کد خبر 1376893
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
زلنسکی: روسیه بیش از ۲ هزار موشک به اوکراین شلیک کرده است

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد، در طول سه ماه گذشته، روسیه بیش از ۲ هزار موشک به اوکراین شلیک کرده است.

به گزارش مشرق، زلنسکی در اظهارات چهارشنبه شب خود به مردم اوکراین گفت: اکثر این موشک‌ها به مناطق غیر نظامی برخورد کرده و ارزش راهبردی نظامی زیادی برای روسیه نداشته است. 

رئیس جمهور اوکراین افزود، در روز گذشته (سه‌شنبه) موشک‌های روسیه به شهرهای میکولایف و دنیپرو واقع در جنوب این کشور اصابت کرده است. 

زلنسکی به بیانیه روسیه مبنی بر استقرار تسلیحات لیزری جدید در اوکراین اشاره کرد و گفت، این امر نشان دهنده تمایل مسکو به یافتن جایگزینی برای موشک‌های خود است. 

رئیس جمهور اوکراین در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد، اوکراین مصمم به باز پس گیری شهرهای جنوبی خرسون، ملیتوپل، بردیانسک، انرودار و ماریوپل از نیروهای روسیه است. 

وی تاکید کرد: همه شهرها و جوامع ما که به صورت موقت اشغال شده‌اند باید بدانند که اوکراین بازخواهد گشت. 

یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه روز چهارشنبه در یک برنامه زنده تلویزیونی از به کارگیری نسل جدید سلاح‌های لیزری در ارتش این کشور خبر داد. 

بوریسوف گفت: این سلاح‌ها در حال ارسال به پایگاه‌های روسیه در مرزهای اوکراین است و اولین نسل از این سلاح‌ها به زودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

وی اعلام کرد، سلاح لیزری زادیرا می‌تواند ماهواره‌های شناسایی را در فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری کور کند. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.  

وی سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    9 22
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    20 19
    اللهم عجل لولیک الفرج _________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    22 41
    اوکراین مصمم به باز پس گیری شهرهای جنوبی خرسون، ملیتوپل، بردیانسک، انرودار و ماریوپل از نیروهای روسیه است./// ذلیلنسکی حمال همجنسباز. بپا بندر اودسا مثل ماریوپل نپره.پس گرفتن پیش کش نوکر بدبخت آمریکا.
    • US ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      43 12
      اربابت که بدتره.انقدر دم تکون نده برای اربابت وطن فروش
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      10 37
      وطن فروش تویی غربگدای نوکر گاوچرونها، اون پرچم که لایق دستمال..... رو از اون بالا وردار یانکی پرست!!!
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      5 31
      13:35 - وطن فروش بدبخت.
    • DE ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      0 3
      رییس جمهور زلینسکی نمیگذاریم پوتین فیروز شود. مرده باد پوتین قاتل داعش کش.
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      1 28
      دادی گوگل ترنسلیتور ترجمه کرده یهودی .
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
      1 0
      ای جانم پوتین وحشی کش داعش کش یانکی کش
  • سیروس IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    19 19
    روسیه هیچ راهی برایش باقی نماند که از جنگ پرهیز کند و یک جنگ مشروع و دفاع از تمام بشریت را شروع کرد و در خط مقدم این نبرد قرار دارد با این فاشیست‌های جنایت کار .و تمام ملت‌ها باید از پوتین و روسیه حمایت کنن به نفع بشریت انشالله که روسیه پیروز است
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      4 1
      خداییش میدونی معنی فاشیست یعنی چیه؟
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    49 16
    مرگ بر روسیه و طرفدارای بزدلش
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      7 31
      مرگ بر آمریکا و طرفداران بزدلش
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    12 30
    روسیه باید مقابله به مثل کند و برای لبنان، سوریه و کره شمالی و یمن سلاح بفرستد!
  • علوی IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    11 27
    این جنگ اروپا را مجازات خواهد کرد چون اروپا درکشتار 220000 هزار سرباز ایرانی درجنگ عراق علیه ایران مجرم بودند خصوصا المان فرانسه وایتالیا هنوز مجازات نشده اند ولی دود ان به چشم همه از جمله ما خواهد رفت قحطی درپیش است الان عراق بیش از یک ماه گندم ندارد مواقب گندم باشید روستائیان همه گندم خود را به مردم نفروشند ذخیره هم داشته باشند چه بسا وهمه زمین های مرغوب را گندم بکارند از کاشتن خربزه وهندوانه خودداری مکنند همه زمین حتی زیمن های کوچک را گندم وجو بکارند اب را بی خود هدر ندهیم.
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    5 12
    اگر روسها در مسکو تصمیم بگیرند که دیگر نجنگند جنگ متوقف خواهد شد ولی اگر اکراینی ها تصمیم بگیرند که دیگر نجنگند اکراین به عنوان یک کشور دیگر وجود نخواهد داشت. همین هست که پوتین و روسها در این جنگ شانسی ندارند. چون کسی که از کشورش در برابر یک دیکتاتور قلدر متوهم دفاع می کند دنیا هم از او حمایت خواهد کرد.
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      7 0
      پس چرا دنیا از ایران در برابر صدام حمایت نکرد ؟؟
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      4 0
      پس چرا دنیای شما از یمن در مقابل عرعرستان حمایت نکرد
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    6 3
    پئتین آرزو می کرد زمان به عقب بر گردد و چنین اشتباه تاریخی را نمی کرد. روسیه تحقیر شده و ضعیف حتی برای چینی ها جذاب است
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    3 5
    اگه پارسال این یهودی شکار میشد جنگ جهانی سوم رخ نمیداد خود این شخص باعثش شد
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    4 10
    از پوتین خیلی چیزها شنیده بودیم ولی ببینید یک زلنسکی دلقک بیمقدار چطور آبروی پوتین و ارتشش را از بین برده است
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    8 4
    درود بر شرف کسانی که از وطنشان در مقابل بیگانگان دفاع میکنند و بی شرف متجاوزگران و حامیان دیکتاتورش
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    10 10
    مرگ بر روسیه و طرفداران دیکتاتورش
  • استقلال بزرگ IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 1
    انشالله منتظر ظهور ابر دانشمند جهان جهانیان که تا کنون به خود ندیده است..تا انسان را به چیزی که شما خواهانین خواهند رساند...خدایا فقط به یاری شما نیازمندیم..امثال پوتین و ترامپ . و امثال اینها درتاریخ بسیار بوده و خواهد بود
  • سیدمرتضی DE ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    5 11
    واقعا خاک بر سر رسانه ای که حرفای یک همجنس باز رقاصی که فیلمهاش تا جایی که دلتون بخواط در اینترنت پخشه بازپخش میکنه!! طرف تا دیروز رقاص بود امروز برام رئیس یک کشور شده اخرش کشورش به باد داد هنوزم خیلیا توجه میکنن بهش!
    • NL ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      11 4
      چقدر شما وطن فروش های توده ای ذلیلین.
    • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      0 0
      ذلیل تویی بدبخت که دلقکینسکی اسرائیلی همجنس باز قهرمانته.
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 0
    روسیه تو خاورمیانه باید با امریکا بجنگه،البته هدف قرار گرفتن نیروهای امریکایی سخته ولی سعیشو بکنه
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    2 0
    پسر شجاع کجا بودی؟ دنبالت می گشتیم.
  • سیدمرتضی IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    0 3
    محبور شدم باز هم نظر بدم، معمولا کشورهایی مثل روسیه قابلیت تولید بالایی در این تجهیزات دارند، برای مثال میتونن بعضی کارخانه های بسته شدرو دوباره فعال کنن بخصوص مواد اولیه و همچیزو روسیه داره از نظر الکترونیکی هم واقعا کشوری که حرفی برای گفتن داره تجهیزات و مواد اولیه نیمه هادی هم قسمتی خودش تولید میکنه در شیلی سهام عمده ای داره و چین هم بزرگترین صادر کننده مواد نیمه هادی جهان، باید عرض کنم که روسیه تعداد خیلی زیادی موشکهای کروز ضد کشتی که اون هارو در این چند سال پیش یازنشسته و به حالت ذخیره در اورده داره و تعداد زیادی موشکهای ضد رادار داره که از زمان شوروی به ارث برده و تعداد خیلی بالایی پهپاد توپولف۱۴۱و چند نوع پهپاد دیگه ای هم داره که میتونه اونارو تبدیل به موشک کروز کنه دوستان جستجو کنن پهپاد توپولوف۱۴۱میبینن که چقدر بزرگه، تازه تعداد زیادی موشکهای بالستیک توچکای بازنشسته داره و موشکهای زیادی از نسل اول توپول و تعداد بسیار زیادی میگ۱۹,۲۱داره که راحت تبدیل به موشک کروز میشن و ... ازنظر بنده اوکراین و روسیه هر دو ظالم هستند اگر کمی تحقیق کنید میفهمید اوکراین در مسلح کردن داعش مسلح کردن ارهابی های مختلف در افریقا شکرتش در جنگ عراق و... کم جنایت نکرده و از نظر من اگر یک فرد سیاسی باشی میفهمی که همسایت به کارهایی که انجام میدی چقدر حساسیت داره و میفهمی چی باعث جنگ میشه اگر بگیم اوکراین واقعا نمیدونست در صورت ادامه دادن این سیاست جنگ میشه واقعا احمق بود خوب هم میدونست که این کار باعث جنگ میشه همه سیاستمداران و نظامیان میدونستن حداق این یک سال اخیر
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
      13 14
      بزودی رزمنده‌ها ی افغانی هزاره ای به اوکراین اعزام خواهند شد و جبهه جدیدی برای جنگ با پوتینیان نجس را خواهند گشود و انتقام ۲۰ سال جنایات روسها را خواهند گرفت. زنده باد جنگجویان کوهستان های سخت افغانستان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس