تلاش دولت حرکت به سمت تثبیت و خودکفایی در کالاهای استراتژیک است

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای گفت: تلاش دولت حرکت به سمت تثبیت و خودکفایی در کالاهای استراتژیک است و بنا دارد کشت گندم و دانه‌های روغنی را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش مشرق، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگویی در تشریح نشست امروز کمیسیون برنامه و بودجه گفت: این جلسه با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی برای بررسی مدیریت ارز ترجیحی و تامین امنیت غذایی و معیشت مردم برگزار شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: کشت گندم و دانه‌های روغنی مانند سویا مورد وزیر جهاد کشاورزی بود و دولت تلاش دارد به سمت تثبیت و خودکفایی کالاهای استراتژیک برود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد کشورهای دیگر یارانه را به بخش کشاورزی و یا برخی حلقه ها در این میان اختصاص داده اند. اما ارز ترجیحی در ایران به نام کشاورز و تولیدکننده به واردکنندگان پرداخت می شده که در این میان رانت های بسیاری ایجاد شد.

میرتاج‌الدینی بیان کرد: یکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی پرداخت یارانه به بخش کشت است و براین اساس در سال جاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای سویا پرداخت شده است،  در بحث کشت گندم نیز از این پس یارانه پرداخت می شود و برای هر هکتار پنج میلیون تومان به کشاورز پرداخت خواهد شد تا بتوانیم در زمینه امنیت غذایی و گندم به خودکفایی برسیم.

وی افزود: در خصوص نحوه ارائه کالاهای اساسی از طریق کالابرگ مباحثی مطرح شد، قیمت نان نیز افزایش پیدا نخواهد کرد زیرا یارانه به نانوایی ها پرداخت می شود.  

 نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: همچنین در ادامه جلسه در اجرای موضوع جزء (۹) بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تعداد شش نفر از نمایندگان به عنوان کاندیدای حضور در این کمیته به عنوان ناظر انتخاب شدند و قرار است، اسامی این نمایندگان به صحن علنی مجلس معرفی تا از میان آنها با رای وکلای ملتسه تن انتخاب شوند.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: براین اساس رجب رحمانی، مجتبی رضاخواه، احسان ارکانی، غلامحسین کرمی، جعفر قادری و بنده به عنوان کاندیداها معرفی شدیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    این حرکت ، بسیار عالی است. خدا پشت و پناه خدمتگزاران خدوم باشد انشاء الله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس