کد خبر 1369860
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
تحویل توپخانه‌های آمریکایی به تایوان به تعویق افتاد

منابع خبری از تعویق تحویل توپخانه‌های هویتزر آمریکایی به تایوان به دلیل بحران اوکراین خبر دادند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع تایوان تایید کرده  که قرارداد تسلیحاتی بین ایالات متحده و تایوان به دلیل شلوغ بودن خط تولید سلاح ناشی از جنگ در اوکراین با تاخیرهای شدید روبرو شده و این امر باعث شده این جزیره به دنبال جایگزین باشد.

به نوشته وبگاه «اروپای آزاد» توپ‌های «هویتزر» ساخت ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ طبق زمان برنامه ریزی شده به تایوان تحویل داده نخواهد شد، زیرا ظرفیت تولید صنعت تسلیحات ایالات متحده تحت تاثیر جنگ جاری اوکراین قرار گرفته است.

وزارت تایوان اعلام کرده ایالات متحده برخی از سیستم‌های تسلیحات دقیق دوربرد را برای جایگزین شدن پیشنهاد داده است. ارتش تایوان از دو نوع هویتزر قدیمی‌تر استفاده می‌کند و جایگزین پیشنهادی یک سیستم موشکی چند پرتابی است که توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شده است.

در آگوست گذشته، واشنگتن فروش ۴۰ توپخانه هویتزر و تجهیزات مربوطه را با هزینه تخمین ۷۵۰ میلیون دلار به تایوان تایید کرد. این بخشی از اولین فروش تسلیحاتی به تایوان بود که توسط «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از زمان تصدی ریاست جمهوری تایید شد. هشت هفته پس از جنگ روسیه با اوکراین، واشنگتن تصمیم گرفت تا تحویل هویتزر به اوکراین را به عنوان بخشی از بسته کمک نظامی ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا افزایش دهد.

رسانه‌های محلی گزارش کرده‌اند که علاوه بر هویتزرها، طرح نیروی دریایی تایوان برای خرید ۱۲ فروند بالگرد ضد زیردریایی «سیهاوک» از ایالات متحده نیز ممکن است با مشکلاتی روبرو شود، زیرا ایالات متحده تشخیص داده که این بالگرد برای جنگ نامتقارن مناسب نیست.

اگرچه واشنگتن و تایپه روابط دیپلماتیک رسمی ندارند، ایالات متحده طبق قانون متعهد است که به تایوان تجهیزات نظامی ارائه دهد. این فروش تسلیحات مدت‌هاست که در روابط واشنگتن و پکن که این جزیره را بخشی از چین می‌داند، تحریک‌کننده بوده است.

در رویدادی مرتبط با تنش بین تایوان و چین، وزارت دفاع تایوان روز یکشنبه از پرواز مجدد جنگنده‌های چینی بر فراز بخش‌های از منطقه شناسایی هوایی خبر داد.

طبق این گزارش، ۲ فروند جنگنده «سوخو-۳۰» ارتش چین وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان شدند. این رخنه هوایی دو نوبت در ارتفاع ۹۸۰۰ پایی در شمال شرقی جزیره «دونگشا» صورت گرفت. وزارت دفاع تایوان اعلام کرده  که به دنبال هشدار رادیویی، پرواز جنگنده‌های تایوان و استقرار سامانه‌های موشکی و عملیات رهگیری، منطقه را ترک کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس