مشکلات اقتصادی و قیمت مواد غذایی در انگلیس/ ۹۱ هزار تن از نیروهای خدماتی تعدیل می شوند

دولت انگلیس در پی بروز مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت کالاها اعلام کرده است برای کاهش هزینه‌ها دست به تعدیل ۹۱ هزار نفر از نیروها در مشاغل خدماتی خواهد زد.

به گزارش مشرق به نقل از گاردین، در هفته‌های گذشته دولت انگلیس با کمبود بودجه مواجه شده است و دولت بوریس جانسون می‌خواهد با کاهش مشاغل دولتی این کمبود را جبران کند. یک مقام ارشد دولت گفته است هیچ کسی از مشاغل دولتی اخراج نخواهد شد ولی برای کاهش هزینه‌ها افراد بازنشسته جایگزین نخواهند شد.

این مقام دولت انگلیس گفت برای کاهش هزینه‌ها مجبور هستیم ۹۱ هزار نفر از پرسنل مشاغل خدماتی در دولت را کم کنیم که این امر به تدریج صورت خواهد گرفت.  

در سال ۲۰۱۶ دولت انگلیس به خاطر مشکلات مالی ۳۸۴هزار نفر را در مشاغل دولتی استخدام کرده بود که این رقم در سال ۲۰۲۱ با اندکی افزایش به ۴۷۵هزار نفر رسید. تصمیم دولت برای کاهش پست‌های خدماتی با انتقاد احزاب مخالف روبرو شده است.

بوریس جانسون در حالی به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه‌های دولت است که میلیون‌ها نفر مردم انگلیس با افزایش قبوض غذا و سوخت دست و پنجه نرم می‌کنند.

قیمت مواد غذایی در انگلیس بر اثر عواملی مانند برگزیت، همه‌گیری کرونا و جنگ در اوکراین روند صعودی طی می‌کند و این مساله در کنار افزایش نرخ تورم و هزینه های زندگی، فشار قابل توجهی را به مردم این کشور وارد کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    1 0
    جمع کنید بابا یه ماه پیش رفتم یه نسخه گرفتم ۳۲ هزار امروز گرفتم ۱۹۷ !چه اتفاقی افتاده تو یه ماه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس