کد خبر 1371161
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴
ائتلاف سعودی نفتکش یمنی را توقیف کرد

مقامات یمنی از توقیف یک کشتی حامل سوخت این کشور به دست ائتلاف سعودی خبر دادند.

به گزارش مشرق، شرکت نفت یمن امروز (جمعه) اعلام کرد که ائتلاف سعودی به فرماندهی آمریکا در مورد دیگری از نقض آتش‌بس، کشتی دیزلی «پرنسس خدیجه» را که حامل ۲۹ هزار و ۲۲۶ تن گازوئیل بود، بدون هیچ دلیل موجهی توقیف کرد.

در بیانیه شرکت نفت یمن آمده است: «ائتلاف سعودی، کشتی «پرنسس خدیجه» را با وجود بازرسی و کسب مجوزهای عبور و مرور از طرف سازمان ملل، توقیف کرد. سازمان ملل چه قبل از آتش‌بس اعلام شده و چه در خلال آن قادر به آوردن کشتی‌هایی با ماهیت انسان دوستانه نبوده است.»

«هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، در ۱۳ فروردین از آغاز آتش‌بس دوماهه بین طرف‌های درگیر در یمن خبر داده بود و خواستار توقف تمامی عملیات‌های نظامی در کشور یمن شد.

این در حالی است که با اعلام آتش‌بس دو ماهه از سوی سازمان ملل، ائتلاف سعودی در بخش‌های مختلفی از خاک یمن این آتش‌بس را نقض کرده‌اند و با سرباز زدن از بازگشایی فرودگاه صنعا با وجود گذشت از نیمی از مدت زمان آتش‌بس، مسیر ورود خروج مواد غذایی-دارویی و بیماران را بسته است.

جنبش انصارالله در پاسخ به اقدامات ائتلاف سعودی هفته گذشته اعلام کرد پاسخ به لغو آتش‌بس سازمان ملل در یمن از ریاض تا ابوظبی بسیار دردناک خواهد بود و نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی برای برخورد با هرگونه تجاوزی آماده هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    ما رو سننم؟
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    عربستان در حال حاضرآرامش قبل از طوفان را تجربه میکند انشاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس