کد خبر 1375285
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
قانونگذار اتحادیه اروپا، ترکیه را به انزوا تهدید کرد

رئیس بزرگترین گروه پارلمان اتحادیه اروپا تهدید کرد در صورتی که ترکیه مانع عضویت سوئد و فنلاند در ناتو شود، در این ائتلاف نظامی منزوی خواهد شد.

به گزارش مشرق، «مانفرد وبر» رئیس بزرگترین گروه پارلمان اتحادیه اروپا، حزب مردم اروپا (EPP)، ترکیه را تهدید کرد که در صورت تصمیم‌گیری برای ممانعت از عضویت فنلاند و سوئد، در ناتو منزوی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وبر گفت: هرکسی که وحدت ناتو را زیر سوال ببرد، خود را در این جامعه منزوی خواهد کرد.

این قانونگذار اتحادیه اروپا در ادامه تاکید کرد که اگر فنلاند و سوئد خواستار پیوستن به ناتو هستند، باید اجازه داده شود. وبر مدعی شد که هیچ دلیل منطقی برای رد حق پیوستن دو کشور مذکور به این اتحاد نظامی وجود ندارد.

فنلاند اوایل امروز اعلام کرد که برای عضویت در ناتو در حالی که سوئد، همسایه آن هنوز تصمیم خود را نگرفته، درخواست خواهد داد. هر دو پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، عضویت در ناتو را به عنوان یک گزینه بررسی کردند.

پیش‌تر، معاون «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت که این ائتلاف نظامی مطمئن است می‌تواند بر مخالفت‌های ترکیه غلبه کند و به سرعت فنلاند و سوئد را بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزرای امور خارجه ۳۰ کشور عضو ناتو در حال برگزاری مذاکرات دو روزه آخر هفته (شنبه-یکشنبه) در برلین هستند که تمرکز آن بر درخواست عضویت دو کشور شمال اروپا است. درخواست رسمی آن‌ها برای پیوستن به ناتو ظرف چند روز آینده انتظار می‌رود.  

با این حال، روز شنبه «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه به طور غیرمنتظره‌ای مخالفت‌هایی را مطرح کرد و گفت «غیرقابل قبول» است که اعضای جدید احتمالی ناتو از «پ‌ک‌ک» حمایت کنند.

طبق این گزارش، هنوز مشخص نیست که آیا مذاکرات بین چاووش‌اوغلو و چند وزیر خارجه ناتو و همچنین همتایان فنلاندی و سوئدی آن‌ها پیشرفتی در حل و فصل این اختلاف داشته یا خیر.

به نوشته رویترز، بسیاری از کشورهای عضو ناتو در نشست برلین از فنلاند و سوئد حمایت کردند و بر لزوم تصویب سریع پیشنهادهای عضویت آن‌ها که معمولاً تا یک سال طول می‌کشد، تأکید کردند.

روسیه گسترش ناتو را تهدیدی برای امنیت خود می‌داند و جاه‌طلبی اوکراین برای پیوستن به این ائتلاف را دلیلی برای آغاز عملیات نظامی ویژه در همسایه جنوبی خود می‌داند.

وزرای خارجه ناتو همچنین اولین پیش‌نویس مفهوم استراتژیک جدید ناتو، دکترین نظامی اساسی آن، که قرار است در نشست سران در مادرید در پایان ماه ژوئن مورد توافق قرار گیرد را بررسی خواهند کرد.  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    2 10
    اصلا ناتو باید شورتیه نسل کُش را از سازمان ناتو اخراج کنه به جای اینکه لیلی به لالاش بزاره و با خواسته هاش موافقت کنه
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 10
    کشور آناتولی درست است نه نام جعلی و صهیونیستی و فاشیستی ترکیه
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 11
    وجود اوغوز‌خان در هیچ کتاب تاریخی ثبت نشده و هرچه در مورد او است در‌بین افسانه های زردپوستی است. ولی چیزی که در‌همه روایت ها وجود دارد این است که اوغوز خان در ایران بدنیا آمد و در ایران مرد. اوغوز خان‌یک پانفارس‌نبود ولی یک ایرانشهری بود.
    • آذربایجان جنوبی NL ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
      12 1
      یکی از نشانه های بیماری سندرم استکهلم این است که انسان به شکنجه گر خود عاشق می شود و مانند برده خود را در خدمت ارباب می گذارد. ظاهراً شما فارسها هم دچار این بیماری هستید چون هر کس شما را به برده گی گرفته از دید شما ایرانی شده. هندو زاده های افغانی رانده شده از هند به زودی به نوژن کثیف خود رانده می شوند.
    • NL ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 0
      اربابی ترک های جهان فقط شایسته ترک ایرانیست.
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 4
      جهان مانند جام‌ی در دستان آریایی است سنگریزه‌های کف آن جام، نژادهای دیگر است.
    • احمد IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 2
      شما ترکها قبل از اسلام برده ،دهقان و سرباز و مزدور ارتش ایران بودید ،حتی الان هم حاضر به بردگی برای ارباب خود هستید ، غربیها با تحریف قوم و نژاد و زبان تاریخ سالهاست از بردگی شما استفاده کردند ،مانند جنگ کره که ارتش ترکیه جز مزدوری آمریکا کاری نکرد
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    3 3
    سلطان و مالک جانهای ترکهای عالم اکنون در تهران رهبر‌است.‌زنده باد نایب امام مهدی
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    0 8
    ما آذری ها آریایی هستیم، حقارت از سر و روی این تکه زمین بینام و جعلی که به دروغ ترکیه نام نهاده شده میبارد. هنوز‌چند هفته از پابوسی بن‌سلمان نگذشته است
    • .. IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 1
      دمت گرم خوب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس