کد خبر 1375339
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳
سوئد هم درخواست عضویت در ناتو را رسماً اعلام کرد

بر اساس اعلام رسانه ها، سوئد هم پس از فنلاند، رسما درخواست خود برای عضویت در ناتو را اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کشور سوئد نیز پس از فنلاند امروز یکشنبه درخواست عضویت در ناتو را رسماً اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، حزب حاکم سوئد (حزب سوسیال- دموکرات) در این باره اعلام کرد: سوئد رسماً تصمیم گرفت برای عضویت در ناتو درخواست بدهد.

این در حالیست که فنلاند نیز ساعاتی پیش رسماً تمایل خود را برای پیوستن به ناتو اعلام کرده بود.

«سائولی نینیستو» رئیس جمهور فنلاند در این باره اعلام کرده بود: امروز رئیس جمهور و کمیته سیاست خارجی دولت به طور مشترک توافق کردند که فنلاند برای عضویت در ناتو درخواست دهد. این یک روز تاریخی است. دوران جدیدی در حال شکل گیری است.

کشورهای عضو ناتو در منطقه شمال اروپا مانند نروژ و لتونی نیز از تصمیم فنلاند و سوئد جهت پیوستن به ناتو حمایت کردند.

اعلام رسمی تصمیم هلسینکی جهت پیوستن به ناتو در حالی است که «پکا هاویستو» وزیر خارجه این کشور روز گذشته اعلام کرده بود برای فنلاند بسیار مهم است که ارتباط خود را با روسیه حفظ کند، زیرا دو کشور دارای مرز طولانی مشترک هستند.

دولت سوئد نیز با اعلام ارزیابی‌های صورت گرفته در قبال عضویت این کشور در ناتو اعلام کرده بود که این مسئله موجب افزایش بازدارندگی در شمال اروپا خواهد شد.

وزرای امور خارجه ۳۰ کشور عضو ناتو در حال برگزاری مذاکرات دو روزه (شنبه- یکشنبه) در برلین هستند که تمرکز آن بر درخواست عضویت دو کشور شمال اروپا است. درخواست رسمی آن‌ها برای پیوستن به ناتو ظرف چند روز آینده انتظار می‌رود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 2
    درود سیاوشانِ ایران زمین بر سردار فاتح، ژنرال سلیمانی‌ کبیر که کشور داعش را فتح کرد و اداره آن را یه مردم خودشان داد.______ اللهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس