پنجاهمین اجلاس اتحادیه پایاپای آسیا با حضور رئیس بانک مرکزی ایران در اسلام آباد برگزار می شود

پنجاهمین اجلاس اتحادیه پایاپای آسیا (ACU) با حضور ۹ کشور عضو با حضور رئیس بانک مرکزی ایران فردا (جمعه) در اسلام‌آباد برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، «علی صالح آبادی» رئیس کل بانک مرکزی به عنوان نماینده کشورمان برای شرکت در اجلاس اتحادیه پایاپای آسیایی به پاکستان سفر خواهد کرد.

وی ضمن شرکت در پنجاهمین اجلاس این نهاد اقتصادی و سخنرانی در میان اعضای آن، قرار است با برخی از مسوولان پاکستانی از جمله قائم مقام ریاست بانک مرکزی این کشور نیز دیدار کند.

براساس این گزارش، نشست کمیته فنی کشورهای عضو اتحادیه پایاپای آسیایی نیز امروز (پنجشنبه) و با حضور هیاتی از دبیرخانه مرکزی آن از تهران و پیش از اجلاس اصلی در اسلام‌آباد برگزار شد.

اتحادیه پایاپای آسیایی که مقر آن در تهران قرار دارد در آذرماه ۱۳۵۳ (دسامبر ۱۹۷۴) به ابتکار کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه تأسیس شد.

تصمیم برای ایجاد این نهاد آسیایی در چهارمین کنفرانس وزیران همکاری اقتصادی آسیایی که در دسامبر ۱۹۷۰ در کابل برگزار شد، گرفته شد. پیش نویس موافقتنامه تأسیس اتحادیه پایاپای آسیایی در نشستی با مقامات ارشد دولت ها و بانک های مرکزی که در اجلاس ESCAP بانکوک، در دسامبر ۱۹۷۴ برگزار شد، پس از امضای توافق نامه توسط پنج بانک مرکزی (ایران، پاکستان نپال، هند و سریلانکا) نهایی شد.

بنگلادش و میانمار ششمین و هفتمین امضاکنندگان این توافقنامه بودند. بوتان و مالدیو به ترتیب در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۹ این قرارداد را امضا کردند و تعداد اعضای اتحادیه پایاپای آسیا به ۹ کشور رسید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس