کد خبر 1375532
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
بایدن

نتایج نظرسنجی یک شبکه آمریکایی نشان می‌دهد که میزان محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا با 39 درصد به پایین‌ترین حد از زمان آغاز ریاست‌جمهوری وی تاکنون رسیده است.

به گزارش مشرق، طبق جدیدترین نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «ان بی سی نیوز»، میزان محبوبیت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با ۳۹ درصد به پایین‌ترین حد خود از زمان آغاز ریاست‌جمهوری وی تاکنون رسید و رکورد تازه‌ای را به ثبت رساند.

طبق این گزارش،‌ از سپتامبر ۲۰۲۱، میزان محبوبیت جو بایدن بین ۴۰ تا ۴۳ درصد بوده است اما بررسی‌های جدید نمایانگر کاهش قابل توجه در میزان محبوبیت وی در دوران ریاست‌جمهوری وی است.

بر اساس این گزارش، در نظرسنجی شبکه ان بی سی نیوز، ۵۶ درصد از شرکت‌کنندگان تأکید کردند که از سیاست‌های دولت فعلی آمریکا به طور کلی ناراضی هستند و ۷۵ درصد از مصاحبه‌ شوندگان نیز تصریح کردند که «کشور در مسیر اشتباهی گام برداشته است».

این بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد که نوع پاسخگویی بایدن به همه‌گیری کرونا از حمایت ۵۹ درصدی آمریکایی‌ها برخوردار شد اما عملکرد اقتصادی وی تنها با رضایت ۳۳ درصدی مردم آمریکا روبرو بود و مدیریت وی در بحث تورم و هزینه‌های زندگی تنها رضایت ۲۳ درصد از افرادی را جلب کرد که در نظرسنجی شرکت کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ گاف‌های بایدن؛ بیماری یا اجرای تئوری مرد دیوانه؟

بر اساس این گزارش، ۴۱ درصد از آن‌هایی که در نظرسنجی شرکت کرده بودند، گفتند که از اقداماتی که دولت بایدن در خصوص اوکراین انجام داده است، رضایت دارند.

طبق گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، نظرسنجی پیشین دانشگاه «مونموث» نشان می‌دهد که میزان محبوبیت بایدن در حال حاضر با میزان محبوبیت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در نقطه مشابه از ریاست‌جمهوری یکسان شده است. در ماه مارس سال جاری میلادی (سومین ماه میلادی)، ترامپ مدعی شد که در بیان درصد محبوبیت بایدن اغراق شده است و میزان محبوبیت وی به واسطه وضعیت سیاسی و اقتصادی ایالات متحده که به واسطه سیاست‌های دموکرات‌ها رو به وخامت می‌رود، کمتر از میزانی است که بیان می‌شود.

داده‌های نظرسنجی در بحبوحه افزایش تورم در ایالات متحده منتشر می‌شود که عمدتاً ناشی از مشکلات زنجیره تأمین است که دولت بایدن بخشی از آن را به وضعیت اوکراین و تأخیر در بهبود وضعیت همه‌گیری کووید-۱۹ نسبت می‌دهد و بدون آن‌که بخواهد مسئولیت وضعیت فعلی اقتصاد آمریکا را برعهده بگیرد، به طور مداوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه را عامل تمامی مشکلاتی می‌دادند که در چندین ماه گذشته، واشنگتن با آن درگیر بوده است.

تورم که با مقیاس‌های متفاوت سنجیده می شود، در حال حاضر در ایالات متحده ۸.۵ درصد است و البته آنطور که اسپوتنیک گزارش کرده است برخی اقتصاددان‌ها می‌گویند احتمالاً‌ رقم واقعی تورم در آمریکا دو برابر این رقم است.

از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، ایالات متحده به همراه همپیمانان خود از طریق کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی، به آتش ناآرامی‌های اوکراین دامن زده‌اند.

بحث کمک مالی هنگفت دولت بایدن به اوکراین در بحبوحه مشکلات مالی آمریکا به ویژه معضل کمبود شیر خشک در این کشور، به بحث داغ در واشنگتن تبدیل شده است. چندی پیش اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه  مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمک‌ حدود ۴۰ میلیارد دلاری این کشور به اوکراین را تصویب کرد و آن را به مجلس سنای آمریکا ارجاع داد.

بایدن که حتی حاضر شده بود از درخواست بودجه برای مقابله با کرونا صرفنظر کند تا کنگره این لایحه را به تصویب درآورد، قبل از تصویب این لایحه گفت: «من از کنگره می‌خواهم که فوراً لایحه‌ای درباره کمک‌های اضافی به اوکراین تصویب کند و در چند روز آینده آن را برای امضا به من ارائه کند». بایدن همچنین ابراز خرسندی کرد که قانونگذاران عموماً از ابتکار او حمایت کرده‌اند و به نظر می‌رسد کنگره طرح کمک بایدن را در واقع به شکلی که او پیشنهاد کرده بود، تصویب کند.

منتقدان آمریکایی از جمله ترامپ می‌گویند که بایدن در شرایطی که ایالات متحده آمریکا با مشکل کمبود شیرخشک روبرو است نباید این مبلغ هنگفت را در اختیار اوکراین قرار دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس