کد خبر 1372705
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
تایوان: 18 جت نظامی چین رهگیری شدند

وزارت دفاع تایوان همزمان با رزمایش چین در منطقه، مدعی رهگیری شماری ازهواپیماهای نظامی چین شد.

به گزارش مشرق، همزمان با رزمایش ارتش چین در منطقه وزارت دفاع تایوان از رهگیری شماری از جنگنده‌ها و جت‌های نظامی چین خبر داد.

به نوشته روزنامه «نیویورک پست» چین دور جدیدی از رزمایش‌ها را  نزدیک تایوان انجام داده و تایوان را مجبور شده برای پاسخ به این رزمایش‌ها، دفاع هوایی خود را فعال کند.

فرماندهی بخش شرقی ارتش چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که پرسنل نیروی دریایی و نیروی هوایی در روزهای گذشته  تمرین‌هایی را در شرق و جنوب غربی تایوان برای بهبود توانایی رزمی انجام دادند.

وزارت دفاع تایوان نیز اعلام کرد که چین بمب افکن، جنگنده و هواپیمای ضد زیردریایی در منطقه مستقر کرده است. وزارت دفاع تایوان همچنین افزود که نیروی هوایی این کشور ۱۸ هواپیمای نظامی چین که وارد منطقه شناسایی هوایی شده‌اند را رهگیری کرد.  

«جوزف وو» وزیر امور خارجه تایوان روز دوشنبه مدعی شد که  چین تهدیدی برای این جزیره‌ است.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. اخیراََ دولت آمریکا لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

 «ویلیام برنز» مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز شنبه گفت که چین از نزدیک درگیری روسیه در اوکراین را زیر نظر دارد و همین امر بر محاسبات سران پکن در مورد تایوان تأثیر می‌گذارد.

با افزایش نگرانی‌های تایوان از احتمال متوسل‌شدن چین به تهاجم نظامی علیه این کشور مانند حمله روسیه به اوکراین، مقامات تایپه به فکر یادگرفتن از تاکتیک تدافعی کی‌یف در برابر مسکو افتاده‌اند.

وزارت دفاع تایوان نیز در این‌باره  اعلام کرده که قصد دارد از تجربه اوکراین در جنگ با روسیه برای آموزش نیروهای مسلح این کشور و الگوبرداری جهت مقابله با تهاجم احتمالی چین استفاده کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    احمق ها ، تو زمین صهیونیست های آمریکایی بازی می کنند ، اگه عقل داشتند ، با اشتراکات زیادی که با چین داشتند به وحدت می رسیدند و جلوی ، تفرقه و در نهایت جنگ و خونریزی در سرزمين شان را می گرفتند .
  • س ح IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    نه تنها چين بلكه تمام دنيا جنگ روسيه و اكراين را زير نظر دارند اما مسئله ي تايوان فرق ميكند تايوان جزيره ميباشد اكراين كشوري بزرگ و گسترده ميباشد . اين خود بسياري از مولفه هاي نبرد را تغيير ميدهد . مثلا در جنگ سوريه ديديم جنگ بسيار سخت بود ( شهري ) امادر عراق به آساني شهر ها تسليم ميشدند . علت گستردگي خانه ها در سوريه فشردگي خانه ها خيابانها و كوچه ها و قسمت علي هذا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس