اسرائیل و آذربایجان

آذربایجان طی سال‌های اخیر، روابط راهبردی گرمی با اسرائیل داشته است که به لطف نفوذ مهره‌های امنیتی و جاسوسی اسرائیلی، اکنون مقابله با ایران را در کانون اهداف خود می‌بیند.

سرویس جهان مشرق - اسرائیل طی سال‌های گذشته همکاری‌های گسترده‌ای را در حوزه‌های امنیتی-راهبردی با کشورهای منطقه آغاز کرده تا از طریق این روابط، جای پای خود را در فضای ژئوپلتیک محکم کند. چه کشورهای عربی که بعضاً روابط گسترده و عمیق خود را با رژیم صهیونیستی نیمه‌رسمی نگه داشته‌اند، و چه کشورهای دیگری که علناً با این رژیم روابط سیاسی دارند، با انگیزه‌ی بهره‌برداری از ظرفیت‌های فناورانه‌ی اسرائیل، با تل‌آویو هم‌بستر شده‌اند تا به گمان خود، چیزی از این رابطه به دست آورند و ظرفیت‌های خودشان را تقویت کنند.

مستند «جاسوسِ داخل گوشی شما» درباره‌ی جاسوس‌افزار اسرائیلی «پگاسوس» و نمونه‌ای از همکاری‌های امارات و اسرائیل در نقض حقوق بشر (جزئیات بیش‌تر[دانلود ~ ۱۴۴ مگابایت]

در همین‌باره بخوانید:

››  «جاسوسِ داخل گوشی شما» / همدستی امارات و اسرائیل در نقض حقوق بشر +دانلود مستند

مشرق طی یک مجموعه گزارش، اقدام به افشای برخی مهره‌های کلیدی اسرائیل کرده است که نقش مهمی در گسترش نفوذ منطقه‌ای این رژیم دارند. گزارش‌های قبلی این مجموعه را می‌توانید از لینک‌های انتهای همین گزارش بخوانید. گزارش پیش رو، به معرفی روابط میان اسرائیل و آذربایجان و تأثیر آن بر قدرت و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران می‌پردازد.


همکاری‌های آذربایجان و اسرائیل در سطح راهبردی بیش از یک دهه قدمت دارد. این همکاری‌ راهبردی در بخش‌های امنیتی، تسلیحاتی، سایبری و انرژی توسعه پیدا کرده است. بازیگرانی که امکان این همکاری‌ها را فراهم کرده‌اند، عمدتاً بازیگران خصوصی‌ای هستند که پیش از این در مناصب مهم امنیتی اسرائیل ایفای نقش نموده‌اند؛ به‌ویژه در یگان ۸۲۰۰، یگان جاسوسی سایبری در تشکیلات نظامی رژیم صهیونیستی. به عبارت دیگر، می‌توان گفت معمار روابط راهبردی اسرائیل و آذربایجان، چهره‌های برجسته‌ی امنیتی-اطلاعاتی هستند و لذا می‌توان روابط این دو بازیگر را «امنیتی» توصیف کرد؛ رابطه‌ای که ره‌آوردهای اطلاعاتی آن برای اسرائیل و دستاوردهای امنیتی آن برای آذربایجان، بسیار چشم‌گیر بوده است.

آذربایجان؛ نقطه اتکای راهبردی اسرائیل در قفقاز برای فشار بر ایران +عکس و فیلم

دیدار «الهام علی‌اف» (راست) رئیس‌جمهور آذربایجان، با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر وقت اسرائیل؛ آذربایجان از کشورهایی در منطقه است که با رژیم صهیونیستی روابط رسمی و علنی دارد (+)

آذربایجان در قلب منطقه‌ی قفقاز جنوبی، جایگاه ژئوپلتیک بسیار خاصی را در اذهان کارشناسان این منطقه تداعی می‌کند که ظرفیت فراوانی را برای اجرای اقدامات شرورانه‌ی اسرائیل فراهم می‌آورد. با در نظر گرفتن این جایگاه ژئوپلتیک و البته ظرفیت گسترده‌ی آن برای اسرائیل، همکاری‌های مذکور را در دو سطح مجزا باید مشاهده و تحلیل کرد: دستاوردها و پیامدها.

دستاوردهای این رابطه و همکاری دوجانبه برای هر یک از این دو بازیگر، متفاوت است. به عبارت دیگر، هرچند این تعاملات متکی بر یک بستر مشترک شکل گرفته، اما هر کدام از طرفین اهداف خاصی را دنبال می‌کنند که منتهی به دستاوردهای خاص برای آن‌ها شده، و پیامدهای خاصی را برای بازیگران حاضر در این منطقه به دنبال داشته است. بنابراین باید توجه داشت که دستاوردها در دو بخش و پیامدها در چند بخش حاصل شده‌اند.

به طور خلاصه، دستاوردهای این تعامل دوجانبه برای اسرائیل از این قرار هستند:

فراهم شدن یک پایگاه عقبه‌ی تاکتیکی برای اسرائیل به منظور هماهنگ ساختن اقدامات شرورانه‌اش علیه جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف امنیتی، اقتصادی، انرژی و دیپلماتیک؛

تأثیرگذاری بر روند توسعه‌ی امنیتی-اطلاعاتی آذربایجان در جهت تبدیل کردن این کشور به یک مجتمع تهاجم سایبری و استفاده از این ظرفیت برای گسترش فعالیت‌های جاسوسی از ایران و البته دیگر بازیگران مهم در منطقه، از جمله روسیه؛

تأمین کاستی‌های اسرائیل در بخش انرژی و استفاده از برگ برنده موقعیت سرزمینی آذربایجان به عنوان رابط میان منابع گازی روسیه و نیازمندی اروپا به این منابع به ویژه در تعاملات دیپلماتیک با بازیگران اروپایی؛

 ایجاد یک نیروی نیابتی قابل‌اتکای دولتی در همسایگی ایران و مقابله با نیروهای نیابتی تهران در منطقه‌ی قفقاز و البته اوراسیا؛ و

جمع‌آوری اطلاعات و تقویت پایگاه داده‌ی ایران در تشکیلات امنیتی-دفاعی اسرائیل، به‌ویژه به منظور شناسایی مراکز حساس هسته‌یای و فناوری این کشور.

نقش جاسوس‌افزار اسرائیلی «پگاسوس» در ترور وحشیانه‌ی «جمال خاشقجی» خبرنگار سعودی؛ نمونه‌ای از همکاری‌های اسرائیلی-سعودی برای نقض حقوق بشر [دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› آن‌چه باید درباره جاسوس‌افزار صهیونیستی «پگاسوس» بدانید

در طرف مقابل، آن‌چه از این تعاملات برای آذربایجان حاصل می‌شود (یا امید حصول آن از سوی دولت این کشور می‌رود)، به طور خلاصه، از این قرار است:

تقویت جایگاه آذربایجان در منطقه‌ی قفقاز به عنوان یک بازیگر فعال، و نه منفعل، به‌ویژه در برابر روسیه، ایران و ترکیه؛

زمینه‌سازی برای تبدیل شدن به یک بازیگر میانجی و فاصله گرفتن از جایگاه یک بازیگر منفعل و دست‌خوش تحولات پیرامونی؛ تحولاتی که بیش از آن‌که فواید اقتصادی برای آذربایجان به همراه داشته باشند، چالش‌های امنیتی-سیاسی برای این کشور به دنبال دارند؛

تعریف یک نقش مشخص برای خود در عرصه‌ی سایبری، چنان‌که برآیند فعالیت‌های سایبری آذربایجان، این کشور را به سمت تبدیل شدن به یک مجتمع تهاجمی برای مقابله با حملات سایبری روسیه و ایران سوق می‌دهد؛ و

جهت‌گیری تلاش‌های دیپلماتیک آذربایجان به سوی تقویت موضع خود در منطقه‌ی خزر به منظور تأمین امنیت انرژی داخلی و حرکت به سمت صادرات از موضع فعال و دور شدن از موضع منفعلانه‌ی کنونی در دریای خزر.

چنان‌که اشاره شد، ایران در کانون توجه این روابط دوجانبه قرار دارد و می‌تواند تحت تأثیر آن‌ها قرار گیرد. در این‌جا، به صورت فهرست‌وار به برخی از پیامدهای این تعاملات برای جمهوری اسلامی ایران اشاره می‌کنیم. هرچند صرفاً مرور این پیامدها برای دیگر بازیگران منطقه، و البته ایران، خود نیازمند یک فرصت تحلیلی مجزا و مفصل است، اما بخشی از این پیامدها برای ایران از این قرارند:

افزایش سطح تهدیدات در تمام بخش‌های راهبردی، از جمله امنیت داخلی، امنیت سایبری، امنیت مرزی، صادرات انرژی، تعاملات دیپلماتیک و ظرفیت‌های پدافندی؛

تحت‌الشعاع قرار گرفتن روابط دوجانبه و چندجانبه‌ی ایران در منطقه‌ی قفقاز، به‌ویژه با روسیه و ترکیه؛

به خطر افتادن امنیت منابع انرژی ایران در منطقه‌ی خزر و کاهش حاشیه‌ی امن مرزی این کشور در مرزهای آبی ایران در دریای خزر؛

افزایش چالش‌های ایران در عرصه‌ی ائتلاف‌سازی در منطقه‌ی قفقاز، به‌ویژه در مقابله با نفوذ روزافزون بازیگران فرامنطقه‌ای معاند، از جمله، آمریکا، عربستان و برخی از کشورهای اروپایی، و در طرف مقابل، ترغیب و تقویت ائتلاف‌سازی این بازیگران با محور آذری-اسرائیلی علیه جمهوری اسلامی؛ و

تضعیف توانایی ایران برای استفاده از ظرفیت‌های کنونی آذربایجان به منظور تشکیل یک نیروی نیابتی فعال در جهت بالا بردن حاشیه‌ی امن امنیتی-اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در منطقه (قفقاز) و فرامنطقه (شامات)، در سایه‌ی جمعیت شیعه‌ی آذربایجان.

پیش‌پرده‌ی «مستند تعاملی» اینستاگرامی «داستان‌های ایوا»؛ پروژه‌ی «متی کوچاوی» یکی از عاملان نفوذ اسرائیل در خاورمیانه، برای القای روایت صهیونیستی از هولوکاست (جزئیات بیش‌تر[دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› آیا بزرگ‌ترین جاسوس تاریخ اسرائیل به ایران اطلاعات می‌داد؟

›› جزئیاتی از جاسوسی وزیر اسبق اسرائیل برای ایران

چنان‌که گفته شد، تشریح موارد بالا نیازمند فرصتی به قدر یک یا چند جلد کتاب است، اما برای درک پیامدهای روابط آذربایجان و اسرائیل بر ایران، در ادامه‌ی این گزارش برخی از موارد تعاملات راهبردی آذربایجان و اسرائیل را مرور می‌کنیم و به برخی از توافقات و اختلافات میان این دو در حوزه‌های مختلف می‌پردازیم تا تصویری نسبتاً دقیق از شیوه‌ی این تعامل دوجانبه ارائه نماییم.

کمپانی پهپادسازی اسرائیل و تهدید روابط راهبردی میان باکو و تل‌آویو

جدای از تمام آن‌چه که در مورد کمک‌های اسرائیل به آذربایجان در جریان مناقشه‌ی ناگورنو-قره‌باغ[۱] در مطبوعات منتشر شد، باید به برخی اختلافات میان این دو در ارتباط با این مناقشه نیز اشاره کرد. از جمله‌ی این اختلافات، که پوشش رسانه‌ای کافی داده نشد، تلاش‌های دولت آذربایجان برای متوقف کردن یک فرآیند قضایی در فلسطین اشغالی اشاره کرد که روابط راهبردی تل‌آویو و باکو را به شدت در معرض تهدید قرار داده بود؛ به‌ویژه که می‌توانست منجر به نوعی رسوایی برای دولت آذربایجان شود.

سال ۲۰۱۷، مطبوعات اسرائیلی گزارش دادند که کمپانی پهپادسازی اسرائیلی سامانه‌های پدافندی اِروناتیکس[۲]، مفاد مجوز صادراتی خود از وزارت دفاع اسرائیل را نقض کرده[۳] و نمایندگان این کمپانی با حضور در میدان جنگ، آزمایش‌های مربوط به پهپاد اُربیتر ۱کِی[۴] را روی اهداف زنده، یعنی نیروهای ارمنی، در منطقه‌ی ناگورنو-قره‌باغ اجرا کرده‌اند[۵]. این آزمایش‌ها به درخواست ارتش آذربایجان انجام شد و پیمانکاران اسرائیلی با پوشیدن لباس نظامیان آذربایجانی در این عملیات حضور یافتند و با استفاده از این پهپادها به مواضع نیروهای ارمنی حمله کردند[۶]. در جریان این عملیات دو سرباز ارمنی زخمی شدند[۷]. 

آذربایجان؛ نقطه اتکای راهبردی اسرائیل در قفقاز برای فشار بر ایران +عکس و فیلم

نمایش یک فروند پهپاد «اُربیتر ۱کِی» که توسط کمپانی اسرائیلی «اروناتیکس» تولید و به آذربایجان فروخته شده، در تمرین مراسم رژه در میدان «آزادی» باکو در تاریخ ۸ دسامبر ۲۰۲۰ (+)

فیلم تبلیغاتی پهپاد «اُربیتر ۱کِی» در پایگاه اینترنتی شرکت اسرائیلی «اِروناتیکس» [دانلود]

به‌رغم صدور یک حکم قضایی مبنی بر ممنوعیت پوشش خبری این پرونده در رسانه‌های اسرائیلی، ماجرا به مطبوعات درز کرد و اسباب یک فرآیند قضایی را فراهم آورد. پس از آن، دولت آذربایجان تهدید کرد در صورتی که تل‌آویو دعاوی مذکور را پس نگیرد، روابط راهبردی خود را با اسرائیل قطع خواهد کرد. آویچای ماندلبلیت، دادستان کل اسرائیل، در دیدارهای محرمانه با موساد و ارتش اسرائیل در اوایل سال جاری، اعتراف کرده[۸] دولت آذربایجان طی دو سال اخیر به دنبال متوقف کردن این فرآیند قضایی بوده است. ماندلبلیت همچنین اظهار نگرانی کرده که این ماجرا می‌تواند بر روابط امنیتی میان دو طرف تأثیر بگذارد. به دنبال تحقیقات مذکور، اروناتیکس و پنج نفر از مدیران این کمپانی، از جمله آموس ماتان، مدیرعامل آن، محاکمه شدند و علیه آن‌ها اعلام جرم شد. اروناتیکس، سال ۲۰۱۹، توسط رافائل، غول صنایع دفاعی اسرائیل، خریداری شد. لازم به ذکر است که قرارداد فروش اربیتر ۱کی به آذربایجان با تلاش تاجری به نام آویهای استولرو میسر شده بود[۹].

آذربایجان؛ نقطه اتکای راهبردی اسرائیل در قفقاز برای فشار بر ایران +عکس و فیلم

«آموس ماتان» سال ۲۰۱۳ از ریاست ابرکمپانی دفاعی «البیت سیستمز» اسرائیل کنار گذاشته و به عنوان رئیس هیأت‌مدیره‌ی کمپانی «اِروناتیکس» منصوب شد؛ وی از سال ۲۰۱۷، به همراه چند نفر از مدیران ارشد دیگر این کمپانی، به دلیل عقد قراردادهایی مخالف با قوانین داخلی اسرائیل و البته به دلیل نقض برخی توافقنامه‌های اسرائیلی-آمریکایی تحت پیگرد و تحقیقات قضایی داخلی و بین‌المللی قرار دارد (+)

هرچند این ماجرا به‌شدت دولت آذربایجان را خشمگین ساخت، اما نه باکو و نه تل‌آویو هرگز خواهان آن نیستند که روابط خود را در معرض تهدید ببینند. بنابراین اسرائیلی‌ها به نوعی سعی کردند رسوایی قرارداد پهپادی را جبران کنند؛ و می‌خواستند این کار را با اجرای پروژه‌ای انجام دهند که سفیر صهیونیست‌ها در باکو آن را با سفر به شهر «زنگیلان» در همسایگی ایران معرفی کرد.

 

شهر هوشمند اسرائیلی در نزدیکی مرز ایران

یکی از دستاوردهای جنگ ناگورنو-قره‌باغ برای آذربایجانی‌ها، آزادسازی شهری به نام زنگیلان بود. این شهر واقع در ۳۱۲ کیلومتری جنوب غرب باکو، در نزدیکی مرز ایران، به علاوه‌ی چند روستای دیگر در قره‌باغ، مهرماه سال ۹۹، از تصرف نیروهای ارمنی آزاد شد و به دست نیروهای آذربایجانی افتاد. نُه ماه پس از این ماجرا، جورج دیک، سفیر رژیم صهیونیستی در آذربایجان، اعلام کرد اسرائیل به ساخت یک شهر هوشمند در زنگیلان کمک خواهد کرد[۱۰].

آذربایجان؛ نقطه اتکای راهبردی اسرائیل در قفقاز برای فشار بر ایران +عکس و فیلم

«جورج دیک» (راست) سفیر اسرائیل در باکو، در شهر «آغ‌دام» یکی از شهرهایی که آذربایجان از سرزمین‌های ارمنستان جدا و به خاک خود ضمیمه کرد. شماری از کمپانی‌های اسرائیلی در حال ایجاد تأسیسات و زیرساخت در این شهر متروکه و خالی از سکنه هستند. این شهر با مرز ایران فاصله‌ی زیادی ندارد (+)

توضیحات «جورج دیک» سفیر اسرائیل در باکو، درباره‌ی پروژه‌ی ساخت یک «شهر هوشمند» در «زنگیلان» آذربایجان [دانلود]

دیک با سفر به این شهر در جمع خبرنگاران مدعی شد ابتدا در این شهر یک دامداری هوشمند و پیشرفته ایجاد خواهد شد که محصولات آن با همکاری یک شرکت ایتالیایی فراوری می‌شوند و سپس روانه‌ی بازار جهانی خواهند شد. با این وجود، با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی این شهر باید اهداف دیگری را برای ایجاد چنین مجموعه‌ای متصور شد. در هر حال، ماجرای اروناتیکس به یک مسئله‌ی پیچیده برای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. این رژیم تمام تلاش خود را به کار بسته تا فعالیت‌های خود را در آذربایجان ادامه دهد؛ به‌ویژه با در نظر گرفتن این مهم که باکو بیش از یک دهه است که به مرکز هماهنگی فعالیت‌های منطقه‌ای موساد برای انجام عملیات در ایران تبدیل شده است.

در همین‌باره بخوانید:

›› «برندا شیفر» مأمور اسرائیل برای تجزیه ایران کیست؟

جاسوسان سایبری اسرائیل و طراحی راهبرد سایبری آذربایجان

در حوزه‌ی سایبری، آذربایجان طی دو سال اخیر، به‌شدت در تلاش بوده تا بخش دفاع سایبری خود را تقویت کند و مقابله در برابر اقدامات سایبری روسیه یکی از دلایل مهم این کشور برای این منظور است. در عین حال، قراردادها و توافقنامه‌های سایبری میان آذربایجان و اسرائیل حاکی از آن است که این روابط سایبری، بیش‌تر ماهیت تهاجمی دارد. نظر به بازیگران خاص اسرائیلی که در این عرصه ایفای نقش می‌کنند و محصولات و راهکارهایی که به آذربایجان ارائه می‌دهند، می‌توان گفت هدف آذربایجان، چنان‌که پیش‌تر نیز ذکر شد، تبدیل شدن به یک «کانون تهاجم سایبری» است که ظرفیت‌های فراوانی را برای اسرائیل فعال کرده و دستاوردهای مهمی نیز برای آذربایجان به ارمغان می‌آورد. توضیح بخشی از فعالیت‌های یکی از این بازیگران و بررسی مختصر تعاملات آن در اسرائیل و آذربایجان به شفاف‌سازی در این زمینه کمک می‌کند.

پروسول[۱۱]، یک کمپانی ارائه‌کننده‌ی تجهیزات و راهکارهای سایبری در آذربایجان به ریاست بابک آقایف است. آقایف نایب رئیس سابق دفتر روابط بین‌الملل پارلمان آذربایجان است که ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ کنفرانس بین‌المللی روزهای امنیت سایبری را در باکو برگزار کرد[۱۲]. پروسول، در حقیقت، نماینده‌ی کمپانی اطلاعات سایبری کاگنایت[۱۳]، شاخه‌ی حمله‌ی سایبری سابق کمپانی آمریکایی تحلیل داده‌ی ورینت[۱۴] است. پروسول خود را بازیگری معرفی می‌کند که «ریشه‌ی عمیقی در صنعت فناوری‌های پیشرفته‌ی اسرائیل دارد.»

آذربایجان؛ نقطه اتکای راهبردی اسرائیل در قفقاز برای فشار بر ایران +عکس و فیلم

«بابک آقایف» (چپ)، رئیس کمپانی «پروسول» ارائه‌دهنده‌ی تجهیزات و راهکارهای سایبری اسرائیل در آذربایجان، در کنار «اردال گولر» رئیس یکی از کمپانی‌های سایبری ترکیه (+)

شماری از کارشناسان برجسته‌ی سایبری اسرائیل در کنفرانس روزهای امنیت سایبری شرکت کردند؛ از جمله دانیل زلدیس[۱۵]، رئیس خدمات سایبری[۱۶] در کمپانی آموزش سایبری اسپانیایی سایبرپرو[۱۷]. سایبرپرو توسط گال گنوت[۱۸] و عاصاف تامیر[۱۹] بنیانگذاری شده است. گنوت پیش از این مدیر بخش عملیاتی یگان ۸۲۰۰ در ارتش اسرائیل بود و بر عملکرد یگان‌های جمع‌آوری اطلاعات نظارت می‌کرد. تامیر نیز یکی از بنیانگذاران کمپانی سایبری دولتی گروه امنیت سایبری[۲۰] اسرائیل است که توسط دورون تامیر[۲۱]، از افسران اطلاعاتی بازنشسته‌ی ارتش اسرائیل و از بنیانگذاران اداره‌ی ملی سایبری اسرائیل، و اسحاق بن-اسرائیل، سرلشکر بازنشسته‌ی ارتش اسرائیل و مشاور سایبری نخست‌وزیر اسرائیل، هدایت می‌شود. این‌ها افرادی هستند که به‌تازگی به کمک یک‌دیگر یک استراتژی سایبری برای آذربایجان طراحی کرده‌اند.


گزارش‌های قبلی مشرق درباره‌ی مهره‌های اسرائیل برای نفوذ و برقراری روابط در منطقه را می‌توانید از لینک‌های زیر بخوانید:

›› «متی کوچاوی»؛ سوگلی امارات و پدرخوانده ابزارهای جاسوسی اسرائیل

›› «دیوید میدان»؛ مسئول سابق موساد و مأمور نفوذ اسرائیل در کشورهای منطقه


[۱] جنگ ناگورنو قره‌باغ (۲۰۲۰) لینک

[۲] اروناتیکس لینک

[۳] Delayed Justice: Israeli Court Charges Domestic Arms Manufacturer of Violating Export Law by Arms Selling to Azerbaijan Link

[۴] Orbiter ۱K Link

[۵] Israeli Kamikaze Drone Maker, Top Employees Charged With Violating Export Law Link

[۶] Drone sale to Azeris halted as maker accused of bombing Armenia in demo Link

[۷] Israeli Firm Loses Kamikaze-drone Export License After Complaint It Carried Out Live Demo on Armenian Army Link

[۸] A-G indicts Aeronautics drone-maker, case details under gag order Link

[۹] Rafael and Businessman Avihai Stolero File $۱۱۶.۶ Million Offer for Aeronautics Link

[۱۰] Israeli ambassador visits Azerbaijan’s Zangilan Link

[۱۱] Prosol Link

[۱۲] Conference devoted to the International Cyber Security Days Link

[۱۳] Amazon Cognito Link

[۱۴] ورینت لینک

[۱۵] Daniel Zeldis Link

[۱۶] Sustainable Cyberscapes - Daniel Zeldis, Head of Cyber Services, CyberPro Global Link

[۱۷] CyberPro Global Link

[۱۸] Gal Genut Link

[۱۹] The Cyber Nation: How to Become a Cyber Superpower - Asaf Tamir, Managing Director, Cyber Security Group Link

[۲۰] Global Security Group Link

[۲۱] Hunt or be hunted: The future of rapid incident response Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 262
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 28
  • معلم IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    جمهوری جعلی باکو را از روز اول نباید با نام آذربایجان به رسمیت میشناختیم
    • وطنم ایران IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      رژیم الهام که طبق اسناد پاندورا خودش و زنش یکی از فاسد ترین رژیم های عالم معرفی شدن به پدر نمک نشناسش تو جنگ اول قره باغ کمک کردیم اواره هاشونو اسکان دادیم تو جنگ دوم هم مقام معظم رهبری اومدن از حاکمیت آذربایجان بر قره باغ حمایت کردن اما امان از جریان نمک نشناس پانترکیسم اینا تا سیلی نخورن سرجاشون نمیشینن. همون طور ک به لانه موساد در اربیل حمله شد باید باکو با خاک یکسان بشه / اونجا شده محل حضور عثمانی (در قالب جریان شیعه کش تکفیری) و رژیم صهیونیستی. باید نئوپانترک زدایی بشه
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      57 17
      اگه اینها را می دانید باز عنر عنر میرید پابوسی این رژیم به قول خودتون جعلی اوج بیکفایتی تان را نشان می دهید . خجالت آوره که جوری حرف می زنید و خبر می نویسید انگاه امثال ما فارغ التحصیلهای بیکار مسول این کارها هستیم و به خاطرش حقوق می گیریم
    • خیانت؟؟؟؟!!!!! یا جنایت؟؟؟؟؟!!!!!! US ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      45 24
      تا زمانیکه وزیر خارجه دولت انقلابی، برخلاف همه نصایح و توصیه های مشفقانه و خیرخواهانه دلسوزان نظام مقدس، اصرارررررر و لجبازززززززی عجیب و مشکوکی !!!!!!!!!!! برای حفظ و ابقای حواریون قسم خورده ظریف و روحانی در مهمترین و حساس‌ترین مناصب و سفارتخانه ها دارد …… و بعد از گذشت ماه‌هااااااااااااااا هنوززززززززز نه تنها سفرای منصوب و سینه چاک ظریف را عوض نکرده، و با اصرار و سماجت و لجبازی واقعاااااا مشکوووووووووکی، با لطایف الحیل و به بهانه‌های مختلف با چنگ و دندان حفظشان کرده و بطور غیرقانونی حتی خیلیییییی بیشتر از دوره رسمی ماموریتشان تمدید و ابقایشان می‌کند!!!!!!!!!!!و حتی آنهایی را هم که بناچار و بدلیل خاتمه دوره سفارتشان نیززززززززز مجبووووووور به تغییرشان شده، بازهم بطرز عجیب و غیرقابل هضم و درکی!!!!!!!! بازززززززهمممممم از میان همان باند خطرناک ظریفیسم انتخاب و منصوب می نماید!!!!!!!!!!!!!!!!! هیچ امیدی به این سیاست خارجی دولت سیزدهم نیست ……….. و بدون تردیدددددد باید منتظر خطرات و خسارات و آسیب‌های شدیداااااااا مخربتر و جدی تری باشیم !!!!!!!!!
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      34 20
      خب بزنید سیلی را، معطل چه هستید؟
    • گشتاسب US ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      51 23
      نام که سهل است! خود این سرزمین باید بار دیگر به خاک مقدس ایران بپیوندد و نام ستوده‌ی ایران دوباره بر آن نگاشته شود. وضعیت ناپایداری که با نقش‌آفرینی موذیانه و نفرت‌انگیز قالپاق‌دزدهای موقتاً حاکم بر بادکوبه پیش آمده است، ناشی از غیرطبیعی‌بودن خودِ این جدایی است. همکاری بادکوبه با تل‌آویو معلول این وضعیت است، نه علت آن. موجودیتِ غیرواقعی‌ای مثل دولت موقت بادکوبه و دولت موقت تل‌آویو که به هر طریق و با هر دروغ و شیادی می‌خواهد برای خود هویت و تاریخ مستقل جعل کند، به طور ذاتی یک باطلِ اخلاقی است و خود را مجاز به کاربرد هر ابزار شوم و پلیدی برای نیات باطل خود می‌داند. شرایط طبیعی و وضعیت پایدار، تنها با پیوست دوباره‌ی سرزمین‌های جداشده از میهن به خاک ایران، و رفع توهم استقلال تاریخی و هویتی این سرزمین‌ها تحقق می‌یابد.
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      54 21
      باکو و ارمنستان خاک ایران و مهریه زنان ایرانی است. فرزندان آذربایجان نخواهیم بود اگر قفقاز را به مادرمان ایران تقدیم نکنیم
    • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      9 49
      اریاییسم به قدرپان ترکیسم منفوربرای بقیه ملل است مثالش راکه نفرت ازپان ترکیسم هست بخوبی مشهوداست بفرموده شهیدسلیمانی این که عمل بزرگ راعمل استراتژیک مینامیم مثل اثرنادرازدیدمردم هندمنفوراست عمل بزرگ عمل امام حسین است که خودرابرای خداندیدن است بعدبرادرعزیزشما دولت بادکوبه راکه شایدبرخیشان تحت فشارترورویاعقایدفاشیستی ترکی دارند باحکومت صهیونیست که بدون دولت هم مشغول کشتن وخراب کردن خانه های فلسطین وجولان سوریه وجنوب لنبان است رایکی میدانید اسراییل کاری رامیخواست که داعش میکردویران کردن حرم وادم هستند که ازتسلیح وپرستاری ازاین غارتگران باهیئت های حاکمیتی اشغالگران صهیونیست انهم رسانه ای تاسلاحهای داعش که برندامریکا هستندوالعان هم عربستان مذاکرات باایران واردوغان دیداربارهبر ومذاکره راشروع کرده است اینها هرچه باشند دینداروحلالزاده هستند ولی درکاخ سفیدبرخی واقعاالعان ضداسراییل شده اند وازارای سازمان ملل هم بخوبی درک نابودی اسراییل رامیتوان فهمیدهرقهرمانی هالیوودی وکشتی کج باهرلباس واداهای وعجیب غریب بازهم خانواده ودین بسودمیخوردوازعقدوالدین ماتاتدفین مابادین ماست
    • ایران iran IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      37 10
      جناب آقای کاربر محمد صالح چگینی الان مگر بحث نژاد آریایی بود که جنابعالی شروع به نفرت پراکنی علیه آریایی ها کردی ؟ یا کبا" اثلا" مگر الان مشکل ما در ایران و منطقه با اسرائیل بر سر نژاد آریایی است ؟ آخه برادر من چرا جفنگ گویی میکنی بی ارتباط به این پست و مطلب تا موضوع خبر و این پست ارزشمند رو به بی راهه ببری.؟ در ضمن من آذری هستم کاری با نژاد آریایی ندارم ما ایرانی هستیم از هر قوم و طایفه از شهر و استان جانم فدای ایران
    • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      53 21
      بی جهت نیست بزرگان آذربایجان ایران عزیز فرمودند پانترکیسم مغلمه ای است از بیسوادی و بیشعوری و بی خردی !
    • محمد IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      16 34
      دقيقأ مثل ايران كه نقطه اتكاي ارمنستان عليه جمهوري آذربايجان بود ارمنستان متجاوز و اشغالگر كه باعث كشته و زخمي شدن هزاران انسان غير نظامي و بي گناه مسلمان شده بود اما ايران هر روز به روابط محكمش با ارمنستان افتخار ميكرد ولي از اينجا رفته بود اروپا براي حمايت از مثلأ مردم مسلمان بوسني و هرز گوين اما در همسايگي خودش با آدمكشها و متجاوزين ارمني دست دوستي ميداد سياست دو بام دو هوا البته كه بخاطر ترس و وحشت و خشم روسيه بود كه ايران مجبور بود در براير ارامنه سر تعظيم فرود بياره همان ارمنستاني كه بطور رسمي از اهانت فرانسه به پيامبر و كشيدن كاريكاتور و اهانت به ايشان حمايت همه جانبه كرده بود و مجلس و نخست وزير اون رسمأ اعلام كرده يودن در كنار فرانسه و حمايت از دموكراسي و آزادي بيان از فرانسه حمايت كرده و در كنار آنها هستن در ضمن همين ارمنستان در قدس اشغالي سفارتخانه تأسيس كرده اما جمهوري آذربايجان هنوز هيچ
    • تورک IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      24 26
      چرا عصبانی هستی خلیج عربی،
    • DE ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      36 19
      تنها راه، فعال کردن تالش بر ضد آذربایجان هست
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      5 1
      تو چیکاره هستی که بشناسی یا نه...دنیا شناخته
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      3 3
      آذربایجان هم اکنون نیز خواهان اتحاد با ایران است گرچه در نتیجه این اتحاد زبان ترکها پرتعداد ترین جمعیت در ایران نیز می شود اگر از این هم بگذریم 65 آقازاده ای که بقول وزیر اقتصاد فعلی که ثروت های ملی را بین خودشان تقسیم کرده اند مانع این اتحادند
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    80 28
    نمیگذاریم‌برادران آذری ما اصالت آریایی خودشان را گم بکنند. (برادر brother)
    • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      7 14
      نژادمابراساس خطبه ی عقددینی والدینمان تعیین میشود که حلالزاده ایم لعنت به نژاددوستی که بخواهددل برادران وخواهردینیمان باهردینی رانگران کندچون ماهمه پیامبران راقبول داریم واین درایه سوره بقره هست ما شیعه ای هستیم که امام علی ع وقتی دید کسی برای دفاع ازغارت خلخال پای زن خواهریهودی نشدباذوالفقارتنها رفت برادرعزیزم حق ازادی انتخاب مسکن راخدابه هرملیتی داده است نمیشودقلمرورابانژادتعیین وبقیه راممنوع کرد
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      4 3
      کاربر گرامی و محترم جناب آقای چگینی از قزوین همانطوری که نژاد پرستی امری درست و پسندیده نیست نژاد ستیزی شما و امثال شما هم کار زشت و نا پسندی است عزیز من آیا الان مشکل ما ایرانیان موضوع نژاد آریایی است ؟ نژاد ما ایرانیان آریایی است دین ما طی این 1400 سال گذشته اسلام ، هویت ما ایرانی است ، هیچکدام با دیگری ضدیت و دشمنی ندارد دین ما هویت ما وطن ما همه ارزشمند هستند موفق باشید
  • بابک آزری TR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    14 42
    ظاهراً آزادی خاک اسلام و به طبع آن بازگشت مردمان آذربایجان از رافضی به اسلام به مذاق منافقین اسلام خوش نیامده است اسلام حقیقی پیروز است الله اکبر
    • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      3 5
      برادرم نمیتوان بسرعت نسبت رافضی به کسانیکه صرفا شایدازاجباردراذربایجان مجبوربه عکس باضدملیتهای صهیونی شوندشایدتهدیدبه ترورشده اندمابه عنوان برادرباید انهارابیشترحمایت کنیم که حمایت هم انجام میدهیم رافضی لفظی است که کسانی درعقیده وعمل همراه باعقیده ازدین خارج شوندویاباعملشان درخدمت کفاربطوری قراربگیرند که تشهدگوهای اسلام ونمازخوانان روبه قبله نابودشوندمثل کاری که داعش انجام دادبرادرعزیزم توجه فرمایندکه انقلابی گری های بدون ولایت فقیه سریعتررافضی ازتازه دینداران شده اندمجتمعهای تقریب مذاهب ازدانشگاه معظم قاهره تاالازهرتانجف اشرف که حکم واجب بودن مبارزه بااسراییل رامیدهند شرط است
    • جوهود شناس IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      26 17
      سایبری فارسی نویس جوهود از اسرائیل جعلی و فیک دغدغه اسلام و مسلمین پیدا کرده خخخخ جهود مجازی در نقش یک پانترک ایرانستیز ... مرگ بر اسرائیل جعلی
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      19 5
      خداییش نمیدونم چی بگم بهت چون همه کامنتای امثال تو از اولش تا اخرش داره خودزنی میکنه . رافضی... اسلام... اسلام واقعی باکو اردوغ داعش خخخ اسلام واقعی خخخخخ خدا همه رو شفا بده
    • GB ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      21 12
      مغول جان ، یک کتک اساسی می خورید
    • احمد IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      21 4
      ببند اون دهنتو وهابی
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      12 6
      ! مرگ بر اسرائیل کودک کش !
    • US ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      8 14
      اگر مغول باشیم کتک نمی‌خورم. مغول یک تجاوز به ناموس دیگران یعنی خونخوار یعنی شکست ناپذیر پس اگر ما مغولیم زیاد تهدید نکن چون به نفعت نیست
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      1 1
      آقای محمد صالح چگینی اصلا متوجه سخن این شخص شدی؟ دارد میگوید آذربایجان به لطف کمک ترکیه و آزادی قره باغ از تشیع به وهابیت تغییر مسیر داده و به زعم ایشان از رافضی بودن به اسلام حقیقی رو آورده اولا که بابک خان حیف که به خاطر حفظ وحدت مسلمین مامور به سکوتیم وگرنه گوشه ای از فضایل بزرگانتان را مینوشتم تا بفهمی رافضی کیست؟ من یک سوال از تو میپرسم جواب بده: علی (ع) امام اول شیعیان؛ فرزند ابوطالب بزرگ بنی هاشم و پسر عموی پیامبر و همسر فاطمه (س) سیده زنان و دختر پیامبر و پدر حسنین فرزندان پیامبر ( « ابنائنا » در آیه مباهله) و برادر پیامبر در روز عقد اخوت و نفس پیامبر در واقعه مباهله ( «انفسنا» در آیه مباهله) میباشد شما هم حسب و نسب مولایت را بگو یا اگر خواستی بگویم رافضی آن کسی است که معاویه پسر ابوسفیان و هندجگرخوار ( قاتل حمزه سیدالشهدا عموی پیامبر)را به امارت شام منصوب کرد و او را کسری عرب نامید که از او پسری پدید آمد به نام یزید که سر فرزند پیامبر را برید و بر نیزه کرد و شهر به شهر چرخاند به نشانه انتقام از بنی هاشم و رسول الله و با خیزران بر لب حسین (ع) میزد و میخواند که « امروز انتقام جنگ بدر را از شما (بنی هاشم) گرفتیم» و میخواند که« لعبت هاشم بالملک و فلا خبر جاءت ولا وحی نزل- محمد با حکومت بازی کرد که نه وحیی در کار بود و نه خبری» همان کسی که در جنگ با عبدالله بن زبیر خانه کعبه را خراب کرد و در واقعه حره سه روز ناموس مسلمانان مدینه را بر لشکریانش حلال کرد و... ای کاش کتابهای علمای خودتان را خوانده بودید تا ببینید چه کسانی از دین خارج شدند و سنت پیامبر را زیر پا گذاشتند و میان عرب و عجم فرق گذاشتند و مانع کتابت حدیث پیامبر شدند ( که حداقل به اعتقاد خودتان یکی از ثقلین سنت پیامبرست) و اجتهاد بر نص نمودند و حلال خدا را حرام کردند ( متعتان کانتا علی عهد رسول الله وأنا أنهی عنهما واُعاقب علیهما : متعة الحجّ، ومتعة النساء» دو متعه در زمان پیامبر خدا وجود داشت و حلال بود ولى من آنها را حرام كردم و هر كس انجام داد مجازاتش خواهم كرد : حجّ تمتّع ، و ازدواج موقّت) و...
  • mojtaba SE ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    30 10
    فقط با اصلاحات سرزمینی که هم حق داریم و هم قدرت داریم, میتونیم این دشمنان رو که نقابه همسایگی زدن در سرزمینهای اجدادی ما و همیشه بزرگترین تهدید امنیتی برای ما هستند ,رو حل کرد..حداقل باید با این فینقلیهای بی ارزش باید شروع کنیم ..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم
    • محمد IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      5 9
      تفاله نجس كثيف افرادي مثل شما و امثال شما هستن كه معلوم نيست پيرو چه ديني هستيد صبح مسلمان ( البته پولي ) ضهر مسيحي و شب خدا ميدونه چيكاره هستيد
  • RO ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    سوزش پانفارس ها از روی جهل و ناچاری بسیار لذتبخشه
    • NL ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      21 32
      دوست ترکِ من، هرچقدر فحش بدی ما بیشتر عاشق هم‌میشیم. اصلا همین عاشقی هاست که سیمرغ ایران رو ساخته‌. هر پرنده یک قوم
    • ماحسون(کورد ایلام) IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      31 14
      جرأت دارید در مناطق کورد نشین وارد بشید به فارس ها توهین نکن،بیا مناطق کورد نشین حرف جدایی طلب بزن تا سرت روتنت بگذارند محال نیست گوشتتم خورده بشه، من به اربیل یا هولر به زبان ما حمله کرد ایران ومن تشویقشان کردم چون طرفدار این نظام و رهبری و پیرو مکتب حاج قاسم هستیم ومدیونش هستیم
    • به ماحسون از زنجان GB ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      19 35
      فعلا که ارتش ترکیه میزنه تو سر شما کوردها. خیلی ادعات میشه؟ باشه مشکلی نیست فقط پنج سال صبر کن خیابونهاتونو شخم می‌زنیم. ارامنه یونان فارس و شما کردها سگ های نگهبان غرب هستید و فقط وظیفتون اینه که از اروپا در برابر قدرت تورک دفاع کنید و فقط برای مهار تورک پارس می کنید اما یک روز تورک این زنجیر صد ساله رو پاره می کنه و افسار به دهن شما سگ ها میزنه. توی مورد اگه حمالی تورک رو نکنی گشنه می مونی
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      17 16
      ی انگلیسی از زنجان : اون موقع که فرمان جهاد بیاد منافقین و کفار رو تکه تکه خواهیم کرد و در اون زمان امثال تو کجا هستند که چنین روزی را ببننند؟؟؟!!! در همان طورکیه 30 میلیون کورد زندگی میکنه چه بخواهی و چه نخواهی طبق امار خود رسانه های طورکیه جمعیت کورها تا بیست سال اینده بالاتر از طورک ها میرسه . چطور میخوای کوردها رو توی خود طورکیه کنترل کنید؟؟؟؟ما بقیش پیش کش!! در ضمن اگر خیلی غیرت داشتی انتقام تجاوز عثمانی جماعت رو که اون کشتار رو تو تبریز و اذربایجان راه انداختند میگرفتی نه اینکه دستمال کش عثمانی جماعت باشی. غیرت چیزیه که خیلی از پان طورک های کثیف زاده ازش بی بهره اند.
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      9 18
      به زودی کشور کردستان از شکم ترکیه متولد میشه. این‌ کار را اردوغان با تولید نفرت دارد پیش‌ میبرد.
    • نادر IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      1 7
      نباید دیدمان تا جلوی بینی مان باشد باید نگاه دور دوستانه داشت ظهور پرچم های قلابی در اطراف ایران کبیر میگه عملکرد افراد ضعیفی هستند که به لحاظ تعصب لباس قوم و قبیله در راس امور بودن سیستمی در کشور حاکم شده که افراد شایسته را پس میزند و بجاش افراد ضعیف و بی حال میدان داده میشود
    • پاپک آذری IRAN IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      24 10
      بعنوان یک ایرانی از خطه آذربایجان عزیز پاسخ تو پانترک مجازی احتمالا" جوهود باشی پاسخ اتو میدهم این گفته بزرگان آذربایجان میهنم رو یاد آوری میکنم پانترکیسم مغلمه ای است از بیسوادی و بیشعوری و بی خردی ! یاشاسین گوزل ایرانیمیز ، ایرانیمیز وار اولسون صفح دوشمن لری کور اولسون انشاالله
    • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      5 6
      ماحسون (کرد ایلام) قندیل الان چند درجه است؟ فعلا برو داخل غار بیرقدار این چیزا حالیش نیست ها رحم نداره ها بگم برو باباجون برو به جونیت رحم کن خخخخ با کلاشینکف میخواد بیرقدار بزنه! برو باباجون خخخخخ
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    73 33
    اول آریایی یک جعل تاریخیه شما هندو هستین پوما اعدام شهر آذربایجان که اشغال شده بود آزاد شد سوما تورکون پوخون یین چوخ اولار مشرق پان ایرانیست تاریخ پان ایرانیسم گذشته
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      27 12
      هر وقت اینقدر غیرت داشتی که تجاوز و به خاک و خون کشیدن آذربیجان و تبریز رو از عثمانی جماعت بگیری اظهار فضل کن . غیَـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرت کجا رفت که چنین جنایتی رو فراموش کردی و شدی دستمال کش عثمانی جماعت؟؟!!!!! حاشا به غیرتت
    • پاپک آذری IRAN IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      16 5
      دوستان و هم میهنان گرامی این اکانت های فیک و جعلی ایرانی نیستند که بر علیه ایران و ایرانی نفرت پراکنی میکنند هوشیار باشیم عزیزان ، اینها سایبری های فارسی نویس اسرائیلی هستند در صفحات ما ایرانیان مشغول نفرت پراکنی و تحریک هم میهنان ایرانی بر علیه یکدیگر ... مراقب باشیم بازی جهودها زو نخوریم ! پاینده ایران، یاشاسین گوزل ایرانیمیز ایرانیمیز وار اولسون صفح دوشمن لری کور اولسون انشاالله. مرگ بر اسرائیل جعلی و فیک !
    • آنتی پانترک IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      25 13
      یک خبر بد برای شما پانترک عزیز دارم هندو ها هم آریایی هستند و امروز هند یک ابر قدرت در دنیاست جمعیتش تنها 200 میلیون از چین کمتر است و در زمینه اقتصاد و کشاورزی وزنه تاثیر گذاری است به طوری که ممنوعیت صادرات گندم هند قیمت جهانی گندم را تغییر داد و کشاورزی در هند بسیار مهم است در ثانی هند از تاثیر گذار ترین کشور ها در زمینه اندیشه و علم است بسیاری از اندیشه ها از هند برخواسته هندی ها شطرنج را به دنیا معرفی کردند معماری هند از با شکوه ترین معماری ها در دنیا است معبد لایسیکه در هند معبدی است که از سنگ یک تکه تراشیده شده است و یک صخره را تبدیل به معبد کرده اند تاج محل و معابد هندو و .... که جای خود دارد امروز هم هند در زمینه صنعت و علم بسیار قوی است و تقریبا در زمینه نرم افزار هند حرف اول را درنیا میزند و بیشترین کارمندان برنامه نویسیو کامپیوتر هندی هستند و در همین تهران بیشتر کار های پیچیده کامپیوتری با ریموت توسط مهندسین هندی انجام میشود و در زمینه علوم نظامی هم تنها نام برهاموس و آگهی را سرچ کنی خیلی چیز ها دست گیرت میشود
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    18 7
    در داخل ایران هم عواملشان فعالیت دارند ، کافی است به وقایع بازی پرسپولیس و تراکتور سازی و سخنان بعضی ها در بیگناه جلوه دادن تجزیه طلبها ار بشنوید تا عمق نفوذ را متوجه شوید همچنین عدم مقابله با تجزیه طلبها بسیار سوال برانگیز است.
    • آذری میهنم iran IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      9 9
      باکو مرکزی شده برای جریانات ضد ایرانی و تجزیه طلب جریان پانترکیسم صهیونیستی ، متاسفانه رژیم اسرائیل به شدت در باکو نفوذ کرده و مشغول خرابکاری و توطئه و بر هم زدن نظم و امنیت ایران عزیز شده ، تلویزیون ها سایت ها و شبکه های ماهواره ای ایرانستیز از باکو در واقع از اسرائیل تغذیه و حمایت می‌شوند مسئولین باید هر چه زودتر تدبیری کنند زنده باد ایران یاشاسین ایران
  • DE ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    27 55
    پان ترکها فقط و فقط مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار میگیرند ولی نه علیف اینها رو میخواد و نه اردوغان چون نه نفت و گاز دارند و نه چیزدیگری . خود مردم ساکن در جمهوری باکو با نون خور اضافی مخالفند .
    • سوزش پانفارس IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      2 8
      دکتر محمود .
    • مجتبی IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      8 6
      سرانه درآمدی نفت و گاز آذربایجان میلیاردها دلار است بیشترین درامد در میان کشورهای قفقاز و اما فساد اقتصادی و فقر اجتماعی باعث شده از جمعیت ۱۰ میلیونی آن ۶ میلیون نفر مهاجرت کند خارج از باکو ( ۳ میلیون نفر تو روسیه ،۵۰۰ هزار تو اوکراین و ۲ میلیون در ترکیه و ۵۰۰ هزار در کشورهای اتحادشوروی آسیای مرکزی)
    • آذری اردبیل iran IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      16 10
      جریان ضد ایرانی پانترکیسم یک جریان مانلا" صهیونیستی است ، زنده باد ایران بزرگ و مقتدر یاشاسین ایران
  • وطنم ایران IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    12 13
    رژیم نمک نشناس الهام که طبق اسناد پاندورا یکی از فاسد ترین رژیم های عالم معرفی شد ما به پدر نمک نشناسش تو جنگ اول قره باغ کمک کردیم اواره هاشونو اسکان دادیم تو جنگ دوم هم مقام معظم رهبری اومدن از حاکمیت آذربایجان بر قره باغ حمایت کردن اما امان از جریان نمک نشناس پانترکیسم اینا تا سیلی نخورن سرجاشون نمیشینن. همون طور ک به لانه موساد در اربیل حمله شد باید باکو با خاک یکسان بشه
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    33 17
    حتی بازی پرسپولیس و تراکتور دچار این حواشی شد پشتش سرویس اطلاعاتی اسرائیل و میت ترکیه و باکو هستن دلیلش اینکه اذربایجان و ترکیه و اسرائیل به دنبال حمله به ایران و بحران هستن قصد انها اینه با پانترکان داخلی کشور را تحت فشار قرار بدهن تا مناطق اذری نشین و مردم با حکومت درگیر شوند و انها با خیال راحت وارد خاک ایران شوند تا اگر درگیری مرزی اتفاق افتاد کشور نتواند از خودش دفاع کند تا ارتش و سپاه نتونن از کشور دفاع کنن و تمامیت ارضی کشور زیر سوال بره حتی ترکیه با آذربایجان دارن رزمایش میگذارن این حرکات اتفاقی نیست هماهنگی شده است متاسفانه مردم و دلسوزان و وطن پرستان گفتن پانترکان در آذربایجان شرقی دارن حرکات انجام میدهن مسولین توجه نکردن و این بحران به وجود امد در خود نظام و دستگاه نظامی و بعضی از مسولین اذربایجان شرقی در ایران هم در این طرح با پانترکان هماهنگ هستن مسولین اگر بیخیال بشوند مطمئا باشید تمامیت ارضی به خطر خواهد افتاد ازما گفتن بود بساط تراکتور و پانترکیسم را جمع کنید
    • تقی IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      19 7
      اتاق تعاون ارومیه ،استانداری تبریز ،نهاد وزارت خارجه و اقتصاد و .....لابی ترکها در ایران هستند البته در مجلس هم نفوذ دارند
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      19 6
      حمایت از 30 میلیون کورد در کشور جعلی طورکیه حایت از جنبش تالش و جنبش مغان در آران و شروان بهترین پاسخ به این حرام لقمگان ست.
  • آنتی پانترک IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    46 12
    پانترک ها در سطوح مدیریتی کشور نفوذ کرده اند و دارند کشور را به بیراه میبرند به طور مثال با حرکت های قومی در کردستان و بلوچستان و اهواز به سختی برخورد میشود ولی بارها شاهد تجزیه طلبی و آشوب پانترک ها در بوده ایم و هیچ برخوردی با این گروه ها نشده است نمونه اش همین بازی روز های اخیر پرسپولیس و تراکتور یا شعار های مرگ بر فارس یا شعار مرگ بر کرد یا شعار خلیج عربی یا بردن پرچم آذرباییجان یا ترکیه به ورزشگاه یا در زمان جنگ قره باغ که ایران باید با قاطعیت از ارمنستان دفاع میکرد ایران اعلام موضع بی طرفی کرد و اگر درجریان دالان موهومی زنگه زور کوتاه بیاید ارتباط ایران با اروپا قطع خواهد شد و صادرات گاز برای اروپا دیگر برای ما نا ممکن میشود در بعضی از حوزه ها که آذربایجان در حال برداشت گاز و نفت است ایران هیچ گونه سهمی ندارد و این میادین مشترک توسط آذرباییجان غارت میشود
    • آذری iran IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      37 6
      بعنوان یک ایرانی آذری که عشق به میهنم ایران دارم از آذربایجان عزیز طبق دیده ها و تجربیاتم حرف و سخن شما هم میهن گرامیم رو کاملا" تایید میکنم متاسفلنه جریانات ضد ایرانی پانترکیسم صهیونیستی در جای جای پست های کلیدی در آذربایجان عزیز نفوذ کرده اند که البته اغلب با نقاب انقلابی گری مشغول هستند که این وظیفه ذاتی وزرات اطلاعات نهادهای امنیتی است که اینگونه افراد رو شناسایی دستگیر از کار بیکار و تحویل دستگاه قضا بدهند برای مجازات ! باید با اشد مجازات با خایین به میهن برخورد کرد جانم ایران پاینده میهنم ایران ، یاشاسین گوزل ایران
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    27 8
    حتی بازی پرسپولیس و تراکتور دچار این حواشی شد پشتش سرویس اطلاعاتی اسرائیل و میت ترکیه و باکو هستن دلیلش اینکه اذربایجان و ترکیه و اسرائیل به دنبال حمله به ایران و بحران هستن قصد انها اینه با پانترکان داخلی کشور را تحت فشار قرار بدهن تا مناطق اذری نشین و مردم با حکومت درگیر شوند و انها با خیال راحت وارد خاک ایران شوند تا اگر درگیری مرزی اتفاق افتاد کشور نتواند از خودش دفاع کند تا ارتش و سپاه نتونن از کشور دفاع کنن و تمامیت ارضی کشور زیر سوال بره حتی ترکیه با آذربایجان دارن رزمایش میگذارن این حرکات اتفاقی نیست هماهنگی شده است متاسفانه مردم و دلسوزان و وطن پرستان گفتن پانترکان در آذربایجان شرقی دارن حرکات انجام میدهن مسولین توجه نکردن و این بحران به وجود امد در خود نظام و دستگاه نظامی و بعضی از مسولین اذربایجان شرقی در ایران هم در این طرح با پانترکان هماهنگ هستن مسولین اگر بیخیال بشوند مطمئا باشید تمامیت ارضی به خطر خواهد افتاد ازما گفتن بود بساط تراکتور و پانترکیسم را جمع کنید
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    18 9
    حتی بازی پرسپولیس و تراکتور دچار این حواشی شد پشتش سرویس اطلاعاتی اسرائیل و میت ترکیه و باکو هستن دلیلش اینکه اذربایجان و ترکیه و اسرائیل به دنبال حمله به ایران و بحران هستن قصد انها اینه با پانترکان داخلی کشور را تحت فشار قرار بدهن تا مناطق اذری نشین و مردم با حکومت درگیر شوند و انها با خیال راحت وارد خاک ایران شوند تا اگر درگیری مرزی اتفاق افتاد کشور نتواند از خودش دفاع کند تا ارتش و سپاه نتونن از کشور دفاع کنن و تمامیت ارضی کشور زیر سوال بره حتی ترکیه با آذربایجان دارن رزمایش میگذارن این حرکات اتفاقی نیست هماهنگی شده است متاسفانه مردم و دلسوزان و وطن پرستان گفتن پانترکان در آذربایجان شرقی دارن حرکات انجام میدهن مسولین توجه نکردن و این بحران به وجود امد در خود نظام و دستگاه نظامی و بعضی از مسولین اذربایجان شرقی در ایران هم در این طرح با پانترکان هماهنگ هستن مسولین اگر بیخیال بشوند مطمئا باشید تمامیت ارضی به خطر خواهد افتاد ازما گفتن بود بساط تراکتور و پانترکیسم را جمع کنید
  • یک سئوال US ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    27 27
    نمیدانم اصلا چرا ما باید با اسرائیل درگیر شویم ؟؟؟؟حتی اگر اسرائیل بخواهد نیل تا فرات را بگیرد به ما مربوط نمیشود که هیچ اسرائیل مطمئن ترین متحد ما در خاورمیانه خواهد بود به نظر من اسرائیل برای ایران خطری ندارد خطر اصلی برای ما ترکیه است که آب را بر روی ایران بسته و به خاطر تحریم ها از ایران باجگیری میکندو در ایران تحریک قومیتی ایجاد میکند خطر اصلی برای ما عراق است که پول غرامت جنگ ما را نمیدهد و به ریش ما میخندد و هشت سال با ما جنگید و اقتصاد ما را ویران کرد خطر اصلی برای ما عربستان است که به خون شیعیان تشنه است و هرکجا تروریستی علیه ایران فعالیت میکند عربستان پشتیبان ان هاست خطر اصلی برای ما امارات است که ادعای حزایر سه گانه ما را داردو از قبل تحریم های ما برای خودش ثروتی به هم زده
    • محمد IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      6 5
      البته بعد تسخیر سرزمین نیل تا فرات نوبت ما می شود که بمیریم و سرزمینمان برای اسرائیل شود
    • DE ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      10 4
      جمهوري اسلامي بهاي اين حماقت را با نابودي خودش و ايران خواهد پرداخت، اسرائيل در بالاترين سطوح مملكت هم نفوذ كرده! شايد همين سايت مشرق هم اسرائيلي باشن
    • علی IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      5 1
      همینا که میگی.همین ترکیه و همین عربستان کی بهشون دستکر میده؟ لابد خود حاکمای بی مخشون؟ شوخی نکن با من ما میگیم اصل فتته تو میگی گسترش فتنه؟بازی تو زمین رقیب؟ برو ببین زمان شاه وزیر ها چه مذهبی بودن.برو ببین بهایی ها در چه مورد تشکیل شدن. برو ببین اون ۹ میلیون گشنه ایرانی که مردن برای این بود که خوراک مارو صادر نیکردن برا خودشون تا خودشون قحطی نیارن.نه.پرو رو باش. بازم بگو اسراییل دوست.حتی روز کشتار ایرانی ها هم جشن میگیرن. به ملتمونم میگن تروریسم و از کشته شدن مردم خوشحالن. تهدید به حمله اتمی میکنن. و به هرکی جز خودشون میگن برده
    • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      9 4
      برادریاخواهرعظیم الشانم من سلام ماباید بدانیم عراق درزمان جنگ تحمیلی توسط یک سپربرای اسراییل به اسم صدام اداره میشدحتی اگرقرابت دینی یامذهبی ازنیل تافرات نداشتیم که داریم یادراورمیشوم که جشن های کشتارایرانیان درجشن پوریوم وحمایت درمانی تسلیحاتی وتشکیلاتی ازغارتگران داعشی به وضوح تفکرات صهیونیست رانشان میدهدحتی اگرمذهبی نیستیم بالاخره اصطکاکی برااساس رنگ دین ملیت یاحتی بشریت بامردم فلسطین وسوریه ولبنان داریم پرچم امریکا رازده اید که یاداوربلاهایی که همین صهیونیست بارسانه های هالیوودبرسرخانواده که اساسیترین قول انسانها به هم است اورده اندشما وماهمه ازادی باکرامت وصلح بدون جنگ طلبان رامیخواهیم امام علی ع میفرمایند مردم یادردین باشما برابرند یابرابردرافرینش دست وپابوس همه ی برادران وخواهران دینی یابرابردرافرینش هستم
    • علیرضا IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      10 5
      ارباب همه این کشورها که نام بردی مانند ترکیه عربستان و....اسراییل هست ،نگاهی به عکس دست به سینه و تعظیم اردوغان به بنت اسراییلی در ترکیه بیندازید ،خودش گویای موضوعه
    • DE ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      1 8
      دوست عزیز چون نمیدانید چرا توضح میدم. در درجه اول ایران یک ملت مسلمان است و خود را در سرنوشت ملل مسلمان شریک میداند بخصوص ملت فلستین که اصل ونصب و حق مادری به سرزمین خود دارند. دوم ایران یک کشور مستقل است و برازنده آن یک سیاست خارجی مستقل از تصمیمات آمریکا یا اسرائیل است. این سیاست خارجی برای منافع کوتاه مدت و دراز مدت ایران و نه آمریکا یا اسرائیل میباشد.
    • محمدرضا IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 0
      درود بر شما.
    • DE ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      2 7
      یک سئوال US ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ نمیدانم اصلا چرا ما باید با اسرائیل درگیر شویم.مگر نوکری و تو سری خوری از اسراعیل چه اشکالی دارده والا گری رین کارت هم گیرمون میاد...// ای خاک بر سرت بیشعور مامور موساد به این خرفتی تا حالا ندیده بودم .بدبخت بیسواد صهیونیست ها تازه از مریخ نیامده اند که تو بخواهیب آنها را معرفی کنی 4500 سال است در ایران و تمام دنیا هرجا پول است و بشود غارت کرد پراکنده اند .اینها همان گوساله پرستان قوم حضرت موسی ع هستند و به یهودیت ارتباطی ندارند مانند داعش که به اسلام ربطی ندارد . خیانت و جنگ های صهیونیست ها و دستان خونینشان بر پیکر ایران و ایرانی در تاریخ ثبت است. صهیونیستها مانند زالو به همه جا برای مکیدن خون از رگ حیاتی جوامع در کره زمین پخش هستند . گرچه سعی کردند تاریخ را وارونه بنویسند لیکن قرآن کتاب آسمانی ما تاریخ پر از خون خونریزی و قتل و جنایت این گوساله پرستان داعشی را 1400 است از قول خداوند متعال و معصومین ع ثبت و ضبط کرده است. اینها گوساله پرستانی هستند که خود را به یهودیت و دین حضرت موسی ع چسبانده اند .کما اینکه تمام سران مرتجع دزد و سارق و جنایتکار مرتجع عرذب اول وقت برای تظاهر نمارشان را در مسجد میخوانند که قبلش در کنار توالت فرنگی تمام طلا با شاید وزن 10 کیلو ...وضوگرفته اند. . اکنون ماموران موساد و سیا و منافقین و بهایی ها و حجتیه ایها و دراویش معلوم الحال ...فاشیست ها..همه و همه مامور هستند صهیونیست ها را همان یهودیها و دوست ایران جایزنند. 4500 سال نتوانستید این چند سال تا نابودی کامل ظلم در بلاد اسلامی هم نخواهید توانست. در زمان دیکتاتور و نوکر امریکا صهیونیستها و بهایی ها افسار او را دردست داشتند و باز ملت ایران همه غددچرکین را دور ریخت حال که فقط از دور عو عو کنان دُم خود را به حالت تسلیم درون کشیده اید.
  • AT ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    13 33
    سیاه را سفید نوشتن یعنی چه؟ کی و کجا شهر آغدام جزو ارمنستان بوده است؟ دشمنی با تورکها چشم گوش شما را بسته است.
    • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      4 5
      برادرم خدادرهردینی پیامبری قرارداده است هردینی وملیتی برای عقدونسل حلال زاده که ملیتشان رانشان دهد خدارادلیل قوام قولشان میگیرندتاریخی وسرزمینی نیست که فقط یک ملیت داشته باشد درطول تاریخ اقوام باهم ازدواج کرده اندلعنت به نژاددوستی که دل خواهران وبرادرانم رابلرزاند
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    7 5
    اصلا مگه میشه فارس و آذری به این خوشتیبی، آریایی نباشن. بیا ببرمت آذربایجان صدتا همشکل دل پیرو بهت نشون بدم.
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    20 7
    تمام اهداف نظامی الهام رو با خاک یکسان کنید و تمام، بجای همکاری با ارمنستان با باکو که از نسل مغول ها هستن حمایت کردیم، نگاه کنید به چشمای بادامی و رنگ زردشان عین چنگیز ملعون وسپاهیاهنش هستن، ما باید روابطمان با ازبکستان وتاجیکستان که فارس زبان هستن حمایت کنیم و یه محور مقاومت در آنجا ترتیب بدیم، یکبار برای همیشه با توپخانه و وموشک و پهباد نظامیانش رو نابود و به محور مقاومت تبدیل کنیم،الان الهام پدر ومادرش در خاک مغولستان به دنیا آوردنش، ومبخواد شوشا را به پرورش گله ی ترویست وصیون تبدیل کنه و زاد و ولد و تولید تروریست کنه، برا من که کوردم اینقدر حرص میخورم نمیدانم فارس ها چرا حرص نمیخورن البته ما کنار فارس ها هستیم و باید این جمهوری جعلی و رئیس جمهور بینی اش که خجالت نمیکشه الهام اسم زن هستش رو خودش گذاشته، اینقدر حرص این این الهام و طیبه آناتولی رو میخورم سران نظام نمیکشن، چرا اینقدر مماشات یه بهانه دستشون بدین تا از عمق خلیج فارس با سجیل که موقع فرود سرعت صوت که هیچی سرعت نور رو در هنگام شیرجه میشکنه،فقط یه بهانه دستشان بدیم کافیه برا حمله به الهام وطیبه و طبق قانون سازمان ملل متحد به راحتی برا دفاع از خودمان هرچه پایگاه دارن نابود میکنیم و سازمان ملل طبق بند قانونیش این حق رو به ما داده،اگر کاری نکنید با کلاشنیکف میرم الهام رو میکشم
    • محمدصالح چگینی خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      2 7
      برادریاخواهردیندارکردمن افتخارم است که بادگردوغبارکف پای شمارابه سرم میکشدتاتبرک کنم عزیزم علیف هرچه باشدمردم اذربایجان نبایدتقاص شایدتحت فشارگرفتن اوازطرف موسادبرای رسانه ای شدن عادی سازی رابدهنداقای الهام بارئیس جمهورورهبرهم دیداررسانه ای داشته است ماباید کمک کنیم تابرادروخواهرانمان درفلسطین که ازکودکی تاالعان هرروزدرجنگ وبیخانمانی وفرارومجروحیت وکشتارهستند رانجات دهیم وبه قوت خداحتمانجاتشان میدهیم
    • BE ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      3 1
      عزیزم تو با این تفکر نابت این پسوند کورد را بردار. ماحسون ایرانی بنویس که افتخارت نصیب همه بشه. من به عنوان یک کرد نه با آذری و نه با هیچ ترکی دشمنی ندارم. دشمنی ما با تبعیض و نژاد پرست هاست و این تفاوتی ندارد که یک پان ایرانی باشد یا پان ترک یا پان عرب یا پان کرد. تو برای هر کسی نوکری می کنی پسوند اسمتم همون بنویس همانطور که قبلاً پیشنهاد کردم.
    • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      4 18
      اولا اسم رئیس جمهور آذربایجان ایلهام است نه الهام نمیدانم شما فارس ها چرا همه چیز را به خودتان میچسبانید خوبه شما فارس ها رسم الخطی هم ندارید و از رسم الخط عربی استفاده میکنید دوما شما کردها به دروغ خودتان را ایراندوست میدانید و اگر فرصت بیابید سر همه را میبرید الان در عراق هم مستقل هستید برای خودتان ارتش پیشمرگه هم دارید پیشمرگه خخخخ داعش حریف زنان شما نشد! شما کردها واقعا خطرناک هستید اسم شهرهای ترکمن و عرب را هم به کردی تغییر میدهید! شما اگر ایران دوست بودید مرزبانان ایران را نمی کشتید پس لطفا فیلم بازی نکنید
    • ماحسون(کورد ایلام) IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      2 4
      من فدات آقای چگینی حرف درستی زدین درود برتو وافکارت بله هرچی باشه رهبری عاقل تر از ما جوانان آتشی هستش،ممنون
  • محمدصالح چگینی خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 2
    صهیونیسم به زمین واسمان بیاید نمیگذاریم بافاسدکردن بقیه ودرفسادنگه داشتن بقیه زنان ونوامیس تن فروششان رابه عنوان قهرمان وپاکان عالم راچون ضداین اشغالگران هستند حیوان ونوکراین فاشیست های نجس معرفی کنندمانه دنبال جشن ایرانی کشی هستیم ونه دنبال نسل کشی وضدهلوکاست ترین نظام عالم جمهوری اسلامی است منتها اسراییل باید نابودشودحاکمیت وسلطه ی صهیونیست که انواع فسادودروغ وقبح شکنی رابرای گرفتن ونگهداشتن حاکمیت خودش بخاطراشتن خون یهودی داردبایدنابودشود ومیشود شک نکنید
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    27 6
    اصولگراهامی گفتن بریم سوریه تاسرمرزباشون درگیرنشیم؛امااومدن؛جالبه درموردرافغانستان وجمهوری آذربایجان لالمانی گرفتند!...حرم نبودبحث فقط اسدبود!
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      6 5
      اینهمه سختی کشیدیم اگه بمب اتم نسازیم باختیم.
    • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      6 6
      اتفاقا ماگلوی صهیونیسم راپاره کرده ایم واین تفاله های انهاست که به اذربایجان پاشیده شده است العان غزه دیگرمثل صبراوشتیلا نیست که پرازپوکه ی فشنگ وخون مردم وکودکان بیگناه باشد امروزغزه سایت موشکی است مانشاندادیم که انسانیم هیچ حکومتی به اندازه ی جمهوری اسلامی ایران ضدهلوکاست نیست این راازشهدای یهودی برای این نظام هم میتوان فهمید صهیونیست واژه ای مترادف باداعش ومتضادبایهودیت است این راازویران کردن قبه الصخره که مقدسترین محل یهودیان برای یافتن معبدجادوگری حضرت سلیمان است بخوبی میتوان درک کرداپارتاید صهیونیسم حامیش فقط امریکایی های تندرو هستند که العان دیگرازعمل افتاده شده اند بخاطراختلافاتشان واصول گرایی به معنی حزب نیست ولی مابراصل احترام وحرمت کودک وانسان وشرف مردم باهررنگ ودینی ضداسراییلی که اسطوره شان برای ماندن دراشغال فلسطین زنان جاسوس تن فروش هستند واسراییل بصورت سکولاری اداره اشغال میکند که سکولاریعنی نوامیسشان درغارت امریکا ودررسان ههای غربی برای گرفتن بودجه بولدزربرای خراب کردن خانه های عفیفان خداپرست است
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      3 3
      خفه شو صهیونیست
    • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      3 5
      برادریاخواهرم بمب اتم برای کسانی است که فرقی بین ملتها وادیان قائل نیستندوهمه رامجرم میدانندتابه اهداف حکومتی قلدریسم خودبرسندکسانی که دین واساس ازدواج وحلال زادگی برایشان بی معنیست چون همه حلالزاده ها فامیل وقرابتی دینی ونژادی درطول تاریخ باهم دارندبرخی برای بازدارندگی این کاررانظری انجام میدهند العان بمب اتم بااین رشته پدافندهای ماهواره ای وزمینی نطه زن بی فایده است ضمن این که بحث دفاع متقابل ان هم نقطه ای ازپادگان ومسئولان پرتاب بمب اتم توسط سازمان ملل متحد پذیرفته شده است
    • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      5 1
      هر نوع تسلیحاتی که دشمنان ایران اسلامی دارند هر نوع تسلیحاتی که دشمنان ما ایرانیان دارند ما نیز باید داشته باشیم و تجهیز شویم لطفا" آدرس غلط به هم میهنان ندهیم ، دنیا قانون جنگل حکمفرماست به حکم قانون جنگل باید قوی شد قدرتمند بود فردای روزی که دشمنان قسم خورده ما ایرانیان ما را تهدید به حمله اتمی کنند ما می‌خواهیم با تیر و کمان و اسب و شمشیر به جنگ دشمنان خویش برویم چون در قدر اسلام جنگ ها با اسب و شتر و تیر و کمان و شمشیر بوده !!! خیر عزیزم اگر نمیدانی بدان که حفظ جان و مال و ناموس مسلمان ایرانی بر حاکم اسلامی واجب و ضروری است با هر روشی .... باید بازدارندگی اتمی ایجاد کنیم حتی بازدارندگی بالاتر از تسلیحات اتمی .... قوی شدن در برابر دشمنان خویش وظیفه ملی و دینی ما است .. توصیه دین ما است که قوی باشیم
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    45 37
    منم معتقدم که آذری ها آریایی هستند و به پسرم میگم این زبان ترکی که ما حرف میزنیم یک‌زبان بیگانه است. نظامی گنجوی یک آذریِ اورجینال
    • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      2 9
      مااگراریایی ویااذری هستیم بایدبدانیم که عقدوالدینمان که مارحلالزاده ودوستدارملیت ونژادمان کرده است اسلام وادیان است ویاداورشویم که صهیونیست درکتب ضدمذهبیشان بقیه راحیواناتی برای خودشان درجهت رشدفساد وتنفرازهم برای سلطه میدانداوارکردن منازل واواره کردن بقیه ازمزارع جنوب لبنان تاسوریه وفلسطین گواه این مدعاست
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      5 5
      درست می فرمایید، البته منظور من توهین به هیچ فرد یا زبانی نیست، بیشتر جنبه قوم شناسی و زبان شناسی مد نظر است. همین کشور ترکیه بغل خودمون در واقع بیشتر جمعیتش ترک نیستن و تنها زبانشون ترکی شده. حدود پانصد سال پیش برخی پادشاهان ایران برخی قبایل ترکی را برای دفاع از مرزهای غربی از قسمت شمال شرقی ایران بزرگ آن زمان به ترکیه امروزی کوچ دادند که با توجه به غنایم و پست هایی که به آنها اعطا میشد کم کم زمینه نفوذ آنها را ایجاد کرد که در نهایت باعث ایجاد دولت عثمانی و تسلط زبان ترکی شد ولی مردم بومی کشور ترکیه امروزی از قوم ترک نبودند و تنها درصد جزئی حاکمان ترک بودند . این مسئله در مورد زبان عربی، انگلیسی ، فرانسوی، پرتغالی و ... نیز رخ داده. مثلا قوم عرب تنها چند قبیله در بخشی از حجاز بوده اند و زبان عربی حتی در خود شبه جزیره نیز چندان گسترشی نداشته ولی پس از کشور گشایی های پس از اسلام زبان عربی بر این مناطق مسلط شد، حتی حضرت محمد (س) هم از نژاد اعراب نبودند ابراهیم نبی کنعانی و هاجر مصری بودند . یا در مورد زبان های اروپایی به دلیل استعمار زبان حاکم برخی دیگر از مناطق جهان شدند، مثلا سیاه پوستان کشور افریقای جنوبی به انگلیسی صحبت می کنند ولی آنها از نژاد انگلوساکسون نیستند . عدم حمایت برخی کشورهای عربی از فلسطین و یا مشارکت آنها در حمله ناجوانمردانه به یمن نشان می دهد زبان نمی تواند عامل همبستگی باشد و متقابلا نمی تواند عامل گسست باشد . در مورد قوم هم همینطور است . معنای هموطنی چیزی بسیار فراتر از زبان و قومیت است .
    • زنجانی US ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      2 13
      فارسی هم بیگانه هست چون ما اذری زبان باستان بودیم که منقرض شده پس به هر حال زبان فارسی هم برا ما بیگانه هست حداقل این زبان ترکی برا ما بازماندگان افراد بزرگ مثل شاه اسماعیل ستارخان هستش و همچنین زبان مادری ما پس به هر حال تورک هم نباشیم که من خودمو تورک نمیدونم ولی زبان تورکی تنها داشته ی ماست و حفظش خواهیم کرد
  • DE ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    22 4
    قره باغ خاك اسلام است! خخخخخ
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      11 5
      باکو خاک ایران است.
    • اطلس IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      8 5
      قره باغ خاک اسلام است جمله ای که به اسم رهبری تمام شد ،در حالیکه نه در سایت رهبری و نه در همایش یا دیدار با مسولان به زبان آورده ،نفوذ پانترکا در ارکان نظام درک کنید
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      4 6
      چه بخواهی چه نخواهی کل خاک اسلام روزی از شر چنین رژیم هایی خلاص میشه
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    21 4
    ایرانگراها هرچی گفتند زود ترکیه رو فتح کنید بجاش رفتید سوریه رو فتح کردید. الان این سرزمین پهناور سوریه به این بزرگی رو چیکارش کنیم اخه. آدم باید بدونه کجا رو فتح بکنه. ان شاالله پس از مسلح کردن سپاه و ارتش به بمب اتم میریم برای فتح یونان و شروع فتح جهان
  • دانشجو IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    6 12
    اگر ایران ضعف مدیریتی از خودش نشان نمی داد در مسائل اقتصادی الان آذربایجان متحد ایران بود
    • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      1 0
      مدیران ضعیف و نا لایق و تحریم های آمریکا مکمل یکدیگر بودند برای شرایط کنونی ایران
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 6
    همین ک به تراکتور کلمه تراختور را میگویی ناشی از لهجه باستانی آریایی آذری است. آریایی ها با تلفظ ک و خ مشکل دارند برو ببین آلمانی ها هم مشکل دارند
  • دلسوز کشور IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    31 7
    اگر گروهک های تروریستی پانترک امروز سرکوب نشوند فردا با جرئت و جسارت تمام وارد فاز مسلحانه خواهند شد و آن روز دیگر فاجعه است باید با قدرت و شدت با گروهک های پانترک برخورد کرد و این افراد را سلب تابعیت ایرانی و اموالشان را مصادره کرد ان عده ایی قصد دارند ولی به نظر پانترک ها نفوذ کرده اند بهترین و بیشترین بودجه ها را برای شهر های ترک نشین از حکومت میگیرند و در صدد ایجاد فراکسیون ترک ها در مجلس اند و لابی مخفی در مجلس ایجاد کرده اند اگر طرحی در مجلس به نفع یک شهر ترک باشد همه نمایندگان شهر های ترک نشین به آن طرح رای میدهند کشور را از ریل خارج کرده اند همه کشور مجبورند از صنایع مستقر در تبریز که با پول و بودجه همه ملت ایران ساخته شد استفاده کنند ولی نبریز برای خودشان منطقه آزاد ارس را ایجاد کرده تا از محصولات شهر های دیگر استفاده نکنند با مهاجرت های سازمان یافته در حال تغیییر بافت جمعیتی در استان های گیلان و قزوین و همدان و کرج هستند بیشتر خروج سرمایه ها از کشور و انتقال آن ها به ترکیه و خرید ملک در ترکیه و واردات از ترکیه توسط همین عده انجانم میشود و در شرایط سخت اقتصادی به کشور خنجر میزنند باز هم هشدار میدهم نفوذ پانترکیسم جدی است تا دیر نشده اقدام جدی لازم است
    • آذری iran IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      9 2
      درود بر شما هم میهن گرامیم ، با شما موافق و هم رای هستم ، باید هر چه زودتر تدبیری کرد باید با جدیت با جریانات ایرانستیز جریان پانترکیسم صهیونیستی برخورد کنیم
  • علی IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 2
    میگم یه دوتا سامانه پدافندی بهشون بدیم اینجور حال تمیده لهشون کنیم صهیونیسم هارو.
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 2
    پایگاهشون رو بزنید قبل از اینکه جا خوش کنن کل ملت ایران پشتیبان شما هستند
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    15 5
    شما که میدونید بالاخره روزی باکو به ایران حمله نظامی انجام میده. خب پس همین اول پیشدستی کنید. مثلا حالا ۴تا موشک به پالایشگاه‌باکو به جایی برنمیخوره بیندازید گردن یمنی ها
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      2 3
      بهترین کاری که میشه بهونه به دست ایران برای بازپس گیری اران و شروان همینه
  • محمد از تهران IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    10 15
    تنها را ه .رابطه‌ خوب ایران و آذربایجان هست .....هردو شيعه.....بخشی بزرگ ملت ایران ... ترک ها تشکیل می‌دهند. مطالبات زبانی و فرهنگي و اقتصادی توجه شود نه اینکه با تفکرات فاشیستی ونژاد پرستی..انحصارطلبی..موانع مطالبات مردم آذربایجان شد ....دشمنی ایران و آذربایجان ..جزئی هدر رفتن پتانسیل های اقتصادی و سیاسی .هست ...متاسفانه بعضی ها مواقع هر کشور .مقصر بوده ......سفیر ایران در آذربایجان خوب عمل می کند .خیلی تنش ها کاهش داد ....پان‌فارس ها وهمان جريان انحرافي و فاشیستی ایرانشهری ها...پان‌ ترک ها ..بزرگترين دشمن رابطه‌ ايران واذربایجان هستند ...
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      33 7
      چیزی به نام پان فارس وجود نداره و این توهم پان طورکیست ها برای جدایی بین اقوام یک ملت هستش. درک این موضوع که زبان فارسی زبان مشترک تمام اقوامه و اگر زبان مشترکی در کار نباشه ارتباط گرفتنی هم بین اقوام یک ملت در کار نیست واقعا انقدر سخته که از درکش عاجزید؟؟؟ باز هم تاکید میکنم اگر کسی غیرت داره و خودش رو ترک ترکککک میدونه اول از همه بره انتقام تجاوزی که به اذربیجان و تبریز شد و هزاران مرد و زن رو به خون کشیدند رو بگیره بعد حزف از غیرت بزنه. تاریخ رو که نمیشه جعل کرد . پس خطاب به پان طورک جماعت : بجای دستمال کش شدن واسه عثمانی جماعت یه خرده غیرت داشته باش و از اجدادتون بنویسد که عثمانی چه بر سر اونجچا اوردن. فراموش کردید یا خودتونو زدید به اون راه
  • FR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    11 25
    موقعی که پان‌فارس ها..درپی نابودي هويت و زبان واقتصاد آذربایجان هستند .متاسفانه خیلی ها مل تحت تاثیر تفکرات پوچ فاشیستی و نژاد پرستی . ‌قرار می گیرند با تاریخ تحريف وجعل شده توسط پان‌فارس ها ..عليه ملت‌ آذربایجان..دشمنی می کنند...به دنبال انحصارطلبی درهمه امور هستند ...خطر تجزيه کشور تهدید می کند ..متاسفانه پان‌فارس ها ..به دنبال توهمات وشعار تحريف وجعل تاریخ هستند تا مطالبات اقوام غیر فارس .....
    • NL ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      1 5
      همین ک به تراکتور کلمه تراختور را میگویی ناشی از لهجه باستانی آریایی آذری است. آریایی ها با تلفظ ک و خ مشکل دارند برو ببین آلمانی ها هم مشکل دارند
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      6 10
      زبان رسمی ایران فارسی نیست اگر فارسی بود الان باید به خط میخی مینوشتیم
    • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      2 1
      مرگ بر اسرائیل
    • پاپک آذری IRAN IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      11 3
      فارسی زبان ملی و رسمی کشور ما ایرانیان هست ما در ایران پانفارس نداریم نادان بی خرد ! طبق همین شناخت بود که بزرگان آذربایجان ایران عزیز فرمودند پانترکیسم مغلمه ای است از بیسوادی و بیشعوری و بی خردی ! در ضمن من خودم آذری هستم از دیار بزرگان میهنم ایران ، با جریانات پانترکیسم صهیونیستی جریانات ضد ایرانی امثال تو نادان برخورد جدی باید کرد آشغال مزدور یهود و مزدور رجب عرعردوغان ! زنده باد ایران، یاشاسین گوزل ایرانیمیز،، ایرانیمیز وار اولسون ،، صفح دوشمن لری کور اولسون انشاالله
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    22 9
    همین این پانترک مونده برای ایران لات بشه
  • چه کردید؟؟!! IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    20 8
    انقدر تو سر فارس ها و کروش و داریوش وتاریخ کشور زدید و روحیه ملی گرایی را کشتید حال از هر گوشه ایی ندایی برخواسته و همه فکر میکنند این کشور هیچ تاریخ و گذشته ایی ندارد این اقوام هیچ ارتباطی به هم ندارند وای وای وای !!!!!1
    • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      3 18
      برادرم عزت مابه دین ماست درتاریخ ایران باستان اگردریک خانه یک کلمه میگرفتنداعدامش میکردندتحصیل ممنوع بوداسلام به ماعزت داده است جالب است بدانیم درقران که بسیاری میگویند عربیست یک چهارم قران ازلغات مشترک بین ملتهاتشکیل شده است وحتی الله کلمه ای ارامی است
    • پوتین ارباب عرازشیه US ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      19 6
      این نظر شماست اسلام به ما هیچ چیز نداد حتی باعث تضعیف ایران و ورود مغولان به گوشه خاک ایران همان ترکیه شد
    • آذری iran IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      14 9
      با سخن شما دوست و هم میهن گرامی موافقم ، متاسفانه حاکمیت جمهوری اسلامی طی این چهل سال فقط و فقط روی دین اسلام و تشیع تمرکز کرد و به هویت ملی تاریخی ما ایرانیان بی اعتنایی کرد و حتی در بسیاری از موارد دست قومگرایان ایرانستیز رو باز گذاشت برای تخریب و لجن پراکنی علیه تاریخ تمدن و هویت ملی ما ایرانیان .... نتیجه این شد که می‌بینیم ... بخدا قسم من خودم آذری ایران عزیز هستم و عاشق میهنم ، وقتی مشاهده میکنم جریانات ایرانستیز پانترکیسم در جای جای آذربایجان نفوذ رخنه کردند و مشغول نفرت پراکنی علیه ایران غمگین میشوم، دولت و مسئولین کشوری باید هویت ملی ما ایرانیان رو بهت بدهند توجه کنند تاریخ تمدن و هر چیزی که جزو اشتراکات ملی ما ایرانیان باشد مهم است که البته یکی از این موارد هم قطعا" دین ما تشیع است که مهم و ارزشمند .. مشرق جان تو رو بخدا نشر بدهید جانم فدای ایران بزرگ یاشاسین ایران
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      3 10
      ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱ پوتین تو خودتو وطن پرست جا نزن عمو. توی همین صفحه احتمالا 10 تا کامنت داری با اسمای مختلف . وطن پرست واقعی هم اسلام و هم کشور
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    10 26
    انکار کردن ودشمن کردن .آذری درست کردن...به ملت..توسط پان‌فارس ها ...مشکلی حل نمی کند ..برعکس عمل خواهد کرد ...هیچ وقت قبل پهلوی ها ..بحث ترک وفارس مطرح نبود ...متاسفانه پهلوي ها به دنبال انحصارطلبی زبانی وفرهنگی بودند مجبور به تحریف وجعل تاریخ شدند .تفکرات فاشیستی و نژاد پرستی درایران رواج دادند ....باید وحدت ملی به منطق تقويت شود نه اینکه .مشت جواب داده شود .......بهترین وحدت ملی در جنگ‌ تحمیلی داشتیم .متاسفانه امروزه جريان انحرافي فاشیستی ایرانشهری ها فقط انحصارطلبی زبانی و فرهنگي می خواهد .......باید برای وحدت ملی درست تصميم گرفت ..
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      28 7
      متاسفانه آزادیهای زیادی که در ایران بخصوص بعد از انقلاب داده شده باعث رشد قومیت گرایی و تضعیف وحدت ملی شده شما که دم از انحصار زبانی و فرهنگی میزنی مگه خاقانی و قطران تبریزی نظامی گنجوی و شمس تبریزی به زبان ترکی تکلم میکردند زبان مردم عثمانی هم فارسی بوده که این شواهد قابل انکار نیست این تفرقه و آشوب هم نتیجه مکتب پان ترکیسم هست که ساخته و پرداخته صهیونیستها برای ازبین بردن تاریخ ایران زمین و هویت ایرانی ماست چرا در ترکیه و آذربایجان حقوق زبانی و فرهنگی سایر اقوام به شدت سرکوب میشه نماینده مجلس ترکیه واسه کردی حرف زدن از مجلس اخراج و زندانی میشه در آخر ایجاد فتنه و آشوب در ایران خواسته دشمنان ایران و اسلام هست و سعی نکن تو زمین دشمن بازی کنی
    • آذری iran IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      11 4
      احمق جان مجازی بعنوان یک ایرانی آذری از آذربایجان ایران عزیز پاسخ تو نادان و بی خرد و صفح رو میدهم ما در ایران پانفارس نداریم پانترک بی خرد عمله یهود و اسرائیل عمله رجب عرعردوغان عثمانی ، ننگ بر تو اگر هم میهن من باشی امیدوارم فقط یک مزدور فارسی نویس باشی ، پانترکیسم یک جریان صهیونیستی است ، بی جهت نبود بزرگان آذربایجان ایران عزیز فرمودند پانترکیسم مغلمه ای است از بیسوادی و بیشعوری و بی خردی ! یاشاسین ایران
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      7 5
      اظهار نظر یک پانترک خجالتی از ترکیه جعلی ! یک پانترک خجالتی و تجزیه طلب عاشق رجب و الهام مزدور یهود و اسرائیل !
    • آذری iran IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      9 8
      پانترکیسم مغلمه ای است از بیسوادی و بیشعوری و بی خردی ،. واقعا" باید درود فرستاد به بزرگان آذربایجان که چنین سخنی رو گفتند واقعا این سخن چکیده شما جریانات بیسواد نادان احمق جریان پانترکیسم صهیونیستی است .. زنده باد ایران ، یاشاسین گوزل ایرانیمیز ، ایرانیمیز وار اولسون صفح دوشمن لری کور اولسون انشاالله
  • TR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    5 9
    اسراييل دشمن مردم و كشوره
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      1 2
      متاسفانه اسرائیل به شدت در باکو نفوذ کرده مشغول خرابکاری و توطئه علیه ایران و ایرانیان هست ، جریانات ضد ایرانی پانترکیسم صهیونیستی هم دقیقا" از همین باکو و از جانب اسرائیل هدایت و تغذیه می‌شوند !
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    6 28
    چرا حق و باطل رو در گزارش تون بهم ادغام می کنید. خاکی که از ارمنستان گرفته شد مال آذربایجان بود و هست و خواهد بود. این موضوع را با رابطه حکومت آذربایجان با اسرائیل یکی نکنید. باید نذاریم اسرائیل جا پاشو تو آذربایجان محکم کنه. میشه کار اطلاعاتی کرد و عوامل اسرائیل رو در دبی آذربایجان ترکیه قزاقستان و . . .
    • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      6 1
      صهیونیست هم ضدارمنی وهم ضداذری وهم ضدیهودی است صهیونیست ها نوامیسشان رابه امریکایی ها برای حکومتی که مثل داعش بیخانمانی وخانه خرابی وکشتاری بدترازداعش مثل صبراوشتیلارابرای برتری دانستن دین صهیونی برخداپرستان عفیف میدانندقهرمانشان زنی جاسوس وتن فروش است که برای کشتن کودکان فلسطینی اعمال منافی عفت انجام میدادازامارهای حرامزادگی وتجاوزدرپادگانها ی اسراییل به هم وتروریهودیان میتوان به این داعشی های یهود پی برد
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      7 6
      یاکو و ارمنستان خاک ایران و مهریه زنان ایرانی است. فرزندان آذربایجان نخواهیم بود اگر قفقاز را به مادرمان ایران تقدیم نکنیم
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 2
    چگونه اسرائیل در سوریه ببهانه ایران عمل میکنه ، آنوقت ما در کنار خودمان هیچ کاری نمیکنیم . بزنید لانه های جاسوسی اطراف را درب و داغون کنید
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    7 29
    هر ملتی حقش را بخواهد میگویند نژادپرستی است! مگر خود ایران در قضیه ایران کنترا با اسرائیل رابطه نداشت؟ اکنون کردها بزرگترین دشمن منطقه هستند ایران و ترکیه و آذربایجان با اتحاد هم میتوانند قدرتمندانه با کردها بجنگند.کردها چندین فرزند به دنیا میاورند و در آینده در ایران و ترکیه در اکثریت خواهند بود
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      1 7
      باکو یخشی از ملت ایران است. حق باکو را تهران تعیین میکند. در همه کورها تصمیم استانها را در پایتخت میدهند
    • علیرضا IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      11 6
      دشمنی شما با کردهاست فعلا بعد نابودی آنها که سد مستحکمی هستند و نگرانی شدید ترکیه شروع به دشمنی با اقوام ایرانی و در آخر تجزیه آذربایجان ایران و نوکری و مستعمره گی ترکیه و باکو شدند ،هنوز ۴روز از اتفاقات ورزشگاه یادگار امام نگذشته سگ پا تبریز جدیدا آمده تو بازار
    • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      3 5
      برادرکردهابراساس نژادنباید مورددشمنی قراربگیرند همین نژادبراساس خطبه عقداسلامی یادین هربرادروخواهری براساس دینش برقرارمیشودتنوع نژادی ودینی وملیتی دردفاع مقدس انهم برای نگهداشتن جمهوری اسلامی ایران گواه ان است دشمن مااسراییل است که خانه های سه کشورسوریه لبنان فلسطین رابه بهانه ای دقیقا مثل اریاییسم هیتلری میران میکند
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      4 3
      مردم باکو بخشی از ملت ایران هستند در دستان علیف یهودی اسیر شده است. و شهر های ایران که اکنون کشورهای جعلی گرجستان و باکو و ارمنستان نام دارند به زودی آزاد خواهند شد.
    • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      5 2
      آذربایجان اساسا ملت نیست که حقش را بخواهد. تازه اگر ملت هم بود حقی که اسراییل بخواهد بدهد عین ناحق و باطل است. ایران هم گیر چند یهودی مخفی افتاد که رفتند ماجرای ایران کنترا را درست کردند. هیچ برکتی هم نداشت جز شکستهای پی در پی بعدی در جنگ.
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    10 4
    این اقدام تروریستی در تهران از همین مکانها هدایت میشوند . زودتر اقدامی شود تا از صفحه روزگار محو . بیشتر از این صبوری جایز نیست
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    5 5
    رژیم آپارتاید علی اف داره شیعیان آذربایجان رو سلاخی میکنه مراسم عزاداری امام حسین رو ممنوع کرده با صهیونیست های کودک کش رابطه علنی برقرار میکنه با همکاری صیونیستها و ایجاد و حمایت از پان ترکها در ایران هرج و مرج راه انداخته و ایجاد تفرقه بین مردم ایران میکنه عملا داره به ایران تهمت قاچاق مواد مخدر میزنه در حالیکه بیشترین شهید در راه مبارزه با مواد مخدر رو ایران تقدیم کرده یه سوال از مسئولین علت مماشات با حکومت فاسد و دیکتاتور چیه؟
  • UA ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 3
    کافیه راه تنفس اقتصادی اش بسته بشه خیلی از اپوزیسیون این دیکتاتور کوچک را از مار برکنار خواهند کرد. اگر علی اف فکر می‌کنه ایران از حضور اطلاعاتی و نظامی صهیونیسم بی‌تفاوت خواهد ماند سخت در اشتباه هست. ایران کارت های بسیاری دارد که در زمان مناسب میتواند رو کند ولی فرصت همجواری اگر بسوزد جایش را جریاناتی میمیرد که به نفع این اقلیم نیست
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    13 10
    هر کجای تبریز برید از مردمش بپرسید نژاد شما چیست کسی نمیگوید من آذریم همه میگویند ما ترکیم
    • IR ۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      11 4
      خوب بخاطر اینکه صدا و سیمای ایران کوتاهی کرده ، بخاطر اینکه آموزش و پرورش ما ضعیف عمل کرده آگاهی رسانی روشنگری نکردیم ، آذربایجان ترک نیست ترک زبان شده ، ما ایرانی تبار ایرانی نژاد هستیم ، نژاد ترک نیستیم چهره ما ، رنگ پوست ما هیچ ارتباطی به ترکان ندارند ما ترک نیستیم ایرانی آذری هستیم ، مثال واضح : بخش زیادی از ملت های جهان به زبان انگلیسی یا زبان اسپانیولی صحبت و تکلم می‌کنند آیا این ملت ها انگلیسی تبار یا اسپانیایی هستند ؟ خیر ! بخش زیادی از ملت های منطقه زبان عربی تکلم می‌کنند ولی عرب تبار و نژاد عرب نیستند مثل مصر و لبنان و .... زبان ترکی ارتباطی به هویت ایرانی ما ندارد .. یاشاسین ایران
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      1 3
      ماآذربایجانیها ازترکان سلجوقی هستیم که به آذربایجان کوچ کردند.2میلیون سلجوقی واردآذربایجان شدند.شهراردلبیل که10هزارجمعیت داشت موردکوچ 300هزارسلجوقی قرارگرفت
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      13 1
      عزیزم من بر اساس اسناد و مدارک معتبر تاریخی عرض کردم ولی شما بر اساس توهمات و جعلیات خود ساخته جریانات پانترکیسم حرف میزنی ! میشه بفرمایید کدام کتب تاریخی و بر چه اساس میگی دو میلیون ترک سلجوقی !!!!!!! اثلا" جمعیت ترکان آن موقع مجموعا" دو میلیون نفر نمی‌شده !!! چنین جمعیتی هم هرگز از ترکان وارد آذربایجان نشدن ، ترکان صحرا نشین بودند در قبایل چادر نشین به تعداد کم در نقاط آذربایجان بودند در برابر جمعیت ایرانی آذری تعدای نبودن ، تاریخ بخوان عزیزم ! در ضمن من خودم آذری هستم از اردبیل ایران عزیز
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    5 5
    آنتی پان‌فارس..آنتی افعانی
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 2
      انقاقا چشم‌بادامی های افغان، از نژاد ازبک و هم نژادهای اردوغان هستند.
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      2 4
      ما در ایران چیزی بنام پانفارس نداریم احمق بیسواد مجازی ! فارسی زبان ملی ما ایرانیان هست سعی کن بفهمی نفهم عزیز ! خخخ
  • زنگانلی GB ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    6 13
    الان فارس میان میریزن اینجا
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      9 2
      به همون دلیل که تو اومدی مجتبی از زنجان خخخ
    • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      13 3
      این احمق مجازی بیش از ده تا کامنت با همین شکل نوشتار احمقانه نوشته ! هنوز نمیدونه نفهمیده که زبان فارسی زبان ملی ما ایرانیان از هر گوشه و کنار این سرزمین هست خدا رو باید شکر کنیم که دشمنان ما این چنین ابله و نادان بیسواد هستند !
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    5 23
    اسم تبریز در واقع تابریز است که فارس ها به تبریز تغییرش داده اند.تابر از طایفه های قدیمی ترکی هستند و ریز هم از کلمات ترکی دیز زانوها و گوزها یعنی چشم ها میاید که در واقع نماد فراوانی هستند چون مثلا چشم یکی نیست دوتاست همچنین زانو ها هم همینطورکه در واقع تابریز یعنی مکانی که ترک ها در آنجا فراوان هستند.
    • NL ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      5 5
      بچاره اصلا ایران یک کلمه ترکی بوده خوب شد؟ ولی باکو و آنکارا خاک ایرانه
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      15 3
      به قول دوستی پس احتمالا اسم واقعی پاریس یعنی جایی که پا ریسه می رود ! یا بوشهر یعنی جایی که بوی شهر میدهد ! خدا همه ی مارو به راست هدایت کنه!!!
    • GB ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 5
      احسنت .
  • مسولین در خواب : IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    16 7
    خیلی وقت پیش آذربایجان چند شبکه تلویزیونی ضد ایرانی ساخت برنامه پخش میکن اما ما هیچ واکنشی ندادیم، منطقی بود مقابله به مثل میکردیم ، بنای دشمنی آذربایجان یک دشمنی قومی زبانی ایدئولوژی ساخت شوروی بود که خاری باشد در چشم ایران این حرف استالین. بود ! حالا اسرائیل یا امریکا اروپا یا روسیه از این موقعیت دارن استفاده میکنن ، طبیعی بود ما باید در ارمنستان نفوذ میکردیم تلافی میکردیم اما در جنگ های قره باغ منفعل بودیم بی طرف ! غیر مسقیم از ترکیه اسرائیل شکست خوردیم ! بجای اینکه درآمد منفعت برای گردشگری ترکیه می بودید باید از ارمنستان حمایت اقتصادی و نظامی میکردید این جور ضعیف نباش شکست بخوره که حالا با اسرائیل هم مرز بشیم!
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      11 4
      ارمنستان به کنار . باید از جنبش های مغان و جنبش تالشی ها و همچنین حرکت های کورها در کشور جعلی طورکیه حمایت کرد . نا سلامتی 30 میلیون کورد داره اونجا . جواب های هویه. باید حمایت از جنبش های مذکور رو راه انداخت
    • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      2 5
      برادریاخواهرم تلافی ماباقربانی واواره کردن مردم نیست مابااسراییل بایک عکس هم مرز نمیشویم اسراییل بقیه رابراساس تفکرش حیوان خودش میداندولی ماباهرنژادی قرابت های مذهبی داریم اسراییل سکولاراست یعنی مرامی مثل امریکا که حدودسی درصدفرزندانش بدون پدروبدون قواله ی ازدواج هستند بدنیا میایندکه انواع بزهکاری وگنگستریسم راداردماهمین که دوراسراییل سیمهای موشکی چیده ایم وروزی به فلسطین بعدازنابودکردن حاکمیت اسراییل کافیست
  • پوتین ارباب عرازشیه US ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 3
    حداقل ازاون یاد بگیرید به خاطر کشورش به اوکراین حمله کرد و خاکش رو اشغال کرده تا به منافعش برسه
  • پوتین ارباب عرازشیه US ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    0 5
    حداقل ازاون یاد بگیرید به خاطر کشورش به اوکراین حمله کرد و خاکش رو اشغال کرده تا به منافعش برسه
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 3
    اسراییل که ما رو در سوریه میزنه شما هم در آذربایجان بزنیدش.
  • DE ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 4
    علیف یهودی پنهانه چون اگر مسلمان بود با اسرائیل غاصب و جنایتکار هیچوقت رابطه برقرار نمیکرد .
  • پرویز DE ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    24 4
    کاش میفهمیدید که چه مینویسید ، اینقدر تورک تورک نکنید ، کی و کجا و برابر کدام واقعیات آذری ها تورک هستند ؟ گویش مردم آذربایجان اصل و نسب و رگ و ریشه شان را عوض نمیکنه ، کمی مطالعه کنید و هموطنان آذری خودتان را دو دستی تقدیم بیگانگان نکنید ، تورک ها حتا تا چند صد سال پیش چادر نشین بودند و آنچه بعنوان آثار تمدنی به تورک ها نسبت میدهند ربطی به تورک ها ندارد ، آذری ها ایرانی اصیل هستند ، تمام ملل دنیا که در یک واحد جغرافیائی زندگی میکنند از اقوام مختلف هستند ، در آلمان ، فرانسه که در قلب اروپا هستند هم میشود این واقعیت را دید و اگر قرار باشد که ملیت را فدای تعلقات قومی کنید میشوید افغانستان امروز ، کی و کجا در تاریخ ایران قوم گرائی حاکم بود ؟ پادشاهان گذشته ایران خود را پادشاه خوزستانی ، مازندرانی ، کردستانی و غیره نمی نامیدند بلکه پادشاه ایران بودند ، دست بردارید از این تورک و فارس و کورد و بلوچ بازی
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 4
    از چی مینالی اسرائیل یک ورزشگاه را عليه تمامیت ارضی ايران بخط میکند از استاندار تا امام جمعه برایشان فرش قرمز پهن میکنن همه چی از دستتون در رفته تمام شد تمام...شما خیلی شاهکار کنید یه دختر را بجرم ده سانت عقب رفتن روسری بازداشت کنید
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 3
    آذر بایجان که رقمی نیست مقامات ایران عزمشان را جزم کردن و قسم حضرت عباس خوردن تا آمریکا و اسراییل و کانادا و انگلیس و استرالیا و کره جنوبی و ژاپن و آلمان و فرانسه و عربستان و امارات و .. تقریبا نود درصد کشورها .. را نمی‌ رانند ول نکن.همه این اتفاقات باید طی پنج سال اتفاق بیفتد .ما مردم هم نه سر پیازیم و نه ته پیاز و صلاح مملکت خویش خسروان دانند .ما فقط دعا می کنیم خدا قوتشان بدهد .
  • US ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    7 6
    من به شما خواهم گفت الهام خانم شعار هایی که میده الکی نیست این شعارهارو اردوغان و اسرائیل بهش میگن بگه شعار اولش این بود اول ازادی قره باغ بعد ورود به تبریز که این شعار رو دوباره در کنگره ای اذربایجانی های جهان در شوشا که پانترکان داخلی هم در انجا بودن گفته شد و الان میبینم درگیری بازی فوتبال تبریز همان نقشه راه است که کشور وارد جنگ داخلی ورود ارتش ترکیه و اذربایجان به تبریز بشن الانم میترسن به ایران حمله کنن دودل موندن خود شما هم میدونید یک روز باکو به ایران حمله خواهد کرد پس بهتر بهانه بهش بدیم حمله کنه بعد نابودش کنیم که مقصر شروع جنگ اون بشه ترکیه وضعیت اقتصادیش بده زیاد درگیر نخواهد شد حساب باکو رابرسید انها منتظرن ایران تضعیف بشه بعد حمله کنن
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    7 33
    تاکی می خواهید خود را بفریبید؟آذربایجان همان کاری را می کند که هر کشور مستقلی می کند.کدام احمقی را سراغ دارید که نان مردمش را ببرد و در حلقوم سایر کشورها بریزد؟ایران سیاست مزورانه و خائنانه ای با آذربایجان داشت و فکر می کرد بعد از گذشت چنددهه آذربایجان سرزمینهای اشغال شده اش توسط ارمنستان -بخوانید دوست جون جونی- ایران- رافراموش خواهد کرد. اما وقتی دید مسلمانان شیعه آذربایجانی خاک اشغال شده شان را پس گرفتند به دست و پا افتاده و انواع تهمتها را می زنند. یعنی خدایی اینقدر کورید که نمی بینید هرکشوری با ایران نباشد برای تهران دشمن است؟ کدام کشور همسایه مان را نرنجانیده ایم،در کار کدام کشور دخالت نکرده ایم؟ آقا بس کنید .اگر واقعا دلتان برای مملکت می سوزد دشمن را در داخل خوئتان پیدا کنید نه سایر کشورها
    • آذری میهنم iran IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      7 2
      جمهوری تازه تاسیس باکو عایا بنظر شما یک کشور مستقل ؟ خخخخ حتما" مزاح میکنی عزیزم ؟ زنده باد ایران ، یاشاسین ایران ، ایرانیمیز وار اولسون صفح دوشمن لری کور اولسون انشاالله
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    8 4
    بوی گوشت پخته آدمهای نژادهای مختلف در عراق و سوریه که به دست داعش ساخته ترکیه سوزانده شده اند،، عطر پانترک شده است، تشت رسوایی پانترک به زمین افتاده است، شرم بر نژادپرست های فاشیست پانترک___ خدایا حساب ما ترک ها را از این پانترک های نژادپرست فاشییت جدا کن
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    4 5
    رجب کلکسیون سر، دارد بوی پیراهن رجب همان بوی خونی است که از گردن نوازد عراقی هنگام‌بریده شدن سر نوزاد می آید. ای رجب کامیون کامیون سلاح و پول برای داعش النصره فرستادی، جواب خدا را چه میدهی؟؟؟ ای رجب با سدسازی ات فرات حسین ع را خشک کرده ای جواب سرورمان زهرا س مالک همه سرزمین های انسان ها را چه میدهی؟
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    7 4
    شهیدان جنگ چالدران یادمان نرود کشتارهای بزرگ ترکیه از اذربایجانی ها در زمان عثمانی یادمان نرود اردوغان پاش بیفته همه مردم باکو رو میکشه بجاش افراد خودش رو از سوریه میاره اونجا. گول نخورید. کلمه «ترک» ذره ای برای یک حرفه ای مثل اردوقان اهمیت ندارده. برای اردوقان و علیف همه ترک و فارس با اسب و گورخر فرق ندارند اینها کارمند سیا هستند.
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 4
    همسر محترم آقای اردوغان به دیوان مثنوی مولانا خیلی علاقه دارند و بارها گفته اند که این کتاب پرشکوه را مطالعه میکنند. (دیوان شعر فارسی وقتی ترجمه بشود هیچ ارزش ادبی ندارد چون شعر شکرین فارسی پر از صنایع شعری زبانی است)_ پس خانم رییس جمهور شما زبان اجدادی تان یعنی فارسی را بلد هستید چرا پنهان میکنید؟
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    14 7
    ترک اصیل زردپوست است.
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    11 5
    ما آذری هستیم و ارتباطی با زردپوستان ترک واقعی نداریم،توی احمق هم برای اردوغان احمق تر دم تکون بده و زوزه بکش
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    9 4
    در این هنگام بود که اسفندیار خان طالشی بسوی پادشاه ایران تاخت و فریاد کشید: ای شاه ایرانمان، مردان مردان طالش اجازه نبرد میخواهند. __ شاه اسماعیل آذریِ ایرانی، نگاهی به جانب او افکند و سکوت کرد... عثمانی با توپهایشان درحال کشتار ایرانیان بودند. ___ ((شاه اسماعیل بنام سکوت مظلومانه ات اکنون در قرن ۲۱ ایرانیان آذرنشان انتقامت را از اردوغان و عثمانی خواهیم گرفت.))
    • طاهر IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      1 16
      لعنت بر شاه اسماعيل - که هرچه بدبختي ايران - ساخته اوست - با توهمات سلسله پليدي را بنيان نهاد که چنان ايران را بدبخت و خوار کردن که يک چو÷ان افغان پايتخت ايران را به توبره کشيد
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    2 3
    راه همان است که آلب ارسلان سلجوقی وقبل از آن شاهان غزنوی و قبل از آن کوروش هخامنشی رفتند یعنی وحدت بین همه اقوام ____ سلجوق شاه اگر‌اکنون‌زنده بود اولین دستورش نابودی اردوغان بعلت تفرقه بود.
  • NL ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    13 3
    ترکیه استان لیدیه ایران است وباید به وطن بازگردد
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    3 5
    آلب ارسلان دیگری خواهیم شد و قفقاز و آنکارا را دست بسته جلوی مادرمان ایران خواهیم انداخت
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 3
    دستور سلجوق شاه مالک جان ترک های باستانیِ عالم به ترک های ایران چه بود؟ گسترش مرزهای ایران. (هیچ ترکی ترکتر از سلجوق شاه کبیر نیست. و ایران با فارس فرق دارد.)
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 3
    کشور غاصب متاسفانه توانسته با لقمه انداختن کشورهای حاشیه را تصاحب کنه
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 3
    تورج موسس توران فرزند سوم فریدون شاه، امپراطور ایران بود. توران کشور ایرانی تبار است
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    6 24
    یاشاسین آذربایجان یاشاسین جسور و قهرمان پرزیدنت الهام علی‌اف، با هر کشوری ارتباط دارند به خودشان ربط داره مگر پان فارس فاشیست در جنگ بین مسلمان و ارمنی تمام قد در کنار ارمنستان و روسیه نایستاد؟؟؟ شما چه انتظاری از مسئولان آذربایجان دارید؟ می خواهید از تهران دستور بگیرند؟؟؟ آنها مستقل و آزاد هستند و سیاست های مستقلی بر اساس منافع ملت و دولت شان دارند و از هیچ کشوری نمی ترسند و دستور نمی گیرند حتی اگر این کشور روسیه باشد ولی خیلی ها از روسیه می ترسند و نمی توانند مستقل تصمیم بگیرند
    • پاپک آذری IRAN IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      4 5
      یاشاسین ایران ، زنده باد بزرگان ایرانم زنده باد بزرگان میهنم ، جانم فدای ایران عزیز یاشاسین گوزل ایرانیمیز ، ایرانیمیز وار اولسون صفح دوشمن لری کور اولسون انشاالله مرگ بر اسرائیل مرگ بر نوچه های اسرائیل همچون رجب اشکدوغان ترکیه و الهام خانم علف اوف ..
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      6 4
      ایران در قرباغ۱ شهید داد ولی ترکیه با حیله قوم وهابی النصره را در باکو ساکن کرد. خود علیف ایران را اخراج کرد وگرنه تا بحالا کل قرباغ کوهستانی هم وس گرفته شده بود. _____ ولی تو یک وطن فروش هستی
    • GB ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      7 0
      فعلا شما اگر ادعای غیرتت میشه . خونخواهی کن از کشتار آذربایجان توسط عثمانی. ما بقیش پیش کشت . چطور جنایات در حق آبا اجدادت رو فراموش کردی البته اگه واقعا ترک باشی بعد به همین خیال باش که کشوری علیه شیعیان با صهیونیسم بسیج بشه و بعد شیعیان هم کاری نکنند .
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    1 6
    راه همان است که آلب ارسلان سلجوقی وقبل از آن شاهان غزنوی و قبل از آن کوروش هخامنشی رفتند یعنی وحدت بین همه اقوام ____ سلجوق شاه اگر‌اکنون‌زنده بود اولین دستورش نابودی اردوغان بعلت تفرقه بود.
  • تورک IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    11 23
    در طول ۳۰ سال اشغالگری ارمنستان علیه آذربایجان شیعه ، جمهوری آذربایجان جز دشمنی از رژبم ایران چیزی ندید ، و هیچ حمایتی از آذربایجان نشد و در طول جنگ دوم قره باغ رژیم تهران آشکارا از ارمنستان حمایت کرد طبیعی هست که آذربایجان به طرف اسراییل می‌رفت در طول جنگ اسراییل خیلی از آذربایجان حمایت کرد، و مردم آذربایجان دوست و برادر مردم اسرائیلند ، و رهبران رژیم ایران به دروغ دفاع از مسلمانان سر میدهند، همش دروغی بیش نیست، و همه رفتارهای رژیم تهران از ترک ستیزی این رژیم فاسد حاکم بر تهران سرچشمه میگیرد، و ما مردم آذربایجان رژیم تهران را دشمن اصلی خود می‌دانیم نه سایر کشورها را
    • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      1 9
      برادریاخواهرعزیزم اولاسردارنوعی اقدم بودکه قره باغ رانجات دادوفیلمهای نیروی قدس گواه ان است دوماترک های عرا راایران ازدست داعش ازادکردماقبل ازنژادگوییمان مسلمانیم بی مهری همیشه ناراحت کننده است ولی رفتن طرف اسراییل که دست داعشی راکه نوامیس ترک وکردراکشت انهم رسانه ای باهیئت حاکمه اش میفشارودرمان میکندودرتفکرشان بقیه راحیوان بارکش خودمیدانند واقعا خطاست
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      1 5
      اولا ایران برای قرباغ شهید داده و در‌باکو دفن هستند ولی ترکیه با حیله گری بجای سرباز خودش النصره ی وهابی شیعه کش را در باکو ساکن کرد._____ دوما ایران همچنان مشغول تمرین نظامیان باکو بود ولی علیف نوکرعثمانی خودش ایران را اخراج کرد._____سوما تو یک وطن فروش هستی
    • GB ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      4 5
      اگر خیلی غیرت داری و خودتو ترک میدونی چطور خونخواهی نمیکنی از طورکیه عثمانی ؟!؟ مگر جنایات عثمانی جماعت در تبریز و به خاک و خون کشاندن احدادت رو فراموش کردی تو اگر غیرت داشتی از حد و آبادات حمایت میکردی خون خواهی میکردی نه اینکه با بقیه ملت ایران در بیفتی. خدا جواب این بی غیرتی شماها و خیانت به کشور رو خواهم داد . مگر میشود در یک کشور شیعه قوم پرستی راه انداخت و انتظار توفیق هم داشت ؟!؟ باز هم تاکید میکنم اگر کسی غیرت دارد از کشتار آذربایجان توسط عثمانی ها خونخواهی کند در غیر این صورت غیرت شما را هم دیدیم .
    • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      1 5
      عزیزم اگرشما اسراییل رابرادربخوانی اسراییل شماراحیوان دست اموزخودمیداندانهانوامیس وهمه چیزشمارابرای خدمت به اپارتایداسراییل میخواهندببینیدبرای انهاکشتاردغزه درلبنان درسوریه باهردین ورنگی تفاوتی نداردیادمان نمیرود که چه سپرهایی رابرای خودش علیه ملتهای منطقه بکارگرفت ازداعش تامزدوران وشیپورهای رسانه ای جنگ سازاسراییل تجزیه میخواهد انهم تجزیه ای که به سنگری برای زدن ما تانابودکردن هم
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    17 12
    دست زنان آذری و فارس که از شدت تجاور‌سربازان عثمانی مرده است از قبر‌ بیرون مانده است جوانان آذربایجان نمرده اند انتقامشان‌ را از ترکیه‌خواهیم گرفت. تا ناموس مان به آرامش‌برسد.
  • زنجانی US ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    4 16
    تمدن فارس دو هزار پونصد ساله با نود میلیون جمعیت جرات نداره با جمهوری اذربایجان هشت میلیونی تازه استقلال یافته ی جنگ زده در بیوفته تمدن فارس دو هزار و پونصد ساله با نود میلیون جمعیت جرات نداره با اسراییل هشت میلیونی تازه تاسیس کوچک بجنگه به نظرتون اونا خیلی قوی هستن یا بعضی ها زیاد لات کوچه خلوت هستن؟؟
    • آذری iran IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      6 4
      احمق پانترک مجازی جوهود ما ایرانی هستیم و زبان فارسی زبان ملی و رسمی میهن ما ایرانیان هست زبان فارسی زبان ارتباطی و زبان اتحاد ما ایرانیان ، پیوند دهنده ما ایرانیان از جای جای این سرزمین بزرگ با یکدیگر بوده و هست ، بفهم نفهم جوهود سایبری فارسی نویس از اسرائیل جعلی غصبی ، مرگ بر اسرائیل یاشاسین ایران
  • عزیزشاهی IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 3
    باکواذربایجان مال ایران همین روسیه بیشرف ازسرگرفته بابا ما نه ضدایرانی نه وطن فروش ولااگرحرفی ازحق میزنیم مارومیگرن یک هنگ ضدایرانی به مامیزنند ولی مابایددوست دشمنمنوبشناسیم نه اینکه رارومیدیم هم پیمانان این همسایهای خاعن میشم دشمن ماخودمایم بخدا
  • سید فروزان CH ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 2
    زودتر بسازند این دهکده هوشمند را تا داغش را به دل هر دو طرف بگذاریم فعلا آنجا متروکه است و قابل موشک زدن نیست
  • ببببببببب IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    8 12
    کجا آدربایجان زنگیلاان را زا خاک ارمنستان جدا کرد خاک خودش بود تو اشغال ارمنی بود سی سال پس گرفت. برید از درد ترکها و قدرت آدربایجان بمیرید خاک بر سرتون مسلمان های ارمنی پرست کثیف. ترکها خار دشند رفتند تو چشمتان تو منطقه هم ترکهای داخل رو ادیت می کنید هم گیر دادی به آدربایجان و ترکیه
    • آذری میهنم iran IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      4 1
      !!! من خودم آذری و ترک زبان از خطه آذربایجان ایران عزیز هستم تو ایرانی آذری نیستی آشغال ! تفرقه اندازی نکن جوهود اسرائیلی حرامزاده
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      9 1
      پانترک مجازی ضد ایرانی نادان و صفح احتمالا" جوهود اسرائیلی یا از پیرمردان مفلوک منافقین از کمپ آلبانی باشی ، جهت اطلاع تو احمق بگم اکثریت ما ایرانیان آذری آذربایجان حالمون از کاسه لیسان رجب اشکدوغان ، الهام خانم علف خور ، و مزدوران اسرائیل بهم میخوره ، کامنت تو هیچ اعتبار و ارزشی نزد من آذری آذربایجان ایران عزیز ندارد یاشاسین ایران ، مرگ بر اسرائیل
  • عزیزشاهی IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    5 4
    اماایرانی ازنسل ارش سیاوش کورش کبیرنادرشاه افشار خسروپرویز بابک والمسلمین نه ازنسل اعراب تجاوزگری نه مغولی که تاریخ مان رتبه آتش کشیدند اعصابم همچین کاری راکردن بازم ماطرفدارهمین روس وسوریه فلسطین خخخخخ بخدا سیاسی نیستم خدای هستم پس وای برزگران ما که مارودورازواقعیتا کردن وای وای بنظرمن وپخش کنید توروخدا
  • صادق IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    7 4
    در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی عدها ای. از کارشناساان برای تعیین مرز بین جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان را ردبیل چندروستای حاصلخیز منطقه مرزی رابه آذربایجان بدون هیچ دستور ومصوبای به جمهوری آذربایجان واگذار ر می نمایند ورژیم کوبا بلافاصله اقدام بحصاری مرزی وپست های مرزی نموده واز ترددافراد ایرانی به داخل ایران جلوگیری مینمایند وشناسنامه آنان راباطل وافراد ایرانیی رابا زور وتهدید مجبور گرفتن تابعیت آذری مینمایند و عده ای بعنوان اعتراض بامسیولین ودرخواسدکمک نموده اما طرف های ایرانی نه تنها با آذربایجانیها اعتراض نمکنند به هموطنان ایرانی خودهم کمکی نمکنند گویا در همان زمان دولتمردان آقای خاتمی برای کمک به معاهده اسراییل واذربایجان به این توطئه کمک وافری نموده اند که این خیانت وزارت کشور دوره خاتمی مورد بررسی و پس گیری خاک کشور از عوامل صهیونیستی انجام شود
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    7 5
    بژی گه لیدکورد بژی گه لی فارس ئاموزائیگی یان یک،زنده باد اهل کرد زنده اهل فارس پسرعموی هم، سردار محسن رضای عرض کردن در 25 کشور ما نفوذ و تولید وعرضه داریم،سلاح سری ایران که ترامپ کله قرمز میفهمه چیه من توضیحش نمیدم کله قرمز تا به گورنره انتقام پدر معنویمان سردار دل ها گرفته نمیشه، راسی دشمنان ایران دچار دوسر باخت در حمله پهبادی میشن اگر پهباد رو بزنن که بدتر اگر نزنن که بدتربازم چون تما سیستم رادیویی وفرکانس هاشون از بین میره، حالا دو پا چندتا اف 16 داره به چیه خودش مینازه به نیروی تانکیش که باراکت نابود میشن اصلا جرأت داره نیروی زمینی بفرسته خب هزارتا پهباد کاماکازی چنان داغانشان میکنن دنیا در حیرت بره مپشک حیفه برا اسرائیل چون عددی نیست، گربه سیاه یعنی تامکت اف 14 به راحتی در زمان جنگ 50 جنگنده عراقچی نابود کرد ولی فقط یکی آسیب جزئی دید،تامکتی که زمان جنگ با یه تیر سه جنگنده زمین زد،الان با اورهال ومهندسی معوکس اف 16 در برابرش یه اسباب بازی هستش تامکت الان که ایران اعلام 40 عدد داره ولی بیشتره باید با رپتور اف 22 مقایسه کرد،دارای انواع موشک فونیکس هستش، آخه عر دو پا سرشاخ با ایران نشو،کوردهای ترکیه که آریائی هستن یه دانه سبیل برات نمیزارن
  • DK ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 4
    سراغ خائنینی بروید که نخواستند در زمان انحلال شوروی آذربایجان را به خاک کشور برگردانند!!!!
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    2 3
    زنده باد ایران قوی متشکل از تمامی اقوام مرگ بر پان تجزیه طلب عمله صهیونیست
  • جاویدایران NL ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    3 1
    ترور امروز رو دیدید؟؟ من نمیدونم چجوریه اما اینو میدونم اسرائیل داره قدم به قدم پر رو تر میشه، چه زمانی اینهارو سرجاش میشونیم؟؟ صبح خبر جعلی دادن درباره ترور شدن حاجی زاده، این یه هشدار بود احتمال قوی قصد ترور حاجی زاده رو هم دارن، ماباید یه حرکت بزرگی انجام بدیم، ما سالهاست که در برابر اسرائیل کار شدیدی انجام ندادیم باعث شده اونها روز به روز جلو تر بیان، ماباید یک اقدام بزرگ علیه اسرائیل انجام بدیم در حد صدها کشته و به درک واصل شدنشون، ترور در پایتخت ایران خیلی تحریک آمیز هست، انجام دادن این کار در قلب پایتخت ایران خیلی زیر سوال برنده ایران و امنیتش و تواناییش هست و بارها هم تکرار شده در سالهای اخیر، میبینید تا کی باید بهتون بگم تا سلاح اتمی نداشته باشیم روز به روز این اقدامات بیشتر میشه؟؟ اگر شما سلاح اتمی داشتید حالا بدون نگراتی میتونستید قلب تل آویو رو هدف قرار بدید، اما وقتی سلاح اتمی نداریم یعنی در نهایت بی دفاع هستیم، من دیگه خسته شدم از اینکه اینارو بگم، تا سلاح اتمی نباشه مجبوریم فقط اونها بزنن و ترور کنن و ما هم نگاه کنیم، این اقدامات تحقیر ایرانه، ایران باید حالا اصولاً یک فرمانده بالارتبه و یا سفیر و یا هر چیزی رو ترور کنه، ایران باید یک اقدام جانانه انجام بده که صدها تروریست شهروند اسرائیلی به درک واصل بشن و مثل بمب در دنیا بترکه خبرش، هربار که اسرائیل ازاین کارهامیکنه ایران باید پارو فراتر بذاره تا بازدارندگی ایجادکنه اما چه میشه کرد که دست ما بسته هست چون سلاح اتمی نداریم….
  • كورش DE ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    11 5
    ما در زمان جنگ آرتساخ فرياد زديم كه ايران نبايد بي تفاوت باشد. آنزمان نبايد اجازه تركتازي به عليف پانترك صهيون ساخته ميداديم. متاسفانه گويا چنانكه آقاي رائفي پور گفت پرونده آذربايجان (جمهوري باكو) در ايران در دست يك عده پانترك هست. امروز هم دير نشده، بايد از تالشها و تاتها كه ايراني زبانهاي جمهوري باكو هستند طرفدراي كنيم. مطمئنا ميتوانند عليف را به زانو درآورند. تالشها و تاتها بسيار ايراندوست هستند و همواره از ايران درخواست كمك كرده اند. ما در سوريه پوزه تركيه و صهيونيسم را به خاك ماليديم. جمهوري باكو كه ديگر عددي نيست.
  • مصطفی IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 1
    الان بیشتر حواس ها سمت روسیه است. البته همین فرصت شیطنت به اسرائیل داده
  • فرهاد IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    2 13
    سخن از کورش وداریوش ......آغاز تجزیه ایران هست اگر ریسمانی به غیر اسلام بخواهد یکپارچگی ایجاد کند نهایت ده بیس سال دوام بیاره بعدش گسسته خواهد شد پس به طرفدارای تفکرات طاغوتی که امروزه در تمام سازمانها و همه جا نفوذ کرده ن بگید سخنان طاغوتی که تنها احمق‌ها میتونن باور کنم باید جلوش گرفته بشه تا حساسیت‌ها از بین بره ما اسلام رو داریم که بزرگترین پیوند دهنده قلبهاست
    • پاپک آذری IRAN IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      6 1
      اظهار نظر یک پانترک خجالتی در نقاب اسلام پانترک جان دیگه حناتون برای کسی رنگ ندارد نقاب از چهره کثیفت بر دار بگو یک پانترک تجزیه طلب ضد ایرانی هستی اندکی از خودت وجود داشته باش مرد باش ! بگو یک مزدور اسرائیل و مزدور رجب اشکدوغان عثمانی هستی ! زنده باد ایران بزرگ و مقتدر ، جانم فدای ایران عزیز، یاشاسین گوزل ایرانیمیز ، ایرانیمیز وار اولسون صفح دوشمن لری کور اولسون بالا .. پاگک آذری فرزند ایران بزرگ و مقتدر از خطه آذربایجان میهنم ایران
  • ابوشاهد کرج IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 3
    استاندار خنگول باکو را اذیت نکنید... اذربایجان توسط اسقاطیل تجهیز و تقویت شود اهمیتی برای ایران ندارد اما میدانم به سببی در نهایت ج ا ایران تقویت شده !!.... یادتان نرود قدرتمند ترین نیروی زرهی مدرنیزه خاورمیانه در جنگ تحمیلی توسط جانبرکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رشادتهای رزمندگان ان سالها شکل گرفت به نحوی که سازمان رزم سپاه تمامی تجهیزات سنگین نیروهای زرهی خود را از دشمن بعثی غنیمت گرفت و جنگ برای ما واقعا نعمت بود .. نیروی هوافضای سپاه در سالهای پس از جنگ به عنوان دارنده قدرتمندترین اسکادران پهپادهای دور پرواز رادار گریز اسیا هم به مددلطف الهی و شکار تکنیکال صدها پهپاد غنیمتی از ارتش مغرور یانکی ها و سرمایه گذاری علمی در دانشکده هایش در این صنعت انقلابی بپا ساخته اند و کشور ما اکنون در این حوزه صاحب فن اوری انحصاری است و حرفها برای گفتن دارد ... پهپادهایی که میتوانند از اشیانه های محرمانه خود بلند شده و به هر مختصاتی که به انان فرمان دهند بصورت پنهانکار فرود امده تجهیزات یا مایحتاج به کاماندوها برسانند و بدون شناخته شدن به اجرای ماموریت بسی جلوتر از شبح قندهار بپردازند... در خصوص قدرت توفنده نیروی موشکی ج ا ایران نیاز به یاداوری نیست که یانکی ها میدانند ایران در صورت ناگریز قادر است در عملیات مقابله به مثل چنانچه در تهران ضربه دریافت نماید قطعا قادر است واشنگتن را اماج بوسه های مرگبار موشکی قرار دهد بنابر این تراز تمرین و قدرت سازی ایران با ارتش کشور بزرگی چون امریکاست نه اسقاطیل و ترکیه و استاندار خودمون جناب علی اف و معتقدم کشور آذربایجان به معنی و مفهوم الهام علیف و خاندان علی اف برای ایران معنی و تداعی ندارد / برای ایران ملت اذربایجان ناموس و عزیزان ما هستند بنابر این اذربایجانیان نقطه اتکای ایران در افق دور دست قفقاز برای احیای تاریخ مشترک ایرانشهر کبیر خواهد بود اذربایجان سمت تهدید ما نیست ما یک خانواده ایم و ایرانیان استاد بزرگ مدیریت بحران و ایجاد فرصتها در دل بحرانها هستند . روابط اسقاطیل با علی اف مثل رقص با چشمان بسته مقابل شیر ایرانیک برایشان مهلک و مرگبار است ...انها سیلی خواهند خورد این سخن حکمت گونه سپهسالار جنبش بیداری اسلامی از تهران ایه انقلاب است ....اسقاطیلی ها شنا یاد بگیرید زیرا به سراغتان می آییم 💪🥷🪖 אנחנו מחפשים אותך
  • جاویدایران NL ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 1
    چیزی که الان درادامه کامنت قبلیم به فکرم زد اینه که آیا درسته زیر سایه این ترور ها ما همچنان به مذاکرات احیای برجام اعتقاد داشته باشیم و ادامه بدیم؟؟ آیا بهتر نیست این ترور رو بهانه ای کنیم برای ترک میز مذاکره و گسترش برنامه اتمی تا تنبیه بشن؟؟ اگه این کار رو کنیم مقصر شکست مذاکرات نوچه امریکا یعنی اسرائیل تلقی میشه که با ماجراجویی و سنگ اندازی حین مذاکرات با اقدامات تحریک آمیزی مثل ترور سعی میکرده مذاکرات رو بی حاصل کنه، نمیدونمااااا، نمیدونم آیا این به نفعمون هست که این کاری که گفتم رو انجام بدیم یانه؟؟ خط قرمز رو پی در پی دارن رد میکنن بنظرم ما هم باید یک جایی ایستگاه توقف رو داشته باشیم و با کندن ترمز قطار اتمی ایران اونهارو بی نهایت پشیمان کنیم.
  • CA ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    4 9
    با نوشتن ناگورنو-قره‌باغ کاملا به متوهم و معیوب بودن مغز نویسنده پی برد. دشمنی شما تاجیکهای عرب شده قبرپرست با ملتهای تورک از زمان ساسانیان برای همه مشخص و کاملا آشکار شده.
  • رامین IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    11 4
    دیگه بنظرم کنترل اوضاع از دست در اومده همه شهرهای ترک نشین ایران پر شده از پانترکیسم و هرروز زیادتر می شه نسبت به ده سال پیش حساب کنید خیلی تبلیغات پانتترک زیاد شده انگار برنامه ریزی کردن جو ورزشگاه تبریز و اورومیه نمونه ای از این گسترش هست و اگه این روند ادامه پیدا کنه خیلی خطرناک میشه
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    5 3
    متاسفانه بسیاری از جیره خوران پان ترک ضد ایران از این جمهوری جعلی مواجب می گیرند.
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 4
    خانواده الهام باعث نابودی و وابستگی آذربایجان شده اند . وقتشه که ایران اینو کنار بزنه.
  • NL ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    4 12
    یاشاسون آذربایجان
    • آذری اردبیل iran IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      8 4
      یاشاسین ایران ، یاشاسین گوزل ایرانیمیز ، ایرانیمیز وار اولسون صفح دوشمن لری کور اولسون بالا ...! زنده باد ایران بزرگ و مقتدر
  • امین IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    6 5
    منطقی ترین راه اینه که بریم رو ارمنستان سرمایه گذاری کنیم.تا جلوی دولت باکو وایسه
  • یوسف از همدان IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    6 11
    این جمله ((شهر «آغ‌دام» یکی از شهرهایی که آذربایجان از سرزمین‌های ارمنستان جدا و به خاک خود ضمیمه کرد. )) اوج دشمنی شما را با آزربایجان نشان می دهد
    • آذری iran IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      7 2
      آذربایجان رو درست بنویس ابله نادان پانترک اوج نادانی و نفهمی خودت رو نمایش گذاشتی با همین نوشتارت بی خرد بیسواد ! جانم ایران ، یاشاسین ایران ، یاشاسین گوزل ایرانیمیز ،. ایرانیمیز وار اولسون صفح دوشمن لری کور اولسون بالا ..
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 2
      غیرت مگه نداری خون خواهی کنی از اجدادت؟؟؟ چطور ئعثمانی اجدادت رو به خاک و خون کشید حالا شدید دستمال کش عثمانی ها؟؟؟ غیرت غیرت غیرتتتتت
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    3 2
    مردم اتحاد خودشون رو حفظ کنن یه عده مزدور وطن فروش که سر در آخور صهیونیستها و رژیم باکو و آنکارا دارن سعی دارن در ایران قومیت گرایی جای وحدت ملی رو بگیره و مدام دم از یک قومیت خاص و توهین و فحاشی به سایر اقوام ایرانی میکنن تا قومیت ها ایرانی رو ضد هم تحریک کنند مردم ایران اتحاد خودشون رو حفظ کنن میخوان بین مردم ایران تفرقه افکنی کنن و برادریها را به نفرت و دشمنی تبدیل کنن
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    2 3
    سرزمین های جدا شده از ایران باید دوباره به کشور برگرده و اونهایی که استقلال اونها رو و از جمله آذربایجان رو به رسمیت شناختن باید بازخواست و محاکمه بشن
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    5 3
    راه حل موضوع آذربایجان 1- قدرتمند شدن و فعال شدن هر چه بیشتر حسینیون آذربایجان 2- فعال شدن گسل قومیتی کردها و تالشی ها در ترکیه 3- حمله نیابتی گسترده و دائمی به ترکیه از سوریه و شمال عراق 4- شناسایی پانترکهای داخلی و زیر ضربه بردن ایشان 5-مشغول کردن اسرائیل درون مرزهای خود و ایجاد مشکلات امنیتی شدید برای این رژیم توسط حماس و حزب الله 6-و...
  • طاهر IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    8 3
    اسرائيل بر آذربايجان چنبره زده و تمام فعالتهاي ضد ايراني را هم از آنجا مديريت مي کنه - ولي تعجب است که موشک هاي سپاه بجاي آذربايجان به اربيل و کردستان عراق شليک ميشه - جرات زدن اسرائيل را نداريد- جرات زدن آذربايجان را هم نداريد - يا کردستان عراق را بي کس گير آوردين؟
  • محمد از تهران IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    5 16
    ترک ها میراث دار..سلسله ها وحکومت ها امپراطوری ها هستند ...در این منطقه هیچ قومی به اندازة ترک ها .....حکومت نداشتند ......فارس ها .فقط روي ساسانيان و هخامنشیان مانور می دهند البته کلی تحريف و جعل تاریخ وبزرگنمایی سانسور تاریخ واقعی.........درثانی .تنش بین ایران و آذربایجان..به نفع دیگران هست ..باید مدیریت بشود ..
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      6 3
      اشکانیان را جا انداختی . جای ترک تو مغولستانه نه تو سرزمین ایران
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      4 1
      یعنی استاد جعلیات هستید شما رجب پرستان مجازی
    • فیروز IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      0 0
      ان شالله بعد از فتح فلسطین سراغ شما هم میایم
  • FR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    3 10
    جریان انحرافی و فاشیستی ایرانشهری ها شاهنامه ای..استاد توهمات وشعار استاد اسطوره سازی استاد تحريف وجعل تاریخ هستند..مبنای تاریخی جريان انحرافي فاشیستی ایرانشهری ها شاهنامه هست شاهنامه ای تخیلات وداستان ساختگی فردوسي هست افسانه هست آریایی مفهوم نژادی نيست یک مفهوم سیاسی وفاشیستی هست متاسفانه ملت ناآگاه اسير تفکرات فاشیستی این آقایون می شوند..
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      11 3
      جفنگ گویی یک پانترک مجازی رحب پرست از طورکیه جعلی ! پانترکیسم مغلمه ای است از بیسوادی و بیشعوری و بی خردی !
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      8 1
      کتیبه آلپ‌ارسلانِ سلجوقی، که در خط دهم نوشته: پهلوانِ جهان، خسرویِ ایران، آلب‌ غازی آغ ارسلان، "آری آلب ارسلان یک ایرانشهری بود."
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    7 3
    نکته کمتر توجه شده اینجاست که همیشه اغتشاشات پانترکهای باشگاه تراکتورسازی با حملات و ترورهای اسراییل همزمان و همراه است. این نشان می دهد که ریشه هر دو یکی است.
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      6 1
      دقیقا".... جریان ضد ایرانی گلنترکیسم صهیونیستی یک جریان کاملا" ساخت یهود و صهیونیسم بر علیه ایران و ایرانیان..
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    12 3
    باید ریشه تاریخی را جست و امپراطوری شیطانی خزریا را بررسی کنید که هم مردم شمال رود ارس و ترکیه و هم یهودیان اشکنازی از نسل این قوم اهرمینی هستند که در روایات مذهبی با نام یاجوج و ماجوج نام برده شده اند. خزر نام رمز این تبار اهریمنی است.
    • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      2 5
      عزیزم دین بایدتعمیم به کل داده شودتااصلاح بابخشش جریمه یاحدمجازات الهی صورت بگیردتاهم ملیت بماندهم نژاددوستی تعمیم یک جانی به تنفرازیک ملت که دران ملت هم پیغمبرهم شهید هم عفیفان هستندتفکری به نفع فاشیست های صهیونیست برای تبدیل کردم ملتها به سیبل کردن هم است البته اسراییل میداند که حزب الله که باارایی وراحزبی انهم باان رسانه های مخالف توانست رای بیاوردبخاطراقتدارش که اهرمی برای دستیابی مردم لبنان برای استخراج ورسیدن به حقوق منابع سوختی لبنان است وفقط بازکردن یکی ازسیلوهای تولیدموشک حزب الله که این موشکهارامثل بشکه به طرف صهیونیسم هل دهد کافیست تااسراییل زیراین موشکهاپرس شود
  • علی از تبریز IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    5 14
    مرگ بر رژیم متجاوز و کودک کش ارمنستان و حامیانش گویا بعضی ها هنوز از پیروزی آذربایجان در جنگ دوم قره باغ می سوزند
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      8 3
      سربریده کودک عراقی که بدست اسلحه ترکیه با دست داعش بریده شد رو همه بادشون هست. هرری عثمانی
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      3 2
      مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر دشمنان میهنم ! زنده باد ایران عزیز یاشاسین ایران
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      5 4
      علی از تبریز : کی قراره انتقام اجدادت و از طورکیه بگیری؟؟؟ دتاریخ رو کخه نمیشه جعل کرد بخون و برو تو همون منطقه ببین عثمانی جماعت با اجحدادت چه کرد . ببینم غیرت داری بازم یا نه؟؟
  • بهروز IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    2 2
    الان کشورهای که هم با اسراییل وهم با ایران روابط دارند خوب منافعشان رو بدست می آورند ازهردوکشور، ماهم باید از این دشمنی منافعمان رابدست بیاوریم وگرنه کشورها دیگر سود می برند
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    8 15
    ای فارص تو که خورا فروختی به چین و روس . ای فارص ثروت مملکت را می دی به لبنان سوریه و فلسطین. مردمان خودت در شکنجه و تنگدستی. بی خود تقلا نکن . و برای خودت دشمن نتراش که حاکمیت تو به پشیزی نمی ارزد
    • پاپک آذری IRAN IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      10 1
      ای جوهود اسرائیلی، ای احمق اسرائیلی ، که الان در نقش یک پانترک احمق ظاهر شدی ! ای حرامی نادان ، ای آشغال غاصب و کودک کش ! هر چقدر دست و پا بزنید جای شما جوهودها تو منطقه ما نیست ، باید برید همان اروپا و آمریکا آشغال دونی خودتون، جوعود احمق باید بدانی بفهمی ما ایرانی هستیم زبان فارسی زبان ملی همه ما ایرانیان هست، فارسی زبان اتحاد زبان ارتباطی ما ایرانیان، زبان فارسی پیوند دهنده ما ایرانیان از هر گوشه و کنار این سرزمین هست ما ایرانی هستیم عاشق ایران از هر شهر و استان باشیم من خودم آذری ترک زبان البته دو زبانه هستم زنده باد ایران یاشاسین ایران ، ایرانیمیز وار اولسون صفح دوشمن لری کور اولسون انشاالله
    • یاشا منیم ابرانیم IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      9 5
      طبق همین شناخت بود که بزرگان آذربایجان ایران عزیز فرمودند : پانترکیسم مغلمه ای است از بیسوادی و بیشعوری و بی خردی ! جریان پانترکیسم صهیونیستی هیچ جایگاهی در ایران ندارد این جماعت اندک عمله و مزدور اسرائیل و عمله و مزدور رجب اشکدوغان ترکیه هستند ، جانم فدای ایران عزیز یاشاسین ایران
  • مهدی از تبریز IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 5
    الهام صیونیست و رجب اشگدوغان یا خودشان آدم میشوند یا انقدر میزنیم تو سرشان تا آدم بشوند. بزرگتر این آشغالها آمریکاس که تا حالا بارها زدیم تو سرش این میمون و عنترهای صهیونیست که عددی نیستند. ایران انقدر قدرتمند و بزرگ هست و انقدر دلاور مرد و زن داره که هروقت اراده کند ریشه نوکران صهیونیسم و دشمنان خارجی را میسوزاند. شما پانترک و بقیه پان های مزدور زیاد واق واق نکنید چون راه به جایی نمی برید.
  • علی اقا IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 2
    این نهادهای ذی ربط فقط با پول بیت المال شکم گنده میکنن؟ کار به جایی کشیده که آذربایجان برای ایران شاخ شده. با حرف وشعار که این کشور باید ضمیمه خاک مقدس ایران بشه هیچ چیزی تغییر نمیکنه، باید درعمل قاطع و کوبنده برخورد کرد تا بشینن سرجاشون و اگه واقعا ایران اونقدر قدرت داره که خاک خودش رو پس بگیره ،پس چرا نمیگیرید؟ تا روز به روز پرروتر از قبل بشن؟
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 10
    خود ایمانی می دونه ایلچی بیگ رئیس جمهور اول آذربایجان طرح اتحاد دو کشور را پیسنهاد داد به شرط کاندید شدن در انتخابات اقای هاشمی این مطلب را در کتاب خاطراتش می نویسد و در ادامه می گوید کارگزاران ترسیدند من رای نیارم از این رو با این طرح مخالفت کردند تا اذربایجان مجبور شود با اسرائیل متحد شود چون تقسیم اذربایجان به دو بخشو جدایی بخشی از آن از ایران طرح انگلیس بود برای امنیت شبه قاره هند تا از حملات نادرشاه گونه ایران در امان باشد خودمان هلش دادیم البته روسیه نیز در هل دادن این کشور به سمت اسرائیل به ایران کمک کرد
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      13 4
      هرری‌عثمانی،‌اینجا کشور شاهدعباس آذری هست. هرری عثمانی چرت و پرت هات رو ببر دم‌کوش النصره بگو
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    7 2
    در کامنت قبلیم در صفحه دیگر گفتم که آمدن وزیر اسرائیل در 7 کیلومتری مرز ایران بی معنا نبود و باکو میخواد کاملا پای اسرائیل رو در استانش باز کنه، ولی امان از نقشه ها یی که اسرائیل در آن هستن چه نظامی چه غیر نظامی و سپاه در حال نقطه گذاری روی آن هستن، فقط با توپ میزنیم اونارو، باید تک تک سبیل های طیبه و الهام از ترس بریزه، دلشون خوش کردن به قارقارک نیرنگ دار نمیدانن ایران صدتا پهباد رو کرده که مال 8 سال پیش هستش وشاید بیشتر، باید شوشا رو با تلی از خاک تبدیل کنیم،دیگه خیلی پر رو شدن، مردم استان باکو شیعه هستن و مقاومت که ایران ایجاد کرده داخلش که تیپ مبارک حسینیون هستش خدا یاورشان، یادتون نره، شیعیان باکو در هنگام کشتی گیر ایرانی چه حمله وتوهین هایی به کشتی گیرمان کردن،اینا فکر کردن با کی طرف هستن،دیگه از ترامپ جنگ طلب تر نسبت به ایران هستش که جرأت نکرد جواب ایران رو بده، حالا الهام وطیبه میخوان گند گوزی برا ایران کنن،شیعه و برادری درست ولی نفاق و خوارج رو رو باید کوبید و با تلی از خاک تبدیل کنیم
  • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 10
    سلام برهمه من فدایت اقای چگینی این گفته ی من به ایشان است که من فدای شما شوم وامضای من اسمم است برادران وخواهران دینی وزخم هایی که من ازرسانه خورده ام به سختی زخم هایی که جانبازان شیمیایی درطول دفاع مقدس خورده اندبیشترنباشدکمترنیست مانباید برادران وخواهران جوان خودرابه خاطراین که ازرسانه زخم خورده اندموردرای قطعی قراردهیم برادرانی که به من میفرمایند که ازخودشان فیلم برهنه میگیرندومن فایل صوتی درگوشی این برادرپرمیکنم که فیلم فتوشاپ است .حتی میگویم به خواهرانم هم بگوییدوبه هرکسی که اسم مرادراین عالم دیده است این فیلمهافتوشاپ است وهرکاری باخودشان انجام داده اند برای نظافت است ارزویم است که گردخاک همان خواهری که حجابی مختلف داردوازسرعقل گریزیش عملی انجام داده است رارروی چشمانم تبرک کنم وبخواهم درقبرم باشدتاموردشفاعت رسول الله شوم ادیان محترم وخانواده ها طوری دراین 4دهه بارسانه مورد هجمه قرارگرفته اندکه 400 سال غارتشان ازبتکده ومیمون خانه های هند تاافریقا به کسری درامده است انهم به خاطرنظم نوین سرمایه داران صهیونی واوانجلیستها وکابالیستها
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    13 16
    من خودم فارسم پان فارسیسم ملغمه ای از سفسطه و کینه از ملت شریف تورک است
    • آذری iran IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      13 3
      ، فارسی زبان ملی سرزمین ما ایران، فارسی زبان ملی همه ما ایرانیان از هر گوشه و کنار ایران بزرگ، زبان فارسی زبان اتحاد و ارتباطی ما ایرانیان ... بی جهت نیست بزرگان آذربایجان ایران عزیز فرمودند : پانترکیسم مغلمه ای است از بیسوادی و بیشعوری و بی خردی !
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      12 5
      تو یک پانترک مجازی نادان رجب پرست هستی ! یک مزدور و عمله عثمانی !
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    8 18
    دری زبان تاجیک و کولی های هندو تبار از قرن نوزدهم قدرت ایران رو به کمک استعمار بدست گرفتن صاحب اصلی ایران تورک ها و عربها و لرها و بلوچ ها هستن پان فارسیسم و پان کوردیسم که دو روی یک سکه هستن و قلاده غرب برای پارس کردن علیه تورک ها هستن از بین خواهن رفت مجددا پرچم اسلام و مسلمین در دست تورکان فاتح اغوز خواهد بود و تحریفات و جعلیات ضد اسلام ناب محمدی پان فارسیسم نابود خواهد شد.
    • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      4 5
      برادریاخواهرعزیزم یکی ازبرکات اسلام ریشه کنی قومیت گرایی به عنوان مشت بودوقومیت گرایی رااسلام به عنوان دست یاری ایجادکردیادمان نرود که بهترین دوست پیامبرسلمان بودواولین خواهرمسلمان بعدازخدیجه ام الفارسی بودبه این دلیل بود که بالاترین رشددرتاریخ ادیان درجهان به اسلام مربوط میشود اولین کاردرپرچمداری اسلام فداشدن برای خواهران وبرادران دینی برای رفع حوایج ونگرانیهایشان فارغ ازهربچسب ثانویه ازرنگ محل سکونت وملیت است خاک کف پای هرکوردوتورک وفارس وهرنژادی منم
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      7 7
      ترکان اغوز همان اقوام شیطانی یاجوج و ماجوج هستند. ترک جایش تو مغولستانه اینجا ایرانه یعنی سرزمین آریایی ها
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      8 3
      اسلام ترکی؟؟؟؟ چطور میخوای با شیعیان در بیفتی؟ هر کی با آل علی در اافتاد ور افتاد . خواهی دید .+ تو اگر خیلی غیرت داری انتقام خون ابا و احدادت اگر واقعا ترک باشی از عثمانی ها رو بگیر ما بقیه حرفات پیش کشت
  • DK ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    13 8
    چرا به کردستان موشک زدند ولی‌ به آذربایجان نه
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      2 1
      آسیا به نوبت
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    1 6
    دختران زیبای آذری آذربایجان و ایران در دنیا لنگه ندارند
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      0 1
      همه دخترها
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    0 2
    متاسفانه هر جا رژیم منحوس صهیونیستی پا میزاره آتش فتنه و تفرقه ایجاد میشه در حال هم در مرزهای شمال غربی ایران حضوری بسیار فعال داره با دیکتاتورهای حاکم بر آذربایجان و ترکیه روابط عمیقی جهت ضربه زدن به منافع ملی ایران داره با توجه به شکست های زیادی که از محور مقاومت دریافت کردن در پی انتقام از ملت ایران هستن متاسفانه منافقین که در زمان صدام نقش دست راست صدام جهت ضربه به ملت ایران رو داشتن در حال حاضر از طریق دیگه در قالب گروه پان تورک نقش دست راست اسرائیل و دیکتاتورهای منطقه جهت ایجاد تفرقه و فتنه و دشمنی بین مردم ایران رو دارند مردم هوشیار باشن در زمین دشمن بازی نکنن همه اقوام محترم اند هدف دشمن اختلاف افکنی بین اقوام ایرانی شده حال که از اختلاف افکنی بین شیعه و سنی نا امید شدن
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    3 3
    السلام علیک یا اباعبدالله الحسین خدایا ملت ایران و امت اسلام رو از شر فتنه ها محافظت بفرما و فتنه دشمنان اسلام رو به خودشون برگردون
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    10 13
    مگر فارسی زبان هست ..فارسی بدون عربی هست یعنی زبان نیست والسلام ..
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
      3 5
      پانترک نادان و بیسواد همبن که دهان باز میکنید بیسوادی بی خردی و نادانی خویش را فریاد می زنید ..! لیاقت شما همان رجب اشکدوغان طورکیه و الهام علف خور باکو است ، یه باز برو طورکیه زبان ترکی استانبولی رو گوش کن همه کلماتش عربی فارسی و انگلیسی است .. ابله نادان پانترک بیسواد
  • سید روح اله DE ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    2 5
    به نظرم این مرد در اوج صداقت حرف میزند و قرار است دامداری پیشرفته احداث شود ولی به جای پرورش گاو، خر پرورش میدهند.
    • IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      8 2
      وسگ نگهبانش را هم ازسگ زاده های پارصی وکیردهای هار خواهندگذاشت.
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
    2 1
    متاسفانه با انفعال ایران در حوادث قفقاز و زیاده خواهی باکو و ترکیه در ایجاد گذرگاه زنگه زور همراه با سکوت روسیه ایران به مرور زمان از مسیر عبور شرق-غرب و احتمالا با همین انفعال از مسیر شمال - جنوب حذف خواهد شد. البته نکته جالب این خیانت در استفاده ابزاری از نژاد پرستان ضد اقوام ایرانی است که دیگر کارکرد اختلاف افکنی را نیز از دست خواهند داد.
  • حاج کاطم IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    1 2
    دوستان حرص و جوش نخورید مدارای ایران از سر ضعف نیست حکمتی داره که حداکثر توی پانزده سال اینده مشخص میشه،عدو شود سبب خیر، بزارید بتازند فعلا،سکوت ما نشانه تدبیر ماست، و آنها مکر کردند و خداوند مکر آنهارا بخودشان برخواهد گرداند،صبور باشید ، در ضمن اردوغان بدونه ترکیه سی میلیون کرد داره اگه قرار باشه بی تدبیری کنیم و حکمت رو فراموش کنیم برای استقلال کردها در کنار اونها خواهیم جنگید
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 1
    ایران در همه جا . پاکستان - افغانستان - ترکیه - عراق - خلیج فارس - آذربایجان - تاجیکستان -
  • کاظم IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    زنده باد هرکه کنار حق می ایسته و با بصیرت دنبال شناخت حق از باطله خدا انسان رو از یک زن و مرد آفرید و شعوب وقبائل مختلف در بینشان ایجاد کرد تا یکدیگر را بشناسند همانطور که در قران آمده است و فضیلا و برتری آدم ها صرفا به میزان تقواشونه پس این پانتیسم های ایجاد شده کار شیطان و انسان ها و دولت هی شیطانیست صرفا برای سوار شدن بر ملت ها و دولت ها و حکومت کردن بر اون ها بدونین که رژیم شیطانی اسرائیل از دولت ها ملت ها فقط برای زدن و تضعیف حق استفاده میکنه وگر نه همه ملت های دیگه بجز یهود رو (اونم یهودی سفید پوست) رو جزئ حیوان ناطق وانسان های نژاد پست تر که طبق اعتقاد اونا خدا اون ها رو آفریده تا در خدمت اون قوم برتر باشند میدونه بیشتر این پیام های تند نژاد پرستانه ای هم که تحت پان ترکیسم و یا پان کرد یا حتی پان عرب و فارس منتشر میشه کار خود اونایه والا شیعه و سنی و حتی مسیحی همه معتقدیم که انشا الله منجی خواهد آمد و همه زیر بیرق حق و در کنار هم کلک شیطان و سپاهیان شیطان رو خواهیم کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس