کد خبر 1374092
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۳
۲۰ درصد زوجین کشور نابارور هستند

کمپین حمایت از زوج‌های نابارور، به مناسبت روز ملی جمعیت برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، این مجموعه برای نهمین سال متوالی کمپین حمایت از زوج‌های را برگزار می‌کند.

این کمپین در سال جاری با همراهی برنامه تلویزیونی پایان ناباروری از شبکه چهار سیما در هفته منتهی به روز ملی جمعیت، ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت برگزار می‌شود.

طبق آمارهای موجود، نرخ شیوع ناباروری حدود ۲۰ درصد است و بنابراین، حدوداً از هر پنج زوج یک زوج به رغم تمایل به فرزندآوری، با مشکل ناباروری مواجه‌اند و نیاز به حمایت‌ها و مداخلات درمانی دارند.

اهداف اصلی این کمپین طرح مشکلات و دغدغه‌های زوج‌های نابارور، افزایش آگاهی عمومی درباره علل، عوامل خطر و روش‌های تشخیص و درمان ناباروری و همچنین، توجه دادن نهادهای سیاست‌گذار و اجرایی در حوزه‌های جمعیت، بهداشت و درمان و بیمه به مسئله ناباروری و ابعاد جمعیتی آن است.

حمایت از زوج‌های نابارور، هزینه‌ها و بیمه‌ها، عوامل خطر ابتلاء به ناباروری و راهکارها، باورهای نادرست درباره ناباروری، روش‌های نوین درمان ناباروری، سلامت باروری و اطمینان از تولد فرزند سالم، حفظ باروری و جمعیت، خانواده و فرزندآوری عناوین روزشمار کمپین حمایت از زوج‌های نابارور است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    2 0
    اخه بعضی ها دارن تو سن بالا ازدواج میکنن هنوز خانوم های دهه شصت دارن به نیمه گمشده فکر میکنن و غافل از اینکه دهه هشتادی ها هم الان صاحب زندگی و بچه هستن هنوز تو فکر گذروندن دوران نامزدی و بعد هم اوایل ازدواجه میخواهیم راحت باشیم !خوب طبیعی بعد هم نمیشه به راحتی بچه دار شد بارداری بالای 35 سال کمی مشکله .البته بعضی ها میگن مامان های ما وقتی 40 سال شون بود بچه دار شدن خیلی هم سالم و خوب.اما فرق هست بین اینکه اولین بارداری چه سالی باشه با اینکه تو چهل سالگی بچه چهارم تو به دنیا بیاری
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    از دلایل مهم ناباروری, بالا رفتن سن ازدواج, تغذیه بد و پوشیدن شلوار تنگ با درصد بالای نایلون و نه کتان توسط آقایون است.
  • US ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    رکوردی بی نظیر در تمام دنیا. به دلیل تزریق قطره فلج اطفال... همان چیزی که طالبان فهمید و آن را ممنوع کرد.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    باید دادگاهی در کشور علیه بیل گیتس تشکیل بشه و نقش اون در ایجاد بذرهای کشاورزی عقیم کننده بررسی بشه و به صورت غیابی محکوم پرداخت به جریمه بشه
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
    0 0
    ظاهرا اکثر این ناباروری ها به خاطر دستگاههای پارازیت ماهواره هست که از چین وارد شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس