استاندار تهران: قیمت آرد گران نشده/با نانوایان متخلف برخورد می‌شود

استاندار تهران با بیان اینکه هیچ افزایش قیمتی در حوزه آرد و نان نداشتیم، گفت: با نانوایان گرانفروش و کم کار حتما برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش مشرق، محسن منصوری یکشنبه شب در کارگروه آرد و نان که در محل استانداری تهران برگزار شد، افزود: در ابتدای اجرای طرح بسیار مهمی در حوزه اقتصاد هستیم و اتفاق بزرگی در زمینه رفاه مردم خواهد افتاد.

وی افزود: مسئله مرغ و روغن تا حدودی رفع شده و اکنون موضوع مهم آرد و نان را در دستور کار داریم و به نوعی این موضوع برای ما خط قرمز محسوب می‌شود.

استاندار تهران با بیان اینکه نباید نوسانی در زمینه آرد و نان ایجاد شود و در مسئله نان با کسی تعارف نداریم، گفت: معتقدیم از بین اتحادیه‌های مختلف در کشور، اتحادیه آرد و نان همیشه کمک کرده و توقع داریم این همکاری ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: وضع آرد و نان ما در استان تهران بحرانی نیست و دولت طرح جامع و دقیقی را دارد که از دو ماه آینده اجرایی خواهد شد و ساعت کاری نانوایان در حال حاضر باید افزایش پیدا کند.

استاندار تهران گفت: در خصوص سهمیه‌های آرد و نان، فرمانداران می‌توانند در این دو ماه تصمیم گیری نسبت به افزایش سهمیه داشته باشند و نباید بیت المال اصراف شود و بعد از کارشناسی‌های لازم، باید اقدامات صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در توزیع اقلام احتکار شده باید به سرعت عمل کرد و گفت: موضوع آرد و نان در حال حاضر بحران ندارد، اما نباید مشکلی ایجاد شود و سهمیه نانوایی‌های متخلف را باید به سرعت بین نانوایی‌ها تقسیم کرد.

منصوری با بیان اینکه در صورت ضرورت، برای نانوایی‌های فاقد پروانه مجوز فعالیت دو ماهه می‌توان صادر کرد، گفت: دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان ندارد و در حال حاضر قیمت نان ثابت است و به هیچ وجه برنامه قیمت نان در دولت وجود ندارد.

وی در پایان این جلسه به خبرنگاران گفت: مسئله آرد و نان اهمیت زیادی دارد و باید به صورت حاکمیتی در این زمینه عمل کرد در زمینه آرد کمبود و کاستی وجود ندارد ک ما وضعیت مطلوبی داریم و کمبود وجود ندارد.

استاندار تهران افزود: در برخی شهرستان‌ها حضور اتباع افزایش کرده و این موضوع باعث تغییراتی در سرانه‌ها شده است. همچنین حداقل دو ساعت باید ساعت نانوایی ها افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: با هرگونه کم فروشی، گران فروشی و تعطیلی برخورد جدی خواهد شد و فرمانداران می‌توانند سهمیه نانوایی‌های متخلف را در اختیار سایر نانواها قرار دهد.

منصوری خاطرنشان کرد: در زمینه حمل و نقل آرد نیز برنامه ریزی هایی شده و مقرر شد در هر شهرستان خط تلفن اختصاصی برای گزارشات مردمی اختصاص داده شود.

استاندار تهران افزود: در عمده شهرستان‌ها مشکلی وجود نداشته و تنها چند شهرستان در این زمینه دچار شلوغی صف نانوایی شده بودند.

وی درخصوص وجود برخی اتباع در شهرستان ها نیز گفت: طرح سرشماری اتباع توسط وزارت کشور آغاز شده و حتما سهمیه جداگانه ای برای اتباع تعلق خواهد گرفت و در این خصوص مشکلی نیست.

منصوری هر گونه کمبود آرد در سطح استان تهران را تکذیب کرد و افزود: در زمینه تأمین آرد هیچ مشکلی در سطح استان و کشور وجود ندارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    اوضاع نان دراستانها خصوصا البرز ومشخصا شهرجدیدهشتگرد(مهستان)خوب نیست،وزن چانه ها واندازه کم شده،ساعت کاری وتعدادپخت کاهش زیادی داردوبرخی ایام تعطیل هستند!!!
  • شهروند IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    سلام علیکم ، کامیون فروش نان لواش مقابل میدان تره و بار شهرک غرب فاز ۶ ( ایوانک ) ، بسته ۲۰ تایی نان لواش را چهل هزار تومان می فروخت ، از شنبه کرده نود هزار تومان .
  • هموطن IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    سلام انشاءالله چه زمانی این برخوردها را آغاز خواهید کرد ؟
  • طهرانی IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    وعده های زیبا
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    از وزن سبکتر شدن بعضی جاها
  • علي IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    اكثر نانوايي ها شلوغ هست چون ساعت پخت كم كردن بهانه نداشتن آرد اعلام مي كنند اتحاديه هم كه خواب هست آقاي استاندار كي انشاالله كي رسيدگي مي شود مردم تهران بدانند قطعاً با حرف مشكل حل نخواهد شد
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    مشهدم همینجوره. نصف نانوایی ها پخت نمیکنن اونام که میکنن نون هاشون رو کوچیک کردن. واقعا شیر تو شیر شده
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    ادعا بس است مردم را عصبانی نکنید .نگذارید اینقدر برخی نانوائی ها بیت المال را تضییع کنند نان بی کیفیت با درو ریز فراوان ،کم فروشی گسترده ،محدود کردن ساعت پخت ،افزایش قیمت بی حساب بدلیل اجبار در فروش نان نان کنجدی ،معطل سازی های بی مورد چرا استانداری گزینه های مختلف و جایگزین را دنبال نمی کند 1-مصادره چد برایری اموال متخلفان فروش ارد ،باطل کردن مجور نان نوائی های متخلف ،جایگزین کردن نانوائی های جدید بویژه با استفاده از گرینه های جایگزین مانند پیش بینی کانکس های پخت نان و ... نگذارید دشمن با استفاده از این بی حساب و کتابی فضای شورش و اعتراض در کشور درست کند ،نگذارید سرمایه ملی تبدیل به نان خشک شود و با قیمت بیشتراز فروش نان در نانوائی به مصارف دامداری ها برسد ،چرا این صدا ها به گوش کسی نمی رسد نکند عمدی در کار ا ست چرا هرچه به تعزیرات زنگ می زنیم می گوید در سامانه ثبت کن همه نمی توانند در سامانه ثبت کنند ،چرا نانوائی های متخلف را نقره داغ نمی کنید ، چرا انحصار را از مجور نانوائی بر نمی دارید. چرا جایگزین های متعدد را در دسترو کار قرار نمی دهید .چرا اردی که کیلوئی 670 توان به نانوائی می دهید نان ان باید کیلوئی بیش از 12 هزار توان به دست مصرف کننده برسد چه مافیائی در این بین است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس