پیام وزیر دفاع چین به همتای آمریکایی: تایوان بخشی از چین است

وزیر دفاع چین در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود گفت، تایوان بخشی از چین است و هیچکس نمی‌تواند آن را تغییر دهد.

به گزارش مشرق، وزیر دفاع چین در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود گفت که تایوان بخشی از چین است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «وی فنگه» وزیر دفاع چین چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تایوان در جریان یک تماس تلفنی نادر با «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده، گفت: «تایوان بخشی از چین است و هیچ کس نمی‌تواند آن را تغییر دهد.»

وزیر دفاع چین به همتای آمریکایی خود گفت: «اگر موضوع تایوان به درستی بررسی نشود، تأثیر مخربی بر روابط چین و آمریکا خواهد داشت.»

به نوشته وبگاه «آرمی تایمز» یک مقام ارشد پنتاگون گفت، آستین در تماس تلفنی روز چهارشنبه با وزیر دفاع چین،  پیام‌های  «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا  را در مورد اهمیت مدیریت رقابت راهبردی آمریکا و چین از جمله در عرصه‌های هسته ای، فضایی و سایبری تکرار کرد.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. اخیراََ دولت آمریکا لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

سفر اخیر هیأتی فراحزبی از قانونگذاران آمریکایی به سرپرستی «باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به تایوان نیز با واکنش تند پکن مواجه شدو  ارتش چین  اعلام کرد که در اطراف تایوان رزمایش‌های نظامی انجام داده است. سخنگوی فرماندهی جناح شرقی ارتش چین طی بیانیه‌ای گفت که این رزمایش‌ها به دلیل پیام‌های اشتباهی است که آمریکا درمورد تایوان ارسال کرده است.

پیش از این، دفتر ریاست جمهوری تایوان در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد، سفر نمایندگان کنگره آمریکا به این جزیره نه‌تنها حمایت فراحزبی آمریکا از تایوان، بلکه ماهیت مستحکم روابط دو جانبه را نشان می‌دهد.

این سفر در حالی انجام شد که دولت چین بارها درباره اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در قبال تایوان و تشدید تنش در دو سوی تنگه تایوان هشدار داده است.

پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) به تازگی اعلام کرد، وزارت خارجه آمریکا با قرارداد تسلیحاتی ۹۵ میلیون دلاری این کشور با تایوان موافقت کرده است. طبق اعلام این وزارتخانه، وزارت خارجه  آمریکا موافقت با فروش ۹۵ میلیون دلاری سامانه پاتریوت به تایوان را اعلام کرد.

وزارت دفاع آمریکا به قانونگذاران کنگره این کشور اطلاع داد، بسته مدنظر شامل آموزش، برنامه‌ریزی، استقرار، بهره‌برداری، نگهداری و حفظ سامانه پدافند هوایی «پاتریوت» و تجهیزات مرتبط خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    دوستان در شب قدر یادمون نره ظهور رو بخواهیم._____ اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 1
    آمریکا و متحدانش بعد از روسیه سراغ چین خواهند رفت البته چین ضعیف تر از روسیه است و با کمی فشار و تحریم زانو خواهد زد .
  • TR ۰۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 2
    تایوان یه کشور مستقله چین هم هیچ کاری ازش بر نمیاد
  • MD ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    چین هم بی عرضه است مهمترین جزیره شون رو گرفتن اینا فقط قد قد می کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس