مقاومت فلسطینی‌ها رژیم اشغالگر را مجبور به تشکیل نهاد امنیتی جدید کرد

رژیم اسرائیل که در پی انجام عملیات متعدد شهادت طلبانه جوانان فلسطینی وارد چرخه عدم امنیت و ناامنی فزاینده شده است، به فکر تشکیل «گارد ملی حفاظت از شهروندان» برای حفاظت از جان صهیونیست‌ها افتاده است.

به گزارش مشرق،  رسانه‌های رژیم صهیونیستی به دنبال عملیات استشهادی پنجشنبه شب گذشته در شهرک العاد واقع در شرق تل آویو که سه کشته برجا گذاشت، به شدت از مقامات این رژیم انتقاد کردند و آن‌ها را به ناتوانی در تامین امنیت شهروندان اسرائیلی متهم کردند.  

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم اسرائیل ترس و وحشت صهیونیست‌ها از افزایش شمار عملیات استشهادی، بیش از پیش افزایش یافته است و در این پیوند شهرک نشینان صهیونیست جمعه شب گذشته با ابراز نگرانی و ترس از عملیات العاد که سه کشته برجای گذاشت، جمعه شب گذشته خواستار استعفای وزیر امنیت داخلی اسرائیل شدند.  

شهرک نشینان صهیونیست همچنین وزیر امنیت دولت «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در محل عملیات استشهادی «العاد» در تل آویو مورد حمله قرار دادند و خواستار استعفای وی شدند.  

در همین حال، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم اسرائیل امروز (یکشنبه) اعلام کرد که قصد دارد یک «گارد ملی» تشکیل دهد تا به بسیاری از سرویس‌های امنیتی این رژیم اضافه شود.  

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، «بنت» در آغاز نشست هفتگی کابینه این رژیم گفت: بالاترین وظیفه‌ای که کابینه ما به دنبال آن است، بازگرداندن امنیت شخصی شهروندانش است.  

وی با بیان اینکه «ما در حال انجام دو اقدام بسیار مهم هستیم که مهمترین آن‌ها تشکیل گارد ملی حفاظت از شهروندان است» افزود: به سازمان امنیت ملی دستور دادم تا با هماهنگی وزارت امنیت داخلی برنامه منظمی را برای تخصیص بودجه به منظور تشکیل این گارد ملی تا پایان ماه جاری ارائه دهد.  

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: نیاز مبرم به افزایش احساس امنیت شخصی شهروندان اسرائیلی از یک سال پیش و در جریان رویدادهای عملیات «گارد حصارها» به ویژه در شهرهای مختلط (اعراب فلسطینی، مسیحیان و یهودیان) مطرح شد و اکنون با توجه به موج کنونی تروریسم (عملیات‌های استشهادی جوانان فلسطینی در پاسخ به جنایات رژیم اسرائیل) بیش از پیش ضروری است.  

وی با اشاره به اینکه بارها و بارها شاهد تفاوت فاحش بین مکان‌هایی که یک شهروند مسئول با حمل سلاح در میدان حضور داشته و مکان‌هایی که یک شهروند مسئول مسلح حضور نداشته است، بوده ایم، افزود: این نیاز به ویژه در شهرهایی که یهودیان ارتدوکس زندگی می‌کنند و تعداد افراد مسلح کم است، ضروری است بنابر این ما این طرح را اجرایی می‌کنیم.

در ادامه عملیات های شهادت طلبانه جوانان فلسطینی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها پنجشنبه شب گذشته در شهر العاد واقع در سرزمین‌های اشغالی سه صهیونیست کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.  

آمار تلفات نیروهای اسرائیلی از آغاز ماه مبارک رمضان از ۲۰ تن کشته گذشته است و این درحالی است که عملیات استشهادی و حملات علیه نیروهای اسرائیلی، واکنش های طبیعی به خشونتی است که اشغالگران صهیونیست طی هفته های اخیر علیه فلسطینی ها شدت بخشیده اند.

«اومیر پارلو» وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل (شاباک) پس از عملیات استشهادی العاد، در اتاق فرماندهی پلیس در همین شهر جلسه‌ای را برای ارزیابی وضعیت امنیتی این شهر برگزار کرد.  

«پارلو» قبل از شروع این جلسه تاکید کرده بود که رژیم اسرائیل برای این حمله بهای سنگینی را پرداخت کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس