اتحادیه عرب: شورای امنیت برای حمایت از ملت فلسطین مداخله فوری کند

دبیرخانه اتحادیه عرب به مناسبت هفتاد و چهارمین سالروز اشغال فلسطین از شورای امنیت خواست برای حمایت از ملت فلسطین و اجرای قطعنامه‌های مرتبط با آنها مداخله فوری کند.

به گزارش مشرق، دبیرخانه اتحادیه عرب از جامعه جهانی خواست تا برای اجرای قطعنامه‌های خود به ویژه در زمینه حمایت بین المللی از مردم فلسطین در سرزمین و اماکن مقدسشان، فوراً مداخله کند.

 دبیرخانه اتحادیه کشورهای عربی همچنین در بیانیه‌ای به مناسبت هفتاد و چهارمین سالگرد یوم النکبه اعلام کرد; شورای امنیت اقدامات سریع لازم را برای تحت فشار قرار دادن مقامات اشغالگر اسرائیل به منظور توقف تجاوزات خود به مردم فلسطین اتخاذ کند.

اتحادیه عرب بر مسئولیت بین‌المللی، حقوقی و اخلاقی بر دوش شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و حفظ قطعنامه‌های بین‌المللی تأکید  کرد و گفت: این شورا  به دور از استانداردهای دوگانه مقامات اشغالگر اسرائیل را به توقف تجاوزات و تسلیم شدن در برابر خواست جامعه بین المللی در ایجاد صلح عادلانه وادار کند تا ملت فلسطین به حق خود در بازگشت به سرزمینشان و ایجاد کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی عمل کند .

دبیرخانه اتحادیه عرب گفت: پس از گذشت بیش از هفت دهه از وقوع یوم النکبه برای مردم فلسطین، این مردم همچنان با آثار و عواقب آن  سر می‌کنند که به شکل روزانه و مستمر در معرض تجاوزاتی هستند که موجودیت آنها و خاک و حقوق و مقدساتشان  را هدف قرار می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: اسرائیل خانه‌های فلسطینیان را ویران می‌کند. آنها را در معرض کوچ اجباری قرار می‌دهد. آنها را در محاصره نگاه می‌دارد  و شهرک سازی می‌کند و به دنبال نابودی هویت عربی و فلسطینی است و دست از کشتارهای روزانه فلسطینیان نمی‌کشد و با این حال ملت فلسطین از یوم النکبه تا به امروز با وجود محرومیت از حقوق مشروع خود دفاع کرده است.

دبیر خانه اتحادیه عرب با اشاره به تشدید حملات نظامیان صهیونیست به فلسطینیان اعم از مسلمان و مسیحی در مقطع اخیر و ورود غیرقانونی آنها به مسجد الاقصی و تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی آنجا گفت: این حملات، نقض بزرگ قوانین بین المللی و بستن راه به روی تلاش‌های بین المللی برای ایجاد صلح و دامن زدن به ناامنی و بی ثباتی در منطقه است که می‌تواند منطقه را به خشونت و شعله ور شدن آتش جنگ دینی در آن سوق دهد.

اتحادیه عرب قدس شرقی را پایتخت کشور فلسطین و بخش لاینفک از خاک فلسطین خواند و گفت: ما نقشه ها، سیاست‌ها و رفتارهای اسرائیل در شهر قدس اشغالی و مسجد الاقصی را محکوم می‌کنیم. همچنین اعدام‌های میدانی فرزندان ملت فلسطین را محکوم می‌کنیم که به یک خط مشی معمول رژیم مبدل شده و تازه‌ترین آن ترور شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی بود که به جمع بیش از یک صد هزار فلسطینی اضافه شد که از ابتدای یوم النکبه به شهادت رسیده‌اند در حالی که همین سال جاری میلادی هم قریب به ۵۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 1
    اعراب با دههابرابر جمعیت و ثروت بیش از اسرائیل چرا اینقدر ذلیل شده اند.
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 1
    چه شجاع خودتون تنهایی این درخواست داشتید!
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 1
    ای بیشعورهای حرام لقمه هنوز نفهمیدید امریکا و انگلیس و فرانسه یار و همکار جنایات صهبونیست ها هستند. از جنایتکاران انتظار برخورد با نوکر و شاگرد و فرزندحرامی خود را دارید ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس