کد خبر 1375259
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸
« ثبت نام جاماندگان یارانه»ترفند جدید کلاهبرداران سایبری

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا انتظامی‌ در خصوص کلاهبرداری سایبری با ترفند «ثبت‌نام جاماندگان یارانه» هشدار داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا به ترفند کلاهبرداران سایبری با عنوان «جاماندگان یارانه» اشاره و اظهار داشت: کلاهبرداران همانند پیامک جعلی ثنا با ارسال انبوه پیامک جعلی حاوی لینک به شهروندان تحت عنوان ثبت نام یارانه، واریز یارانه یا ویرایش اطلاعات سرپرستان خانوار اقدام به هدایت افراد به درگاه‌های بانکی جعلی و یا نصب بدافزارهای موبایلی کرده و سپس حساب آنها را خالی می‌کنند.

 سرهنگ رجبی با بیان این مطلب که تنها سامانه رسمی برای پیگیری یارانه ها سایت hemayat.mcls.gov.ir است به شهروندان توصیه کرد که اپلیکیشن های معرفی شده در پیامک های جعلی یارانه نقدی را نصب نکنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا انتظامی‌ با بیان اینکه افراد به هیچ عنوان بر روی لینک های مندرج در پیامک های دریافتی از منابع ناشناس کلیک نکنید تصریح کرد: افراد برای پیگیری یارانه قطع شده از طریق سامانه‌هایی که در رسانه ملی معرفی می شود اقدام کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد: اطلاعات شخصی خود را به افراد ناشناس ندهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمر فاروق IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    برای ما یارانه نمی ریزند چرا؟
  • عمر فاروق IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    یارانه ها کی قابل برداشته پس؟
    • IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 1
      ربختند وبرداشت هم شد شب وروز توسایت رژه میری چطور متوجه نشدی !؟
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
    1 0
    این شیوه‌ توزیع یارانه‌ها به روش پلکانی، با کاهش جزئی 25 درصدی دریافتی شش دهک دوم نسبت به سه دهک اول، از عدالت دور است. اگر قرار باشد به 9 دهک یارانه پرداخت شود، بهتر بود به‌ازای هر نفر برای دهک اول، 600 هزار تومان؛ دهک دوم، 533 هزار تومان؛ دهک سوم، 467 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 333 هزار تومان؛ دهک ششم، 267 هزار تومان؛ دهک هفتم، 200 هزار تومان؛ دهک هشتم، 133 هزار تومان، دهک نهم 67 هزار تومان و دهک دهم صفر لحاظ می‌شد. این روش خطی توزیع، دقیقاً معادل روش پلکانی اجرا شده برای دولت هزینه دارد، اما به عدالت نزدیک‌تر است. البته باز هم خیلی بهتر بود که به جای یک دهک بالا، پنج دهک بالا حذف می‌شد و به‌ازای هر نفر برای دهک اول، یک میلیون تومان؛ دهک دوم، 800 هزار تومان؛ دهک سوم، 600 هزار تومان؛ دهک چهارم، 400 هزار تومان؛ دهک پنجم، 200 هزار تومان و دهک‌های ششم تا دهم، صفر لحاظ می‌شد.
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    خامنه ای دوست ایران وایرانیست.خامنه ای این صدای انقلاب مردم ایران است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس