کد خبر 1373256
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
وحیدی

وزیر کشور گفت: مجوز افزایش قیمت با حذف ارز ترجیحی فقط برای مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن صادر شده و به غیر از این کالاها، هیچ کالای دیگری حق افزایش قیمت ندارد.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی وزیر کشور در ارتباط مستقیم تلویزیونی اظهار داشت: دامداری‌های کوچک و بزرگ باید با کمک استانداری‌ها و از محل سرمایه‌های صندوق‌های کشاورزی و همچنین صندوق‌های سرمایه‌گذاری در استان‌ها حمایت لازم شوند تا بتوانند نهاده‌های دامی را برای خود بدون دغدغه تهیه کنند.

وی افزود: بانک‌ها باید برای تأیید وثایق تسهیلات از دامداری‌های کشور حمایت لازم را داشته باشند.

وزیر کشور گفت: مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات و روغن اقلامی است که قیمت آن با هدفمند شدن یارانه‌ها و با حذف ارز ترجیحی تغییر پیدا خواهد کرد و هیچ کالای دیگری حق و اجازه گران شدن ندارد، البته مجوزی هم برای گران کردن ندارند.

وحیدی اظهار داشت: حمل‌ونقل و رانندگان هم حق گران کردن کرایه را ندارند و آنها نمی‌توانند به بهانه گران شدن این چهار قلم کالا بر قیمت‌های خود بیفزایند. 

وی افزود: به مصرف‌کنندگان برای گران شدن این چهار قلم کالا یارانه پرداخت خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    14 0
    لبنیات فقط یک کالاست؟
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      1 1
      باید می‌گفت شیر که بشه یک کالا
  • نام آشنا IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    5 4
    جناب وزیر کشور : شما این کالاهای اساسی را قیمتش را سه یا چهار برابر کردید ولی در اضافه کردن حقوق بازنشستگان انهم به میزان ناچیز 10% همچنان تردید دارید و با گذشت دوماه از سال معلوم نیست چه میزان میخواهید به این حقوق ناچیز اضافه کنید؟
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      3 3
      38 درصد بهعلاوه 500 هزار تومان
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    21 1
    همه اجناسی که در تهیه آنها مرغ تخم مرغ و روغن و لبنیات استفاده می شود گران خواهد شد. اقتصاد دستوری نیست
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      0 6
      عه راست میگی؟!!!
    • حقجو IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      0 3
      اتفاقا به تائید علم اقتصاد، در مواقع غیر طبیعی از سوی دولتها، دستوری می شود تا با کنترل و نظارت دقیق بازار، اقتصاد به شرایط طبیعی خود بازگردد. ان شاءالله
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    10 1
    اقای وزیر کشور! برای ما ایرانیان از عدم مجوز افزایش کالاها می گویید؟ صد درصد کالاها افزایش قیمت پیدا خواهد کرد.
  • علـی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    10 0
    آره خوبه به گوشت که دست‌مون نمیرسـه مرغ و تخم‌مرغ‌رو هم گرون کنیـد یه باره خیالتون راحت بشـه. چه خنده‌ای کنند حسن روحانی و دارو دسته تزویر و ریـا...!
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    12 0
    جسارتا یه حرفایی میزنند مرغ پخته خندش میگیره مگر گرونی‌ها دست شماست که فقط به افزایش قیمت این چند قلم اجازه داد شده؟ گرون شدن این اقلام روی همه چیز تاثیر میذاره یعنی اینو نمی‌دونید؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    7 0
    لبنیات آخر دولت قبل افزایش قیمت شدید داشت به بهانه حذف ارز، البته چندین نوبت دوباره گران شد، مواظب باشید بعصی از عزیزان در صنعت کلاه سر اقتصاد کشور نزارن....
  • محمد IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    9 0
    جناب وزیر محترم! بخاطر گرون شدن ماکارانی کلی جنگ اعصاب داشتیم با دشمنان خارجی و داخلی که با واریز یارانه های جدید لال شدند الحمدلله. اجازه بدید یه تجدیدقوا کنیم بعد یه چیز دیگه رو گرون کنید
  • علی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    7 0
    خیلی از خانواده ها خوراکشون همین ۴ قلم هست حالا ماکارونی و برنج هم که قبلا گرون شده واقعا چیزی سر سفره نمونده خیلی سخت خیلی
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    2 0
    راه‌کارهای حل معضل گرانی: حفظ ارزش پول ملی با تصویب قانون ایجاد واحد جدید پولی معادل یک میلی‌گرم طلا، استفاده‌ی حداکثری از واحد جدید پول ملی، و حداقلی از سایر ارزها به‌ویژه دلار آمریکا در تبادلات بین‌المللی؛ جایگزین کردن نظام بانکی ربوی با بانک‌داری اسلامی بر اساس قرض‌الحسنه، برخورد قانونی با نزول‌خواران و قماربازان و دلالان مسکن، خودرو، ارز، طلا و کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی؛ ایجاد اشتغال مولد و پایدار، سوق دادن سرمایه‌ها به سمت تولید دانش‌بنیان، افزایش تولید یا خدمات مفید سرانه‌ی ملی، ایجاد رقابت سالم و حفظ بهره‌وری؛ مبارزه‌ی با قاچاق و واردات بی‌رویه، اصلاح نظام توزیع، کنترل و نظارت بر بازار با سامانه‌ی هوشمند و یک‌پارچه، جلوگیری از تبانی در قیمت‌گذاری‌ها، ایجاد بازار سیاه و احتکار، حذف مدیران فاسد در بدنه‌ی دولت، جلوگیری از فساد در نظام توزیع با نظارت دائمی دولت و قوه‌ی قضائیه؛ اصلاح الگوی مصرف و جلوگیری از اسراف، کاهش هزینه‌های جاری دولت، جلوگیری از کسری بودجه، استقراض از نظام بانکی، خلق پول و افزایش تورم، گسترش عدالت در نظام مالیاتی؛ فرهنگ‌سازی انصاف و توجه به حلال و حرام، امر به معروف و نهی از منکر و تذکر به تقوی در بین اصناف، آموزش اقسام بیع در کتب فقهی، جلوگیری از مرابحه، دروغ، گران‌فروشی و کم‌فروشی در معاملات؛ اجرای احکام الهی و پیش‌گیری از منکرات شرعی و معصیت خداوند، برخورد با بدحجابی، بی‌حجابی، بی‌عفتی، بی‌حیایی، ولنگاری، استفاده‌ی ابزاری از بانوان و سایر عوامل ایجاد فساد، رخوت و تنبلی در جامعه و جوانان.
  • MD ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    قیمت رو اعلام کنید، متخلف رو اعدام که نه ولی بدجور در ملاء عام مجازات کنید تا وحشت در بین گرانفروشان بچرخد. ای کاش یارانه جنسی و کالایی باشد، نه نقدی. ای کاش مانند کوپن قدیم ولی با قیمت رایگان هرکس هرماه سهمیه کالای اساسی مثل روغن و برنج و گوشت و مرغ و پنیر قند و شکر و ماکارونی و رب از نوع مناسب آن را داشته باشد. در روزها یا ماههای آینده معلوم نیست قیمتهای بازار چگونه باشد و فروشندگان و دلالان چگونه بامردم برخورد کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس