استخدام ۳۴ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

۲۹ دستگاه اجرایی در نهمین آزمون استخدامی ۳۸ هزار و ۸۰۰ نفر استخدام می‌کنند.

به گزارش مشرق، ثبت‌نام برای نهمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی از روز چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ آغاز و تا ۶ اسفند تمدید شد، متقاضیان باید ضمن مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام از طریق سایت سازمان سنجش برای ثبت‌نام اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

آغاز ثبت‌نام نهمین آزمون‌ استخدامی کشوری

هزینه ثبت‌نام در نهمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی، ۱۲۵ هزار تومان است که باید به صورت اینترنتی پرداخت شود.

شرط سنی ثبت‌نام در نهمین آزمون استخدامی بدین شرح است: حداقل ۲۰ سال تمام و حداکثر ۲۵ سال برای دارندگان مدرک تحصیلی دیپلم، حداکثر ۳۰ سال برای دارندگان مدرک تحصیلی فوق دیپلم، حداکثر ۳۶ سال برای دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس، حداکثر ۴۰ سال برای دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس و حداکثر ۴۵ سال برای دارندگان مدرک تحصیلی دکترا و دکترای تخصصی.

در همین ارتباط، علی افشاری رئیس گروه برنامه‌ریزی و نظارت بر آزمون، سازمان اداری و استخدامی با اشاره به تمدید فرصت ثبت‌نام نهمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی تا روز جمعه ۶ اسفند اظهار کرد: این فرصت دیگر تمدید نمی‌شود و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که مدرک تحصیلی آنها تا ۶ خرداد آماده می‌شود و کارت پایان خدمت دارند امکان شرکت در آزمون را دارند.

وی افزود: ۲۹ دستگاه اجرایی که مهمترین آن آموزش و پرورش است اقدام به استخدام نیرو می‌کنند، آموزش و پرورش ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر را جذب می‌کند و ۲۸ دستگاه دیگر ۴ هزار نفر و در مجموع ۳۸ هزار و ۸۰۰ نفر جذب خواهند شد.

افشاری گفت: آزمون آموزش و پرورش از آن جهت که معلمان باید ابتدایی مهر سر کار باشند ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ و آزمون ۲۸ دستگاه دیگر ۳۱ تیرماه  برگزار خواهد شد. کارمندان دولت می‌توانند به عنوان داوطلب آزاد در این آزمون شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن به شغل جدید خود بروند.

وی بیان کرد: داوطلبان بومی ۴۰ درصد نسبت به سایرین امتیاز دارند و منظور از بومی بودن یعنی اینکه متولد آنجا یا ۱۰ سال سکونت داشته باشد، ۶۷ درصد سهمیه آزاد، ۳۰ درصد ایثارگران و ۳ درصد برای معلولان است همچنین سه برابر ظرفیت پذیرفته‌شدگان برای مصاحبه معرفی می‌شوند و در پذیرش نهایی، ۳۰ درصد مصاحبه و ۷۰ درصد نمره آزمون کتبی دخیل است،  مصاحبه شامل سه بخش روانشناختی، شغلی و سوابق و رزومه علمی هر فرد است.

افشاری با اشاره به توجه به قانونی جوانی خانواده و جمعیت گفت: داوطلبان متاهل دارای ۲ درصد و داوطلبان صاحب فرزند نیز به ازای هر فرزند دو درصد و در  مجموع تا ۱۰ درصد امتیاز دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 0
    اکثر ظرفیتها پره
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
    0 0
    سی درصد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس