کد خبر 1370782
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
کره جنوبی به مرکز دفاع سایبری ناتو پیوست

کره جنوبی به عنوان نخستین کشور آسیایی به مرکز عالی مشترک دفاع سایبری ناتو می‌پیوندد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی آر تی روسیه، کره جنوبی به مرکز دفاع سایبری ناتو پیوست.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز پنجشنبه گزارش داد این کشور به نخستین کشور آسیایی تبدیل شد که به مرکز عالی مشترک دفاع سایبری این بلوک نظامی می‌پیوندد.

در بیانیه‌ای که (سازمان) خدمات ملی اطلاعات سئول منتشر کرد آمده است قصد داریم با افزودن به شمار نیروهایمان که به این مرکز (دفاع سایبری ناتو) فرستاده می‌شوند و گسترش تمرین‌های مشترک، توانمندی‌های واکنش سایبری مان را به حد کلاس جهانی برسانیم.

پیوستن کره جنوبی به سی سی دی سی اوای (مرکز عالی مشترک دفاع سایبری ناتو) شمار اعضای این مرکز را به ۳۲ کشور افزایش داد؛ از میان آن‌ها ۲۷ کشور عضو ناتو هستند.

کره جنوبی و چهار عضو دیگر خارج از بلوک نظامی تحت امر آمریکا (ناتو) هستند.

بر اساس اعلام این سازمان، کره جنوبی درخواست پیوستن به مرکز عالی مشترک سایبری ناتو را در سال ۲۰۱۹ تقدیم کرده بود و از آن زمان، در فعالیت‌های این مرکز - از جمله در تمرین جنگی دفاع سایبری مربوط به آن در دو سال پیاپی از سال ۲۰۲۰ - شرکت داشته است.

سازمان خدمات اطلاعات سئول در واکنش به اهمیت پیوستنش به این مرکز اعلام کرد: تهدیدهای سایبری زیان‌های بزرگی را باعث می‌شوند که افزون بر افراد، به کشورها به صورت جداگانه وارد می‌شوند. این تهدیدها، همکاری‌های نزدیک بین المللی را ضروری می‌کند.

مرکز عالی مشترک سایبری ناتو که مقر آن در شهر تالین، پایتخت استونی واقع است، در سال ۲۰۰۸ در واکنش به حمله سایبری گسترده به شبکه‌های دولت استونی بنیان گذاری شد. مقامات آن کشور، به صورت شتابزده، حمله یاد شده را به روسیه مرتبط دانستند. مقامات تالین پس از مدتی اذعان کردند که هیچ سند محکمی که کرملین را مرتبط نشان دهد، ندارند.

در پایگاه اینترنتی مرکز یاد شده آمده است ماموریت آن، حمایت از کشورهای عضو و کشورهای ناتو با مهارت استثنائی و منظم در زمینه تحقیق، آموزش و تمرین دفاعی سایبری در حوزه‌های فناوری، راهبرد، عملیات و قانون است. این مرکز متعهد است که همکاری با کشورهای همفکر را در قالب کشورهای ائتلاف ناتو و شریکان فراائتلاف تقویت کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    سلام فرمانده.
  • سید روح اله IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 0
    کزه جنوبی روی موجودیت خود قمار میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس