کد خبر 1375587
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
افزایش تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو

سازمان دامپزشکی کشور در اطلاعیه‌ای نسبت به شیوع بیماری تب کریمه کنگو هشدار داد: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج نفر مبتلا به تب کریمه کنگو شناسایی شده‌اند که یک نفر فوت شده است.

به گزارش مشرق، با اعلام سازمان دامپزشکی کشور، در این اطلاعیه آمده است: شرایط پیشگیری و درمان بیماری تب کریمه کنگو در کشور مهیا است ضمن اینکه تب کریمه کنگو بین انسان و دام مشترک است و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، انسان مبتلا خواهد شد.

سازمان دامپزشکی کشور از مردم خواست هشدارها را در این زمینه جدی بگیرند: حذف کنه ناقل بیماری از طریق سم‌پاشی و حمام دادن دام‌ها و سم‌پاشی و ضدعفونی نمودن اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان) با ترشحات و خون دام آلوده، خودداری از کشتار دام در محل‌های غیرمجاز، تهیه گوشت موردنیاز از محل‌های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی،  نگهداری گوشت تازه دام به‌صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد. (دمای یخچال)، روش‌های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام ونیم پخته، پختن گوشت باعث ازبین‌رفتن ویروس می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند در صورت ایجاد هرگونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، سریعاً به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • گیاهخوار IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 2
    تمام این بدبختی ها از معضلات ومشکلات گوشتخواری هست ..باس دولت ملت را تشویق کند که هرچه بیشتر در این اوضاع قحطی نان و مواد غذایی در دنیا به سمت گیاهخواری بروند تا هم بدنی سالم داشته و هم از بیماریهای مشترک انسان و حیوان در امان مانده و هم قیمتهای لبنیات و گوشت و مرغ و نان و.... بخاطر تمایل ملت به گیاهخواری خودبخود ارزان شود...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس