کد خبر 1372380
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
درخواست آمریکا از رژیم صهیونیستی برای توقف شهرک سازی

دولت کویت درباره پیامدهای اقدامات رژیم موقت صهیونیستی در خصوص اجرای پروژه‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری هشدار داد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه کویت در بیانیه‌ای درباره پیامدهای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های شهرک‌سازی و احداث چهار هزار واحد صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری و تخریب ۱۲ روستای فلسطینی در استان الخلیل و نیز آواره کردن ۴۰۰ فلسطینی ساکن این روستاها، هشدار داد.

بیشتر بخوانید:

شهرک‌سازی، نقض آشکار حقوق فلسطینیان است

در این بیانیه آمده است که این طرح‌های شهرک‌سازی نقض آشکار قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی به ویژه قطعنامه ۲۳۳۴ است که ارکان صلح و تلاش‌های بین‌المللی برای حل‌وفصل مسئله فلسطین مطابق با قطعنامه‌های بین‌المللی، طرح صلح عادلانه و فراگیر و راه‌حل دو دولت را تضعیف می‌کند.

بنابر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، کویت همچنین جامعه جهانی از جمله شورای امنیت را به مسئولیت‌پذیری و ملزم کردن مسئولان رژیم اشغالگر به توقف طرح‌های شهرک‌سازی، پایبندی به قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی و حمایت از ملت فلسطین و حقوق آن فراخواند.

در این بیانیه بر موضع اصولی و ثابت کویت در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین و تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی تأکید شده است.

سازمان عمران رژیم موقت صهیونیستی در کرانه باختری، بعدازظهر روز جمعه اعلام کرد که کمیته فرعی شهرک‌سازیِ وابسته به شورای عالی برنامه‌ریزی تل‌آویو، روز پنجشنبه، با هدف تصویب یک طرح شهرک‌سازی جدید جلسه‌ای تشکیل خواهد داد.

در طرح جدید قرار است ۳۹۸۸ واحد صهیونیست‌نشین جدید تصویب شود. این پروژه همزمان با گزارش رسانه‌ها درباره سفر احتمالی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به اراضی اشغالی و تلاش تل‌آویو برای برگزاری نشستی با سران کشورهای عربی مطرح شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مجید IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    با این تشر کویت اسراییل حتما"عقب نشینی میکند!!!
  • عمو IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    همه ما رو نابود کردید با واردات مواد مخدرتون(نوعی افیونی به رنگ قرمز)و فرستادنش به اروپای بیچاره وقتی طوری زیر پوستتونن اون اسراییلیهای عوضی و مثل باقی اعراب نمی دونن چه خبر مبره هنوز، حالا هشدار از شهرک سازی اسرائیلی‌ها. ولتون کنن که دو دو با دشداشه میرید آجر پرت می کنید براشون بالای برای ساختن ساختمونا. چیید شماها اح اح اح.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس