کد خبر 1365844
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
ماکرون

رئیس‌جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان با اشاره به تحریم‌های گاز روسیه نسبت به پیامدهای آن در زمستان آینده هشدار دادند.

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه با روزنامه Ouest-France هشدار داده که اروپا در صورت تحریم گاز روسیه زمستان آینده با عواقبی روبرو خواهد شد.

ماکرون در این خصوص گفت: «ما در بهار و تابستان ۲۰۲۲ عواقب این (تحریم‌ها علیه منابع انرژی روسیه) را نخواهیم دید به دلیل اینکه ذخایر گاز دوباره پر شده است. اما در زمستان آینده، اگر گاز روسیه دیگر وجود نداشته باشد، آن‌ها را احساس خواهیم کرد.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان نیز در مصاحبه اش با اشپیگل در هشداری آشکار به اروپا گفت: من مطلقا نمی‌دانم که تحریم گاز روسیه چگونه به جنگ او با اوکراین پایان می‌دهد. اگر پوتین پذیرای بحث‌های اقتصادی بود، هرگز این جنگ دیوانه‌کننده را آغاز نمی‌کرد.

صدراعظم آلمان از تصمیم خود برای پایان ندادن واردات گاز روسیه به آلمان نیز دفاع کرد.

در همین راستا جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اورپا نیز اعلام کرد اتحادیه اروپا در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای اعمال ممنوعیت جمعی برای عرضه نفت روسیه یا افزایش تعرفه‌ها ندارد، زیرا چندین عضو اتحادیه اروپا تهدید کرده اند که این طرح را وتو خواهند کرد.

در زمینه تحریم‌های منابع معدنی روسیه، برخی کشورها نظیر لهستان به دنبال تحریم کامل نفت و گاز روسیه هستند، اما همزمان برخی از کشورها مثل آلمان، اتریش و مجارستان مخالف آن هستند.

«جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا با تشکر از کشورهای اروپایی برای تحریم گاز روسیه به این کشورهای نسبت به پیامدهای جدی این اقدام هشدار داده و اعلام کرد هدف آمریکا از ابتدا تحمیل حداکثر درد به روسیه و در عین حال تلاش برای کاهش آسیب به این کشور، اروپا و کل اقتصاد جهانی بوده است. اروپا به وضوح باید وابستگی خود به روسیه را در زمینه انرژی کاهش دهد، اما وقتی به ممنوعیت واردات نفت به اروپا فکر می‌شود، باید مراقب بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عباس IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 1
    روسیه را تحریم کنید بی عرضه ها
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      1 1
      روسیه را تحریم کنید و خودرا آب یخ بشویید!! خخخخخخخخخ
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    گرانی سوخت و گاز باعث اشوب در اروپا خواهد شد
  • محمد IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    0 0
    اگر روسیه فقط یک ماه انتقال گاز ونفت را به اروپا متوقف کند کل اروپا به هم می‌ریزد آشوب های خیابانی ونا فرمانی های مدنی ایجاد میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس