ناتوانی اسرائیل در برابر مقاومت سرسختانه رزمندگان فلسطینی

مقاومت فلسطین در برابر رژیم‌صهیونیستی به شدت بالا رفته و دولت اسرائیل اعلام کرده رویکرد خود را از حالت تدافعی به حالت تهاجمی تغییر داده است.

به گزارش مشرق، درگیری میان مردم فلسطین و اسرائیل به شدت گسترش یافته و «نفتالی ­بنت» نخست­‌وزیر رژیم‌صهیونیستی می‌خواهد به هر طریقی که شده در برابر مقاومت آنها ایستادگی کند و برای انجام این کار، دست به هر جنایتی می­‌زند. با وجود اینکه توازن قدرت وجود ندارد اما ارتش اسرائیل آمادگی شروع جنگ فرسایشی علیه فلسطینی‌­ها را ندارد.

به تازگی نشست وزیران خارجه کشورهای مصر، مغرب و امارات با وزیرخارجه رژیم‌صهیونیستی این تصور را برای مقام‌های این رژیم به وجود آورده است که مردم فلسطین، پشتوانه‌های عربی خود را از دست دادند البته، رزمندگان فسطینی با انجام عمیات شهادت‌­طلبانه نشان دادند هرگز در برابر «ظلم و بی­رحمی» دشمنان، سکوت نخواهند کرد.  

افزایش اراده مقاومت و پایان صبر جوانان فلسطینی

برخلاف حملات فلسطینی‌ها که در جریان انتفاضه دوم فلسطین در پاسخ به خشونت‌های اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی انجام گرفت، حملات اخیر دقیق‌ترند، به دنبال پرسنل پلیس و نظامی هستند و به‌وضوح با هدف متزلزل کردن احساس امنیت کاذب اسرائیل و تضعیف آن انجام می‌شود. سایت انتقادی «کانتر پانچ» در گزارشی نوشت: درگیری میان صهیونیست­‌ها و فلسطینی‌­ها بیشتر در جنوب سرزمین‌­های اشغالی یعنی غزه صورت گرفته اما چند سالی است که فلسطینی‌های کرانه‌باختری نیز به این نتیجه رسیده­‌اند که باید در برابر ظلم و جنایات اسرائیل بایستند و از کشور خود دفاع کنند.

در همین راستا، چند عملیات توسط جوانان فلسطینی در تل آویو و دیگر مناطق سرزمین­‌های اشغالی علیه نظامیان اسرائیلی انجام شده که نشان­‌دهنده مقاومت و پایان صبر آنها در برابر جنایات صهیونیست­‌هاست. حمله با چاقو در ۲۲ مارس(۲ فروردین) در شهر جنوبی بئرشبه (بئر السباء) که به کشته شدن ۴ نفر منجر شد، با کشته شدن ۳ اسرائیلی در تل‌آویو از جمله ۲ افسر ارتش پایان یافت.

همه حملاتی که از ۲۲ مارس شروع شد به ‌استثنای «بئرشبه» با استفاده از سلاح گرم انجام شد. در ویدئوهایی که مردم اسرائیل از این حملات به‌ویژه آن‌ها که مسلحانه بودند منتشر کردند، می‌توان دید که افراد با خونسردی و بدون هیچ نگرانی عملیات خود را انجام می‌دهند. برخلاف حملات فلسطینی‌ها که در جریان انتفاضه دوم فلسطین که در پاسخ به خشونت‌های اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی انجام گرفت، حملات اخیر دقیق‌ترند، به دنبال پرسنل پلیس و نظامی هستند و به‌وضوح با هدف متزلزل کردن احساس امنیت کاذب اسرائیل و تضعیف آن انجام می‌شوند. این حملات موجی از نگرانی را در میان مقام‌های رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

هجوم اشغالگران صهیونیست به اردوگاه آوارگان جنین

ارتش رژیم صهیونیستی عملیات نظامی جدیدی را درمناطق اشغالی آغاز کرده است. کشته‌شدگان از شبه‌نظامیان فلسطینی هستند. هدف از این عملیات در «اردوگاه آوارگان جنین»، دستگیری شبه‌نظامیان فلسطینی، از جمله «اعضای جهاد اسلامی» است. نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل به تازگی گفت دولتش به ارتش این کشور برای مقابله با اقداماتی که امنیت اسرائیلی‌ها را به خطر می‌اندازد، اختیار داده است.

دولت رژیم صهیونیستی در پی حمله مسلحانه یک مرد فلسطینی به شهروندان اسرائیلی در یک بار شبانه در تل‌آویو که پنج‌شنبه‌شب ۱۷ فروردین رخ داد و سه کشته و چندین زخمی به همراه داشت، رویکرد خود را در برابر فلسطینی‌ها از حالت «تدافعی» به حالت «تهاجمی» تغییر داده و تل‌آویو در تلاش است قیام مردم فلسطین را منحصر به اردوگاه جنین بداند. با انجام این کار، دولت نفتالی بنت می‌تواند به راحتی دستور عملیات نظامی مرگبار دیگری در جنین بدهد تا به شهروندانش اطمینان دهد که اوضاع تحت کنترل است.

یورش دوباره نیروهای امنیتی اسرائیل به مسجدالاقصی

درگیری میان فلسطینیان با نیروهای امنیتی اسرائیل در مسجدالاقصی در شرق بیت‌المقدس از بامداد پنجشنبه اول اردیبهشت از سرگرفته شد و پلیس از گاز اشک‌آور و نارنجک‌های صوتی استفاده می‌کنند  اما همچنان، صدها نفر از فلسطینی‌های جوان در داخل مسجد در برابر نیروهای امنیتی ایستادگی می‌­کنند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرده «در صورت تحمیل جنگی از سوی اسرائیل نیروهای مقاومت آمادگی کامل دارند.» جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای به اسرائیل هشدار داد که «به ادامه ورود یهودیان به الاقصی واکنش شدید نشان خواهد داد.»

ناکامی رژیم صهیونیستی در برابر فلسطینی‌­ها

در ۳۰ مارس ۲۰۲۲ (۱۴ فروردین ۱۴۰۱) نخست­‌وزیر رژیم اشغالگر از ساکنان اسرائیل خواست برای کشتن و مقابله با فلسطینی‌­ها، اسلحه به دست بگیرند. ارتش اسرائیل چون نمی­‌تواند فلسطینی­‌ها را  شکست بدهد، چاره‌­ای جز حمله و به شهادت رساندن آنها ندارد؛ در همین راستا، به طور مداوم به شهر و کمپ آوارگان جنین حمله می­‌کند. در پی حملات پی‌در پی، «عماد حشش»، کودک بی­‌گناه ۱۵ ساله­‌ای که از درگیری­‌ها با موبایل شخصی خود فیلم‌برداری می‌­کرد، به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی به شهادت رسید.

با این حال، صهیونیست­‌ها خوب می‌­دانند که این اقدامات در طول سال­‌ها به مقاومت مسلحانه بیشتر فسطینی‌­ها تبدیل شده و با وجود اینکه آنها از حقوق اولیه بشر از جمله افق سیاسی و رهبران واقعی محروم هستند، چه در جنین و چه در سایر مناطق، با همه وجود به مبارزه با دشمنان خواهند پرداخت. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس