کد خبر 1373932
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱
همراهی مجلس با دولت تداوم خواهد داشت

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قطعا مردم با برنامه‌های دولت همکاری می‌کنند، گفت: همراهی مجلس با دولت تداوم خواهد داشت.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی دلیگانی درباره اصلاح ارز ترجیحی که رییس جمهور در گفت و گو با مردم به آن تاکید کرد، گفت: رییس جمهور به خوبی محورهایی که سبب دغدغه و نگرانی مردم به دلیل اعلام تغییرات در قیمت آرد صنعتی شده بود، تبیین کرد. اما برای اینکه موضوع اصلاح ارز ترجیحی به سرانجام اساسی و کامل برسد، لازم است پنج گام دراین باره برداشته شود.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: نخست اینکه برای هر موضوع که قرار است اطلاع رسانی شود، با برنامه این کار انجام شود و در این راه از پیشنهادها سایر اهالی فن، کارشناسان و متخصصان استفاده شود. دوم اینکه برای اجرای برنامه دولت بین همه عوامل اجرایی هماهنگی ایجاد شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس یادآور شد: به عنوان نمونه گفته می‌شود که ۹۰ درصد تولید ماکارونی کشور در سه واحد انجام می‌شود. حال سوال این است که وزیر جهاد کشاورزی با این سه تولید کننده مهم ماکارونی کشور از سه یا چهار ماه پیش در نشست‌های تخصصی هماهنگی و همفکری لازم را انجام داده است یا خیر. اگر این هماهنگی انجام شده که روش درستی را دولت در پیش گرفته است در غیر این صورت مدیریت دقیقی انجام نشده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با ذکر سومین گام که آموزش است، اظهار داشت: اینکه مسوولان نسبت به اجرای درست برنامه دولت توجیه باشند بسیار مهم بود. به عبارتی آیا مدیران کل جهاد کشاورزی یا روسای غله استان‌ها، دیگر دستگاه‌ها و استانداران درباره برنامه دولت در برنامه تغییر قیمت آرد صنعتی یا سایر برنامه‌ها آن توجیه بودند؟

دلیگانی از تبیین مسئله به عنوان چهارمین گام برای اجرای درست برنامه دولت یاد کرد و گفت: به غیر از سخنان رییس جمهور که به صورت شفاف و صریح با مردم این موضوع را تبیین کردند، پیش از آن هیچ فرد مسوول دیگری در این باره موضوع را تبیین نکرد و بهتر است این موضوع تببین مسائل ادامه داشته باشد.

وی یادآور شد: گام پنجم هم اعتماد سازی برای مردم است. چرا که در این زمان مردم هر حرف و عملی را دربسته قبول نمی‌کنند و باید هر برنامه از جمله چگونگی توزیع یارانه پنهان، معیشتی و ... را برای مردم توضیح داد تا مثلا ارز ۴۲۰۰ تومانی که پیش از این فقط به وارد کننده داده می‌شد قرار است مستقیم به دست مصرف کننده برسد. این رویه هم منجر به اعتماد سازی بین دولت و مردم خواهد شد.

حاجی با تاکید بر اینکه قطعا مردم با برنامه‌های دولت همکاری می‌کنند، درباره میزان همیاری مجلس با دولت در این خصوص خاطرنشان کرد گفت: مجلس در این مدت با بیشتر برنامه های دولت همراه بوده و اگر دولت در هر برنامه خود این پنج گام را مدنظر قرار دهد، همچنان این همراهی تداوم خواهد داشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    2 0
    اگر توزیع یارانه‌ها بین دهک‌ها خطی بود، عادلانه‌تر بود؛ یعنی دهک اول، 600 هزار تومان، دهک دوم، 533 هزار تومان، دهک سوم، 467 هزار تومان، دهک چهارم، 400 هزار تومان، دهک پنجم، 333 هزار تومان، دهک ششم، 267 هزار تومان، دهک هفتم، 200 هزار تومان، دهک هشتم، 133 هزار تومان، دهک نهم، 67 هزار تومان و دهک دهم صفر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس