کد خبر 1373224
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۲
نسخه یارانه‌ای مجلس برای روزهای سخت کرونایی/ دیوان محاسبات از اجرای یارانه کالاهای اساسی گزارش دهد

افراطیون و عناصر نفوذی در داخل، همچنان برای رسانه‌های معاند بیگانه خوراک تبلیغاتی فراهم می‌کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت: اخیرا دویچه وله تحلیلی غرض‌ورزانه و توام با سیاه‌نمایی را علیه تصمیم دولت برای ساماندهی یارانه‌ها به نفع مردم منتشر کرد با عنوان «احیای کوپن به‌جای احیای برجام» که دست بر قضا، عنوان تحلیل منتشره در کانال «امتداد» (وابسته به حزب اتحاد ملت) و کانال روزنامه سلام هم هست.

تحلیل کانال‌های وابسته به افراطیون مدعی اصلاحات ادعا می‌کند: «نتیجه یکسال فرصت‌سوزی در احیای برجام -که مقصر اصلی آن مجلس انقلابی و حذف‌کنندگان مردم در انتخابات ۱۴۰۰ هستند- احیای کالابرگ (بخوانید کوپن) است. به‌عنوان یک ایرانی از رئیس‌جمهور و رئیس‌مجلس سؤال می‌کنیم: اگر برجام احیا شده بود، بازهم به دنبال احیای کوپن بودید؟ کشور شرایط سختی دارد و می‌دانیم که سفره‌های مردم نه به‌خاطر بی‌تدبیری که اتفاقا به‌خاطر سنگ‌اندازی مجلس انقلابی در احیای برجام هر روزکوچکتر می‌شود. حاصل این سرمستی‌ها بعد از گذشت ۸ ماه چیست؟ اگر نفت می‌فروشید، اگر پول آن باز می‌گردد. اگر سفره مردم را به برجام گره نزدید، اگر دارایی‌های ایران را پس گرفتید، پس چرا به‌جای احیای برجام، کوپن را احیا کردید؟ دولت قبل که نفت نمی‌فروخت و گشایش ارزی هر ماهه نداشت، سه سال قیمت‌ها را ثابت نگه داشت. چرا شما توانایی ادامه همان مسیر را ندارید؟».

در همین حال، وبسایت رادیو فرانسه، در تحلیلی نوشت: «محمد صادق جوادی حصار، سخنگوی حزب اعتماد ملی، و حشمت الله فلاحت‌پیشه، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم، در اظهاراتی جداگانه گفته‌اند که اگر ابراهیم رئیسی بدترین زمان را برای انجام جراحی بزرگ اقتصادی، یعنی حذف یارانه نان، انتخاب کرده، علت آن این است که دیگر ارزی برای رانتخواران باقی نمانده و دولت هیچ امیدی به احیای برجام ندارد.

جوادی حصار گفته است: «وضعیت اقتصادی و معیشتی کشور به هیچ‌وجه مطلوب نیست و کفگیر اقتصادی دولت به ته دیگ خورده است. یعنی، دیگر بودجه‌ای نمانده که سوداگران و رانتخواران بخواهند حیف و میل یا در حقیقت چپاول کنند».

یادآور می‌شود مدعیان اعتدال و اصلاحات در پوشش تبلیغات دروغین زیر نام « گشایش‌های معجزه‌آسای برجامی»، ۱۷۰۰ تحریم و تورم ۶۰ درصدی را سر اقتصاد کشور و سفره مردم آوردند و اصلا هم به روی مبارک نمی‌آورند که چرا آمریکا توانست به سادگی آب خوردن، حقوق ملت ایران را پایمال کند و با این حال، دولت روحانی را پا در هوا، در برجام نگه دارد؟! دولت رئیسی کاری را راسا انجام نمی‌دهد، بلکه اقدامش برای توقف خسارت‌های سوء مدیریت دولت سابق از جمله درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی و حراج ۶۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی است.

موضوع دوم این است که ارائه کالابرگ به مردم در رویکرد، به معنای دادن کوپن در شرایط جیره‌بندی و کمبود کالا نیست؛ چنانکه مثلا اوایل انقلاب در شرایط جنگ انجام می‌شد. بلکه قرار است یارانه هنگفت نهفته در واگذاری ۱۰ تا ۱۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به وارد کنندگان کالا در هر سال، با حذف واسطه و رانت، به خود مردم واگذار شود و این اتفاقا نقطه قوت کار و نشانه اعتماد به نفس دولت و توانمندی دولت است و گرنه دولت اگر امروز شرایط بحرانی دولت روحانی را داشت، نمی‌توانست چنین پرداختی را انجام دهد.

دولت رئیسی در حالی قرار است ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان یارانه به ۷۲ میلیون نفر بدهد که وزرای دولت روحانی مرداد ۱۴۰۰ به آقای رئیسی گفته بودند هیچ پولی برای پرداخت حقوق مرداد یا شهریور وجود ندارد. ۸ میلیارد دلار ارز اختصاصی برای واردات کالاهای اساسی را هم که همان ۴ ماه پیش‌خور کرده بودند. بنابراین معلون نیست کانال حزب اتحاد ملت، پُز کدام موفقیت نداشته را در دولت سابق می‌دهد؟

درباره درآمدهای نفتی هم گفتنی است که دولت از وضعیت «حتی یک قطره نفت هم نمی‌توانیم بفروشیم» (اظهارات نوبخت رئیس‌سازمان برنامه و بودجه دولت برجام)، به مرز صادرات یک میلیون و نیم بشکه در روز رسیده و به همین دلیل هم می‌تواند یارانه کالا را به خود مردم اختصاص دهد و در حساب آنها واریز کند. سرانجام اینکه به روشنی به نظر می‌رسد به موازات وحشت غرب از موفقیت ایران در اصلاحات اقتصادی و بی‌نیازی بیشتر نسبت به احیای توافق خسارت‌بار برجام، عناصر غربگرا به دست و پا افتاده‌اند تا با دادن آدرس‌های دروغین، عصا زیر بغل آمریکا بگذارند. البته ننگ این خیانت جدید هم در کارنامه سیاه آنها ثبت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    4 0
    انشاالله
    • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      0 0
      بزار قیمتا ازاد بشه ببینیم اینجوری موضع میگیرن یا نه ... جوجه هنوز از تخم در نیومده بگین وای بر من
  • حمید IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    6 0
    احسنت
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    2 0
    غربگرایان ارز 3000رت به 29000رسوندند همه چیز اقتصاد را نابود کردن حالا فکر میکنن با این کار جلو حرامخواری گروهشون گرفته میشه نگرانند
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    3 0
    واقغا متاسفم برای کسانی که دروغهای اقتصادخوانده های مدافع سرمایه داری را باور دارند. عدم توزیع کوپن در شرایط حاضر یک خیانت به اسلام و کشور است و دعوت به شورش.
  • مروت IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 0
    جالب بود مشرق هر بار همصدایی رسانه های اصلاح طلب با دشمنان
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    کشور ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد و توزیع کالاهای اساسی با کالابرگ الکترونیکی بهترین و عادلانه ترین روش در این شرایط کشوراست تا حداقل کالاهای موجود در سفره مردم فقیر تضمین شده باشد و کالاهای اساسی دچار گرانی های افسارگسیخته و دلال بازی نشود و کوپن الکترونیکی در آمریکا که مهد اقتصاد بازار آزاد و لیبرال است تحت عنوان برنامه غذایی کمکی مکمل بیش از ۴۰ میلیون آمریکایی را تحت پوشش خود قرار داده است و مردم فقیر در آمریکا با کارت هوشمند کالاهای مورد نیاز خود را از فروشگاههای بزرگ دریافت کرده اند ولی چرا در ایران یک عده کاسه داغ تر از آش یا کاتولیک تر از پاپ شده اند شاید اهداف دیگری داشته باشند
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    درود بر رییسی خداقوت
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس