فارس من| آموزش و پرورش زیر بار تغییر زمان آزمون استخدامی نرفت/ پذیرفته‌شدگان اول مهر امسال معلم می‌شوند

آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش فردا و پس فردا ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت برگزار می‌شود و پذیرفته‌شدگان این آزمون، از مهر ۱۴۰۱ به مدرسه می‌روند.

به گزارش مشرق، چشم بر هم بزنیم روزها می‌گذرد و سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ آغاز می‌شود. بنا بر اعلام صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، این وزارتخانه ۱۵۹ هزار نفر نیرو برای سال تحصیلی آینده کمبود نیرو دارد.

وی  گفت: قرار است ۳۴ هزار و ۸۱۳ نفر در آزمون استخدامی اخیر جذب شوند و چاره‌ای نداریم که دوره آموزشی در تابستان و ضمن تدریس برگزار شود.

 نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور اوایل اسفند ۱۴۰۰ منتشر شد و وزارت آموزش و پرورش هم با بالاترین ظرفیت نسبت به سایر دستگاه‌ها در این آزمون حضور داشت.  

پذیرفته‌شدگان آزمون آموزش و پرورش اول مهر امسال معلم می‌شوند

* بیش از ۵۰۰ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش ثبت‌نام کردند

نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی نسبت به آزمون‌های قبلی یک تفاوت عمده داشت و آن هم این بود که زمان آزمون استخدامی آموزش و پرورش دو ماه نیم زودتر از سایر دستگاه‌ها بود.  

اعلام شد که آزمون استخدامی برای رشته‌های شغلی دستگاه‌های اجرایی روز جمعه ۳۱ تیر ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود اما آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۶ اردیبهشت برگزار می‌شود.  

فراخوان ثبت‌نام که تمام شد مشخص شد که بیش از ۵۰۰ هزار نفر متقاضی آزمون استخدامی آموزش و پرورش هستند و در نتیجه قرار شد که این آزمون در دو روز ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت برگزار شود.

پذیرفته‌شدگان آزمون آموزش و پرورش اول مهر امسال معلم می‌شوند

* داوطلبان: آموزش و پرورش فرصت بیشتری به داوطلبان بدهد

تعدادی از داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش درخواست دارند که آزمون استخدامی آموزش و پرورش دیرتر برگزار شود تا آنها فرصت مطالعه بیشتری را داشته باشند.

احمدپور یکی از داوطلبان این آزمون است که در تماسی درخواست داشت تا برای تعویق برگزاری این آزمون پیگیری شود؛ وی گفت: فرصت برای خواندن منابع آزمون خیلی کم بود و واقعا چگونه می‌خواهند افراد شایسته را انتخاب کنند. ثبت‌نام اوایل اسفند سال ۱۴۰۰ انجام شد و قرار است آزمون ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت برگزار شود. یعنی حدود دو ماه و نیم داوطلبان فرصت مطالعه داشتند و این در شرایطی است که یک ماه از زمان داوطلبان در ماه مبارک رمضان بوده است.

اگر  آموزش و پرورش فرصت مطالعه به داوطلبان بدهد، ما با آرامش بیشتری در آزمون شرکت می‌کنیم

وی ادامه داد: می‌دانیم که آموزش و پرورش هم الزام دارد که زودتر آزمونش را برگزار کند ولی اگر فرصت مطالعه به داوطلبان بدهد، ما با آرامش بیشتری در آزمون شرکت می‌کنیم. حداقل آزمون را اول خرداد برگزار می‌کردند و دو هفته بیشتر مهلت می‌دادند.  

رحیمی یکی دیگر از داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش هم معتقد است که ماه رمضان به تازگی تمام شده است و داوطلبان به یک زمان بعد از ایام روزه‌داری برای مطالعه نیاز دارند.

پذیرفته‌شدگان آزمون آموزش و پرورش اول مهر امسال معلم می‌شوند

* آموزش و پرورش: آزمون استخدامی باید زودتر برگزار می‌شد

وزارت آموزش و پرورش به هیچ عنوان تصمیم ندارد که زمان آزمون استخدامی را تغییر دهد و معتقد است که باید آزمون زودتر از این حرف‌ها برگزار می‌شد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش گفت: آزمون آموزش و پرورش باید زودتر از این زمان برگزار می‌شد چرا که انتخاب پذیرفته‌شدگان نهایی، مراحل مصاحبه و گزینش دارد و بعد از آن هم داوطلبان باید دوره آموزشی خود را در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی بگذرانند.

آزمون آموزش و پرورش باید زودتر از این زمان برگزار می‌شد 

وی افزود: در حال حاضر هم این فرصت خیلی کم است اما باز هم حداقل می‌توانیم یک بخش از آموزش پذیرفته‌شدگان نهایی را در تابستان برگزار کنیم و مابقی آن در هنگام تدریس برگزار شود. چرا که این افراد باید از اول مهر در کلاس درس حاضر شوند.  

پذیرفته‌شدگان آزمون آموزش و پرورش اول مهر امسال معلم می‌شوند

* کارت شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در حال توزیع است

 بر این اساس مقرر شده است که آزمون استخدامی آموزش و پروش سر زمان مقرر خود برگزار شود؛ کارت‌ شرکت در این آزمون‌ نیز از دیروز ۱۳ اردیبهشت نیز از طریق سایت سازمان سنجش در حال توزیع است.

سازمان سنجش اعلام کرده است که برای شرکت در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

علیرضا کریمیان مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان آزمون استخدامی برای شرکت در جلسه امتحان به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org  مراجعه و با درج اطلاعات شناسنامه‌ای شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، سال تولد و ... و اطلاعات ثبت‌نامی شامل شماره پرونده و کد پیگیری و ... از کارت شرکت در آزمون خود پرینت تهیه کرده و بر اساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوطه مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: آزمون استخدامی آموزش و پرورش در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و بیش از ۵۰۰ هزار نفر متقاضی شرکت در این آزمون هستند.

بر همین اساس آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش فردا و پس فردا ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    با شوق و ذوق میان، ولی بعد از دو سه سال واقعیات رو که میبینند... البته همه جا همینجوریه.
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
    0 0
    چون افراد پذیرفته شده قرار نیست با آزمون به سرکار بروند آزمون فقط برای بدست آوردن پول است افراد قبلا انتخاب شده اند من کارنامه سبز سال ۹۸ بودم واللهدالعلی العظیم در مصاحبه گفتند قبول شدی ولی موقع اعلام رسمی نتایج مردودی نصیبمان شد اعتراض زدیم گفتند نفررنفر پذیرفته شده سهمیه داشت گفتم من هم سهمیه داشتم ولی استفاده نکردم. بعد گفتند ان شاالله سال دیگه انگار وقت و عمر و شخصیت ما مهم نبود تخلف موقع مصاحبه هم این بود که برای یک گروه مثلا معارف چند تا گروه مصاحبه کننده وجود داشت که مشخص بود قرار نیست کسی قبول شود چون یک گروه باید از همه داوطلبان مصاحبه بگرفت و اینکه پذیرفته شدگان مثلا گروه معارف در یک استان با حداقل ۳ برابر ظرفیت حداقل بالای ۵۰ نفر بوده باشند لکن کمتر از ۵ نفر در این گروه بودند پس باقی کجا بودند؟ اللهم آنی اشکوا الیک بالظلم
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
      0 0
      عین من ولی مصاحبه نرفتم داخل همون سایت اعلام کردن که شما نمره قبولی آورده اید ولی خانواده شهید در الویت هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس