کد خبر 1366708
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵
اعلام تصمیم بایدن به اروپایی ها درباره سپاه پاسداران

رئیس جمهور ایالات متحده از تداوم حمایت از اوکراین در نبرد با روسیه سخن گفت .

 به گزارش مشرق، رئیس جمهور آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران از تداوم حمایت از اوکراین در نبرد با روسیه سخن گفت.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در توییتی نوشت: «دو ماه پس از اینکه  "ولادیمیرپوتین" رئیس جمهور روسیه یک حمله غیرقانونی و غیرموجه به اوکراین را آغاز کرد، کی‌یف همچنان پابرجاست. "ولودیمیر زلنسکی"، رئیس جمهور اوکراین و دولت منتخب دموکراتیک او در قدرت باقی می‌مانند.ما به حمایت از اوکراینی‌ها در مبارزه آنها برای دفاع از میهن خود ادامه خواهیم داد.»

رئیس جمهور آمریکا  چندی قبل نیز گفت: « یک بسته ۸۰۰ میلیون دلاری دیگر برای افزایش توان اوکراین در مبارزه با روس‌ها در دونباس را اعلام می‌کنم. این بسته، کمک‌های توپخانه‌ای، ده‌ها سامانه هویترز و ۱۴۴ هزار خشاب مربوطه را شامل می‌شود».

بایدن افزود:‌ «این بسته همچنین، پهپادهای تاکتیکی را شامل می‌شود و ظرف دو ماه گذشته ما سلاح‌ها و تسلیحات را با سرعتی بی‌سابقه به اوکراین رسانده‌ایم. ما هزاران موشک ضد زرهی و ضد هوایی، بالگرد، خمپاره انداز، مسلسل‌های سنگین و سبک، سامانه‌های راداری و بیش از پانزده میلیون خشاب مهمات برای اوکراین فرستاده‌ایم.»

یک مقام ارشد پنتاگون چهارشنبه گذشته از شروع آموزش نظامیان اوکراینی جهت استفاده از توپخانه‌های پیشرفته «هویتزر» خبر داد. یک مقام ارشد پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) گفت، ارتش ایالات متحده آموزش شمارکمی از نیروهای اوکراینی را برای استفاده از توپخانه هویتزر آغاز کرده است.

این مقام پنتاگون گفت که این آموزش در خارج از اوکراین انجام می‌شود و حدود یک هفته طول می‌کشد. به گفته این مقام نظامی آمریکایی، شمار نظامیان اوکراین حدود ۵۰ نفر است.

این در حالی است که منابع خبری از تمرین ویژه تفنگداران دریایی آمریکا در آریزونا برای سرنگون کردن بالگردهای ارتش روسیه خبر دادند.

به نوشته وبگاه «دیفنس بلاگ» تفنگداران دریایی ایالات متحده آموزش های ضد هوایی را در نزدیکی «یوما» در «آریزونا» انجام داده اند.

نیروی دریایی آمریکا به دلایل امنیتی به نوع دقیق سلاح‌های ضد بالگرد استفاده شده در این تمرین ویژه اشاره‌ای نکرده اما گفته شده است که تفنگداران دریایی آمریکا در این تمرین یک هفته‌ای از موشک دوش پرتاب «استینگر» برای سرنگون ساختن بالگردهای روسیه از جمله بالگرد میل-۲۴ بهره برده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس