بریتیش کلمبیا اعلام کرد بحث درباره چگونگی و چرایی تصمیم‌گیری برای برگزاری مسابقه دوستانه فوتبال بین‌ تیم‌های ملی کانادا و ایران را  را به سازمان فوتبال آن کشور واگذار کرده است.

ماجرای انتقام از مردم ایران در کانادا! / اهداف تحریم اجتماعی چیست و چه کسانی را هدف گرفته است؟

پروژه فشار در تورنتو، شورش در تهران!

اما سخنان جاستین ترودو بهانه‌ای بود برای آن‌که ضد انقلاب خارج از کشور از جمله گروهک منافقین؛ اعضای فرقه بهائیت، سلطنت طلبان و برخی اصلاح‌طلبان فراری در آن کشور از پاس گل نخست وزیر کانادا استفاده کرده و نه تنها خواستار لغو بازی شوند، بلکه بار دیگر کمپین تحریم ورزش ایران را دوباره داغ کنند. کمپین تحریم ورزش ایران پروژه‌ای بود که در دوران سیاست فشار حداکثری توسط وزارت خارجه ترامپ تعریف شده است؛ تام کاتن سناتور آمریکایی در تشریح آن در موسسه بنیاد دموکراسی‌ها(FDD) یک سخنرانی عجیب انجام داده و می‌گوید: واقعیت آن است که تحریم‌های اعمال شده علیه جمهوری اسلامی ایران همواره بی اثر بوده و آن‌ها راه‌هایی برای دور زدن تحریم دارند؛ سناریو من آن است که آنقدر لایه‌های تحریم را هوشمندانه کنیم که ایران از درون دچار هرج و مرج شود!

سناتور بد نام آمریکایی ادامه می‌دهد: باید مردم ایران احساس کنند که در یک وضعیت بسته گرفتار شده و سپس شورش کنند. پس از آن سخنرانی، جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا نوشت که باید فشار به ایرانی‌ها آنقدر زیاد باشد که استخوان مردم بشکند و شیره آن خارج شود، تنها راه براندازی همین است!

در سیاست فشار حداکثری قرار بود با ایجاد یک زمستان سخت علاوه بر انسداد ارتباطات مالی، کلیه مسیرهای اجتماعی از جمله حضور ایرانیان در ورزش، هنر و حتی فعالیت‌های عادی چون مسافرت، دست قطع شود تا جایی که رابطه با تهران کانالیزه شده باشد. تحلیل مقامات وقت آمریکا آن بود که علاوه بر تحریم اقتصادی باید «تحریم اجتماعی» نیز در دستور کار قرار بگیرد، البته پروژه فشار حداکثری ترامپ با شکست روبرو شد؛ بعدها آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار بود با فشار حداکثری ایران مهار شده و در انزوا قرار بگیرد؛ اما شواهد آن است که آمریکا در انزوا قرار گرفته است.

ماجرای انتقام از مردم ایران در کانادا! / اهداف تحریم اجتماعی چیست و چه کسانی را هدف گرفته است؟

ماجرای انتقام از مردم ایران در کانادا! / اهداف تحریم اجتماعی چیست و چه کسانی را هدف گرفته است؟

تغییر در پیمانکار و کارگزار پروژه فشار حداکثری به روایت تصویر

سال ۲۰۱۹ رید چامپلین در یک مقاله مهم پرده از اقدامات ضد ایرانی زیر عنوان فشار حداکثری و تحریم اجتماعی برداشته و نوشت که لابی‌های ایران ستیز ده‌ها میلیون دلار به سیاستمداران ضد ایرانی پرداخت کرده اند. در این مقاله آمده بود که جان بولتون نه تنها میلیون‌ها دلار از این لابی گرفته است، بلکه ۱۸۰ هزار دلار هم از گروهک منافقین دریافت کرده است. شلدون ادلسون میلیادر که پیشنهاد کرده بود برای ترساندن ایران یک بمب اتمی بر روی ایران پرتاب شود، ده‌ها میلیون ها دلار به ترامپ، بولتون و همه نهادها و افراد ایران ستیز پرداخت کرده است.

ماجرای انتقام از مردم ایران در کانادا! / اهداف تحریم اجتماعی چیست و چه کسانی را هدف گرفته است؟

در بخشی از این مقاله افشاگرانه آمده است:

ده‌ها مقام حکومتی، از کنگره تا کاخ سفید، از یک شبکه گسترده گروه‌های ذینفع، کمیته‌های سیاسی، لابی‌گران خارجی و اهداکنندگان ثروتمند کمک‌های مالی دریافت کرده‌اند تا علیه ایران سخت‌گیری کنند. یکی از افرادی که در تنش‌های فعلی ایران و آمریکا به طور پیوسته نام او به عنوان تشدیدکننده تنش‌ها مطرح می‌شود، جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، است. بولتون دو مجموعه لابی‌گری به نام «کمیته اقدام سیاسی» (PAC) معروف به «بولتون پک» و «بولتون سوپر پک» دارد که ظاهرا پس از استخدام بولتون در دولت ترامپ تا اطلاع ثانوی تعلیق شده‌اند. این دو مجموعه، سازوکار مالی مرکزی یک شبکه اعمال نفوذ گسترده است. پس از تاسیس مجموعه‌های یادشده در سال ۲۰۱۳، حامیان مالی بزرگ، که دیدگاه سختگیرانه مشابه بولتون دارند، به کمیته‌های تازه تاسیس کمک کردند. در یک دوره پنج‌ساله منتهی به استخدام بولتون در ۲۰۱۸، کمیته‌های بولتون بیش از ۲۴ میلیون دلار کمک مالی جمع کردند.

ماجرای انتقام از مردم ایران در کانادا! / اهداف تحریم اجتماعی چیست و چه کسانی را هدف گرفته است؟

ماجرای انتقام از مردم ایران در کانادا! / اهداف تحریم اجتماعی چیست و چه کسانی را هدف گرفته است؟

عکس بالا:  عامل میدانی تحریم اجتماعی/ عکس پایین: یکی از اوباش میدانی فشار حداکثری(سام رجبی)

به نظرمی‌رسد در ماجرای تلاش برای لغو یک بازی دوستانه فوتبال با هدف به انزوا کشاندن ایران، باز هم پای لابی‌های جنگ طلب و ضد ایرانی در میان است. جالب آنکه فشار برای تحریم سراسری مردم ایران به شکلی است که حتی شبکه بهائیت که در مرام خود همواره در پشت صحنه مشغول کار است، اقدامات خود را علنی کرده است! پس از فتنه ۸۸ این برای بار دوم است که فرقه ضاله بهائیت به صورت مستقیم برای اقدام علیه مردم دستور گرفته است. در آن سال شبکه عملیاتی بهائیت در روز عاشورا توسط سربازان گم نام امام زمان(عج) در هنگام هتاکی و آتش زدن مساجد و حسینیه‌ها بازداشت شدند.

در اعترافات یکی از این افراد آمده است: بیت‌العدل همواره از ما می‌خواست حتی در مراودات عادی نیز وابستگی به فرقه را پنهان کنیم؛ اما بعد از آغاز فتنه و شورش خیابانی از ما خواسته شد به میان مردم برویم؛ در تجمعات اول تنها برای ارزیابی میدانی می‌رفتیم، اما بعد از چند شورش خیابانی به ما گفتند که شعار بدهیم؛ بعد خواسته‌های دیگری مطرح شد از جمله آن‌که در روز عاشورا به خیابان آمده و علاوه بر گرفتن عکس و فیلم، با چاقو و قمه به نیروی انتظامی حمله کرده و اماکن مختلف را آتش بزنیم!

ماجرای انتقام از مردم ایران در کانادا! / اهداف تحریم اجتماعی چیست و چه کسانی را هدف گرفته است؟

ماجرای انتقام از مردم ایران در کانادا! / اهداف تحریم اجتماعی چیست و چه کسانی را هدف گرفته است؟

نقش شبکه بهائیت در تحریم اجتماعی/ فرقه ضاله بهائیت با دستور بیت العدل به صحنه آمده است!

اخبار رسیده حکایت از آن دارد که پس ناکامی پروژه فشارحداکثری در تحریم ورزش ایران و حذف نام کشورمان از جام جهانی، لابی جنگ‌طلب در نظر دارد با حمایت مالی سعودی و استفاده از اوباش میدانی و نیز حمایت پلیس کانادا با ناامن ساخت فضای استادیوم تورنتو بازی فوتبال را به اغتشاش بکشد؛ پیش از این و در هنگامه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، پلیس غربی با باز کردن قلاده عناصر مزدور منافقین در نزدیکی اماکن رای گیری، باعث وقوع زد و خورد و آسیب به شهروندان کشورمان شده بود.

این اقدام خبیثانه نشان می‌دهد که پروژه تحریم و فشار حداکثری، با یک پیمانکار جدید تدارک وسیعی دیده وسعی دارد تا شکست خود در اغتشاش آفرینی در داخل کشور را  با گرفتن انتقام از هواداران تیم ملی فوتبال کشورمان در کانادا جبران کند. پس از آنکه تیردشمن در اعمال فتنه اقتصادی و شورش خیابانی به سنگ خورد، این بار با تحریم اجتماعی از مردم ایران انتقام می‌گیرند! در این ماجرا عناصر میدانی مرتبط با  گروهک‌های تجزیه‌طلب و ضد انقلاب  از مدتی قبل سازماندهی شده‌اند.تحریم اجتماعی و فشار حاصل از آن در جنگ روانی بخش‌هایی پنهان از «اثرات تحریم» است که نه در گزارش تهیه شده توسط آلنا دوهان گزاشگر سازمان ملل اثری از آن است و نه در توافقی چون برجام به آن توجه شده است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 87
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    43 5
    مسئولان هماهنگی این بازی عقل ندارند که بدونن ما چند ساله کانادا باهامون مشکل داره؟؟
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      18 2
      دقیقا
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      18 6
      دکتر رییسی فرمودند میخواهند فساد را از ریشه خشک کنند.
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      8 1
      لابد تو آلبانی همه عقل دارن؟
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      9 8
      رای های منفی به نظرات درست و دلسوزانه انقلابی مشکوکه ، مشرق سریعاً بررسی کنه ، فکر کنم از آلبانی سرنخی پیدا کنید.
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      2 17
      باید بازی با غرب را تحریم و فقط با روسیه بازی کنیم.
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      8 7
      بازی با کانادا باید لغو بشود تا توطئه منافقین برای تحریم فوتبال ایران خنثی و بی اثر بشود.
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      11 5
      اختلاف سیاسی بود یا ورزشی ؟ رییس جمهور کانادا با دخالت در ورزش دست به خود تحقیری زده چنین مزخرفاتی گفته مشکل از تصمیم گیران حوزه ورزش ما نیست .
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      3 2
      نه فقط شما عقل داری
    • من IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      7 6
      خخخخ باشه اونا با ما دشمنن ما خوبیم اونا .... این غربیای الکی این شرقیای الکی توهمات الکی
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 2
      انتظار داری با کدوم کشورها بازی بذاریم؟
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      1 0
      اخه تیم قحطی بود با کانادا دیدار تدارکاتی بگذارن
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 0
      اگر مشکل داره چرا گدا زاده ه برای خوش گذرونی هر دقیقه اون جا هستند
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    11 5
    با توجه به پناهنده شدن ورزشکاران باید همه بازیها در ایران برگزار شود.
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      11 21
      پناهند شدن تقصیر کیه.
    • SE ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      6 0
      اگر که امکانات مالی اجازه بده
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      8 8
      به تو چه ربطی داره،هرکس خودش تصمیم‌میگیره کجا زندگی کنه و زیر چه پرچمی باشه
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    25 18
    غربگداها بدانند امریکا نابود است.
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      3 0
      بدانند زودتر از بقیه نابود خواهند شد
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 2
    عجب
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    10 3
    موافق مشرقم
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    9 16
    باید غربگداها را کنترل کنیم تا توطیه نکنند.
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    7 15
    باید هر طور شده از دادن هر گونه ویزا به بازیکنان و کادر فنی تیم ملی خودداری و بازی با کانادا لغو گردد.
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      7 2
      برو بابا
    • سیاوش IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      4 2
      خخخ
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    9 20
    کانادا قدرت توان موشکی نقطه زن ایران را ندارد واز اقتدار ایران میترسد میخواهد با فوتبال جبران کند.
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      6 3
      ترشحات ذهنی خودتو نیازی نیست حتما کامنت کنی
    • اردلان IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      2 3
      حالا تو که داری چی کار کردی
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 0
      خدایا
  • سامان IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    25 10
    کانادا اگر دوست مردم ایران بود به این همه مفسد اقتصادی و آقازاده پناه نمی داد. فعالان حقوق بشر هم اگر دلسوز مردم ایران بودند مفسدان اقتصادی را در خارج از کشور دادگاهی می کردند نه آن که همچون کودکان در فضای مجازی کامنت پرانی کنند.
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      11 1
      حرف حق
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    19 15
    چرا ایران در کشورهایی بازی میکند که زنان بی حجاب بازیها را تماشا میکنند؟؟
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      16 26
      اوهو این تازه از غار دراومده
    • SE ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      4 3
      چه ربطی داره
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    5 12
    از البانی نیروهای زیادی برای بدنام کردن استفاده شده باید با موشک های نقطه زن کانادا را مانند عین الجسد کنیم.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    12 8
    اینا خدا تو سرشون زده و تا زنده ان فقط موفقیت بیشتر این نظام رو باید ببینند و از ته وجود بسوزن..
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 2
    چی بگم
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    12 7
    تیم ملی ایران به کانادا دعوت شده. دولت و فدراسیون کانادا مسئول مستقیم تامین امنیت ملی پوشان و برگزاری بازی در فضای امن و بدون تنش هستند. زمین فوتبال جای میتینگ سیاسی نیست. مسئولیت هر گونه پارزیت و اغتشاشی از سوی عوامل اپوزوسیون بر عهده دولت کانادا هست و باید واکنش سخت فیفا رو به همراه داشته باشه
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 2
    انتقام از مردم ایران !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    12 9
    خائن خائنه کاریش نمیشه کرد ، چه در داخل باشه چه در خارج . اون توی خارج از موقعیتش استفاده میکنه و دشنه خودش که به زهر انتقام گیری از مسئولین جمهوری اسلامی آلوده شده رو مستقیم تو قلب ملت میزنه تا مردم کشورش رو از یه تفریح و سرگرمی چند ساعته محروم کنه و یکی هم داخل کشور با خنجر دلالی و گرانفروشی و لابی گری که از پشت به مردم میزنه ، کام اونها رو تلخ میکنه. بستن دهن متعفن خائن به اقدام اساسی دولت برای بهبود سریع وضع اقتصادی و اجتماعی مردم بستگی داره و یه برنامه ریزی انقلابی با مشارکت جوانان رو میطلبه.
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      8 6
      کلا ما میدونیم که کاادا چند ساله که شمشیر رو از رو بسته بر علیه ما. نادانی محضه که از بین 200 کشور جهان بریم با کانادا پیشنهاد بازی تدارکاتی داشته باشیم. مشخصه در این موضوع هم دستهای نفوذی ها در کار بوده
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    22 12
    کانادا اگه کشور به درد بخوری بود که اسمش کانادا نبود. حداقل نوشابه بود.
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      4 7
      یا حداقل پیرزن ملکه انگلیسی نخست وزیرشون رو تعیین نمی کرد! چقدر حقیر مردمی اند
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      3 3
      چقدر بامزه ای تو پسر
    • ناشناس IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      1 6
      تو هم اگر آدم بدردبخوری بودی اینطوری در خصوص کشور دیگه اظهار نظر نمیکردی!
  • NL ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    6 13
    خب بازی را لغو کنند. توی این فلاکت اقتصادی کشور این هزینه های بی دلیل و چشم هم چشمی ، مردم را بیشتر عصبانی می کنه. با پول این بازی می شه چندین مدرسه تو یسیستان و بلوچستان ساخت .
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      2 7
      چرا خودرو دوباره اینقدر گران شد؟
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      8 17
      نه بازی رو لغو میکنیم نه به کوری چشم دشمنان کشور در فلاکت اقتصادیه. سومالی زندگی میکنی؟ مشکلات اقتصادی داریم نه فلاکت. لعنت خدا بر سیاه نما
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    5 8
    بازی با کانادا و ساخت یک میلیون مسکن و آزاد سازی سواحل شمال و آزاد سازی ارز ترجیحی فقط گوشه ایی از پیشرفت های دولت انقلابی است که غربگداها و آلبانی ها باید ببینند.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 1
    اگر مسئولان عقل ندارند پس چطور سواحل شمال را ازاد سازی کردند
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    5 3
    باید از کانادا انتقام بگیریم
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    4 0
    کانادا در چه فکریه؟ ایران پر از بسیجیه.
  • مجتبی از زنجان IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    5 6
    مردم کانادا اینو رو بدانید مردم ایران خوب یا بد خواهان بازی با کانادا توی ونکوور هستند واسلام
  • ب IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 2
    پومپئو 45 کیلو در عرض 6 ماه کم کرد در حالی که استاندارد کاهش وزن ماهانه 1 کیلو بیشتر نیست. یکم عجیبه
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    5 5
    این جاستین بدبخت اگه کاره ای بود مقابل سوال خبرنگار درباره تظاهرات و ترامپ سکوت نمی کرد.
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    نگو
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    6 2
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • ارش IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 10
    شما با کانادا یا اسرائیل یا امریکا یا انگلیس یا فرانسه و اروپا بازی کنید مثل همون بازی با صهیونیست هست .چه اسراری دارین اخه برین کانادا مگه حلوا میدن .نرین اصلا جوابشونو با دوتا موشک بدین .ریشه صهیونیست خشک کنیم فط با موشک میتونیم بگیم اسرائیل امریکا و اروپا حذف بشوند
  • مجتبی از زنجان IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 1
    کانادا ایران ببر هستش کانادا تجزیه میشی مناطق فرانسوی زبان از انگلیس زبان ها مستقل میشن
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 0
    ب نظر من بازی با تیم کانادا ضررش بیش از نفعش است. اول آنکه کانادا بیشتر می‌خواهد نفع سیاسی از این بازی ببرد تا آماده سازی تیم ایران.
  • حسن IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    4 1
    مرگ بر منافق
  • سالار IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    6 1
    دولت کانادا خاوری سارق را به ایران پس نمیده نخست‌وزیر دزدکانادا با اموال ایران ادعای حقوق بشری هم داره وبا گردآوری اراذل و اوباشی ومنافقین فوتبال با حاشیه ای سازماندهی می‌کنه.
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    بنظرم اینا همش یک دام هست
  • مهدی قاسمی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 0
    مقصر کسانی هستند که روی جسد مرده سرمایه گذاری می کنند یعنی مثلا دعوت مربی آمریکا در مسابقات کشتی می پذیرند بعد هم همون آمریکایی ها به آن ها توهین و اهانت می کنند. الان هم همین تفکر در فوتبال رفته سراغ کانادا. نتیجه آن این است که در هر دو صورت نرفتن یا حتی رفتن تیم به کانادا، به بازیکن استرس و فشار های روحی و روانی غیر فوتبالی اضافی بار می کنند.
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 1
    اینکه دولت کانادا در دشمنی با ایران و ملت ایران دست امریکا را هم از پشت بسته شکی نیست و چیز پنهانی هم نیست . قطعنامه هایی که با پیشنهاد و جلوداری این کشور علیه ایران در سازمان ملل تصویب شده گوشه ای از آن است ... حال پرسش این است که با چنین شرایطی چرا مسئولان با چنین کشوری دیدار دوستانه تدارک دیده اند؟! آن دلایلی که در متن خبر گفته شده بهانه هایی بیش نیستند . خوش خیالی مشرق هم در این میان بسیار عجیب است. مشرقی که خود موشکافانه به همه رفتارهای غرب می پردازد اینبار اینقدر خوشبینانه رفتار می کند. منتظر باشید تا دولت کانادا در لحظه های حساس و ناغافل از پشت خنجر های خود را فرو کند. ....
  • علیرضا IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    4 0
    اونایی که تو کانادا بنال وطن سر دادن و واسه ما اشک تمساح میریزن بیان مثل ما تو این آب و خاک زندگی کنن مزه گرونی و اجاره نشینی بچشن و واسه ما نسخه نپیچن
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    امریکا این همه کار طبق گفته بالا انجام داده بعد ما داریم با امریکا مذاکره میکنیم
  • ایرج IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    4 0
    من موندم اینا چرا فرزندان و وابستگان مسئولین رو تحریم نمیکنند که در همه جای اروپا و آمریکا هستن؟؟؟
  • علی IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 1
    دولت کانادا نوکر آمریکا واسرائیل هست نباید بازی درآنجا راتعین میشد الان 6م جایش رازودتر عوض کنند دریک کشوردوست وبیطرف بزارم نه اروپایی‌ها نوچه صهیونیستها
  • DE ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    4 0
    مرگ بر خائن وطن فروش
  • محمد IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 0
    بازی با کانادا رو کار ندارم. شاید هم برای تحلیل بازی ایران برای آمریکا و انگلیس بد نباشه . ولی چرا بکوبیم چند هزار کیلومتر اونطرف تر بریم؟ بیایم همین کیش یا خود قطر که دو قدم راهه و حداقل از حواشی امنیتی و سیاسی در امانیم. با آب وهواش هم وفق پیدا می کنیم. هر چند بریم کانادا البته با عزت بریم و با آبرو برگردیم ی مشت محکمی توی چشم بدخواهان‌ . البته اگه بی حاشیه بریم و بر گردیم.
  • NL ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    6 2
    مشرق دیگه نخ نما شدی
  • DE ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 0
    م. علینژاد بدبخت عقده ایه.
  • علی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 0
    فدراسیون کانادا گفته به نخست وزیر ربطی نداره
  • ایرانی IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 0
    دشمنی کردن دشمن یه چیز طبیعی هست ولی اینکه عده ای بخاطر پول و زندگی در غرب به کشورشون و میلیونها نفر از هم وطنانشون خیانت میکنند دردناک است
  • محمد IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 0
    خوب معلومه که این بحثا پیش میاد کانادا یکی از اقمار بریتانیاست وکاملا با اهداف روباه پیر هماهنگه کشورهایی مثل صربستان و کرواسی ومصر وسنگال یا الجزایر .حاضر میشن با ایران بازی کنند جا قحطی بود؟
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 0
    از 2روز پیش و بعد از اون کامنت جنجالی غربگدا= مستراح شور آمریکا. گوارای وجود!
  • کوروش CA ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 0
    مشگلات را برای ما ایرانی ها همین افراد وطن فروش وبی اصل ونسب رقم میزنند .
  • سلام IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 0
    اونجا یک عالمه افراد معاند وجود دارد،
  • محمد IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 0
    ضد انقلاب و کسانی که طبل لغو بازی می کوبند، دو لبه یک تیغند. اتفاقا بهترین کار همین بود که بازی در کانادا برگزار بشه تا تبعات لغو بازی گردن کانادا باشه
  • FR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 0
    در اصل هماهنگی این بازی شک و تردید است بهتر که لغو شود
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    2 0
    کانادا فوتبالیست های ایرانی رو راه نمیده با اینکه خودشون اصرار دارن بگن ورزش سیاسی نیست چطور اینهمه سال خاوری رو که سیاسی هست دو دستی چسبیده ول نمیکنه؟ خاوری ایرانی نیست؟ وابسته نبود؟ سیاسی نبود؟ سام رجبی به دزدا کاری نداره
  • حسين DE ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    لطفاً فقط كسانى نظر بدهند كه معتقدند (ورزش از سياست جداست) . ها ها ها ها ها …………ها ها
  • بنده خدا FR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    بابا مشرق تو دیگه چرا ؟ این مسئول خبرهای ورزشی شما اینقدر شیفته فوتبال و غرب جلو چشمش را گرفته که نمی تونه حقیقتی مثل روز روشن را ببیند بابا بلیطها را بیشتر منافقین و براندازان و ضد انقلاب در همان لحظات اول خریدند و می خواهند این بازی را میدانی برای تبلیغ برعلیه کشورمان تبدیل کنند بابا شما دیگه چرا اینقدر ساده اید که فکر می کنید کانادا که بعد از امریکا بارها دشمنی خودشو نسبت به انقلاب و ایران نشان داده به راحتی تیم ما را دعوت می کند و تمام پروتکلهای را هم رعایت می کند و به نمایندگان کشورمان اجازه میدهد تا خودی در این کشور نشان دهند بوست خربزه را انداختن زیر پا تون و شما به خاطر عشقی که به فوتبال دارید واقعیت را ندیدید همین شما ها نبودید میگفتید ظریف در برجام گول قولهای امریکا را خورد و حالا شما گول فدراسیون کانادا را می خوردید و اینهمه تبلیغ و لشکر کشی مزدوران وطن پرست را در کشورهای غربی نمی بینید ؟ از همین حالا منافقین و بهائیان و بقیه از اروپا و امریکا در حال حرکت به کانادا برای حضور در این بازی هستند شما خودتان با پای خودتان می رید تو دهن گرگ بعدا هم کلی به زمین و زمان فحش خواهید دادید که قوانین بین المللی و مهمان نوازی را فراموش کردند این خط و این نشان خواهید دید که این دیدار نه سودی ورزشی و نه سودی برای کشور به همراه نخواهد داشت تنها این دیدار یک سوزه ای خواهد شد بر علیه کشورمان
  • FR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    که زمین مسابقه فوتبال جای تسویه حساب‌های سیاسی نخست وزیر کانادا نیست. به نظر شما فدراسیون ورزشی ما هم میتون بزنن تو......... بگن زمین جودو شطرنج و ... جای تسویه حساب نیست؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    به جهنم که بازی برگزار نمیشه.....ترابخدا بخاطر یه مشت فوتبالیست پول پرست و مدعی مملکت را نگران نکنید
  • محسن IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 0
    به امید خدا این فرصت خوبی به مردم ایران میده تا دشمنانشون رو بهتر بشناسن. مردم دوست دارند تیم ملی ایران با عزت و اقتدار در عرصه جهانی حضور پیدا کنه و آنهایی که نمیتوانند عزت و اقتدار مردم ایران را در هر عرصه ای حتی در موضوع ورزش ببینند ، خصومت خودشان را با مردم ایران نشان میدهند و خودشان را در نزد مردم ایران بی آبرو تر میکنند. همواره دشمنان خدا از سوی او درحال نیرنگ خوردنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس