وزیر بهداشت: دیپلماسی سلامت؛ مسیر تحکیم روابط با کشورهای مستقل

وزیر بهداشت دیپلماسی سلامت را مسیر تحکیم روابط با کشورهای مستقل خواند و گفت : روابط ایران و کوبا عمیق، دارای سابقه انقلابی و عدالت خواهانه است.

به گزارش مشرق، بهرام عین‌اللهی با بیان این مطلب در هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی فی ما بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کوبا گفت:  ایجاد ارتباطات راهبردی بین کشورهای دوست از سیاست های دولت جدید است که رئیس جمهور محترم بر آن تاکید دارند. ‌

وی با قدردانی از حضور معاون نخست وزیر کوبا در ایران و نشست افتتاحیه این کمیسیون، افزود: متاسفانه هنوز  روابط تجاری و اقتصادی دو کشور به سطح روابط سیاسی که در تراز بالایی قرار دارد، نرسیده است و امیدواریم با  طرحی جدید در کمیسیون بتوانیم در حوزه های مختلف اقتصادی، صنعتی و علمی به توسعه همکاری  بپردازیم و به تفاهمات جدید برسیم.

وزیر بهداشت گفت: ایران هفت سال است که ریاست کمیسیون مشترک دو کشور ایران و کوبا را به عهده دارد و طی سالیان گذشته ۱۷ کمیسیون مشترک تشکیل شده است.

عین اللهی با بیان این که ایران و کوبا دارای سابقه همکاری مشترک بسیار خوبی در تولید واکسن ضد کرونا هستند اظهار امیدواری کرد که این تجربه موفق الگوی روابط تجاری و بانکی قرار گیرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: کشورهای مدعی حقوق بشر با تهاجم ناجوانمردانه در قالب وضع تحریم ها علیه ایران و کوبا حتی به کودکان هم رحم نکردند و این تحریم ها خسارت های ناشی از کرونا را چند برابر کرد.

عین اللهی ادامه داد: دولت سیزدهم با روزانه ۷۰۰ فوتی کرونا کشور را تحویل گرفت و خوشبختانه امروز فوتی ها تک رقمی شده اند و از این بحران عظیم جهانی به سلامتی عبور کرده ایم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد هجدهمین کمیسیون مشترک دو کشور ایران و کوبا دستاوردهای خوبی برای گسترش و تعمیق روابط دوجانبه به همراه داشته باشد.

معاون نخست وزیر کوبا: پیشرفت روابط اقتصادی ایران وکوبا راهبردی است

در این مراسم همچنین معاون نخست وزیر جمهوری کوبا گفت: آماده‌ایم که سطح روابط اقتصادی با ایران را به سطح روابط سیاسی برسانیم.

ریکاردو کابریساس با اشاره به سوابق درخشان روابط دو کشور ایران و کوبا، گفت: سطح روابط سیاسی ایران و کوبا در حد بالایی قرار دارد و امیدواریم با تفاهم نامه ها و اسنادی که در هجدهمین کمیسیون مشترک دو کشور به امضا  می رسد سطح روابط تجاری واقتصادی دو کشور نیز گسترش و تعمیق یابد.

معاون نخست وزیر کوبا با بیان سوابق تحریم های ظالمانه کشورهای استعماری علیه دو کشور ایران و کوبا و ضرورت توسعه اقتصاد مقاومتی، بیان داشت: پیشرفت روابط ما بسیار راهبردی  و در زمینه های مختلف اعم از صنایع غذایی، علوم نانو، توسعه پتروشیمی و نفت، بهداشت و سلامت، داروهای بیوتکنولوژی، آب و معادن قابل گسترش است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران وکوبا نقطه عطفی در توسعه روابط دو کشور باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس