کد خبر 1371511
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی جنایات غرب نوشت: پایگاه تحقیقاتی دانشگاه آکسفورد به نقل از کتاب "تاریخ شفاهی، کشتار ویرموریا" می‌نویسد:

در سال ۱۹۷۲، دولت استعمارگر پرتغال تعداد زیادی از واحدهای ارتش خود را در موزامبیک برای عملیات‌هایی موسوم به پاکسازی مستقر کرد که دست به قتل‌عام مردم زنند.

در ۱۶ دسامبر ۱۹۷۲، گروهان ششم کماندوها، همه ساکنان روستای «ویریامو» از جمله مرد، زن، کودک و نوزاد را در ناحیه «تته» قتل عام کرد. 

در این عملیات بین ۱۵۰ (طبق گزارش صلیب سرخ ) تا ۳۰۰ غیر نظامی (بر اساس شهادت سربازان) کشته شدند. روستاییان تنها به اتهام واهی پناه دادن به چریک‌های ضداستعمار کشته شدند.

این اقدام که "عملیات Marosca" نام داشت، توسط مامور "چیکو کاچاوی" طراحی شد. این مأمور به سربازان گفته بود "فرمان این است که همه‌ی آنها (زن،کودک و حتی نوزاد)  را بکشید". 

بنا بر تمام گزارشات ثبت شده همه قربانیان غیرنظامی بودند.

این تنها یکی از ده ها عملیات پاکسازی در مستعمرات آفریقایی پرتغال بود.

عملیات پاکسازی و قتل عام مردم در موزامبیک+عکس

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    16 0
    یعنی دست به هر جای این تمدن مادی و خدا ناباور غرب میذاری فقط کثافت ازش میزنه بیرون، کشتار تجلوز قتل وغارت مظلوم کشی برده داری استثمار هنوز هم با روح وروان مردم دنیا کار دارن به اسم آزادی هر جور فسادی رو به بشر تحمیل می کنند.
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    3 6
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    5 1
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    1 0
    خبر اینکه انگلیس گفت کاماندوهای انگلیسی وارد اوکراین شدند نشان می دهدناتو بتدریج وارد جنگ با روسیه می شود جز این را شما می بینید و هنوز عمو پوتین اجازه شلیک گلوله های تانک و کاتیوشا را به سوی شهرها را نمی دهد
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    2 1
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    1 2
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر از اوکراینی ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    5 0
    عمو بایدن چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    2 0
    استاد اعظم شان سرخپوست های بومی سرزمین هایی رو به قتل و کشتار دسته جمعی رساند که الان آن سرزمین ها به اسم ایالات متحده آمریکا شناخته میشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس