گینگریچ: بایدن در رتبه دوم بدترین روسای جمهور تاریخ آمریکا است

رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شده «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده در رتبه «دوم» بدترین روسای جمهور تاریخ آمریکا قرار دارد.

به گزارش مشرق، «نیوت گینگریچ» رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا و از جمهوریخواهان این کشور سه شنبه شب به وقت تهران «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده را در رتبه «دوم» بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا قرار داد.

گینگریچ  در گفت‌وگو با شبکه خبری «فاکس نیوز» اظهار داشت: «فکر می‌کنم منصفانه نیست که بگوییم او (یایدن) بدترین رئیس جمهور است. فکر می‌کنم "بوکنن"، که ما را وارد جنگ داخلی کرد، هنوز هم آن عنوان را دارد. اما منصفانه است که بگوییم بایدن شاید در رتبه دوم بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا باشد، حداقل از نظر تأثیر مخرب او.»

وی با انتقاد از وضعیت حاکم بر اقتصاد آمریکا و سیاست خارجی دولت بایدن اظهار داشت: «اول از همه، این خنده دار نیست که شما نمی‌توانید شیر خشک نوزاد پیدا کنید، نمی‌توانید پول بنزین  بپردازید و نمی‌توانید غذا بخرید و جنایت در شهر شما افزایش می‌یابد. اما دوم، این دنیای واقعی است که کاخ سفید آن را درک نمی‌کند. دنیا بسیار پرهزینه و بسیار خطرناک شده  و به نظر می‌رسد بایدن هیچ درکی از آنچه در اطرافش می‌گذرد، ندارد.»

نظرسنجی‌های تازه در آمریکا نیز حکایت از آن دارد  که تنها حدود یک چهارم از رای‌دهندگان آمریکایی می‌گویند که مدیریت بایدن در موضوع تورم را تایید می‌کنند، مسئله‌ای که محبوبیت پایین رئیس‌جمهور آمریکا را تشدید می‌کند.

در نظرسنجی جدید «ای‌بی‌سی نیوز/ایپسوس» که یکشنبه منتشر شد، تنها ۲۸ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی گفتند که عملکرد بایدن در موضوع تورم را قبول دارند و ۲۷ درصد هم نحوه مدیریت او در موضوع افزایش قیمت بنزین را تایید کردند.

 وضع بایدن در درون حزب خود بسیار بهتر بود و ۵۶ درصد از دموکرات‌ها مدیریت تورم او را تایید کردند و ۵۱ درصد نیز در موضوع قیمت بنزین همین را گفتند.

در همین نظرسنجی ۳۷ درصد از شرکت‌کنندگان عملکرد بایدن برای بهبود اقتصادی را تایید کردند، رقمی که در چند ماه گذشته نسبتا ثابت مانده، اگرچه نشان‌دهنده کاهش ۱۶ درصدی نسبت به یک سال گذشته است. در ژوئیه ۲۰۲۱، ۵۳ درصد عملکرد بایدن در زمینه بهبود اقتصادی را تایید کردند.

میزان محبوبیت بایدن از ماه اوت پس از خروج بی‌نظم و غیرمسئولانه نظامیان آمریکایی از افغانستان به طور مداوم پایین مانده است. در اواخر ماه مه (ماه گذشته)، بایدن کمترین میزان محبوبیت خود را با ۳۶ درصد ثبت کرد.  

نتایج جدید به دست آمده از میزان محبوبیت بایدن، تاثیر مستقیم اقتصادی ناشی از افزایش قیمت بنزین و مواد غذایی بر مصرف‌کننده آمریکایی را منعکس می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ب IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 5
    با وجود همه اینها، اگر رقیبش در 2024 ترامپ باشه دوباره انتخاب میشه. ولی اگه کس دیگه ای مثل پنس یا پمپئو یا دسانتیس باشه احتمال باختش بالاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس