کد خبر 1372848
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
یارانه نمایه

وزیر امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:به زودی سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها کار خود را دوباره شروع می‌کند و همه به هر دلیلی که یارانه نمی‌گیرند می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

به گزارش مشرق، حجت الله عبدالملکی در گفتگو با شبکه خبر درخصوص ثبت نام افراد واجد شرایط دریافت یارانه افزود: بعضا ممکن است افراد، متمول و از دهک دهم باشند که وضع مالی شان خوب است ، آنها جواب مثبت دریافت نخواهند کرد ولی کارگران اگر یارانه بگیر نیستند، یارانه شان برقرار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

چه کسانی یارانه ۱۵۰ هزار تومانی می‌گیرند؟

وی درخصوص ثبت نام افراد واجد شرایط دریافت یارانه گفت: به زودی سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها کار خود را دوباره شروع می‌کند و همه به هر دلیلی که یارانه نمی‌گیرند می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

* افزایش حقوق بازنشستگان کی اعمال می شود؟

وی از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در فیش حقوقی اردیبهشت خبر داد و گفت: اگر هم به هر دلیل به اردیبهشت نرسد، قطعا معوقات از ابتدای فروردین پرداخت خواهد شد و حتما در حقوق خرداد لحاظ خواهد شد.

وی گفت: براساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی حداقل سالی یکبار باید مستمری یا همان حقوق بازنشستگی توسط هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی تصویب شود و برای تصمیم گیری نهایی به هیات دولت یا هیات وزیران ارسال شود.

بیشتر بخوانید:

وزیر اقتصاد: دولت دنبال رهاسازی ارز نیست

عبدالملکی درباره وام قرض الحسنه بازنشستگان نیز یادآور شد: سال گذشته ۴۰ درصد وام قرض الحسنه بازنشستگان را افزایش دادیم و در بازنشستگی کشوری وام‌های ازدواج فرزندان این افراد متجمع شده بود همه را یکجا پرداخت کردیم و تصویب کردیم و امسال هم حتما ثبت نام‌هایی که شده است تلاش می‌کنیم در اسرع وقت پرداخت کنیم.

وی افزود: در سایر حوزه‌های رفاهی مثل خرید اقساطی از مراکز فروشگاهی دیگر هم یک سامانه‌هایی شکل گرفته که بخشی اش کار می‌کند و بخشی اش در آینده نزدیک، کار خودش را شروع خواهد کرد.

عبدالملکی درباره مسکن کارگری نیز گفت: در حوزه مسکن کارگری یکی از مصوبات شورای عالی کار که البته باید در جلسه هیات دولت هم مطرح بشود افزایش تقریبا ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران است و مساله تفاهم نامه‌ای که با وزارت راه و شهرسازی پنج شش ماه قبل برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی کارگری امضا کردیم.

وی افزود: تقریبا ۴۰۰ هزار نفر از جامعه کارگری در سامانه نهضت ملی تولید مسکن ثبت نام کردند که عمدتا شناسایی شدند و بخشی از زمین‌ها شناسایی شده و اختصاص یافته است و کار بعضی شروع شده و بقیه هم به مرور شروع خواهد شد. این مرحله اول کار از سالانه یک میلیون واحد مسکونی است که در مرحله اول توانستیم ۴۰۰ هزار واحد را برای کارگران درنظر بگیریم.

وزیر امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از ۳۵ مدل قرارداد کار داریم که بخشی از آن قراردادها سفید امضاء هستند، گفت: این یکی از مشکلات جامعه کارگری است و رئیس جمهور هم دستور ویژه برای این قضیه دادند و امروز هم حضرت آقا تاکید کردند، این موضوع ِ قراردادهای موقتی و بسیار کوتاه مدت یا قراردادهای سفید امضاء باید رسیدگی ویژه شود.

وی با تاکید بر تامین امنیت شغلی کارگران افزود: در این خصوص کمیته‌ای باحضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی تشکیل دادیم تا با رعایت اصل سه جانبه گرایی، موضوع قراردادهای موقتی و بسیار کوتاه مدت یا قراردادهای سفید امضاء رسیدگی ویژه شود، به نحوی که نظم و انضباط بهم نریزد، یعنی کارفرما را خیلی در مضیقه نگذارد، امنیت شغلی هم برای کارگر ایجاد کند و دو ماه هم به آن‌ها فرصت دادیم که به راهکار عملیاتی برسند.

عبدالملکی با اشاره به غیرقانونی بودن قرادادهای سفیدامضاء گفت: همه این قراردادهای سفید امضاء قانونا ممنوع است، درپی راهکار عملیاتی هستیم که این چیزی که قانون رویش صحه گذاشته بتوانیم با ضمانت اجرایی عملیاتی کنیم.

وزیر امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر راهکار قراردادهای موقتی و سفیدامضاء احتیاج به مصوبه هیات وزیران داشته باشد پیگیری می‌کنیم، اگر احتیاج به قانون داشته باشد لایحه تنظیم خواهد شد، اگر مقررات داخلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شدنی باشد یا مصوبات شورای عالی کار که بلافاصله تصویب و اجرا می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • امیر IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    4 0
    من کارگرم بچه ام متولد ۹۹هس بهش یارانه ندادن یارانه معیشتی بهم ندادن دیشب بهم یارانه ندادن
    • س. هاشمي IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      0 0
      دقيقا مشخصه كه بسيار بي برنامه هستند. مشخص است كه نظام و ساماني ندارد اين پرداخت ها، همكاران بنده كه هم وضع مالي بهتري دارند و هم ماموريت خارج از كشور رفته اند و هم خانه و ماشين دارند، اين مبالغ را دريافت كرده اند ولي بنده كه قراردادي هستم و نه ماموريت رفته ام و ... و كليه حقوق و مزاياي بنده از ايشان پايين تر است، براي بنده واريز نشده. البته يارانه معيشتي هم قبلا به ما نمي دادند!!
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
      0 0
      باعث خوشحالی و امید به آینده است که آقای رییسی در گیر حاشیه نشده و مستقیم رفته سراغ دردهای اصلی فقط زمان میبرد که کارهای ایشان آثارش در جامعه و اقتصاد نمایان شود و لی بانیان وضع موجود که خوب میدانند چه اتفاقی در شرف وقوع است برای زنده ماندن خود در سپهر سیاسی شروع کرده اند به نا امیدی مردم چرا که اگر ایشان موفق شود تا سالیان سال از شر بانیان وضع موجود در امانیم. خدایا کمکش کن
  • مجید IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    با سلام. از مسئولین خواهش میکنم به دلیل تجربه تلخ گذشته، اشتباهات گذشته را تکرار نکنن. اگر افزایش حقوق کارکنان دولت باعث افزایش تورم میشه، توزیع یارانه نقدی هم همین اثر را در ابعاد بزرگتر خواهد داشت. به جای اون چرا سهام شرکتهای دولتی قابل واگذاری را به مردم نمیدن؟ اگهمی‌خوان سالانه مثلاً به هر نفر ۵ میلیون کمک کنن، خب فقط یکبار به جاش نفری ۲۵-۳۰ میلیون تومان سهام بدن از شرکت‌های دولتی سودده. یا اوراق مشارکت در پروژه‌ها و به جاش این پول را سرمایه‌گذاری کنند در جاهایی که الان بخاطر کمبود سرمایه متوقف شده. لازم هم نیست که این سهام را در یه مرحله بدن، میتونن تدریجی در یکسال و در هر مرحله مثلاً ۱۰-۲۰ درصدش را اختصاص بدن. اطلاع رسانی کنن که این به جای یارانه ها ست و در آینده چیز دیگری بعنوان یارانه پرداخت نخواهد شد چه مستقیم یا غیر مستقیم، نقدی یا غیر نقدی. اگر هم بصورت محدود مثلاً ماهی یک درصد را اجازه فروش بدن، کسی که ۳۰ میلیون سهم داره، ماهی ۳۰۰ تومن می‌تونه بفروشه. ضمن اینکه پول را دیگه از دولت نمیگیره و باعث افزایش نقدینگی هم نمیشه
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 3
    بااعث خوشحالی و امید به آینده است که آقای رییسی در گیر حاشیه نشده و مستقیم رفته سراغ دردهای اصلی فقط زمان میبرد که کارهای ایشان آثارش در جامعه و اقتصاد نمایان شود و لی بانیان وضع موجود که خوب میدانند چه اتفاقی در شرف وقوع است برای زنده ماندن خود در سپهر سیاسی شروع کرده اند به نا امیدی مردم چرا که اگر ایشان موفق شود تا سالیان سال از شر بانیان وضع موجود در امانیم. خدایا کمکش کن
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    3 0
    مشرق جون لطفا هر موقع ثبت نام آغاز شد اطلاع‌رسانی کن. ممنون
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    1 0
    پیشنهاد اینکه جنابعالی مشکل کسری و بدهی تامین اجتماعی که محصول عملکرد ۸ ساله اصلاح طلبان هست و متاسفانه کماکان در مجموعه می باشند را پیگیری و برطرف نمایید دغدغه ای که متاسفانه برای دولت انقلابی دکتر رئیسی بزودی به چالش تبدیل خواهد شد..
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    نمیشد اول اینو آماده میکردین ، بعد میرفتین سراغ طرح ؟؟؟
  • سیف IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    آقا من یارانه نمیگیرم و نمیخوام! شما فعلا دست نگهدارید و دیگه چیزی‌رو گرون نکنید فعلا بذارید یه چند ماهی آرامش داشته باشیـم لطفا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس