کد خبر 1374139
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
نمازی: کانادا شبیه‌سازی بسیار خوبی برای بازی با آمریکاست/ فدراسیون فوتبال گام مثبتی برداشت

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: دیدار دوستانه با کانادا شبیه‌سازی بسیار مناسبی برای بازی با آمریکاست.

به گزارش مشرق، امید نمازی درباره قطعی شدن برگزاری دیدار ایران مقابل کانادا در شهر ونکوور اظهار داشت: بازی با کانادا برای تیم ایران خیلی مفید است زیرا شکل و فلسفه بازی این حریف خیلی به آمریکا نزدیک است و بازیکنانش هم کیفیت خیلی نزدیکی به آمریکایی‌ها دارند. جان هردمن، مربی کانادا جوان و با انگیزه  است. او کارش را در تیم بانوان کانادا شروع کرد اما به دلیل موفقیت‌های زیادش در آن تیم، هدایت تیم مردان‌شان را هم به برعهده گرفت.

وی افزود: این مربی از زمان حضورش در تیم کانادا دگرگونی خیلی خوبی را ایجاد کرده است. نفرات لژیونری که در اروپا بازی می‌کردند را به این تیم اضافه کرده و نسل خیلی خوبی در کانادا شکل گرفته است. شاخص ترین بازیکن‌شان هم آلفونسو دیویس، دفاع چپ بایرن مونیخ است. هرچند تیم قدری هستند اما به نظر من به خوبی آمریکا نیستند.

بیشتر بخوانید:

تاریخ دیدار دوستانه ایران - کانادا مشخص شد

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: هرچند کانادا در یک بازی مقدماتی جام جهانی آمریکا را شکست داد و با در اختیار داشتن یکی از بهترین نسل‌هایش به عنوان اولین تیم آمریکای شمالی و کونکاکاف به جام جهانی رسید اما در کل آمریکا بهترین تیم منطقه است که در دو دوره اخیر جام ملت‌های این قاره قهرمان شده است. دیدار با کانادا یک بازی خیلی خوب برای آماده‌سازی تیم ملی کشورمان و شبیه‌سازی بسیار مناسب برای دیدار با آمریکاست.

نمازی درباره اینکه به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال ایران که در شرایط چندان باثباتی از لحاظ مالی قرار ندارد، با برگزاری دیدار با کانادا گام خوبی برای آماده‌سازی تیم ملی در راه رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ برداشته است، توضیح داد: صد درصد این بازی گام مثبتی برای فدراسیون ماست‌. همین که توانستند در این تاریخ دیدار با کانادا را هماهنگ کنند، خیلی مهم است زیرا در همین فیفا دی تیم حریف ۴-۳ بازی دیگر دارد و فقط در روز ۱۵ خرداد بازی نداشت. به همین خاطر ایران در زمان خوبی توانست این بازی را صد درصد کند و این اتفاق مهمی است.

کانادا شبیه‌سازی خوبی برای بازی با آمریکاست

وی اضافه کرد: شنیده‌ام ایران قرار است در همین فیفادی یک بازی دوستانه دیگر در کانادا برگزار کند که کار خیلی مشکلی است. بحث هماهنگی‌ها برای استادیوم گرفتن در این کشور مشکل است و تیم‌های این منطقه هم در مسابقات لیگ ملت‌ها، درگیر بازی‌های خودشان هستند. امیدوارم در این راه موفق باشیم و بتوانیم یک بازی دوستانه دیگر هم هماهنگ کنیم.

مربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد وضعیت فعلی این تیم، پاسخ داد: تیم ایران هم مثل آمریکا و کانادا یکی از بهترین نسل‌های خودش را در اختیار دارد. بازیکنان ما کیفیت بالایی دارند و خیلی از آن‌ها در خارج از کشور لژیونر هستند. بیش‌تر آن‌ها هم در سن پختگی هستند و تجربه جام جهانی را دارند که این موضوع  می‌تواند کمک خیلی بزرگی برای ما به ویژه برابر آمریکا که تیم جوانی است باشد. زیرا این نسل تیم ملی آمریکا تجربه حضور در جام جهانی را ندارد.

نمازی درباره آخرین وضعیت تیم هیوستون دینامو در لیگ MLS آمریکا، توضیح داد: تیم ما شروع خوبی در لیگ داشته ولی باید بهتر از این باشیم زیرا تیم‌های دیگری برای خرید بازیکن، سرمایه‌گذاری بیش‌تری داشته‌اند. ما هم باید با سرمایه‌گذاری بیش‌تر، بازیکنان باکیفیت‌تری به تیم اضافه کنیم ولی اکنون در میانه‌های جدول هستیم. امیدوارم با بهتر شدن این روند بتوانیم به پلی آف صعود کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس