کد خبر 1369850
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
کشته شدن یک نظامی دیگر آمریکا در جنگ اوکراین و روسیه

رسانه‌ها از کشته شدن یک نظامی دیگر آمریکا در جریان نبرد اوکراین و روسیه خبر دادند.

 به گزارش مشرق، منابع خبری روز دوشنبه گزارش  کردند که یک نظامی دیگر آمریکا که به نیروهای اوکراین  پیوسته بود در نبرد با ارتش روسیه کشته شد.

به گزارش منابع خبری، یک نظامی سابق آمریکایی پس از پیوستن به پرسنل نظامی اوکراین در نبرد با روسیه کشته شد. این نظامی که «ویلی جوزف کنسل» نام داشت توسط یک شرکت پیمانکاری نظامی خصوصی برای جنگیدن در اوکراین پول می‌ گرفت.

به گفته اعضای خانواده کنسل، وی دوشنبه گذشته جان خود را از دست داد. جزئیات نحوه مرگ او اعلام نشده است. این دومین نظامی آمریکایی کشته شده در جریان نبر روسیه و اوکراین است.

در پی گزارش‌ها مبنی بر مرگ کنسل و پیدا نشدن جسد او، وزارت خارجه ایالات متحده  گفته در حال انجام تحقیقات لازم در این خصوص است. علاوه بر این، وزارت خارجه آمریکا توصیه کرده که شهروندان آمریکایی به دلیل نبرد بین روسیه و اوکراین از رفتن به اوکراین خودداری کنند.

وبگاه  «پولیتیکو» در گزارشی نوشت که آمریکایی‌ها با سابقه نظامی به اوکراین اعزام شده و در نبرد با نیروهای روس در کنار نظامیان اوکراینی و داوطلبانی از کشورهای دیگر شرکت می‌کنند.

منابع خبری در روزهای گذشته  از جراحت دو آمریکایی داوطلب خدمت در  ارتش اوکراین  بر اثر شلیک توپخانه خبر دادند.

این دو آمریکایی داوطلب در نیروهای مسلح اوکراین در ۲۷ آوریل (چهارشنبه هفتم اردیبهشت) در جریان نبرد در جنوب شرقی اوکراین بر اثر آتش توپخانه زخمی شدند. «پل گری» و «مانوس مک کافری» کهنه سربازان ارتش ایالات متحده، در ماموریتی برای نابود کردن یک تانک روسی در نزدیکی «اوریخیف»  شهری کوچک در مسیر تهاجم نظامی روسیه در جنوب و شرق اوکراین بودند.

رئیس جمهور روسیه پنجم اسفند گذشته دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. «ولادیمیر پوتین»   رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه  اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    1 0
    چه شوری است چه غوغا است از این حال زمین لحظه به دل ها است
    • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      1 0
      حالا اگه یک روس در جنگ‌های آمریکا کشته میشد چه غوغایی میکردند رسانه های به اصطلاح آزاد و بی طرف!!!!!
  • نیما IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    3 1
    بنظر من ایران نباید در حمله به رژیم صهیونیستی به طور مستقیم به رژیم صهیونیستی حمله کند بلکه طالبان باید به صورت زمینی حمله کند ایران در نقش دریای هوایی
    • IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      1 0
      نه من میگم طالبان هم زمینی، دریایی و هوایی حمله کنه!! البته باید افغانستان رو حدود ۲۵۰۰ کیلومتر جابجا کنیم و لب دریا بگذاریم تا بتونه، نظرت چیه نیما جووون؟!!!! میتونه؟!!!!
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    3 0
    عمو بایدن چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    3 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر از اوکراینی ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    2 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر از اوکراینی ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    3 0
    در ظاهر روسیه به این دلیل در موقعیت ضعف واقع شده است چون مانند امریکای تروریست عمل نکرده است . امریکا در حمله به عراق و افغانستان ابتدا با بمبهای نه تنی تمام کشور را شخم زد و دهها هزار نفر غیر نظامی را به شهادت رساند بعد با خیال آسوده نیروهای زمینی را وارد خاک این کشورها نمود . در زمان اشغال هم با طیب خاطر در مسیرهای داخل شهرها به هر جنبنده ای که دلشان میخواست شلیک می کردند ... روسیه اگر میخواست همانند گاوچران های تروریست امریکائی عمل کند ظرف یک هفته خاک اوکراین را اشغال و سران حکومتی را هم در بند و زنجیر می کرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس