کد خبر 1369240
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
عین‌اللهی: برای تخصیص ارز به دارو هیچ مشکلی نداریم

وزیر بهداشت گفت: خدمات درمان ناباروری باید به نفع مردم اصلاح شود و این وضعیت باید با نظارت بیشتر بر عملکرد این مراکز و کمک بیمه ها در پوشش بیشتر خدمات، اصلاح شود.

به گزارش مشرق، بهرام عین اللهی با بیان این مطلب در ششمین جلسه قرارگاه عملیاتی حمایت از سلامت خانواده و جوانی جمعیت، اظهار داشت: خدمات درمان ناباروری در راستای رضایت مردم نیست باید مطابق ماده ۴۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اصلاح شود.

بیشتر بخوانید:

عین اللهی: قیمت دارو نسبت به سال گذشته تغییر نمی‌کند

وی با اشاره به اینکه در دیدارهای مردمی افراد زیادی از هزینه‌های درمان ناباروری گلایه می‌کنند، افزود: برخی از این مراکز با ارجاع بیماران به بخش خصوصی به مرکز تقاضای القایی یا درآمدزایی بدل شده اند که موجب افزایش هزینه‌های درمان ناباروری برای مردم شده است. اگر خدمات یک مرکز کامل باشد، ارجاع بیمار به بیرون تخلف است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: معاونت درمان با نظارت بیشتر بر عملکرد این مراکز و ابلاغ بخشنامه لازم به آنان از ارجاعات غیرضروری جلوگیری کند و اعلام کند در صورت ارجاع دلایل آن باید مشخص شود. از اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات نیز برای نظارت بر این موارد کمک بگیرید. ما نمی‌خواهیم خدمات درمان ناباروری را دولتی کنیم ولی باید ارجاعات حساب کتاب داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

ماجرای نامه مخبر به وزیر بهداشت

عین اللهی با تاکید بر این که در کل ارجاع بیمار به خارج از مراکز درمانی دولتی باید دلیل قابل قبول داشته باشد، گفت: ارجاع غیرضروری بیمار نه فقط برای نازایی بلکه برای همه موارد قابل قبول نیست و برای درمان ناباروری به دلیل هزینه‌های بالا، باید به صورت ویژه نظارت شود.

وی با اشاره به بودجه‌های اختصاص یافته برای پوشش بیمه‌ای درمان ناباروری، یادآور شد: بیمه‌ها امسال باید هزینه‌های درمان ناباروری را خوب پوشش دهند و اگر در این راستا مشکلی وجود دارد اعلام کنند تا قرارگاه درباره آن تصمیم مقتضی را اتخاذ کند.

ضرورت استفاده از داروهای داخلی با کیفیت

وزیر بهداشت، در ادامه ضرورت استفاده از داروهای داخلی با کیفیت برای درمان ناباروری را مورد تاکید قرار داد و گفت: گاهی برای درمان بیماری‌ها از داروهای خارجی استفاده می‌شود. تا زمانی که داروی مشابه داخلی و باکیفیت آن وجود دارد در همه زمینه‌ها از جمله درمان ناباروری اولویت داروی خارجی نیست.

عین اللهی افزود: در برخی موارد داروی خارجی ارزان‌تر از داروی داخلی است که می‌توان این موارد را در کمیته تخصصی مربوطه مورد ارزیابی قرار داد و در قرارگاه درباره آن تصمیم گرفت. ولی سازمان غذا و دارو با هماهنگی بیمه‌ها، مادامی که داروی با کیفیت داخلی برای درمان یک بیماری از جمله نازایی وجود دارد، عدم استفاده از داروی خارجی را الزام آور کنند.

وزیر بهداشت، در خصوص تأمین فلوشیپ نازایی برای سطح سه مراکز درمان ناباروری نیز معاونت‌های آموزش و درمان را ملزم کرد که در جهت تخصیص سهمیه برای تأمین فلوشیپ در مناطق مورد نیاز به صورت بومی گزینی، تصمیم سازی کنند و گفت: معاونت آموزش می‌تواند هزینه تربیت فلوشیپ نازایی را با توجه به ضرورت جذب متقاضیان در مناطق مورد نیاز معاونت درمان رایگان اعلام کند و در قبال آن از فارغ التحصیلان تعهد خدمت بگیرد.

عین اللهی افزود: همین روش برای اورولوژی و جراحی پیوند کلیه انجام شد و نیازهای بخش پیوند کلیه با تربیت فلوشیپ مورد نیاز برای هر منطقه در کشور، به خوبی برطرف شد.

وزیر بهداشت در پایان بر اجرای ماده ۵۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکید کرد و از مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات خواست با همکاری سایر معاونت‌ها از جمله معاونت بهداشت نهایتاً ظرف مدت سه ماه سامانه جامع ثبت اطلاعات را راه اندازی کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    نه وام میدن برای درمان ناباروری نه داروها تحت پوشش بیمه هستند . برای یه دوره دو ماهه باید سی میلیون تومن تو جیبت باشه . ما که شغلمون رانندگی با یه ماشین مدل هشتاده چطور میتونیم این طور هزینه کنیم ؟ دیگه مادر شدن و پدر شدن هم برای آدم پولدارها شده و کسی که پول نداره باید تو حسرت بچه بمونه انگار
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    دیگه وقتی فرصت ها از دست رفت برنامه ریزی های کشکی شما به چه درد میخوره . همشون میگن جنین اهدایی بگیرید . جنین اهدایی با اعتقادات ما سازگار نیست . این که جنین یه مرد و زن دیگه رو توی شکمت بزرگ کنی و اون بچه از نظر ژنتیک هم با تو متفاوت باشه و فردا بخواد بره دنبال پدر و مادر واقعیش . این با کسی که از روی خیرخواهی یه بچه یتیم رو سرپرستی میگیره فرق داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس