کد خبر 1377368
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۲

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

از اشخاص عبور کنیم و با معیار درباره مشاهیر (Celebrity ها) قضاوت کنیم. ورزشکار یا هنرمند، هنگامی مردمی است که:

 پول یامفت از بیت المال نمی گیرد.

 زندگی اشرافی ترتیب نمی دهد.

شهرت خود را خرج سیاست بازان نمی کند و نردبان آنها برای بالا رفتن از دیوار قدرت، یا گلادیاتور آنها برای زدن خدمتگزاران نمی شود.

نان ملت ایران را نمی خورد تا حلیم بیگانه را هم بزند.

اگر کسی، این قواعد انسانی را رعایت نمی کند، و اصلا برایش مهم نیست که از کجا می آورد و چگونه خرج می کند و برای چه کسانی و چرا سواری می دهد؛ مردمی و پیشاهنگ بودن که جای خود دارد، از انسانیت ساقط است.

سیاست، مقام ارجمندی است و نباید آن را به ابتذال کشید. یا نباید وارد این میدان سنگلاخ شد، و یا باید حرمت و کرامت آن را پاس داشت. فرقی هم نمی کند که کسی اصالتا خود را سیاستمدار بنامد، یا از حوزه دیگری وارد این میدان شود.

آری سیاست، سیادت است؛ که پیامبر اعظم (ص) فرمود "سَیِّدُ القَومِ خادِمُهُم. سرور قوم، خدمتگزار آنهاست". خادم مردم، زندگی اشرافی ترتیب نمی دهد و بهای گزاف آن را با سواری دادن به اشراف و فریب مردم نمی پردازد.

سلبریتی، می خواهد هنرمند باشد یا ورزشکار؛ فعال اقتصادی یا سیاستمدار؛ قرمز یا آبی؛ چپ یا راست؛ اصلاح طلب یا اصولگرا. اولین دوراهی مهم پیش پای او این است که آیا می خواهد و می تواند انسان باشد یا نه؟ و پاسخ این سوال (تعیین نوع و جنس سلبریتی)، به فهرست همّ و غمّ ها و اولویت های او بر می گردد:

« اِنَّ الْبَهائِمَ هَمُّها بُطُونُها، وَ اِنَّ السِّباعَ هَمُّها الْعُدْوانُ عَلی غَیْرِها. اهتمام چهارپایان، شکمشان است و همت درندگان، به تعدی و تجاوز نسبت به دیگران». (امیرمومنان علیه السلام،خطبه 153 نهج‌البلاغه)

«چیست که می‌بینم از خدا رویگردان و جز او را خواهانید؟ ... گوسفندی را مانید که بچرد تا فربه شود و زیر کارد رود و نداند از او چه خواهند و با او چه کنند؟ اگر به او خوبی کنند، روز خود را روزگار خویش پندارد و سیری‌اش را پایان کار». ( خطبه 175 نهج‌البلاغه) 

«إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَهًْ ًٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَهًْ ًً . منصب و قدرتی که دست توست، طعمه‌ای برای تو نیست بلکه امانتی است آویخته بر گردن تو» (نامه به اشعث بن قیس‌ والی آذربایجان، و سردسته بعدی خوارج)

«اگر می‌خواستم، می‌دانستم چگونه عسل پالوده و مغز گندم، و بافته ابریشم را به کار برم. اما هرگز هوا بر من چیره نخواهد شد؛ شاید که در حجاز یا یمامه کسی حسرت گُرده نانی بَرد، یا هرگز شکمی سیر نخورد. آیا سیر بخوابم و پیرامونم شکم‌هایی باشد از گرسنگی به پشت دوخته، و جگرهایی سوخته؟ ...به این بسنده کنم که گویند امیرمومنان است و در ناخوشایندهای روزگار شریک آنان نباشم؟ مرا نیافریده‌اند تا خوردنی‌های گوارا سرگرمم سازد، چون چهارپای بسته که به علف پردازد؛ در چنان حالتی، چشم علی روشن باد که بخواهد به شیوه چرندگان زندگی کند»! (نامه خطاب به عثمان بن حنیف)

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    6 11
    فقط از محمد ایمانی مطلب میذاری مشرق؟
    • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      13 0
      شما اگر مطلب داری بفرما
  • دیل IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    6 15
    هدف وسیبلت " کاک وریا غفوری" که عزیز و در دل همه انسانهای آزاده دنیا می‌‌باشد ، در بازی استقلال وآلومینیوم دیگه همه چیز رادیدی آقای ایمانی خودتو به اون راه نزن
    • Roojaa IR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      6 4
      تعریف هم میکنی طوری تعریف کن که تو هیکل پلاستیکیش بگنجه.
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    8 3
    اینها می خواهند ادای تختی را در بیاورند در حالی که منش آن بزرگ مرد در زندگیشان جاری و ساری نیست . شاید به تعداد انگشتان یک دست از این خیل پیدا کنید که مثل مردم عادی کوچه و خیابان زندگی می کنند و البته اغلب مهجورند و در کوچه پس کوچه های زندگی گم. مابقی خوب میخورن ، خوب می پوشن ، خوب مسافرت می روند و زندگی اشرافی را حق خود میدانند و گاهی هم یک چیزی میپرانند. وقتی هم حرف بزنی ، دارودسته طرفدار خود را روانه صفحات مجازی و رادیو تلویزیونهای بیگانه میکنن و مثل سیل روی سرت خراب می شوند.
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    8 5
    گیریم چند تا لگد به توپ زده ای ، چند پلان بازی خوب در فلان سریال داری ، چند آهنگ و ترانه برای سرگرم کردن مردم ساخته و خوانده ای ، آیا مثل مردم عادی زندگی میکنی؟ تو که شیپور از سر گشادش میزنی ، آیا یک روز بوده که هزار جور ادا و اطوار درنیاری و مثل مردمی که طرفدارت هستند زندگی کنی؟ عکسها و موضوعات راجع به شما چیز دیگری می گوید . بس کنید سیاه بازی را.
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    11 2
    در این 4 سال چند تا سلبریتی علیه تحریم های ظالمانه و بی سابقه آمریکا موضع گرفتند، آیا ترسیدند تابعیت آمریکایی شان لغو شود یا ممنوع الورود به غرب شوند؟!
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    0 2
    اُف بر تو اى روزگار !
  • IR ۰۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    10 4
    آقای غفوری مردم ایران خاطره خوبی از دخالتهای سلیبریتی ها ندارند.شما دیگه ورزش را قاطی سیاست نکن.بزار حداقل یه ورزش برای ما بماند.ما را به خیر شما امیدی نیست شر نرسانید.
  • FR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    3 0
    چه انتظاری از این افراد داریم آقای ایمانی دیدن چهره و شنیدن افکار و نظرات این جماعت اعصاب خراب کن شده ست ..
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    2 0
    اینستاگرام باعث شده همه فقط دنبال فاوئر ودنبال کننده وتیک آبی باشن وبخاطرش تن به هرکاری میدن ازبدن نمایی بگیر تا مطالب وحرکات نامتعارف وضدارزشی ... بااین کار پول بیشتره که سرازیر میشه توجیبشون ومیتونن تبلیغات شرکتهارابدست بگیرن ولی غافل ازاین که نفرت افکنی را بدنبال دارد ومبانی اخلاقی وجتماعی را درزمینه های مختلف متزلزل کرده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس