چرایی صدور بیانیه اعلام مسئولیت حماس از زبان سخنگویان جنبش

حماس در بیانیه‌ای که رسانه‌ها آن را طی سال‌های گذشته کم سابقه اعلام کردند، مسئولیت عملیات سلفیت (شهرک ارئیل) را رسما به عهده گرفت.

به گزارش مشرق، محمد حماده سخنگوی جنبش حماس در شهر قدس در گفتگویی با رادیو "صوت الاقصی" به چرایی اعلام مسئولیت عملیات سلفیت توسط گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی حماس پرداخت.

به گفته او دلایل زیادی را می‌توان برای بیانیه گردان‌های قسام اعلام کرد، که یکی از آنها آن است که چنین بیانیه‌ای و پذیرش مسئولیت عملیات قهرمانانه سلفیت چالش بزرگی برای اشغالگران ایجاد می کند.

او در این زمینه افزود، بیانیه گردان‌های عزالدین قسام در مورد عملیات سلفیت و تاکید مستقیم بر مسئولیت خود در انجام آن ثابت می‌کند که اشغالگران در حال بازی با چاشنی‌های خطرناکی هستند و هر نوع تعدی به مسجد الاقصی این چاشنی‌ها را منفجر خواهد کرد.

به گفته حماده، جنبش حماس قبلا هم اعلام کرده بود که مسجد الاقصی خطر قرمز است و اشغالگران در حال بازی با چاشنی‌های انفجار آن هستند.

او افزود: در واقع گردان‌های قسام با این بیانیه می‌خواهد بگوید که اشغالگران اگر تعدی به مسجد الاقصی داشته باشند در روزهای آینده اشغالگران واکنش را از جایی دریافت می‌کنند که اصلا توقع آن را ندارد.

عبداللطیف القانوع دیگر سخنگوی حماس هم این بیانیه را سرآغاز مرحله جدیدی از مقاومت علیه اشغالگران در کرانه باختری برای حمایت از مسجد الاقصی توصیف کرد.

خبرگزاری شهاب به نقل از این سخنگو افزود: گردان‌های قسام با به عهده گرفتن مسئولیت عملیات سلفیت آمادگی خود را برای دفاع از مسجد الاقصی و خنثی کردن تلاش‌های تقسیم آن اعلام کرد.

او تاکید کرد: در صورت ارتکاب هر نوع حماقتی علیه مسجد الاقصی یا تعدی علیه ملت ما، گوی آتشین و سلاح قسام اشغالگران صهیونیست را در تمامی جبهه‌ها به آتش خواهد کشید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس