کد خبر 1374586
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
هرمزگان

«محمد بن راشد آل مکتوم» معاون رئیس و نخست وزیر کشور امارات و حاکم دوبی با «محمد بن زاید» حاکم امارت ابوظبی به عنوان رئیس کشور امارات بیعت کرد.

به گزارش مشرق، محمد بن راشد آل مکتوم قصیده ای به مناسبت درگذشت شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس کشور امارات در توییتر خود منتشر کرد که این قصیده حاوی ابیاتی در بیعت با محمد بن زاید حاکم امارت ابوظبی به عنوان رئیس کشور امارات بود.

محمد بن راشد آل مکتوم همچنین تصویری از خود با شیخ محمد بن زاید آل نهیان حاکم ابوظبی همراه با این قصیده منتشر کرد.

خلیفه بن زاید آل نهیان حاکم ابوظبی و رئیس دولت امارات متحده عربی روز گذشته(جمعه) درگذشت و از سوی این کشور سه روز تعطیل و ۴۰ روز عزای عمومی در امارات اعلام شد.

خلیفه بن زاید بزرگ‌ترین فرزند «زاید بن سلطان آل نهیان» مؤسس دولت امارات و ولی‌عهد او بود و پس از فوت پدرش حاکم ابوظبی شد و شورای عالی اتحاد امارات در تاریخ ۳ نوامبر ۲۰۰۴ او را به عنوان رئیس امارات انتخاب کرد.

او در سال ۱۹۴۸ در منطقه الشرقیه امارت ابوظبی به دنیا آمد و تحصیلات پایه خود را در شهر العین به پایان رساند، او دومین رئیس دولت امارات از زمان تأسیس این کشور در تاریخ ۲ دسامبر ۱۹۷۱ و شانزدهمین حاکم امارت ابوظبی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    6 1
    اینها در واقع همان خلیفه های عرب هستند که تقسیم قدرت کردند و با هم بیعت می‌کنند ، خلفای امروزی عرب هستند همچون معاویه و یزید و .... البته اینها علاوه بر اینکه جنایتکار هستند برده یهود و اسرائیل هم هستند
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    4 1
    مگر صندوق رای ندارند تا رهبرشان را انتخاب کنند ؟ این حکومتشان موروثی است ؟
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      3 0
      عزیزم اصولا" این شیخ نشین های کوچک عربی حوزه خلیج فارس اثلا" کشور ملت نیستند که انتخابات داشته باشند کمپانی های چند ملیتی غربی هستند که زیر نظر تحت نظر و کنترل یهود بین المللی اداره می‌شوند و شیوخ و قبایل حکم همان خلیفه رو براشون دارند
  • سید IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
    2 0
    به یاد بیعت حجاج بن یوسف با خلیفه اموی!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس