کد خبر 1370856
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی سوریه به فارسی نوشت: باتوجه به ایام تعطیلات عید سعید فطر، شکلات های ایرانی (آب نبات مخصوص کودکان) به بازارهای استان دیر هجوم آورد که این نوع آبنبات به صورت مکرر به فروش می رسد.

به گزارش تلویزیون سوریا وابسته به مخالفان دولت سوریه قیمت پایین این محصول باعث گسترش آن در اکثر مناطق دیرالزور چه در مناطق تحت کنترل دولت سوریه و چه در مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) بوده و یکی از دلایل آن قیمت پایین این محصول است که از مسیرهای قاچاق وارد شده و مشمول عوارض گمرکی نمی شود.

این آب نبات ها در بازارهای شهرهای دیرالزور، البوکمال، المیادین و العشاره که تحت کنترل دولت و نیروهای وابسته به ایران در غرب فرات هستند، فرورش بسیار بالایی داشته اند

قیمت هر کیلوگرم اب نبات ایرانی در مناطق تحت حاکمیت دولت سوریه 2000 لیره سوری است، در حالی که قیمت شیرینی سوری با توجه به کیفیت آن در شهرهای البوکمال و میادین از حداقل 3000 لیره شروع می شود تا 10000 لیره هم می رسد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    8 26
    بهونه دولت برا افزایش قیمت ابنبات هم جور شد .
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      10 1
      وقتی چیزی از اقتصاد نمیدونی نظر نده.هیچ جای دنیا مواد غذایی دو نرخی نیستند و اصولاً یارانه به مواد غذایی تعلق نمیگیره و به مردم داده میشه وقتی محصولات ما از همه جا ارزونتره و یارانه ای هست معلومه قاچاق صورت میگیره .با اختصاص یارانه به مردم به جای کالا ما هم مثل همه ی کشورها میشیم و قاچاق و احتکار هیچ سودی نداره
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      4 9
      همه جای دنیا بر اساس نرخ دلار تو کشورشان حداقل حقوق تعیین میشه نه مثل ایران که حداقل حقوق زیر صد و پنجاه دلار است.حداقل حقوق رو به هزار و پانصد دلار برسانند اون وقت منطقی میشه .دولت یا باید عرضه داشته باشه جلو قاچاق رو بگیره و یا حقوق ها رو چندین برابر کنه.مزدور های سایبری عوضی ای مثل تو فقط گرانی ها رو میخوان توجیه کنند
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 0
      این صدور پنجاه را از کجا در آوردی یعنی حقوق زیر سه میلیون هست. داداش الان پایان شهرداری 5.5 میگیره
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    5 0
    یارانه ها و ارز های حق مردم ایران از طریق قاچاق به کشور های همسایه میره. یکی بابد جلوی این اتفاق وحشتناک رو بگیره.
  • ح ر IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 0
    علت صادرات و یا قاچاق موادغذایی به کشورهای مجاور فقط و فقط استفاده تولیدکننده داخلی از مواد سوبسیدی و یارانه ای است که فقط و فقط جیب تولیدکننده و قاچاقچیان را پر و ذخایر مملکت را به ضررمصرف کننده واقعی که همان ملت خودمان است خالی می کند که باید شدیدا جلوی ان گرفته شود تولید کننده اگر عرضه دارد اقدام به تولیدبا مواداولیه آزاد و سپس بازاریابی و صادرکند.
  • سعید IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    انشاالله در اولین فرصت تجار عزیزمون که فقط امروز و سود باد آورده الان رو میبینند ،برای اینکه وزن آبنبات بالا بره داخلش سرب میریزند و به جای شکر گچ و بجای مواد مغذی چوب رنده شده و بجای بسته بندی زیبا در گونیهای آردی که سهمیه آن در لب مرض به صورت قاچاق فروخته سده میریزند،و بعد یکبار و برای همیشه بازار را به رقبای ترک و ایتالیا واگذار میکنند.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    شکر یارانه ای به کارخانه های دوستان داده می شود !!صادر کننده که احتمالا از دوستان است همین آب‌نبات را که شکر یارانه ای گرفته و ارزان است صادر می کند !!بعد تبلیغات چه می گوید بازار سوریه در قبضه شیرینی و شکلات ایران کدام قبضه ؟کدام رقابت ؟جالبه در همین بازار هم مرتب در حال از دست دادن سهم خودمان هستیم.
  • محمد IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 1
    جالب مایحتاج مردم قاچاق میشه ولی خاک و معادن این مملکت که ۲۴ ساعته تو بنادر توسط برادران قاچاقچی ارسال میشه اسمش قاچاق نیست
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    شمارا بخدا یه چنتا پراید را هم قاچاق کنید مگه این کارخانه‌های از خدا بی‌خبر همه جوره سوبسید نمی‌گیرند کارگر ارزان.سوخت ارزان حمل ونقل ارزان.حمایتهای همه جانبه از طرف دولت.خوب بفرستند خارج ببینند با این قیمت‌ها کسی می‌خره این ملشینهای از رده خارج رو.
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 0
      پراید هم صادر میشه سوریه و عراق پر هستش
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 1
    دولت باید کمیته ای تشکیل داده و هر چیزی که به صورت قاچاق صادر میشه را باید چندین برابر گران کند تا قاچاقچی دیگر نتواند این کار را ادامه دهد.
    • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 0
      زر نزنی نمی گن لالی
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    خواهشاً ارتباط بانکی با وین و هند را برای مردم فراهم کنید و البته مبادلات بطریق پستی و یا courriers های محلی را نیز فراهم کنید . خیلی از مواد اساسی که در ایران نیست را میتوان از این کشورها تهیه کرد.و خیلی از مشکلات برطرف میگردد. از کالای ایرانی حمایت شود ولی واقعا کالاهایی هست که ضروری هست و در ایران تولید نمیشود. مانند بعضی از داروها و مکمل ها که در هند و چین هست و نیاز ضروری به تهیه این مواد هست. البته هند با مشکلات عدم داشتن تسهیلات مجازی معتبر روبرو هست ولی چین این مشکل را ندارد.
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 1
    ارزش پول ملی رو مردم کم نکردن اونی کم کرد که سودای حسینیه کردن کاخ سفید رو داره
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    0 0
    به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست که رقص یه جوون درعرض 12ساعت توسط نیروی انتظامی رصد میشه اما قاچاق دهها میلیون تن کالا دیده نمیشه این یک دروغه مگه میشه چندصدهزارتن ماکارونی صادربشه کسی متوجه نشه آرد آزاد بدید براصادرات تمام این دیگه مثل روز روشنه دارید دروغ میگید
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    بخرید ابنبات ایرانی خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس