کد خبر 1363099
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
کشتی‌های جنگی ناتو وارد دریای بالتیک شدند

گروهی از ناوهای جنگی ناتو قرار است با متحدان خود در منطقه بالتیک تمریناتی را انجام دهند.

به گزارش مشرق، بنابر بیانیه مطبوعاتی ناتو که روز پنجشنبه منتشر شد، گروهی از کشتی‌های جنگی ناتو متعلق به گروه یک نیروی دریایی دائمی ناتو (SNMG1) و گروه یک دائمی ناتو برای مقابله با مین‌های دریایی (SNMCMG1) ورود به دریای بالتیک را برای شرکت در رزمایش‌های مشترک با کشورهای متحد و شریک آغاز کرده‌اند و برخی از آن‌ها از قبل در بندری در تالین استونی لنگر انداخته‌اند.  

این ائتلاف نظامی روز دوشنبه این اقدام را اعلام کرد و گفت: ناتو به‌طور منظم نیروهای دریایی را در دریای بالتیک مستقر می‌کند تا توانایی دفاعی خود را مطابق با تعهدات معاهده حفظ کند.

این دو گروه از مجموع چهار گروه کاری متشکل از کشتی‌هایی از کشورهای مختلف متحد هستند که به طور مداوم در دسترس ناتو هستند تا وظایف مختلفی از شرکت در تمرین‌ها تا مأموریت‌های عملیاتی را انجام دهند.

چهار کشتی از گروه یک دریایی دائمی‌ ناتو روز پنجشنبه به بندر تالین رسیدند، جایی که ناو کانادایی HMCS Halifax به آن‌ها ملحق شد.

فرمانده نیروی دریایی استونی در این خصوص گفت: بسیار خوشحالم که از گروه‌ها در تالین استقبال می‌کنم. این فراخوان به ویژه در شرایط امنیتی کنونی که در آن همسایه شرقی ما علیه آزادی و استقلال مردم اوکراین اسلحه به دست گرفته، اهمیت دارد.

وی مدعی شد که حضور قوی دریایی در مرزهای شرقی ناتو نشان‌دهنده سرعت، انعطاف‌پذیری و عزم این ائتلاف برای دفاع از کشورهای عضو در زمین، هوا و دریا است.

طبق بیانیه مطبوعاتی ناتو، این گروه قرار است هفته آینده عملیات‌های معمول و تمرین‌های مشترکی را با نیروی دریایی استونی انجام دهد. 

پیش‌تر معاون شورای امنیت روسیه به این ائتلاف نظامی هشدار داد در صورت پیوستن سوئد و فنلاند به آن، تسلیحات اتمی وارد بالتیک خواهد کرد.

تحرک اخیر ناتو در اعزام کشتی‌های جنگی به دریای بالتیک و تمرین نظامی در میانه تنش‌های غرب و مسکو بر سر اوکراین انجام می‌گیرد. درگیری‌ها در اوکراین ادامه دارد و مسکو تاکید دارد تا رسیدن به اهدافش عملیات نظامی در اوکراین با هدف غیرنظامی سازی و نازی زدایی این کشور ادامه خواهد یافت .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    2 0
    اخجون جنگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس