کد خبر 1374131
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳
جاماندگان دریافت "یارانه نقدی" به کجا مراجعه کنند؟

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت رفاه درباره تعیین تکلیف جاماندگان یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی توضیحاتی داد.

به گزارش مشرق، سید مرتضی موتورچی؛ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت رفاه درباره ارسال پیامکی با این عنوان "هموطن گرامی با توجه به امکان پیش‌بینی‌شده برای پیگیری درخواست مشمولان دریافت یارانه معیشتی چنانچه متقاضی بررسی شرایط مالی و اقتصادی خود هستید، می‌توانید ظرف مدت سه ماه نسبت به ثبت مشخصات در سامانه‌ای که به‌زودی برای شما ارسال خواهد شد، اقدام نمایید و در صورت تأیید این درخواست یارانه دوره فعلی هم به خانواده شما تعلق خواهد گرفت" اظهار کرد: این سامانه باید توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها راه‌اندازی شود و قاعدتاً کسانی که تحت عنوان جاماندگان معرفی می‌شوند، می‌توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را ثبت کنند.

وی درباره پرداخت یارانه جدید ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به خانواده‌ها تصریح کرد: پرداخت این یارانه بر اساس دهک‌بندی‌ای که تعیین شده است به‌صورت متمرکز انجام می‌شود.

موتورچی درباره نحوه دهک‌بندی خانواده‌ها برای دریافت یارانه خاطرنشان کرد: در این بخش البته وزارت رفاه به‌تنهایی متولی نیست و دهک‌بندی بر اساس اطلاعات مختلف ثبت‌شده نزد دستگاه‌های حاکمیتی از جمله گردش مالی، مالکیت افراد و... تعیین شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت رفاه درباره جاماندگان از دریافت یارانه هم متذکر شد: در این بخش سازمان هدفمندی زیرمجموعه سازمان برنامه و بودجه تکلیف قانونی دارد نسبت به ثبت‌نام جاماندگان اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه بررسی اطلاعات افراد در پایگاه اطلاعات ایرانیان بررسی و در صورتی که مشمول یارانه باشند، یارانه آنها برقرار می‌شود، گفت: این فرآیند به‌طور دقیق اجرا خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    1 1
    اگر توزیع یارانه‌ها بین دهک‌ها خطی بود، عادلانه‌تر بود؛ یعنی دهک اول، 600 هزار تومان، دهک دوم، 533 هزار تومان، دهک سوم، 467 هزار تومان، دهک چهارم، 400 هزار تومان، دهک پنجم، 333 هزار تومان، دهک ششم، 267 هزار تومان، دهک هفتم، 200 هزار تومان، دهک هشتم، 133 هزار تومان، دهک نهم، 67 هزار تومان و دهک دهم صفر.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    توزیع یارانه از ثروت‌های ملی است و بایستی به همه یکسان توزیع شود. و اگر شخصی درآمد مشروع بالایی دارد شما نمی توانید از کار او ممانعت یا با او مخالفت کنید. چون مالیات و عوارض بیشتری هم پرداخت می‌کند. و در احکام ففه اسلام مجوزی در تقسيم ارث مبنی بردادن و یا ندادن ارث به فرزند ثروتمند و یا دادن بیشتر ارث به فرزند فقیر صادر نشده. /مالیات و عوارض ثروتمندان یادتان نرود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس