کد خبر 1371471
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
ناوهواپیمابر آمریکا مکانی غیرقابل زیستن

شرایط زندگی برای پرسنل ناوهواپیمابر اتمی  «یو.اس.اس جرج واشنگتن» غیر قابل زندگی است؛ معضل خودکشی که رئیس پنتاگون به صراحت به آن اعتراف کرد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر گزارش داد: ناوهواپیمابر یو.اس.اس جرج واشنگتن که از تابستان ۲۰۱۷ برای انجام تعمیرات، به روز رسانی و سوخت گیری اتمی در لنگرگاه «نیوپورت نیوز» (واقع در  یالت ویرجینیا در شرق آمریکا) پهلو گرفته، طی ۱۲ ماه گذشته شاهد مرگ هفت پرسنل خود بوده که چهار مورد آن خودکشی است.

سی ان ان گزارش داد: وقوع این مرگ  و خودکشی ها  بویژه سه مورد خودکشی تنها طی یک هفته در ماه گذشته از پرسنل این ناوهواپیمابر توجه ملی را به خود معطوف کرد و تیمی از کنگره آمریکا از این ناو بازدید کرده است.

این رسانه تصویری آمریکایی درادامه گزارش داد: این درحالی است که ملوانان این ناو حاضر به انجام مصاحبه نبوده و  تنها به شرطی که نام و هویت آنها به خاطر پیامدهایی که می تواند برای آنان به همراه داشته باشد، حاضر به مصاحبه هستند.

ملوانان ناوهواپیمابر یو.اس.اس جرج واشنگتن: این ناو غیر قابل زیستن است

سی ان ان گزارش داد: برخی از ملوانان ناو هواپیمابر یو.اس.اس جرج واشنگتن که حاضر به مصاحبه با این شبکه خبری شدند شرایط زندگی بر روی این ناو که هنوز آماده راهی شدن به دریا نیست را غیر قابل زیست و زندگی کردن در آنرا «وحشتناک» خواندند، حداقل ۱۱۰ نفر از پرسنل این ناو را افراد بسیار جوان حدود رده سنی ۱۹ سال تشکیل می دهند که کار و زندگی کردن بر روی این ناوهواپیمابر را برای آنان دشوارتر می سازد.

خودکشی یک واقعیت ملال آور- بی توجهی به شکایات

ملوانان و پرسنل این ناو در مصاحبه با سی ان ان گفتند که خودکشی بر روی این ناو به یک واقعیت ملال آور تا یک آشفتگی و نگرانی بدل گشته است.

سی ان ان افزود: پرسنل این ناو در مصاحبه با این شبکه خبری گفتند که شرایط  زندگی بر روی این ناو که در حال تعمیرات است،  یر استاندارد بوده و  فرماندهان و مقامات نیروی دریایی  به شکایتی که برای بهبود وضعیت به آنها داده می شود، توجه نمی کنند.

این گزارش می افزاید: بر روی این ناو هیچ مکان ساکت و آرامی برای خوابیدن پیدا نمی شود، این ناو مدام با قطع برق مواجه است و ادوات سنگین فولادی  که برای تعمیرات این ناو به کار برده  شده و سازه خود این ناو،  باعث گرمتر شدن آن  شده بطوری که ماندن دراین ناو برای خدمه آن غیرقابل تحمل می شود.

ناوهواپیمابر آمریکا مکانی غیرقابل زیست

از بالا به پایین - میخاییل شارپ ، ناتاشا هافمن،  خاویر سندر  خدمه ناو جرج واشنگتن، به ترتیب ۹،۱۰ و ۱۵ آوریل دست به خودکشی زدند

ماشین خوابی پرسنل ناوهواپیمابر یو.اس.اس جرج واشنگتن

سی ان ان درادامه وضعیت نامطلوب زندگی بر روی ناوهواپیمابر یو.اس.اس جرج واشنگتن گزارش داد: برخی از پرسنل این ناو به این شبکه خبری گفته اند که آنها ناگزیر به خوابیدن در ماشین های خود هستند ، آنها می گویند هرگز انتظار چنین شرایطی برای بودن در چنین ناوی را نداشته اند.

«رابرت میرز» سخنگوی نیروی دریایی منطقه آتلانتیک در پاسخ به این پرسش که آیا نیروی دریایی از ماشین خوابی خدمه ناوهواپیمابر یو.اس.اس جرج واشنگتن مطلع بوده به سی ان ان گفت: برای هر ملوانی  امکانات اقامت فراهم شده؛ وی افزود که ارتباط این مساله با خودکشی پرسنل این ناو در دست بررسی است.

این گزارش می افزاید: این شرایط موجب شد تا فرماندهان ارشد طی روزهای اخیر  برای انتقال حداقل ۴۰۰ پرسنل  از این ناو به محل اقامت موقت اقداماتی انجام داده اند.

وضعیت زندانیان بهتر از خدمه ناوهواپیمابر 

پرسنل و ملوانان ناوهواپیمابر یو.اس.اس جرج واشنگتن کیفیت زندگی بر روی این ناو را نامطلوب دانسته،  روحیه خدمه بد و کیفیت غذاها نیز پایین  است و شکایت راه به جایی نمی برد.

یکی از ملوانان ناوهواپیمابر یو.اس.اس جرج واشنگتن به سی ان ان گفت:  شکایت راه به جایی نمی برد و شما باید در سکوت آنرا تحمل کرده و رنج بکشید، گاهی غذا برای خدمه پیدا نمی شود، اگر  خوش شانس باشید،  ممکن است تکه مرغ نپخته ای بیابید، زندانیان شرایط بهتری از ما  که  در نیروی دریایی آمریکا به سر می بریم، دارند.

یک ملوان زن نیز به سی ان ان گفت: محیطی دیوانه کننده ای است که من تاکنون آنرا تجربه نکرده ام.

افغانستان قابل تحمل تر از ناو هوایپمابر آمریکایی است

سی ان ان افزود: یکی از ملوانان سابق ناوهواپیمابر یو.اس.اس  جورج واشنگتن  وضعیت این ناو  را "غیرقابل قبول" خواند، به ویژه با توجه به منابع موجود در اختیار ارتش برای رسیدگی به شرایط  و کیفیت زندگی.

این ملوان سابق ناو هواپیمابر آمریکایی به سی ان ان گفت: اینجا افغانستان نیست که شما انتظار چنین شرایطی را داشته باشید بلکه اینجا  نیوپورت نیوز، ویرجینیا  آمریکا است.

نیروی دریایی آمریکا ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱  اعلام کرد تنها در کمتر از یک هفته اجساد سه ملوان نیروی دریایی متعلق به  ناو هواپیمابر یو. اس. اس جورج واشنگتن پیدا شد.

اجساد خدمه  این ناوهواپیمابر آمریکایی در ۹ و ۱۰ آوریل، ۲۰ و ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ درحالی پیدا شد که یکی از نفرات کشته شده در داخل ناو و دو نفر دیگر خارج از پایگاه متعلق به این ناوهواپیمابر پیدا شدند.

ناوهواپیمابر جورج واشنگتن یک ناو هواپیمابر کلاس نیمیتز با موتور هسته ای است؛ این ناو  تاکنون به مدت پنج سال (از اوت ۲۰۱۷میلادی) است که به منظور تعمیرات، جایگزینی سوخت هسته ای و بازسازی مجدد، در «نیوپورت نیوز» ایالت ویرجینیا واقع در شرق آمریکا، پهلو گرفته است، انتظار می رود این ناو برای سال ۲۰۲۳  آماده بازگشت به دریا و انجام ماموریت شود.

نیروی دریایی آمریکا، ناوهواپیمابر جورج واشنگتن را در  جولای ۱۹۹۲ میلادی  (تیر ۱۳۷۱) به خدمت گرفت.

این ناو به طول بیش از ۳۳۰ متر و حداکثر پهنای ۷۶متر، قابلیت حمل ۹۰ فروند جنگده و بالگرد را دارد، خدمه این ناو بالغ بر شش هزار نفر می باشد.

این ناوهواپیمابر آمریکایی در اواخر فوریه ۲۰۰۴ میلادی (اواسط اسفند ۱۳۸۲) وارد خلیج فارس شده بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیدمرتضی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 2
    فساد در امریکا بیداد میکنه، فقط رسانه ای نیست که اعلام کنه شاید۱۰سال اینده کشورهای مخالف امریکا رسانه ی خوبی درست کنن و فروپاشی امریکا زودتر پیش بره!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس