کد خبر 1351215
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
نقض قطعنامه های سازمان ملل توسط رژیم صهیونیستی ادامه دارد

کمیته موسوم به «برنامه ریزی و ساخت و ساز» در کابینه رژیم اشغالگر صهیونیستی طرح ساخت شهرک سازی در شمال قدس را تصویب کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع‌رسانی «فلسطین آنلاین» امروز (شنبه) به نقل از منابع خبری رژیم صهیونیستی نوشت:   کمیته موسوم به «برنامه ریزی و ساخت و ساز» در کابینه رژیم اشغالگر قدس طرح ساخت ۷۳۰ واحد مسکونی جدید در شهرک «بسگات زئیف» که در اراضی «بیت حنینا» در شمال قدس اشغالی ساخته شده است را تصویب کرد.  

بر اساس این گزارش، این طرح در شهرک «بسگات زئیف» در مجموع در مساحتی حدود ۷۰ هکتار اجرا می‌شود و شامل حدود ۷۳۰ واحد مسکونی است که در ۱۴ بلوک با ارتفاع ۱۲ طبقه ساخته خواهد شد.  

به نوشته فلسطین آنلاین این طرح علاوه بر واحدهای مسکونی شامل ۲۱ هزار متر مربع واحدهای تجاری و اداری است و حدود ۱۶ هکتار نیز برای فضاهای باز در نظر گرفته شده است.  

رژیم صهیونیستی چندی پیش نیز  به رغم مخالفت جهانی و متحدان سنتی تل آویو از ساخت سه هزار واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیست‌نشین واقع در کرانه باختری خبر داد.  

جامعه جهانی شهرک های صهیونیستی را غیرقانونی می داند و بارها خواستار توقف ساخت شهرک های صهیونیستی در سرزمین های فلسطینی شده است.

بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، ساخت و گسترش شهرک‌سازی در سرزمین های اشغالی فلسطینی کاملا مردود و مغایر با کنوانسیون‌های جهانی است.

در همین پیوند، شورای امنیت سازمان ملل متحد، ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (سوم دی ۹۵) قطعنامه ۲۳۳۴ را تصویب کرد که در آن خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین شد.

رژیم صهیونیستی بارها این قطعنامه را نقض کرده و نه تنها شهرک‌سازی را متوقف نکرده، بلکه آن را شدت بخشیده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس