غریب آبادی

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: ماموریت گزارشگر ویژه، برابر قطعنامه مصوب شورای حقوق بشر صرفا بررسی آثار تحریم‌ها بر حقوق بشر می‌باشد و ماموریتی برای بررسی سایر موضوعات ندارد.

به گزارش مشرق، کاظم غریب‌آبادی در  نشست امروز شورای عالی قوه قضاییه، با ارائه گزارشی از اهداف و برنامه‌های بازدید گزارشگر ویژه اقدامات قهری یکجانبه از ایران، گفت: ماموریت گزارشگر ویژه اقدامات قهری یکجانبه ۸ سال قبل از سوی جنبش عدم تعهد به تصویب شورای حقوق بشر رسید و کشورهای غربی و آمریکا نیز هر سال به قطعنامه تمدید ماموریت این گزارشگر، رای مخالفت می‌دهند؛ چرا که خود را در مقام پاسخگویی در قبال جامعه بین‌المللی و کشورهای تحت تحریم نمی‌بینند.

معاون امور بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دعوت از گزارشگر ویژه و بازدید وی از جمهوری اسلامی ایران در نهادهای عالی نظام به تصویب رسیده است و نه در قوه قضاییه، گفت: ستاد حقوق بشر از آنجا که یک نهاد فراقوه‌ای است و اعضای اصلی آن از هر سه قوه هستند و مختص به قوه قضاییه نیست، به عنوان مرجع هماهنگی‌های مربوط به این بازدید تعیین گردید.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین عنوان کرد: ماموریت گزارشگر ویژه، برابر قطعنامه مصوب شورای حقوق بشر صرفا بررسی آثار تحریم‌ها بر حقوق بشر می‌باشد و ماموریتی برای بررسی سایر موضوعات ندارد.

غریب‌آبادی تاکید کرد: کشورهای تحت تحریم باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای پاسخگو نمودن و مسئولیت‌پذیری واضعان و مجریان تحریم‌های یکجانبه استفاده کنند. در رابطه با ایران نیز طبیعتا با توجه به خصومت‌های مداوم دشمنان علیه ملت ایران، هرگونه برنامه‌ریزی با رعایت ملاحظات لازم، انجام شده و می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    1 1
    غلط کرده سازمان ملل واردایران شده حقوق بشراگرخیلی دلسوزبود بروددرلبنان ویمن وفلسطین به انهاکمک کند
  • سید IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    1 0
    این کمال ساده انگاری در سیاست است! این مقام سیاسی ایران که در دولت گذشته هم سمت مهمی داشت، این خصلت خود را قبلاً هم بروز داده بود! به عبارتی در خوش بینانه ترین احتمال وی بسیار خوش باور است!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس