کرونا در جهان/ عبور شمار مبتلایان آمریکایی از ۸۴ میلیون نفر + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شبانه‌روز گذشته با ابتلای بیش از ۸۵ هزار آمریکایی به ویروس کرونا، شمار مبتلایان این کشور به ۸۴ میلیون و ۶۶ هزار نفر رسید.

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۵۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار و ۳۶ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۶ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۶۷۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۴۷۴ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۵۵۷ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۸۵ هزار و ۸۳۰ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸۴ میلیون و ۶۶ هزار و ۳۷۹ مبتلا رسیده است؛ تاکنون یک‌میلیون و ۲۶ هزار و ۱۰۹ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۳ هزار و ۳۹۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۳ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۶۰۰ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۵۲۴ هزار و ۱۹۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۲۱ هزار و ۳۴۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۰ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۱۳۰ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۶۶۴ هزار و ۷۰۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای فرانسه، آلمان، انگلیس،  روسیه و کره جنوبی نیز به‌ترتیب با ۲۹ میلیون و ۹۷ هزار و ۵۷۰، ۲۵ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۹۱۰، ۲۲ میلیون و ۱۵۹ هزار و ۶۱۵، ۱۸ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۳۹۴ و ۱۷ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۸۶ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای ایتالیا با ۱۶ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۷۸۴ مبتلا و ترکیه نیز با ۱۵ میلیون و ۵۰ هزار و ۲۲۷ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۸۱ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۶۸۹، ۴۲ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۴۶۰ و ۲۹ میلیون و ۷۰۳ هزار و ۹۰۴ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، ‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا، آمریکا،

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    فايزر و مدرنا يم آرزوست. حماقت و جهالت غرب گداها خيلي زود بر ملا ميشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس