کد خبر 1196435
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
کرونا در جهان/ مرگ ۵۵۹۰۰۰ آمریکایی + جدول تغییرات

طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ابتلای ۵۲۹ هزار نفر به کرونا در جهان، شمار مبتلایان از ۱۲۶ میلیون نفر عبور کرد؛ تاکنون ۵۵۹ هزار و ۷۴۴ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در آمریکا جان خود را از دست داد

به گزارش مشرق، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۲۶ میلیون و ۶۹ هزار و ۳۱ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۳۷۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

مبتلایان به کرونا در آمریکا به ۳۰ میلیون نفر رسید

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۰۱ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۸۲۲ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۶۷ هزار و ۴۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۰ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۳۳ نفر رسیده است؛ تاکنون ۵۵۹ هزار و ۷۴۴ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

کشور برزیل پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۹۷ هزار و ۵۸۶ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۲ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۷۶۵ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تاکنون ۳۰۳ هزار و ۷۲۶ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور هند به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۵۹ هزار و ۶۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۱ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۶۵۲ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۱۶۰ هزار و ۹۸۳ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشورهای روسیه، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا نیز به ‌ترتیب با ۴ میلیون و ۴۹۲ هزار و ۶۹۲، ۴ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۸۷، ۴ میلیون و ۳۱۹ هزار و ۱۲۸، ۳ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۵۴۳ و ۳ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۷۳۸ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای ترکیه با ۳ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۱۳ مبتلا و آلمان نیز با ۲ میلیون و ۷۳۲ هزار و ۱۳۰ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۲۳ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۲۰۹، ۱۱ میلیون و ۲۶۴ هزار و ۶۳۷ و ۱۰ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۵۴۲ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

کرونا ,

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس