خودروهای تسلیحاتی ناتو به اوکراین هدف شلیک قرار می گیرند

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد خودروهای حامل تسلیحات نظامی به اوکراین، هدف قانونی برای شلیک خواهند بود.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، وزیر دفاع روسیه نسبت به تداوم ارسال تسلیحات نظامی ناتو به خاک اوکراین هشدار داد.

سرگئی شویگو روز چهارشنبه تاکید کرد هر خودروی ناتو حامل سلاح یا تجهیزات برای نیروهای اوکراینی، هدف قانونی برای نابودی تلقی خواهد شد.

وزیر دفاع روسیه یادآور شد آمریکا و متحدانش در ناتو همچنان به پمپاژ سلاح به اوکراین ادامه می دهند. می توانم تأیید کنم که هرگونه وسیله حمل و نقلی از ناتو که با سلاح یا تجهیزات برای نیروهای مسلح اوکراین وارد این کشور شود، از سوی ما به عنوان یک هدف قانونی در نظر گرفته خواهد شد.

پیش از این، مسکو هشدار داده بود که کمک‌های تسلیحاتی غرب به اوکراین تهدیدی برای تضعیف مذاکرات صلح است. روسیه بارها جریان مستمر تسلیحات غرب به اوکراین را محکوم کرده و گفته است که این امر جز خارج کردن روند مذاکرات از مسیر خود نتیجه ای ندارد.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، غرب کمپین تحریمی بزرگی را علیه مسکو به راه انداخت. تا به امروز بیش از دوازده کشور آمادگی خود را برای ارسال تسلیحات و کمک های نظامی به اوکراین اعلام کرده اند.

انگلیس از زمان آغاز درگیری روسیه و اوکراین در ۲۴ فوریه، بیش از ۵ هزار موشک ضد تانک و پنج سامانه دفاع هوایی و همچنین سایر مهمات و مواد منفجره را به اوکراین ارسال کرده است. آمریکا نیز تاکنون تاکنون ۳ میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار اوکراین قرار داده و هفته گذشته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، از نمایندگان کنگره خواست تا با مبلغ ۲۰ میلیارد دلار حمایت نظامی به اوکراین موافقت کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    5 1
    اونوقت بقیه هدفها چی؟
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    7 6
    جرات داری یکشو بزن،طوری میزننت که از روی صندلی ات تو مسکو مستقیم بری ایستگاه بین المللی فضایی روسیه
  • آدریان دریا IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    2 0
    ایولا
  • وحید کرد IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 1
    سلام دوستان مشخصه که روسیه علاقه ای به درگیری با ناتو نداره اما جایی که پای موجودیت پوتین و آبروی ارتش پوتین باشه ، هیچ اتفاقی غیر ممکن نیست . از لحاظ سلاح‌های متعارف ، روسیه ضعیفتر از ناتو هست اما روسیه یک ابرقدرت هسته ای با قویترین موشکهای دنیاست که حتی فکر درگیری اتمی باهاش یک کابوس محسوب میشه . اما درحال حاظر این آمریکاست که میخواد هرطور شده کشورهای عضو ناتو رو با روسیه درگیر کنه و دوباره اروپا رو به ۶۰ سال پیش برگردونه که همشون بشن محتاج صنایع و محصولات کشاورزی آمریکا و این وسط آمریکا دوباره بشه اون ابرقدرتی که دهه ۸۰ و ۹۰ قرن بیستم بود . اروپای داغون و روسیه بسیار بسیار ضعیف دیگه ۵۰ سال طول میکشه تا بتونن به قدرت و ثروت امروز برسن . جبهه شرق هم شاید از هم بپاشه . چین که تنها مونده مجبور میشه تا میتونه به آمریکا باج بده تا از رشد اقتصادی محروم نشه و بتونه مردمش سیر و راضی نگه داره . کره شمالی پشتیبانهاش از دست میده و یا دست به انتحار میزنه و یا مجبور به امضا قرارداد اتمی با آمریکا میشه . میمونه یک ایران که آمریکا نقشه های مفصلی براش داره که بتونه ایران از پا دربیاره و جبهه مقاومت از بین ببره و اسرائیل بتونه برخاورمیانه و جریان انرژی حکومت کنه . این جنگ اکراین ، لایه های پنهان بسیار زیادی درون خودش داره که آمریکا داره پله به پله اون پیش میبره تا با استفاده از این جنگ تمام دشمنان و رقباش رو یا بسیار ضعیف کنه و یا از بین ببره . تلاش روسیه تا وقتی اینطور تنها باشه و جبهه شرق علنا به حمایت ازش برنخیزند راه به جایی احتمالا نخواهد برد . هرج و مرج در اروپا بسیار نزدیک . صهیونیسم در رویای رسیدن به نقشه هاش این روزها خوشحال اما ببینیم خواست خدای قادر چیست؟؟
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    0 3
    فرمانده پوتین اشتباه کرده تا الان من فکر میکردم چرا تسلیحات رو نمیزنه،ولی دیر عمل کردن،وجلوی ضرر هرموقع سوده
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
    1 0
    اینکاره نیستی دادا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس